Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Forumregels / Instructie & Tips / Mededelingen
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 1
TOPIC: Re:eierstokkanker
Adriana (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-12-12
eierstokkanker 5 Jaar, 4 Maanden geleden  
Ik ben een vrouw van 50 jaar en vorig jaar mei 2011 is er bij mij eierstokkanker geconstateerd fase 2C type 3 clear cell ovarium carcinoom. Ik heb een debulking operatie andergaan en daarna 6x chemo Caboplatin/Paclitaxel en het ging allemaal goed, ik dacht genezen te zijn.
Echter in mei dit jaar was het al weer terug en nu zit ik ineens in fase IV met een recedieve op de lymfklier linksonder, een plekje op de lever (heeft er waarschijnlijk al die tijd al gezeten) en spikkels op het buikvlies. Wat een enorme klap was dit om te horen, psychisch bijna niet te verwerken.
We zijn nog naar Leuven geweest, daar heb ik wel via een trial een MRI gehad waarop echt alles te zien was, maar operatie was geen optie, daarna nog naar het UMC Radboud, maar ook daar werd mij net zoals mijn eigen ziekenhuis in Den Bosch dezelfde chemo als vorig jaar Carboplatin/Taxol geadviseerd en daar heb ik er al 1 van gehad.
Mijn oncoloog wil nu bij de 3e chemo nog Avastin inzetten, maar daar hoor ik zoveel negatieve berichten over zoals maag- en darmperforaties, bloedingen en het geeft maar 2 maanden verlenging dat ik dit niet zie zitten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal?
Wij willen niet opgeven en je leest zoveel nieuwe ontwikkelingen op het internet, het is alsof je voor de etalage van een snoepwinkel staat, maar je kunt er niet in!

Eierstokkanker mei 2011 debulkingoperatie baarmoeder, eierstokken, vetschort en knopen lymfklieren verwijderd, fase 2c type 3, daarna 6x chemo carbo/Taxol. Mei 2012 recedieve lymfklier, puntjes buikvlies en plekje lever, fase 4 nu weer 6x chemo Carbo/Taxol,na 3 mnd gestopt, nu M719BYL studie.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
Re:eierstokkanker 5 Jaar, 4 Maanden geleden  
Geef niet op hoor! Er kan nog vanalles gebeuren.
Ik heb altijd al in stadium IV van eierstokkanker gezeten, bij mij is het eigenlijk nooit weg geweest, maar ik leef al veel langer dan door de artsen verwacht (nu al ruim drie en een half jaar!)
Ik reageer tot nog toe goed op steeds weer een nieuwe reeks kuren Carbo/Taxol.

Houdt je taai en ik hoop bij de "afdeling" die hier op de site speciaal een eierstokkgevallen is gewijd, meer van je te lezen. Daar zal je waarschijnlijk ook meer herkenning vinden in de verhalen van anderen.

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

Adriana (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-12-12
Re:eierstokkanker 5 Jaar, 4 Maanden geleden  
Wat fijn om te horen, dat geeft een mens weer hoop. Vindt je het niet zwaar om steeds maar weer die chemo's te hebben?
Ik heb nu de 2e binnen een jaar, weer kaal terwijl het er nog maar net een jaar op zat.
Is jou ook Avastin voorgesteld of weet je er iets meer van?
Ze willen mij dit vanaf de 3e chemo erbij geven, maar lees alleen maar negatieve berichten over de vreselijke bijwerkingen.

Groetjes.

Eierstokkanker mei 2011 debulkingoperatie baarmoeder, eierstokken, vetschort en knopen lymfklieren verwijderd, fase 2c type 3, daarna 6x chemo carbo/Taxol. Mei 2012 recedieve lymfklier, puntjes buikvlies en plekje lever, fase 4 nu weer 6x chemo Carbo/Taxol,na 3 mnd gestopt, nu M719BYL studie.
Ga naar bovenkant Reageer