Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:Vakantie, en nu? (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:Vakantie, en nu?
zonnetje (Gebruiker)
Bij God is alles mogelijk
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1966-03-12
Vakantie, en nu? 7 Jaar, 7 Maanden geleden  
Hoi allemaal,

Ik zit nog midden in de behandelingen maar kijk al enorm uit naar de vakantie! Het probleem is echter dat wij vast zitten aan de schoolvakanties en we dus ruim van tevoren moeten boeken. In de voorwaarden van de annuleringsverzekering las ik echter dat die niet van toepassing is als er sprake is van een bestaande ziekte. Ik kan dus geen annuleringsverzekering afsluiten voor de vakantie . En om nou te zeggen dat ik het me kan veroorloven om € 1.000,= of meer kwijt te zijn omdat ik onverhoopt niet kan gaan.... . En ik wil niet zo'n "speciale" vakantie voor kankerpatiënten boeken want tijdens mijn vakantie is mijn ziekte wel het laatste waar ik aan wil denken!

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Lieve groeten,
Vero

02-02-2010: Diagnose baarmoederhalskanker, kleincellig cervix carcinoom, v.a. 10-02-2010: 4 chemokuren met cisplatine en etoposide, 06-05-2010: Wertheim operatie en verwijdering eierstokken, vanaf 21-06-2010: 23 bestralingen
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
esther (Gebruiker)
Administrator
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1979-03-28
Re:Vakantie, en nu? 7 Jaar, 7 Maanden geleden  
Hoi Vero,

Je kunt natuurlijk altijd een last minute boeken! Je weet dan pas kort van te voren waar je heen gaat maar je weet wel hoe jij je o dat moment voelt.

Wanneer wilde je op vakantie gaan? Voor je bestralingen? Want er na zou ik niet aanraden... Misschien kun je de vakantie verschuiven naar de herfstvakantie?? Jouw herstel en behandeling lijkt mij nu belangrijker.

groetjes Esther

Op mijn 28e baarmoederhalskanker (2007) , wertheim-meigs, 5 weken bestraling, lymfoedeem

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zul je hem nooit meer op zien gaan!
zonnetje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hoi Esther,

Ik heb een dochter van 8 en zit dus vast aan de schoolvakanties. En uiteraard gaat mijn behandeling voor dus wilden we inderdaad pas met de herfstvakantie gaan. En dan komt het probleem met de annuleringsverzekering om de hoek kijken.... En met een last minute is inderdaad het probleem dat je niet weet waar je naar toe gaat en dat willen we juist wel zelf kunnen bepalen. Ik denk dat het een onmogelijk probleem is .

Ik vind het niet eerlijk .

Lieve groet,
Vero

02-02-2010: Diagnose baarmoederhalskanker, kleincellig cervix carcinoom, v.a. 10-02-2010: 4 chemokuren met cisplatine en etoposide, 06-05-2010: Wertheim operatie en verwijdering eierstokken, vanaf 21-06-2010: 23 bestralingen
Maria (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Australië Geboortedatum: 1954-02-27
Hi Vero,

Inderdaad een probleem om een oplossing voor te vinden...

Wij hadden een wereldreis geboekt en betaald vóórdat er kanker geconstateerd werd. Om ons geld terug te krijgen gigantisch veel moeite moeten doen, ivm de annuleringsverzekering, om te bewijzen dat ik niet voor de lol kanker had gekregen...

Is het niet een mogelijkheid om een vakantie te regelen waarvoor je géén annuleringsverzekering nodig hebt? Dichter bij huis misschien?

Wat betreft de schoolvakanties, weet ik uit ervaring, dat als je met de schooldirectie overlegt er altijd wel een mogelijkheid is om iets te regelen zodat je wat meer kanten op kunt.

Maar wat ik al eerder zei, moeilijk om er een oplossing voor te vinden.
Ben het ook helemaal met je eens dat het oneerlijk is...

Sterkte ermee en niet alleen met dit probleem maar ook met je behandelingen

Cheers,
Maria

Baarmoederhalskanker, Wertheim-Meigs, Chemo, Radiotherapie
zonnetje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hoi Maria,

Ik denk dat we inderdaad maar buiten de schoolvakantie om weg moeten gaan. Op die manier heb ik meer kans op een plaatsje in het vliegtuig tegen een schappelijk prijsje .

Ik vind het echt belachelijk dat je destijds zoveel moeite hebt moeten doen om je geld terug te krijgen. Alsof je niet genoeg ellende over je heen gestort krijgt .

Maandag starten de bestralingen. Ik vind het hartstikke spannend allemaal!

Lieve groet en geniet verder van je weekend!
Vero

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Re:Vakantie, en nu? 7 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hoi Vero
Heb je al gesproken met een andere reisverzekering? Wij zijn verzekerd bij de ING-bank en hebben daar een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Ik ben vorig jaar in juli geopereerd en ben bestraald van half augustus tot half september. Ik heb een last minute geboekt begin oktober nadat ik eerst aan de controlerend artsen had voorgelegd of zij dachten dat ik op vakantie kon zonder problemen. Omdat zij aangaven dat ik klaar was met behandelingen en er naar verwachting geen complicaties zouden optreden ben ik gegaan. Wel heb ik gebeld met de reisverzekering en gevraagd hoe zij hier tegenaan keken. Volgens de medewerker die ik aan de telefoon had was dit voldoende en zou, indien nodig, een schriftelijke verklaring van de artsen volstaan om - in het ergste geval - toch de reis te kunnen annuleren.

Misschien dat voor jou het het handigst is, als je verder weg wilt, met de school te overleggen en te kijken of jullie een week buiten de vakanties om kunnen gaan? Dan kan je inderdaad wat makkelijker een last-minute boeken op het moment dat je weet hoe je uit de behandelingen bent gekomen.

En vraag aan je artsen hoe zij inschatten wat zij verwachten dat je na de behandelingen wel en niet kunt doen?

Uit eigen ervaring: ik ben vlak na de bestralingen ook nog (met vliegtuig) naar Lourdes geweest (ik zou eigenlijk mee als begeleider maar ging uiteindelijk als patient ) en ik ben dus een paar weken later naar Spanje gevlogen. Beide keren ging prima! De eerste keer, naar Lourdes, was ik nog wel heel snel moe en vond ik het lastig om te lopen in heuvelachtig gebied - de tweede keer was ik wonderwel hersteld en heb ik zelfs een bergwandeling naar een hoge top gemaakt.

Succes! Hoe gaat het met de bestraling tot nu toe?

avang (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Vakantie, en nu? 4 Jaar, 9 Maanden geleden  
Kunt u mij vertellen welke plek is beter om te verblijven met als ik lijd aan nierprobleem. En wat moet ik eten tijdens mijn vakantie alstublieft voorstellen.

*link verwijderd - spam*

Laatste Wijziging: 24/04/2013 21:35 Door Hilde. Reden: link verwijderd - spam
Ga naar bovenkant Reageer