Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:mogelijk baarmoederkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:mogelijk baarmoederkanker
riettepietje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
mogelijk baarmoederkanker 5 Jaar, 5 Maanden geleden  
3 jaar geleden PAP4 CIN 3 uitslag.conisatie van de baarmoedermond gehad.Daarna waren alle controles goed.Ondertussen in de overgang gegaan,inmiddels anderhalf jaar geen menstruatie en door de overgangsgynaecoloog vastgesteld dat ik geen eicellen meer heb(via echo).
Vorige maand plots "ongesteld",vies zwarte klonterig bloed.Huisarts wilde dat ik naar de gynaecoloog ging. Vandaag dus gedaan.op de echo zag ze dat het baarmoederslijmvlies erg dik is en onregelmatig.Daarna deed ze een biopsie,via een catheter in de baarmoeder,meerdere pogingen omdat ze geen slijm genoeg kon pakken.de boel gaat(met ene uitsrijkje erbij) nu op kweek en ze vertelde me dat er twee opties zijn.Ik heb een hormonaal probleem,of er zijn kwaadaaardige cellen.Ik was lamgeslagen en heb dus vrijwel niets gevraagd.Over twee weken belt ze me met de uitslag.
Mijn vraag is of er vrouwen een gelijksoortig probleem hebben.Kunnen er bij de conisatie cellen achtergebleven zijn die via de baarmoedermond naar binnen gegaan zijn?
Ik had behalve de bloeding geen symptomen,nooit afscheiding nooit buikpijn,niets.

voel me bang.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Madelief (Bezoeker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:mogelijk baarmoederkanker 5 Jaar, 5 Maanden geleden  
Hoi Riettepietje,

Ik kan me voorstellen dat je bang bent. In mijn geval, ik had op mijn 30e baarmoederhalskanker voorstadium. Na een conisatie was dit verholpen. Negen jaar later baarmoederkanker. De oncologe die mij onderzocht zei dat deze 2 gevallen niets met elkaar te maken hadden. Dat er andere soorten cellen zitten op die 2 plekken. Een kwestie van toeval.
Na een conisatie worden de snijranden onderzocht van het stukje dat ze hebben weggehaald. Als daar nog foute cellen in zitten, word verder behandeld. Als dat niet is gebeurd, en de controles steeds goed zijn, kun je er na 5 jaar van uitgaan dat dat probleem verholpen is.
Ik hoop voor je dat de uitslag goed uitpakt!

Sterkte, Madelief

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Ga naar bovenkant Reageer