Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:olaparib
lindamaria (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Amsterdam Geboortedatum: 1955-12-14
olaparib 3 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hallo lotgenoten,

Ik ben een vrouw van 58 met eierstokkanker fase IIIc, debulking-operatie met OVHIPEC achter de rug, nog bezig met de laatste chemokuren.

Nogal onverwacht is ontdekt dat ik draagster ben van het BRCA2 gen. Hiermee kom ik in aanmerking voor een trial met het medicijn Olaparib, een behandeling die het AVL aanbiedt.

Het komt er op neer dat 50% procent van de vrouwen dit experimentele medicijn krijgt dat recidive zou voorkomen en 50% krijgt een placebo. Ik ben benieuwd of iemand hier op dit forum er al ervaring mee heeft. Hoe lang slik je het al en wat merk je ervan? Is er sprake van remissie (schijnt ook te kunnen met dit middel) of toch recidive?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Hartelijke groeten,

Linda

eierstokkanker stadium IIIC sinds nov.2013
Behandeling in AVL afgerond: 3x chemo, debulking operatie met HIPEC in Gent, 3x chemo. BRCA2 gen-draagster. Vanaf half juli 2014 gestart met clinical trial van Olaparib,experimenteel medicijn om recidive te voorkomen.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Nel (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:olaparib 3 Jaar, 8 Maanden geleden  
Ik heb in 2010 meegedaan met een studie naar Olaparib in het AVL. Ik heb recidive van eierstokkanker en hoopte dat ik niet zo snel groei van de uitzaaiingen had. Na een tijdje steeg de tumormarker weer en bleken de uitzaaiingen te groeien. Ik ben toen gestopt met de Olaparib. Als bijwerking had ik dat mijn HB erg zakte. Ik heb 2 maal een bloedtransfusie gehad. Daaruit bleek dat ik niet de placebo had. Andere bijwerkingen had ik niet. Ik ben draagster van het BRCA1 gen.
Hopelijk werkt het bij jou wel.

mrt 2004 eierstokkanker, operatie daarna 6x taxol-carbo, jan. 2007 6x taxol-carbo, aug. 2007 operatie milt verwijderd en stukje van lever, aansluitend 3x taxol-carbo, jan. 2009 6x taxol-carboplatin, nov.2009 8 korte taxol-carbo, febr.2010 meegedaan studie AvL, okt.2010 caelyx-carbo. 2011 carbo-taxol
lindamaria (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Amsterdam Geboortedatum: 1955-12-14
Re:olaparib 3 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hallo Nel,

Dank voor je reactie.

Wat heb jij al veel meegemaakt zeg! Daar werd ik even stil van.... en dan bedoel ik vooral de waslijst aan chemo's en andere behandelingen.
Maar wat ontzettend jammer dat de Olaparib bij jou niet aansloeg. Ik heb wel gehoord dat ze nu de dosis verhoogd hebben in vergelijking met vroegere tests. Ik heb net besloten om maar mee te doen met deze trial. Het is alweer een nieuwe trial (fase III) en de kansen op een placebo zijn 1 op 3 en niet 50/50 zoals ik hierboven beschreef.
Ze beginnen nu een studie voor vrouwen in remissie -SOLO 1 heet die studie- en voor vrouwen met recidive: SOLO 2.
Ik stap in de SOLO 1, aangezien ik naar verwachting in volledige remissie ben met nog 1 chemo te gaan...
Mijn oncoloog was zo super-enthousiast over dit middel, dat ik heb besloten de gok te wagen. En dan nu maar hopen dat t gaat werken, als ik tenminste niet het placebo krijg.

Heel veel sterkte Nel en nogmaals bedankt voor je reactie.

eierstokkanker stadium IIIC sinds nov.2013
Behandeling in AVL afgerond: 3x chemo, debulking operatie met HIPEC in Gent, 3x chemo. BRCA2 gen-draagster. Vanaf half juli 2014 gestart met clinical trial van Olaparib,experimenteel medicijn om recidive te voorkomen.
Ga naar bovenkant Reageer