Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:je lijf, een paar maanden na chemoradiatie (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:je lijf, een paar maanden na chemoradiatie
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:je lijf, een paar maanden na chemoradiatie 6 Jaar, 2 Maanden geleden  
hoi gerr beankt voor je lieve reactie ja was erg schrikken en geloof het of niet het klopt opnieuw niet met mijn hart gisteravond laat opnieuw weer begonnen weer de duizeligheid weer het beverige ik snap het even niet meer hoor ben ik dan zo,n sukkel of hoe kan het nou nooit last van mijn hart geen hartkloppingen gehad ooit of wat dan ook en nu dit hou m,n hart al vast voor weer een klote weekend en dan moet ik al helemaal niet meer denken aan de therapie in leiden want dat zal dan niet door kunnen gaan met ruggeprik of narcose dus nu zie ik het even helemaal niet meer zitten .
behalve dat weinig nog aan de hand alleen eten staat me tegen smaakt voor geen meter meer en mijn vagina voelt nu aan als een oude droge lap
wordt dat ooit nog oke vraag ik me af .
drinken is en blijft het allergrootste probleem nu moet ik wel eerlijk zeggen ben zo wie zo geen drinker hoor dus dronk altijd al weinig maar nu is het een volkomen ramp aan het worden ik krijg amper 750ml naar binnen per dag ben nu dus best bang voor nierproblemen met die chemo
cola smaakt niet sprite /7up ook niet fanta niet koffie niet melk niet
wat nu he wie heeft tip

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
nou lieve mensen mijn inwendige bestralingen komen nu ook dichterbij heb net maar dan ook net de brief binnen zijn er dus helaas wel drie ipv twee geworden de eerste al op 28 juli de tweede op 8 augustus en de laatste op 16augustus

zie er als een hele grote berg tegenop wie heeft dit ook meegemaakt alle tips enzo welkom liefs only

Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Flevoland Geboortedatum: 1976-10-11
Only,

Je schrijft dat het je niet smaakt. Houdt je het wel binnen? Want als het je niet smaakt, maar je braakt niet ofzo, dan MOET je het gewoon drinken of het nu smaakt of niet. Wees dan streng voor jezelf. Ik heb mezelf ook vaak op mijn kop gegeven om toch een broodje te eten e.d.
Ik kreeg trouwens dexamethason, een hormoon, hier kreeg ik later gigiantisch honger van. Dus dat was een prettige bijwerking. Desondanks viel ik 15 kilo af.
Je hoeft niet in 1 keer heel veel te drinken, neem gewoon steeds een paar kleine slokjes. Dan zal je zien dat je best heel wat drinkt, als je het bijhoud.

Ik begrijp dat je opziet tegen de inwendige bestralingen, maar aan de andere kant (zo probeerde ik het dan te bekijken)zijn die inwendige bestralingen de grootste klap voor de tumor, ze "pakken" hem van dichtbij aan. Ik heb maar 2 inwendige bestralingen gehad, dat is standaard in de VU Amsterdam. Dit scheelt nog wel eens per ziekenhuis. Had er ook best 3 willen hebben, hoe meer aanvallen op die kanker hoe beter.

Ik had ook erg last van hartkloppingen, ze hebben meerdere keren een ECG gemaakt. Ook 5 maanden na behandeling had ik het nog,toen heb ik een dag met een kastje gelopen en hebben ze een echo van mijn hart gemaakt. Het enige wat eruit kwam, is dat mijn hart regelmatig overslaat. Ik hoop dat het bij jou ook overgaat, bij mij is het nu nog nihil.

Knuffff

34 jaar, BMHK stadium 2b, 6 chemo, 23 bestralingen, 2 inwendige bestralingen van september tot november 2010
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Marl schrijft:
QUOTE:
Only,

Je schrijft dat het je niet smaakt. Houdt je het wel binnen? Want als het je niet smaakt, maar je braakt niet ofzo, dan MOET je het gewoon drinken of het nu smaakt of niet. Wees dan streng voor jezelf. Ik heb mezelf ook vaak op mijn kop gegeven om toch een broodje te eten e.d.
Ik kreeg trouwens dexamethason, een hormoon, hier kreeg ik later gigiantisch honger van. Dus dat was een prettige bijwerking. Desondanks viel ik 15 kilo af.
Je hoeft niet in 1 keer heel veel te drinken, neem gewoon steeds een paar kleine slokjes. Dan zal je zien dat je best heel wat drinkt, als je het bijhoud.

Ik begrijp dat je opziet tegen de inwendige bestralingen, maar aan de andere kant (zo probeerde ik het dan te bekijken)zijn die inwendige bestralingen de grootste klap voor de tumor, ze "pakken" hem van dichtbij aan. Ik heb maar 2 inwendige bestralingen gehad, dat is standaard in de VU Amsterdam. Dit scheelt nog wel eens per ziekenhuis. Had er ook best 3 willen hebben, hoe meer aanvallen op die kanker hoe beter.

Ik had ook erg last van hartkloppingen, ze hebben meerdere keren een ECG gemaakt. Ook 5 maanden na behandeling had ik het nog,toen heb ik een dag met een kastje gelopen en hebben ze een echo van mijn hart gemaakt. Het enige wat eruit kwam, is dat mijn hart regelmatig overslaat. Ik hoop dat het bij jou ook overgaat, bij mij is het nu nog nihil.

Knuffff

ja lieverd ik ben niet misselijk en kan het wel binnen houden , ik heb ernstige hartritme stornissen nu heb er medicijnen voor maar ben nu erg bang voor de gevolgen van de ruggeprik die anestesischt zij ook van we houden u wel scherp in de gaten hoor want met die ruggeprik dreigt vaak het hart wat op hol te slaan ja en kijk dat was normaal gezien niet zo,n probleem maar nu dus in ene wel .
ik werd zo naar afgelopen weekend had nog 20slagen per minuut dan doe je vreemd hoor de klappers stonden al in de aanslag .
zal meook proberen tot meer drinken aan te zetten raar eigenlijk he lijkt zo simpele opdracht gewoon 2liter drinken maar kom helaas niet eens aan 1liter per dag toe
somige dingen smaken nog maar net als koffie niet meer
warm eten ook weinig zin meer in
ben nu toch al niet zo,n grote eter dat scheelt denk ik ook .

maar ben nog wel even bezig ben net met de eerste week klaar vin jullie allemaal veel moediger dan ik zelf ben hoor als ik dat allemaal zo lees mijn diepe waardering voor wat jullie allemaal hebben volbracht

voelt bij mij aan als hoge bergen die genomen moeten worden ben jullie dankbaar voor jullie oppeppende woorden liefs only

Gerr (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw gerdastokkink@hotmail.com Geboortedatum: 1974-06-29
Re:je lijf, een paar maanden na chemoradiatie 6 Jaar, 1 Maand geleden  
Ha Only,

De benadering van Marl w.b. de inwendige bestraling vind ik een goede. Het is idd zo dat dit de grote klapper is! Heel dicht bij de tumor dus dat gaf mij destijds wel vertrouwen dat het goed zou komen. Dit doet echter niets af aan het gegeven dat je er tegenop ziet. Dat zag ik ook enorm, en zeker als je hoort/leest wat er gebeurt ja dan is het gewoon niet prettig! Toch is het mij enigszins meegevallen, in mijn hoofd was het zo erg, dat de werkelijkheid echt niet erger kon zijn. Ik had nl. gedacht dat het vreselijk veel pijn deed maar door de ruggenprik voel je niks. Het beste is om er je aan over te geven (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) maar dat helpt wel! Bij mij hielp dit de 1e 2 keer goed. De 3e keer was ik lichtelijk panisch op de O.K., dit kwam vermoedelijk door alle voorafgaande behandelingen, ik was echt dood ziek en kon het er niet meer bij hebben. Was ineens bang voor pijn en zei de hele tijd dat ze me allemaal pijn deden, nu kan ik er inmiddels wel weer om lachen. Toen was de 3e inwendige bestraling echt de druppel, ik zat echt aan de limiet qua behandeling. Maar hopelijk voel jij je tegen die tijd beter dan ik me voelde en dan zal het meevallen!
Deze week heb je dus je 1e inwendige bestraling, heel veel suc6 hiervoor! En dan... nog maar 2 te gaan, zo probeerde ik me op te peppen!
Hopelijk gaat het goed met je hart!
Hoest nu met drinken/eten? Hopelijk gaat het wat beter! Hierin heb ik geen tips, ik at/dronk zelf ook nauwelijks.

Liefs, Gerr

Baarmoederhalskanker in juli 2008, trachelectomie in sept. Recidief plus uitzaaiingen in de buik en lymfeklieren kleine bekken in febr. 2010.
6x chemo,25x uitwendige bestraling, 3x inwendige bestraling.
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
hoi gerr ja donderdag krijg ik de eerste inwendige ben doodsbang ervoor natuurlijk hebben jullie gelijk als je stellen dat dit de klapper kan worden maar ja ook al snap ik dit mijn angst overheerst .
tot heden doet mijn hart wat het moet doen maar ja ben angstig voor gevolgen ruggeprik en goed ik niet alleen de artsen ook.
eten en drinken is nog steeds een grote ramp vooral het drinken maar het eten smaakt me niet meer dus wordt ook steeds minder verder voel ik me alleen dood en doodmoe
hele weekend zowat geslapen .
maar goed ben nu over de helft kwa uitwendige bestralingen en ook wat de chemo betreft dus we proberen gewoon vol te houden we hennen trouwens geen keuze
liefs only

Gerr (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Hey Only,

Hoe is de inwendige bestraling gegaan? En de ruggenprik? Ik hoop dat het allemaal is meegevallen!
Jaaaa, over de helft met chemo en bestraling, heerlijk! Nu kun je het echt aftellen!
Hoe gaat het nu met drinken/eten? En je vermoeidheid?

X Gerda

Baarmoederhalskanker in juli 2008, trachelectomie in sept. Recidief plus uitzaaiingen in de buik en lymfeklieren kleine bekken in febr. 2010.
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
hoi gerda mijn inwendige bestraling is goed gegaan ruggeprik in een keer gezet zonder problemen met mijn hart alles werd heel secuur opgelet lag aan een ecg kastje en alles ging perfect .
wel moe maar verder zijn mijn darmen als een gek heftig aan het werken en slik ik me suf aan inmodiuum eten gaat iets beter maar drinken blijft een ramp waar de artsen zich dan ook ernstige zorgen om maken
ik heb nu nog 7bestralingen en 2chemokuren en 2inwendige bestralingen te gaan
maar blijf moed houden xonly

Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Flevoland Geboortedatum: 1976-10-11
Hey,

Fijn dat het goed is gegaan!
Wat betreft je diarree en het suf slikken aan immodium: Ik at daarbij ook AllBran cornflakes, en dat hielp erg goed. Tis maar een tip. Die vezels absorberen het vocht in je darmen.
Lekker weekend, even vrijaf van je behandeling. Ik hoop dat je er van kan genieten.

Liefs!

34 jaar, BMHK stadium 2b, 6 chemo, 23 bestralingen, 2 inwendige bestralingen van september tot november 2010
Gerr (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Hey Only,

Wat fijn dat het goed is gegaan! Is de inwendige bestraling op zich ook meegevallen? Je was waarschijnlijk meer bezig met je hart maar ben toch benieuwd hoe je de inwendige bestraling hebt ervaren.
W.b. je diarree, erg herkenbaar. Ik slikte me ook suf aan imodium maar heb mede hierdoor ontzettend last van obstipatie gekregen. Dit vond ik zo mogelijk nog erger dan diarree. Ik zou als ik jou was zeker de tip van Marl ter harte nemen. Hoeveel imodium slik je per dag??
Tja dat drinken, erg lastig. Ik dronk ook weinig, wat ik dronk was sap en ook nog weleens koffie. Niet dat ik nog zin in koffie had maar dat is zo'n gewoonte van me dat ik het nog weleens deed. Hoe blij was ik toen de koffie ook weer ging smaken, pas na de behandeling maar toch..!
Heeft de di√ętiste geen goede tips?
Goede nieuws voor je is toch wel dat het einde nu echt in zicht komt, hoera!
Hopelijk kun je in het weekend bijtanken en dan is het grote aftellen toch wel echt begonnen!

X Gerr

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
hoi gerda ja was meer met mijn hart bezig maar die heeft zich prima gehouden ben er erg dankbaar om ik slik nu zo,n 4inmodium per dag dus op zich valt nog wel mee toch?
ik heb de inwendige bestraling als meegevallen ervaren maar was natuurlijk wel pas mijn eerste misschien dat de tweede en derde anders zal ervaren maar deze viel me echt mee heb er weinig last van ondervonden en ook geen pijn gehad .
de dietste vertelde dat ik beter contsant slokjes drinken kan zodat ik toch genoeg vocht ga krijgen wat eten betreft gaat dit nu nog redelijk alleen ja somige dingen zijn smaakloos geworden maar heb gewoon goede hoop dat het na deze behandelingen wel weer terug komt duurde dat lang bij jou/jullie voor je de smaak en trek in eten en drinken weer terug had nadat de behandelingen gestopt waren?
ja het einde komt in zicht nu nog 2chemo,s en 7uitwendige en twee inwendige te gaan op naar 16augustus de allerlaatste dag van de behandeling kijk er al naar uit
xxonly

San35 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Gelderland Geboortedatum: 1978-07-24
Re:je lijf, een paar maanden na chemoradiatie 3 Jaar, 4 Maanden geleden  
Hoi meiden,

Wat fijn deze topic.
Ik start maandag met 5 weken uitwendig, 3 weken inwendig bestralen met chemo.
Kan nu inmiddels zeggen dat de zenuwen beginnen te komen.
Ik loop al sinds januari met continu zeurende pijnen in mijn hele bekkengebied en bovenbenen. Alsof het hevige spierpijn is, verzuurde spieren en steken in de vagina. Dit gepaard met bloedverlies en aanhoudende vieze afscheiding. De nachten die ik goed slaap zijn op 1 hand te tellen.
Volgens de artsen kan het door de behandeling toenemen waarna het vervolgens weg zou moeten gaan.
Tja jullie berichten laten me beseffen dat het allemaal afwachten is wat er wel en niet veranderd of voor terugkomt.
Ik mag geen diclofenac meer gebruiken en deed het daar goed op.
Vandaag alleen nog tramadol en paracetamol en dus zit ik nu nog op met al mijn klachten bllll.
Vanaf morgen krijg ik er oxycontin bij hopelijk helpt me dat er door heen.
Tegen de opstipatie van de medicijnen hebben jullie tips waar jullie baat bij hebben gehad?
Is lactulose een goed middel hierbij?

Moeilijkste is dat je je erop wilt voor bereiden maar dat is vrijwel onmogelijk omdat je het per keer, per dag, per week moet bekijken.
Ik ben zo zat van het overleven en dan te bedenken dat ik nog moet beginnen

Voor de chemo word ik wekelijks opgenomen voor een nacht, dat geeft me toch wel een veilig gevoel al ben ik natuurlijk het liefste thuis.
Daarnaast steunt het me om gelijke hier te treffen, fijn dat jullie er zijn!

Baarmoederhalskanker stadium 2b
Start chemo met bestralingen in en uitwendig voor 8 weken.
Ga naar bovenkant Reageer