Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:CA125 tumormarker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:CA125 tumormarker
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Zandvoort Geboortedatum: 1961-12-18
Re:CA125 tumormarker 3 Jaar, 7 Maanden geleden  
Hi lieve lotgenoten,

Ik had mijn operatieverslag, onder het ondewerp: recidief, screening en behandeling gezet, maar niet meer onder deze topic: CA125 tumormarker. Ik ben er eindelijk weer energiek genoeg voor om te schrijven. Helaas was ik tot een paar dagen geleden nog, te lamlendig om te schrijven.
Dus eindelijk bericht van mij. De debulking operatie van 1 mei is goed gegaan. De gynaecoloog heeft ALLES weg kunnen halen! Dus ook alle lymfeklieren die langs de holle ader en buik slagader liepen. Die bleken ingekapseld te zijn. Er waren nog meer metastases dan de scan liet zien. Tussen mijn lever en nier, dus niet in of op de lever. Ook op mn darm bij de schedetop. Onder mijn maag en in het kleine bekken bij de niervenen. Ik heb ipv 3 dagen, 4 dagen de epiduraal gehad. Dat hielp goed tegen de pijn. Donderdag 8 mei werd ik uit het ziekenhuis ontslagen. Ik was natuurlijk nog zwak, maar het ging. Zondag kreeg ik steeds meer pijn bij zitten, staan en lopen. Het probleem zat links onderin mn buik. Ik slikte paracetamol, diclofenac en tramadol, maar de vreselijke pijn kwam er gewoon doorheen! Ik heb maandag avond het VU gebeld en ben met een ambulance opgehaald! Alle onderzoeken wezen niets uit. Niets te zien op de echo's, scan en röntgenfoto. Ze wilden het daarom eerst aankijken. Ipv tramadol kreeg ik via een injectie "dipodilor"
erbij, maar dat hielp ook niet. Vrijdagmiddag, 16 mei, besloot mijn gynaecoloog tot een spoed operatie over te gaan. In eerste instantie met een laparoscopie. Hij acht aan een darm afsluiting, terwijl ik wel ontlasting had gehad... Achteraf is weer mijn hele buik open gemaakt! Mijn darm zakte in "het gat" waar ooit mijn baarmoeder zat en richting de schedetop, waar ook uitzaaiingen waren weggehaald. Die darm kwam bekneld te zitten en dat gaf die vreselijke pijn! Gelukkig was mijn darm nog niet afgestorven! Hij heeft moeite gehad om de darm los te maken en daardoor werd de darm beschadigd en heeft hij het aan de buitenkant gehecht. Het gat heeft hij ook gehecht, zodat mijn darm er niet weer in kan zakken. Ik was daardoor dus weer terug bij af. Ik ben de eerste 4 a 5 dagen, vreselijk misselijk geweest en had totaal geen eetlust! Wat voelde ik me vreselijk belabberd! Mijn HB is van 8 naar 6.2 gegaan, dus daar knap ik ook niet van op. Sinds ik thuis ben,vanaf 23 mei jl., let ik extra op mijn voeding en drinken met veel ijzer en vitamine B.

De eerste 2 weken voelde ik me nog behoorlijk belabberd. Maar sinds een paar dagen ga ik echt weer vooruit. Ik heb gisteren ook weer een klein stukje aan de arm van mijn lieve Cees, op straat gelopen. Ik kan nu ook weer iets langer staan en lopen, waardoor je toch weer iets mobieler bent. Helaas is de wond nog op 2 plekjes open. Dat kost nog veel tijd met spoelen en verbinden... Maar hopelijk is dat volgende week ook een keer over. Dan heb ik daar ook geen omkijken meer naar.

Hopelijk is de waarde weer gestegen, bij mijn volgende controle op 23 juni a.s. Mijn turmomarker was 86, vrij snel na de operatie gemeten. Ik hoop uiteraard dat die straks weer onder de 30 zakt! Ik zal het dan ook weer op het forum zetten. En nu hoop ik weer 10 of nog mooier 15 jaar toekomst te krijgen!

Ik zal na de controle, weer laten weten hoe het gaat.

Sterkte allemaal en tot horens!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Lieve lotgenoten,

Vanmiddag heb ik mijn eerste controle, na de 2 operaties, bij de gynaecoloog gehad! En guess what? Mijn tumormarker is voor het eerst in 5 jaar tijd, weer onder de 30 gezakt!!! Het is nu 24! Wat een enorme opluchting en blijdschap!
De gynaecoloog noemt mij een "medisch wonder"! Hoe bijzonder is dat!

Ik ben dus het levende bewijs, dat als de tumormarker duidelijkheid geeft in het volgen van de activiteit van eierstokkanker, het wel degelijk zinvol is, om het te blijven meten!
Ik weet dat dit niet voor iedere lotgenoot opgaat. Maar als je weet, dat de marker tijdens het ontdekken van de kanker hoog is en na behandeling en of na de operatie zakt, dit een heel goed meetinstrument blijft om te volgen, wat de tumorcellen in je lijf doen.

Ik weet dat het in mijn geval uitzonderlijk is, dat ik in eerste instantie, zeer langzaam groeiende cellen had. Maar ik hoop dat lotgenoten, hier ook weer kracht en hoop uit halen, omdat er soms ook nog uitzonderingen op de regel zijn!

Ik ben laatst ook benaderd door een lotgenoot, die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt als ik en zij is ook al 19 jaar verder!!! Ik ben dus niet de enige. Misschien zijn er wel meer lotgenoten, die zich niet melden, omdat het al zo lang geleden is...

Ik hoef pas 6 oktober weer terug te komen. Dus ben nu "schoon van kanker" en mijn marker gaat vanaf nu weer gescreend worden.

Mijn herstel gaat langzaam beter. Ik loop kleine stukjes en probeer dat uit te bouwen. Ik schijn nu in principe weer alles te mogen doen. En hoef me ook niet meer aan maximaal 2 kg tillen te houden.
Er is nog 1 plekje van de wond nog niet dicht, maar dat ziet er al beter uit. Ik denk dat het over 1 week wel dicht zal zijn.

Ik zal nog geregeld op Olijf actief blijven om ook te volgen hoe het met jullie gaat.

Het allerbeste en sterkte in de strijd!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Wat een goed nieuws! Geweldig!
Heel veel succes met je herstel!

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-07-04
Lieve Marianne

Wat is dit toch een super super goed nieuws zeg.

Meid, wat ze je voorzichtig een gat in de lucht gesprongen zijn. Super hoor.
De rest komt wel weer, je conditie weer een beetje op zien te bouwen, wat soms echt tegenvalt, merk ik ook nog steeds.

Maar de tumormarkers blijven prikken is toch voor jou en voor mij van grootste belang, zou fijn zijn als dat bij andere lotgenoten ook zo zou zijn.
Zodra de mijne maar iets omhoog gaat, dan weten we weer genoeg.

Kamp op moment met weer een blaasontsteking en ik moet meer drinken, maar ben niet zo'n drinker en dan valt het toch vies tegen om zoveel te moeten drinken.
Voel s'nachts mijn nieren gewoon steken en weet dat ik dan te weinig gedronken heb.
Nieren staan op het randje, dus ik drink als een gek

Liefs xxx

ingrid70 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hi Marianne,

Wat een fantastisch nieuws en het maakt mijn beslissing ten aanzien van het meten van de tumormarker eenvoudiger. Ik heb nog iemand in mijn omgeving die tegen protocollen in ieder 3 maanden een CT scan laat maken (wel andere kankervorm) en ook tegen de prognoses in er nog is. Zoals je zegt het werkt niet voor iedereen maar vorig jaar was het voor mij ook een goede indicator dus in augustus laat ik hem weer prikken. Heel veel succes met je herstel en dit goede nieuws gaat je zeker een boost geven. Ren niet te hard

Groet, Ingrid

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het ook jammer, dat die marker niet voor iedereen werkt... En uiteraard heeft de gynaecoloog ook gezegd, dat ik een recidief gehad heb, dus geen genezing in die zin mogelijk! Maar de wonderen zijn de wereld niet uit en hopelijk blijft het nog lang stabiel!

Sterkte met je blaasontsteking Jeannette! Een flesje water bij de hand houden, helpt om niet te vergeten te drinken...

Ik wens iedereen een mooie zomer toe!

Liefs,
Marianne

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 3 Jaar, 3 Maanden geleden  
Lieve lotgenoten,

Maandag heb ik mijn tweede controle bij de gynaecoloog gehad. Helaas is mijn marker van 24 naar 30 gestegen. Ik was zo blij dat het onder de grens gezakt was. Hopelijk is dit niet weer een voorbode naar verdere stijging. Ik houd me nu vast aan het feit, dat ik me goed en energiek voel! En laat me nu niet direct door een cijfertje uit het veld slaan. Vijf januari 2015, is mijn volgende controle dus dan zien we wel weer.

Verder ben ik gewoon lekker druk! Weer begonnen met sporten en bezig met voorbereidingen voor het verkopen van mijn woning en die van mijn vriend. We gaan na de verkoop, samen een nieuwe woning kopen. Dus dat is weer een mooi vooruitzicht!

Ik hoop dat het met jullie, naar omstandigheden, goed gaat.

Liefs,
Marianne

Marion (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1965-03-05
Hoi Marianne en lotgenoten,

He jammer van de tumormarker, hoop dat hij zo blijft voor je.
In ieder geval fijn dat je weer leuke dingen in het vooruitzicht hebt.
Ik heb op 4 juni een Hipec gehad in Gent, was zwaar en ze hebben ook 50 cm van mijn
dikke darm af moeten halen, gelukkig geen stoma gehad en het herstel viel tegen hoor!
Mijn tumormarker zat voor de operatie op 194 en na de operatie op 66.
Ik moet in november weer voor controle en bloedprikken....
Dus weer spanning wat betreft de tumormarker......
Ik voel me ook echt goed, maar altijd die angst om de cijfertjes pfffff.....

Groetjes

Marion

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hi Marion,

Jij hebt ook weer heel wat achter de rug lees ik....! Ik heb gehoord, dat Hipec behoorlijk heftig is en dan ook nog een heel stuk darm eruit! Fijn dat je geen stoma hebt gekregen, dat scheelt weer een hersteloperatie. Ik hoop dat jouw marker in november weer verder gezakt is.
Na mijn operaties was mijn marker ook nog behoorlijk boven de grens, maar na een paar maanden was het wel onder de grens gezakt, dus soms heeft het kennelijk tijd nodig.

Houd je ons op de hoogte als je de uitslag in november hebt gehad?

Beterschap en sterkte met alles!

Liefs,
Marianne

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 3 Jaar, 1 Maand geleden  
Hallo dames,

Weer even een update v.w.b. mijn marker; ik heb 1 december weer een controle gehad en het is weer gezakt naar 26! Dat was weer een enorme opluchting!
Dus we gaan weer vrolijk verder !

Ik wens iedereen veel sterkte met de controles, behandelingen etc.

Lieve groeten,
Marianne

Ga naar bovenkant Reageer