Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:Wachtlijst voor start behandeling ?! (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:Wachtlijst voor start behandeling ?!
San35 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Gelderland Geboortedatum: 1978-07-24
Wachtlijst voor start behandeling ?! 3 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hoi allemaal,

Ik word behandeld in Arnhem.
Helaas zit de radiotherapie vol en kunnen we pas over 2 weken starten wanneer er plek is.
31 maart de uitslag baarmoederhalskanker gekregen, opgevolgd door alle onderzoeken en dan pas starten in mei!
Is dit vlot volgens jullie ervaringen en ben ik echt zo ongeduldig? Hoe vlot verliep dat traject bij jullie?
Volgens de radiotherapeut mag ik blij zijn dat het zo spoedig verloopt!!!
Dat ervaren we beide dus anders.

Moet zeggen dat ik ook bijzonder veel pijnklachten heb in mijn onderrug en benen, alsof het verzuurd. Rug en been weeën en af en toe steken in de vagina. Slik inmiddels 6000 Mg paracetamol , 150 Mg tramadol en 40 Mg Oxynorm p/d en heb het nog niet onder controle.
Hoop zo dat behandeling verlichting brengt maar misschien nemen de klachten aan het begin wel toe?!
Zou hierin ook graag de ervaringen horen van anderen die chemo en bestraling hebben ondergaan of bekend zijn met (zenuw?)pijn?

Voel me in de behandeling een nummer ipv mens en dat vind ik nog het meest storende aan alles.
Steeds maar begrip op moeten brengen voor de tekst en uitleg van de radiotherapeut, hoe fijn zou het zij. Als ze mij eens het gevoel gaf dat ze mij begrijpt!

Gr San

Baarmoederhalskanker stadium 2b
Start chemo met bestralingen in en uitwendig voor 8 weken.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Flevoland Geboortedatum: 1976-10-11
Re:Wachtlijst voor start behandeling ?! 3 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hoi,

Mijn behandeling is alweer even geleden maar ik had ook vreselijk veel pijn. Ik zat 's nachs in een bad met kokendheet water en probeerde zo wat te slapen.
Ik moet erbij zeggen dat dat vóór mijn diagnose was omdat ik in het ziekenhuis waar ik het eerst kwam geen foede diagnose kreeg.
Toen ik na een second opinion BMHK bleek te hebben begon ik 2 weken later met de behandeling. Eigenlijk was er een wachtlijst van 5 weken, maar ik ben ertussen geschoven omdat de pijnondraaglijk was en ik al 4 maanden erg ziek was.
Ik heb morfine-pleisters gekregen, en oxynorm voor pijnpieken. Daarbij slikte ik paracetamol.
Ik heb morfine gebruikt tot 2 mnd na behandeling.
Maar de tumor zat in een zenuw gegroeid, vandaar dat ik zoveel pijn had.
Misschien kan jij ook om morfine-pleisters vragen?

Ik wens je veel sterkte, en hoop dat je het nog even vol kan houden.

Liefs!

34 jaar, BMHK stadium 2b, 6 chemo, 23 bestralingen, 2 inwendige bestralingen van september tot november 2010
Marisca (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi san.
Dat wachten vond ik ook echt zenuwslopend,je wilt gewoon zo snel mogelijk gezinnen met de behandelingen.
Toen ik de diagnose baarmoederhalskanker kreeg ,konden ze me niet vertellen in welk stadia het zich bevond,
Dat wilden ik natuurlijk zo snel mogelijk weten,ze zouden me een week later bellen om te vertellen wanneer ik een kijkoperatie zo krijgen en de scans.
Toen ze me belde kreeg ik te horen dat dat pas een maand later kon.
Ik ben daar niet mee accoort gegaan na het eerst over protocollen en wachtlijsten te hebben gehad ben ik echt heel boos en emotioneel geworden ,ik vertelde ze ,een begin stadia of vergevorderd stadia is in mijn ogen een verschil op leven en dood,
Dat vonden ze wel wat overdreven,Maar een uur later belde ze me op dat ik de volgende dag kon komen.
Dit heb ik wel ervaren met het traject ,je moet goed opletten ,en tegen mij is het wel gebeurt dat ze eerst iets vertelde over de behandeling en dat het later ander was,bv bij de inwendige bestraling onder narcose (wat ik ook wilden en heb besproken met mijn behandelend arts) en later te horen kreeg in het twee steden ziekenhuis in Tilburg het word een ruge prik.
De comunicatie tussen het verbeten instituut in Tilburg en het naast gelegen ziekenhuis liep nog al eens mis.
Heel vervelend ,je zit al in zo,n onzekere periode dan verwacht je dat wat ze je vertellen over je behandelingen ook echt zo gaat plaatsvinden.
Ik was wel heel snel van de pijn af naar de eerste week bestraling ,dat hoop ik ook voor jou san.
Dat het allemaal maar heel voorspoedig mag gaan verlopen voor je,en altijd iemand mee brengen naar de gesprekken .
Succes ,nog twee weken wachten.
Groetjes marisca

San35 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Gelderland Geboortedatum: 1978-07-24
Hey lieve meiden,

Fijn te lezen dat pijnklachten dus wel degelijk kunnen passen bij bmhk ondanks sommige artsen aangeven van bijna niet.
Ik heb de eerste chemo en 2 bestralingen gehad en de pijnklachten worden nu met oxycontin en Oxynorm en paracetamol bestreden.
Sinds vanmorgen begonnen dus kan er nog niet veel van zeggen maar lijkt al wat beter te gaan.
In elk geval voelde ik me begrepen en gehoord en wauwwww dat scheelt al zoveel.
Spannend wat de medicijnen doen dit weekend en hoop dat ik me wat beter mag gaan voelen, afwachten.
Jullie berichten steunen me.
Het aftellen kan beginnen.

Zijn jullie inmiddels beide schoon?

Liefs San

Baarmoederhalskanker stadium 2b
Start chemo met bestralingen in en uitwendig voor 8 weken.
Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Flevoland Geboortedatum: 1976-10-11
Hoi,

Ik ben nu al 3,5 jaar schoon!
Heb agelopen maand weer controle gehad en ik mag nu een jaar wegblijven.
Ik ben echt zó blij, want ik was erg wanhopig in de tijd van mijn behandeling, maar vooral ook daarna, als je alles wat je voelt in dat gebied nog niet kan plaatsen.
Daarom heb ik veel aan dit forum gehad!
Nu kom ik eigenlijk alleen af en toe nog even kijken of er evt iemand is die wat aan een reactie van mij zou kunnen hebben.

Dus het begin van je behandeling is er, fijn hoor, nu weet je dat die tumor flink aangepakt wordt!

Liefs

34 jaar, BMHK stadium 2b, 6 chemo, 23 bestralingen, 2 inwendige bestralingen van september tot november 2010
Ga naar bovenkant Reageer