Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:ver stadium eierstokkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:ver stadium eierstokkanker
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
Re:ver stadium eierstokkanker 4 Jaar, 2 Maanden geleden  
Marianne, ik wens je heel veel sterkte met het dragen en verwerken van het overlijden van je moeder. Voor jou heel aangrijpend, want je voelt je door de ziekte, waarschijnlijk nog eens extra met haar verbonden, nog meer dan gewoon moeder en dochter.....

En Toscana, jij ook heel veel sterkte met het dragen van jouw verdriet....

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Jootje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1959-04-20
Pfff wat een nare ziekte is het toch !! Phoenix heb zoveel bewondering voor je !!

Ikzelf heb weer 3 kuren erop zitten nog weer 3 te gaan, maar vind het zwaar deze keer. Zo gauw moe en door de ontzettende vieze smaak
Bijna geen eetlust. Positief is dat na 2 kuren de tumormarkers zijn gedaald van 1700 naar 433 en daarna na 180 wat de derde heeft gedaan weet ik nog niet.

Marian gecondoleerd met je moeder en veel sterkte gewenst.

Verder iedereen veel kracht en liefde gewenst.

Groetjes Jolanda

Mrt.2008 eierstokkanker, alles weggehaald,6 chemokuren en wonder boven wonder geen uitzaaiingen . 12-12-2012 controle,tumormarker gestegen naar 147. 13-12 ct scan , 17-12 vlekjes gevonden op de lever , nu 19-12 een petscan en dan wachten op de uitslag .
Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1955-00-00
Hoi hoi lieve allemaal,

Wat goed is het om zo af en toe te horen van iedereen!
Wat een moed om toch er elke keer maar weer tegen aan te gaan!!
Wat een strijd wordt er toch geleverd....

Met mijzelf gaat het gelukkig nog steeds goed.
Ik mag nu om het half jaar voor controle .
Aan de ene kant is dat een bevestiging dat het goed gaat, maar ergens maakt het je ook onzeker.
Dus dagelijks check ik mezelf op bobbeltjes. Waarschijnlijk herkennen jullie dat ook.
Ik probeer zo ontspannen en gezond mogelijk te leven, sport drie keer in de week en eet veel fruit en groente.

Dat neemt niet weg dat ook in mijn omgeving we voortdurend worden opgeschrikt door de uitzaaiingen bij dierbare vrienden en lotgenoten.
Probeer ik door lekkere gezonde potjes te koken en te ondersteunen waar je kan de moed er in te houden.
Het is toch wel heel droef dat al die mensen zo moeten strijden tegen een ziekte die hopelijk over 20 jaar chronisch wordt.
En het klinkt zo oneerlijk dat het op dit moment nog niet zo ver is.....

Hopelijk houdt iedereen het vol, vindt iedereen toch de kracht om door te gaan!
Probeert iedereen haar conditie zo goed mogelijk te houden.....
Heel veel sterkte en liefs en kracht toegewenst

Myranda

januari 09 geopereerd aan eierstokkanker. Stadium 2c. Zes chemo's in augustus'09 afgerond.
In maart 2010 een nieuwe tumor ontdekt in lympheklier in lies. Na 11 chemo's Carboplatin en Taxol is de tumor gelukkig weer verdwenen.Tumorvrij sinds aug 2010. Palliatief Controle om de 3 maand
Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Kleve Geboortedatum: 1966-05-02
Hallo allemaal,

Wordt er toch weer elke keer stil van... Hoeveel ellende kan een mens toch overkomen en dan toch positief blijven!!! Wat een kanjers zijn jullie.

Ik zit nu even in rustig vaarwater. Bloedcontrole tumormarker in september geweest. De tumormarker was gelukkig 11.
Verder krijg ik om de drie weken infuus met avastin om te zorgen dat de kwaadaardige cellen niet zo snel kunnen groeien.
Zijn de meningen ook over verdeeld, maar ik ga er maar van uit dat meewerkt om uitzaaiingen zo lang mogelijk weg te houden.
Verder weer bgonnen met sporten, voel mij nu weer lekker in mijn vel zitten.
Vorige week met kids en man nog lekker een keertje naar de zon geweest.

Sterkte meiden!!!

[i]46 jaar. In juni 2010 eierstokkanker geconstateerd stadium 3c,verwijdering baarmoeder,stukje dikke darm,vetschort,lymfeklieren. 6 keer chemo Paclitaxel,Carboplatin.Laatste chemo op 2 november gehad. Meegedaan aan een trail voor nieuw medicijn.Recidief in milt feb 2013, verwijderd en weer chemo.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Zandvoort Geboortedatum: 1961-12-18
Lieve lotgenoten,

Bedankt allemaal voor jullie medeleven!

Zoals Myranda al zei, fijn om van iedereen weer iets te horen! De een nog in behandeling, de ander alleen controles.... Het houdt ons allemaal goed bezig.

Ik wens iedereen heel veel sterkte! En vooral de lotgenoten, die met behandelingen bezig zijn...!

Ik heb vandaag mijn marker weer laten prikken. Volgende week moet ik weer bij de oncoloog zijn voor de uitslag. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1955-00-00
Re:ver stadium eierstokkanker 3 Jaar, 3 Maanden geleden  
Hoi hoi allemaal,

Hoe gaat het met iedereen?
Af en toe maak ik me opeens wel heel veel zorgen, hebben jullie dat ook?
Zorgen over al mijn lotgenoten, maar natuurlijk ook over mezelf.

Ben nu vier jaar tumorvrij, dat is veel en veel meer dan ik ooit verwachtte......
En me er nog steeds goed van bewust dat het ook zomaar weer kan omslaan...
Probeer zo gezond mogelijk te leven, heel fit te zijn en goed op gezondheid, eten, slaap, stress enzo te letten.
En vooral niet ziek te zijn, geen verkoudheidje, geen griepje, geen wondjes en geen spanningen.

Eigenlijk ben ik erg gelukkig met deze tijd.
Geniet van alle dagen, ben veel buiten, lees veel, veel lieve mensen om me heen, doe wat vrijwilligerswerk.
Soort van vervroegd pensioen eigenlijk.
Dat zeg ik ook tegen mensen die ik niet goed ken om niet weer het hele verhaal af te hoeven steken.
Hoewel ik er ook wel erg open over ben, en veel mensen het ook wel weten.

Hopelijk gaat het met iedereen goed?

Heel veel liefs en sterkte toegewenst....
Myranda

januari 09 geopereerd aan eierstokkanker. Stadium 2c. Zes chemo's in augustus'09 afgerond.
In maart 2010 een nieuwe tumor ontdekt in lympheklier in lies. Na 11 chemo's Carboplatin en Taxol is de tumor gelukkig weer verdwenen.Tumorvrij sinds aug 2010. Palliatief Controle om de 3 maand
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Lieve Myranda,

Fijn om wat van je te horen! Wat heerlijk dat je alweer 4 jaar verder bent! Op naar de 5 jaar grens! Herkenbaar dat je nu veel bewuster leeft en geniet van iedere dag! Ik hoop dat het nog heel wat jaren goed met je blijft gaan. En uiteraard wens ik dat voor alle lotgenoten!
De angst op terugkeer, zit natuurlijk altijd ergens in je achterhoofd, maar zolang je geniet van het moment moet je proberen, je niet te laten leiden door angst...

Ik was al een tijdje niet op het forum van Olijf geweest. Ik was nog een paar maanden herstellende van de operaties, ben pas twee weken naar Kreta geweest (was heerlijk!) en ik houd natuurlijk mijn eigen blog bij. Ik las net dat Olijf, straks ook opgenomen gaat worden onder de website van Kanker.nl. Dat lijkt me op zich een goede ontwikkeling. Zou dat de reden zijn, dat nog zo weinig lotgenotes actief zijn? Ik heb nog meegewerkt in de testfase van de site. Ik zal daar ook weer eens rondkijken.

Ik was maandag voor mijn tweede controle, na de operaties, bij de gynaecoloog. Mijn tumormarker is helaas gestegen van 26 naar 30... vorige keer, was ik ongelofelijk blij, omdat het voor het eerst sinds 2009, onder de 30 was gekomen! Ik laat me er niet door uit het veld slaan, maar baalde er wel van. De volgende controle heb ik 5 januari, dus dat wordt spannend! Mocht het weer blijven stijgen, dan hoop ik dat het net zo langzaam gaat, als de voorgaande jaren.

Verder ben ik druk met het voorbereiden voor het verkopen van mijn woning en die van mijn partner. We gaan na de verkoop, samen iets nieuws kopen en samenwonen! Dat is ook leuk om naar uit te kijken en mee bezig te zijn!

Ik wens je het allerbeste en uiteraard ook voor alle lotgenoten!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Fijn om te horen dat het weer allemaal de goede kant op lijkt te gaan.
Dat doen we toch weer goed dames!

Morgen heb ik weer een CT scan, twee maanden geleden zagen ze wat op mijn bijnier.
Nu willen ze kijken of het groter geworden is en wat ze kunnen doen.
Mijn tumormarker is 9 maar deze was ook maar 11 toen er een tumor in mijn milt zat.
Hopen dat het een beetje meevalt, voor de rest voel ik me eigenlijk goed.
Sport,geniet zoveel mogelijk.

[i]46 jaar. In juni 2010 eierstokkanker geconstateerd stadium 3c,verwijdering baarmoeder,stukje dikke darm,vetschort,lymfeklieren. 6 keer chemo Paclitaxel,Carboplatin.Laatste chemo op 2 november gehad. Meegedaan aan een trail voor nieuw medicijn.Recidief in milt feb 2013, verwijderd en weer chemo.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hi Cat, Fijn om weer wat van je te horen. Krijg je deze week de uitslag van de CT scan? Spannend...Ik hoop dat de plek op je bijnier niet groter is geworden. Heel veel sterkte!
Houd je ons op de hoogte?

Liefs,
Marianne

Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 3 Jaar, 2 Maanden geleden  
Hallo Marianne,

Zo te lezen ben je ook weer een regelmatige bezoeker van het ziekenhuis!!
Gelukkig was de plek op de bijnier niet groter geworden.
In januari weer een scan, blijft spannend.
Ben wel gestopt met avastin (volgens de dokter een onderhoudsmiddel)
Blijkt dat dit middel als bijwerking heeft dat er ontkalking optreedt en dan met name in je kaak. Vorige week liet een van mijn implantaten uit mijn kaak los.
In overleg met arts besloten om voorlopig te stoppen met avastin. Heb jij ook veel last van botontkalking???
Kan dit wel laten meten, maar voorlopig even rust,geen medicijnen en onderzoeken.
Liefs Cat

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 3 Jaar, 2 Maanden geleden  
Hallo Cat,

Ik ben blij voor je dat de plek niet groter is geworden! Dat geeft je hopelijk toch weer een paar maanden rust. Uiteraard blijft het spannend! En leef je toch weer naar de volgende controle toe.

Wat vervelend zeg, dat je implantaat nu los heeft gelaten door de botontkalking! Ik heb 2 jaar geleden ook 2 implantaten laten plaatsen, maar bij mij liet het los door afstotingsverschijnselen... Ik heb nu nog steeds een gat en krijg volgend jaar een brug.

Ik krijg sinds de chemokuren in 2001, iedere 3 jaar een dexa scan meting. Dat apparaat meet je dichtbotheid. Ik kan me voorstellen dat je nu even geen zin meer hebt in ziekenhuizen en afspraken hoor. Dat kun je ook in januri weer gaan doen toch? Die scan stelt niets voor. Je ligt op een bed en er scant gewoon een smalle "balk" op afstand over je rug en heup. Je ligt dus niet in een tunnel, zoals bij de ct of mri of petscan. Bij mij zit botontkalking ook in de familie van beide kanten van mijn ouders. Het ging eigenlijk jaren goed, maar in 2012, bleek ik onder de grens te zitten. Ik "slik" (lees kauw) 1x per dag, sinds 2012 Calci-ChewD3 tabletten (500 mg/400 I.E.). Dat is kalk met vitamine D3. Bij de laatste meting, was mijn botdichtheid weer verbeterd. Misschien is dat ook iets voor jou?

Ik ben deze week bezig met een allergie onderzoek in opdracht van de gynaecoloog. Vooral omdat ik allergisch ben voor contrastvloeistof, penicilline en diverse soorten antibiotica. De gynaecoloog houd al rekening met toekomstige behandelingen en doet dit dus uit voorzorg. Ik ben vandaag een dagje "vrij". Maandag heb ik plakkers op mijn rug gehad. Dinsdag moest 1 strip er afgehaald worden. Gisteren is de rest van de plakkers eraf gegaan en heb ik prikjes en krasjes gehad. Morgen gaan ze heel langzaam de jodium (zit in contrastvloeistof) uitproberen. Dan ben ik waarschijnlijk weer 2 uur bezig! Ik hoop morgen ook meteen de uitslag te krijgen. Ik ben erg benieuwd! Daarna hoop ik ook tot janauri even niet meer naar het ziekenhuis te hoeven!

Veel sterkte allemaal en blijf de dag plukken!

Liefs,
Marianne

Ga naar bovenkant Reageer