Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:onzekere periode....cyste kwaadaardig of niet?? (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:onzekere periode....cyste kwaadaardig of niet??
bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
onzekere periode....cyste kwaadaardig of niet?? 4 Jaar geleden  
Beste allemaal,

wil even mijn verhaal delen met mensen die ervaring hebben. Hoe lief iedereen ook in me omgeving is, begripvol en enorm lief merk ik dat ik behoefte heb om het te delen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Misschien tips en ideeen te delen.

Mijn verhaal is dat ik een cyste op mijn eierstok heb die vrij groot is. CT-scan gehad en daarna doorverwezen naar gynocoloog-onocoloog. Hier ben ik afgelopen maandag geweest en ze noemde de 4 opties op.... positiefste geval endometriose of een bordeline-tumor en daarna kwamen de 2 minst positiefste opties.
Verder heb ik veel darmklachten en ben 5 kilo afgevallen vanaf augustus, ik zie dat niet als een teken want ik heb me eetpatroon aangepast omdat ik dacht dat me klachten kwamen door me prikkelbaar darm syndroom.

UIteindelijk ben ik dus nog niets wijzer. Heb volgende week vrijdag weer een gesprek nadat ze met een heel team mijn situatie hebben besproken.
Sowieso wordt ik geopereerd en dan kunnen ze natuurlijk pas echt zeggen hoe of wat. Ik zie er erg tegenop. Heb ook enorme terugval geestelijk, paniekaanvallen ect. Gelukkig heb ik kalmeringstabletten gekregen, ben ik geen voorstander van maar kan nu niet anders want zit anders trillend op de bank. Merk dat ik nu meer "lucht" heb en ruimte om het een plekje te geven.

OP de ct-scan waren de rest van mijn organen goed, ik zag dit als iets positiefs maar ik begrijp inmiddels dat dat uiteindelijk ook niets zegt?!

Ik heb voornamelijk ook erge menstruatie pijnen en dan ook last van me darmen, de gyno zei misschien dan toch endometiose maar dan moet ik pijn hebben bij het vrijen en dat heb ik niet.

Wordt gewoon gek van de onzekerheid, de operatie. Ben nu vooral bezig met afleiding te zoeken veel wandelen in de natuur, mediteren en ontspannen. Goed voor me lichaam te zorgen.

Hebben jullie nog tips ideeen of wat dan ook?!?!

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Re:onzekere periode....cyste kwaadaardig of niet?? 4 Jaar geleden  
Hoi Sabine, welkom op dit forum, waar je je verhaal kwijt kunt en hopelijk reakties krijgt van mensen die zich mogelijk herkennen in je situatie.

Heel veel sterkte de komende week/weken, in afwachting van het gesprek vrijdag en de operatie. Dat wachten op uitslagen blijft altijd zo spannend. Fijn dat je tabletten hebt tegen die paniek, en dat je er baat bij hebt. Een beetje rust in deze spannende tijd is vast goed.

Ik zal een kort linkje naar dit bericht zetten op het subforum van borderline, zodat ook zij je berichtje zien. Misschien zijn daar ook vrouwen die zich herkennen in je situatie en je een steuntje in de rug kunnen geven.

Nogmaals sterkte en houd je taai!

Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Bedankt Hilde,

weet ook nog niet helemaal hoe het allemaal werkt hier op het forum hhihihii dus bedankt dat je hem door gelinkt heb.

Ik ben mezelf gruwelijk aan het verwennen vandaag een massage gehad en heb er voor volgende week ook weer twee geboekt.

Merk dat positief met me lichaam bezig zijn helpt, kan het iedereen aanraden.
Verder probeer ik het los te laten en me niet al teveel mee bezig te houden. Behalve op dit forum doe ik niks opzoeken op het internet enz, merk dat dat me absoluut niet helpt.

groetjes Sabine

Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Hey Sabine,
heb je afgelopen vrijdag het gesprek bij de gyn gehad? Of staat het voor a.s. vrijdag?

Ik ben benieuwd of je al meer duidelijkheid hebt over de operatie en of er al opties zijn afgevallen van de 4 opties waar je het over had.

groetjes, Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
Ga naar bovenkant Reageer