Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt
esther (Gebruiker)
Administrator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1979-03-28
Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt 8 Jaar, 5 Maanden geleden  
Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt, kun je hier stellen.

Op mijn 28e baarmoederhalskanker (2007) , wertheim-meigs, 5 weken bestraling, lymfoedeem

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zul je hem nooit meer op zien gaan!
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Ellen (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt 8 Jaar, 3 Maanden geleden  
Vraagje: ik lees bij veel mensen dat ze een Wertheim-Meigs operatie hebben gehad? Wat houdt dit in?
Ik zelf heb een lymfe onderzoek gehad (helaas werd er iets gevonden), daarna is getracht m'n eierstokken te verplaatsen (ook helaas niet gelukt), daarna 25 externe bestralingen gehad, 5 x chemo en 3 x inwendige bestraling (brachy). Nu aan het herstellen, maar ondanks zware behandelingen, valt dit me het zwaarst!

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt 8 Jaar, 3 Maanden geleden  
Hoi Ellen,

Je hebt volgens mij ook heel wat achter de kiezen, dus ik kan me voorstellen dat herstel niet zo snel gaat als je misschien zou willen. Ben je behandeld voor baarmoederhalskanker?

Een Wertheim-Meigs operatie is een behandeling voor baarmoederhalskanker in stadium 1b2/2a. Soms heet het ook de Wertheim-Okabayashi. Zelfde uitkomst, iets andere volgorde van snijden.

Het is een operatie waarbij de baarmoeder, de steunbanden eromheen, de eileiders, in sommige gevallen ook de eierstokken, een stuk van de vagina en lymfeklieren worden verwijderd.
In sommige gevallen wordt de operatie ook nog gevolgd door bestraling en/of chemo.

Succes met je herstel!

Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1955-00-00
Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt 7 Jaar, 9 Maanden geleden  
Bijlage:
Bestandsnaam: Boekverslag_Antikanker_1_.doc
Bestandsgrootte: 51200
Hoi hoi,

Heeft iemand het boek Anti kanker gelezen van David Servan Schreiber?
Kreeg een samenvatting en het lijkt mij wel interessant.
Samenvatting bijgevoegd.
Het zal allemaal wel niet wetenschappelijk verantwoord zijn maar de man is wel arts en ervarings deskundige.
Maar natuurlijk geen voedingsexpert.

Van die chrnische ontstekingen vind ik interessant.
Dat had ik dus een chronische eierstok ontsteking. Zonedr het te weten.
Zelfs heb ik het idee dat de tumor is begonnen nadat ik een antibioticakuur heb genomen vanwege 5 tekenbeten tijdens een wandeling in Frankrijk.
Door zo'n antibiotica kuur gaat je natuurlijke afweer er ook aan.

Zit er over te denken om het boek te kopen.
Aanrader???

groetjes
Myranda

januari 09 geopereerd aan eierstokkanker. Stadium 2c. Zes chemo's in augustus'09 afgerond.
In maart 2010 een nieuwe tumor ontdekt in lympheklier in lies. Na 11 chemo's Carboplatin en Taxol is de tumor gelukkig weer verdwenen.Tumorvrij sinds aug 2010. Palliatief Controle om de 3 maand
liddy (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1957-00-00
Dat hij een ervaringsdeskundige is, zegt mij weinig.
Immers de ene soort kanker is de andere niet.
Zijn boek is gebaseerd op het werk van Lothar Hirneise.

Waar ik moeite mee heb, is de stelling als je maar zorgt dat je lichaam zijn afvalstoffen goed kwijt gaan, de optimale voeding eet, de juiste geest hebt, dan genees je van kanker.
Met andere woorden, je hebt het zelf in de hand of je kanker krijgt en of je ervan geneest.
En dat gaat mij net te ver.

Granulosaceltumor, vorm van eierstokkanker. bij toeval ontdekt bij operatie verwijdering cyste inclusief linkereierstok juli 2003, 2e operatie sept. 2003 verwijdering rechtereierstok, baarmoeder, vetschort. Nu vooral vlug vermoeid, ik had al reuma.
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Hoi Myranda,

Hoe is het met je?

ik heb het boek Antikanker van Servan Schreiber gelezen. Vond het een helder boek, niet eens zozeer omdat hij zelf kanker heeft gehad, maar omdat hij zo goed uitlegt hoe kanker ontstaat en wat je daarin zelf zou kunnen doen om herstel te bevorderen. Wat hij schrijft komt op mij heel logisch over.

Ik heb bij het lezen absoluut nooit het gevoel gehad dat hij zegt dat als je maar goed eet, juiste geest hebt etc. je dan geneest (of: andersom geredeneerd dat als je dat niet doet je dan kanker zou krijgen). Ik heb het meer gezien als mogelijkheden om zelf invloed te nemen op het hele proces.

Of je het moet kopen? Ik heb het geleend in de bieb. Het is niet een boek dat ik in de kast hoef te hebben. Ik heb wel een aantal van zijn voedingstips overgenomen (kurkuma, omega 3-6-9) en een deel deed ik al wel (biologisch dynamisch eten bijv.). Het garandeert niet dat je geen kanker krijgt, en ook niet dat je geneest, maar het kan in mijn ogen geen kwaad om bewust om te gaan met voeding in een herstelproces.

Groet!

Anna

Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Ha Anna,

Hoe is het met jou?
Met mij eigenlijk redelijk goed.
Morgen m'n derde chemo. Dan nog zes te gaan.
Ik ben zo benieuwd of het wat doet.
Volgende week woensdag mag ik van me zelf voelen. En de week daarna heb ik een afspraak met de gynaecoloog/oncoloog. Dan vraag ik een echo om de tumor zelf nog eens recht in de ogen te kunnen kijken.

De Iscador gaat heel goed. Eigenlijk is het een fluitje van een cent.
We hebben elke lol als mijn partner gelijk James Bond maar dan met injectienaald binnen komt zetten. Ik ga het ook zelf leren.
Ik voel eigenlijk haast nooit wat.

Voor de chemokuur waren mijn leucocyten raar laag ( 3)
Denk dat het dankzij de Iscador nu weer omhoog is gegaan. ( 3.6 binnen een week met chemo achter de knoopjes). Ben daar erg blij mee.

Ik ga toch ook maar aan de kurkuma.
Een vriendin van me is naar Thailand en neemt daar een buidel voor me mee.
Dicht bij de bron.
Heb jij nog tips voor een prettige inname?
Ik hoorde mengen met Olie ( welke?) en peper.
Gisteren Thais gekookt.
Ga vandaag maar eens proberen op een boterham met pindakaas.

Maar eerst op naar de fitness school.
Vanmiddag werken en vanavond schilderlessen.
Ik geniet zo van het zonnetje elke dag. Met pet op voor de zekerheid.
Mijn haar zit er ook nog steeds op!!

Sterkte met alles
gr Myranda

januari 09 geopereerd aan eierstokkanker. Stadium 2c. Zes chemo's in augustus'09 afgerond.
In maart 2010 een nieuwe tumor ontdekt in lympheklier in lies. Na 11 chemo's Carboplatin en Taxol is de tumor gelukkig weer verdwenen.Tumorvrij sinds aug 2010. Palliatief Controle om de 3 maand
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Hee Myranda,

Hier alles goed. Ben inmiddels fulltime aan het werk en ben begonnen met een op maat gemaakt fitness programma bij ons op het werk, samen met twee andere vrouwen die afgelopen jaar zijn behandeld voor borstkanker. Voelt goed. Moet alleen nog wennen aan hoe ik alles in tijd wegzet; overdag werken, daarna sporten, naar huis reizen, koken en daarna soms nog yoga of mijn schildercursus.

Fijn dat je Iscador goedgaat. Ik hoop dat het effect heeft! En dat het je lichaam helpt de weerstand op peil te houden ondanks de chemo. Ook fijn om te lezen dat je chemo op zich te doen is. Hoop ook voor jou dat dat zo blijft.

Ik gebruik kurkuma door bijna alles. Ik vind het prima te eten door de yoghurt; ik maak regelmatig een mengsel van knoflook, gember, rode peper, kurkuma en olie en dat gebruik ik als een soort 'boemboe' voor allerlei roerbakgerechten. Ik kook mijn groenten bijna niet op de traditionele manier, maar bak het even aan in de wok (met boemboe) en doe er dan water bij. De groente is op die manier lekker snel klaar, blijft knapperig en is lekker van smaak.
Is ook heel erg lekker om de boemboe te mengen met peperkorrels, korianderzaad, komijnzaad en dan op pompoen of vle

Ik heb ook een periode lang kurkuma samen met zwarte peper op een eetlepel Omega 3-6-9 ingenomen (wel water standby hebben dan!). Beetje het idee van levertraan van vroeger.
Het enige wat ik niet lekker vind is het om door een dressing voor op de sla te mengen. Heeft denk ik te maken met de rauwe smaak van kurkuma.

Sterkte met de komende kuren!

Groet

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Er ging iets mis. Er viel iets weg

Is ook heel erg lekker om de boemboe te mengen met peperkorrels, korianderzaad, komijnzaad en dan op pompoen of vlees of tofu te smeren en dat in de oven te roosteren of in de grillpan te grillen.

Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Antikanker,

Heb het boek inmiddels ook bij de Bieb geleend en ik ben het aan het lezen.
Toch wel indrukwekkend die tabellen.
Het is wel raar dat er zoveel meer kanker voor komt in de westerse wereld dan bijvoorbeeld in Azie. En dat Aziaten gewoon met ons mee doen als ze lange jaren in het westen wonen en eten.
Dat verhaal over suiker en omega vetten. Toch maar even op mijn eigen Becel gezond boter gekeken en ja hoor de verkeerde verhouding Omega 3 en Omega 6 vetten.
Terwijl je denkt ik ben gezond bezig. Toch maar voor de zekerheid op zoek naar anderen bakboter en boterhamboter.
Suiker probeer ik al jaren te vermijden maar ja zo nu en dan een koekje of nog beter chocolade.....
Ben inmiddels al handig met de kurkuma. Het smaakt inderdaad bij best veel.
Ook op een boterham met pindakaas.
En dat verhaal over ontsteking is helemaal op mij van toepassing.
Blijk ik dus jaren een chronische eierstokontsteking te hebben gehad zonder het te weten. En ik heb sterk het gevoel dat de ontsteking een tumor is geworden na een antibioticakuur vanwege tekenbeten. Ik had nooit weer een antibioticakuur gehad. Tot de zomer van 2008. Half jaar later heb ik eierstokkanker.
Maar het beste van proberen te maken.
Even genieten van de lekkere lente.
Bedankt voor de recepten Anna!!
Liefs
Myranda

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Hee Myranda,

Ja, ik herken wat je schrijft over je verwondering.
En over de verwarring die we met elkaar creëren over wat gezond eten nou eigenlijk is. Ik eet al jaren zo gezond mogelijk (althans, wat ik denk dat gezond is): biologisch, weinig suiker, olijfolie, vegetarisch en vooral weinig kant-en-klaar. Ik las ergens ooit dat je eigenlijk niets zou moeten eten wat meer dan 5 ingrediënten heeft - probeer eens een willekeurige kant-en-klaar maaltijd, mix of wat dan ook te vinden die dat niet heeft. Het zal je niet snel lukken.

Ik mediteer, ik doe aan yoga, ik beweeg, ik voel me verbonden met de natuur, ik drink niet overmatig, ik rook niet meer.
En toch heb ik kanker gekregen. Het is dus geen garantie.

Ik probeer het leven te nemen zoals het zich aandient, al valt me dat soms moeilijk. Op dit moment zeker omdat ik een onvoorstelbare verkoudheid heb opgelopen die maar niet weg wil gaan en er allerlei alarmbellen gaan rinkelen. Een lieve collega zei gisteren (ze herkende mijn paniek) dat niet alle grijze dieren olifanten hoeven te zijn, maar dat het ook een muisje kan zijn.....

Heb vorige week een bijzonder inspirerende lezing bijgewoond van William Yang, de oprichter van het Taborhuis over wat kanker met een mens kan doen in spiritueel opzicht. Zo werd het aangekondigd op de site:
"Een ziekte als kanker kan een mens ‘breken’, maar kan in hem ook een ander zicht doen open-breken op het gewone leven in de maatschappij om hem heen. Hij ziet scherper de waanzin van de blinde groei waarbij alles altijd méér en groter moet worden. Hij kijkt met andere ogen naar de kleine dingen van het leven en ziet de schoonheid en onvervangbare waarde ervan. Dit inzicht is een vorm van Verlichting die in deze wereld niet doodgezwegen mag worden."

Ik heb met ontroering geluisterd. Ik herkende me zelf zo in wat hij vertelde - ik hoop dat hij deze lezing uit gaat geven.

Myranda, heel veel sterkte met je kuur. Op een aantal andere berichten las ik dat het allemaal niet meevalt. Ik leef heel erg met je mee!

Groet

Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt 7 Jaar, 8 Maanden geleden  
Ha Anna,

Ja, misschien moeten we ook op een andere manier gaan leven.
Het blijft maar door razen.
Daar kan ik hier in het centrum van Rotterdam over mee praten.
Dat kan toch niet zo door gaan.
Het is alleen zo lastig te begrijpen voor veel mensen.
De weg naar de hel is bekleed met goede bedoelingen zegt men toch wel eens?

Als iedereen nu eens gewoon de fiets zou pakken in plaats van de auto?
Ben nu zelf bezig met een mind fulness therapie en dat is erg rustgevend.
Heerlijk ontspannend.
En de lente die weer in alle pracht losbarst is natuurlijk ook heerlijk ontspannend.
Zo mooi!!!

geniet ze!!
liefs
Myranda

Maria (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Australië Geboortedatum: 1954-02-27
Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt 7 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hi Myranda,

Als oud Rotterdamse vroeg ik me af of het nog steeds zo erg was met de drukte in hartje Rotterdam?
Kan het me allemaal nog goed herinneren.
De fiets was eigenlijk het enige vervoersmiddel waar je redelijk mee door het verkeer kon komen

Cheers,
Maria

Baarmoederhalskanker, Wertheim-Meigs, Chemo, Radiotherapie
kathy1 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Vragen die je bij de andere topics niet kwijt kunt 5 Jaar, 10 Maanden geleden  
Ik ben heel nieuw op deze site en heb geen kanker, maar ik zit met een groot dillema.
daar ik zeer zwaar bloedverlies heb met stolsels tijdens mijn regels en daardoor een totaal gebrek heb aan ijzer in mijn bloed, dat zelfs met ijzertabletten niet bij te vullen is. Waardoor ik ontzettend moe ben , bijna constant, stelde mijn gynecoloog voor om de baarmoeder te verwijderen. Ik ben 35 jaar en heb twee kinderen en geen kinderwens meer, maar toch... Ik kom hier om raad vragen aan mensen die het hebben meegemaakt en hun baarmoeder nu moeten missen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en zouden jullie het aanraden als oplossing voor mijn probleem ?

Alvast erg bedankt en veel sterkte aan iedereen.
Groetjes Kathy

Ga naar bovenkant Reageer