Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:Mijn vermoeidheidservaringen (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:Mijn vermoeidheidservaringen
esther (Gebruiker)
Administrator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1979-03-28
Plaats hier berichten over vermoeidheid 8 Jaar, 5 Maanden geleden  
Plaats hier je vragen of mededelingen over vermoeidheid

Op mijn 28e baarmoederhalskanker (2007) , wertheim-meigs, 5 weken bestraling, lymfoedeem

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zul je hem nooit meer op zien gaan!
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
catan (Gebruiker)
zorgen voor morgen verpesten je dag vandaag.
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw de nieuwe kankerpatiënt hyve Geboortedatum: 1971-00-00
gedicht 8 Jaar, 5 Maanden geleden  
geen vraag of zo, maar een gedicht wat (gelukkig al weer bijna een jaar geleden) op mij sloeg.

vroeger

Vroeger had ik zoveel energie.
Vroeger combineerde ik moeiteloos afspraken met elkaar.
Vroeger kon ik met minder slaap toe.
Vroeger..........................etc.

Maar vroeger is niet meer.
Ja maar,........................
Nee, vroeger is niet meer.
En toch denk ik dat nog.
En dus roept mijn lichaam steeds weer "ho".
Soms zachtjes, soms hard.

En dan nog: oordoppen in, oogkleppen op.
Stug doorgaan, niet toegeven.
Struisvogelpolitiek, wie herkent dat niet?
Acceptatie is een lange strijd.
Maar dan nog: als de strijd is gestreden,
blijf ik blanceren op mijn levenskoord.

annemarie Kolenberg

dit gedicht stond in Tijdschrift voor Stichting Olijf van sept 2008

Ik ben getrouwd en heb 2 lieve kinderen van 9+. In 2008 is er een grote cyste in mijn buik ontdekt en daar zat (achteraf) eierstokkanker in. Alles is weggehaald. Geen chemo of andere dingen nodig gehad. Alleen maar 2 operatie\'s in een paar weken.
Ik hoop in contact te komen
kathy1 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Plaats hier berichten over vermoeidheid 5 Jaar, 10 Maanden geleden  
Ik ben heel nieuw op deze site en heb geen kanker, maar ik zit met een groot dillema.
daar ik zeer zwaar bloedverlies heb met stolsels tijdens mijn regels en daardoor een totaal gebrek heb aan ijzer in mijn bloed, dat zelfs met ijzertabletten niet bij te vullen is. Waardoor ik ontzettend moe ben , bijna constant, stelde mijn gynecoloog voor om de baarmoeder te verwijderen. Ik ben 35 jaar en heb twee kinderen en geen kinderwens meer, maar toch... Ik kom hier om raad vragen aan mensen die het hebben meegemaakt en hun baarmoeder nu moeten missen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en zouden jullie het aanraden als oplossing voor mijn probleem ?

Alvast erg bedankt en veel sterkte aan iedereen.
Groetjes Kathy

HelmaM (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Mijn vermoeidheidservaringen 5 Jaar, 9 Maanden geleden  
Graag deel ik jullie mijn vermoeidheidservaringen.

In 2000 ben ik, op mijn 36e, geopereerd (Wertheim) en bestraald voor baarmoederhalskanker. Direct na de behandeling was ik extreem moe, maar dat is gelukkig in de loop der tijd stukken minder geworden.

De vermoeidheid, of kankervermoeidheid zoals ik het noem omdat het anders voelt dan een gewone vermoeidheid, blijft echter mijn zwakke plek. Ik heb in de loop der jaren van alles geprobeerd, Herstel en Balans, reiki, mindfullness, minder werken etc, maar voor mij zijn er twee aspecten die mijn leven in energiekere (maar ook andere positieve) zin veranderd hebben:
a)het stoppen met een baan in loondienst en een eigen bedrijf begonnen. Dit geeft natuurlijk weer andere druk, maar nu kan ik wanneer ik het even niet meer trek 's middags slapen om weer bij te tanken
b) acupunctuur. Wanneer het dan toch even niet meer gaat, ga ik voor een paar sessies naar een acupuncturist. Ik had niet eerder acupunctuur ervaring en stond er zelfs kritisch tegenover, maar omdat ik alles wilde doen om de vermoeidheid beter te hanteren heb ik het toch geprobeerd.De ervaringen zijn geweldig. Ik merk nu dat iedere 6 tot9 maanden mijn energieniveau weer minder wordt en ga dan weer voor een paar priksessies om er vol energie weer uit te komen

Groetjes, Helma

Madelief (Bezoeker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Mijn vermoeidheidservaringen 5 Jaar, 9 Maanden geleden  
Hallo Kathy,

een vriendin van mij had dezelfde klachten en heeft haar baarmoeder laten verwijderen. Het werd op een gegeven moment gevaarlijk voor haar gezondheid om deze zware menstruaties te laten doorgaan.
Maar....zij bezocht later een homeopaat voor andere klachten en deze zei tegen haar: was maar met je klachten naar mij gekomen, dan was een operatie wellicht niet nodig geweest. Misschien is het een optie voor jou om een homeopaat te consulteren voordat je besluit de baarmoeder te laten verwijderen.

sterkte, Madelief

raf (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Mijn vermoeidheidservaringen 5 Jaar, 5 Maanden geleden  
hoi allemaal, over vermoeidheid canadian essence heeft mij er geholpen om te ongiftigen. bewegen ook al ben je doodmoe. 2009 chemo wertheim 2010 recidief chemo bestraling uitwendig inwendig. er is nog een reststukje staat stil. heb 2 nefrostomies maar gaat srukken beter met de vermoeidheid nu sinds ik canadian essence gebruik en vitame every women gebruik groetjes raf

Ga naar bovenkant Reageer