Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:vaginakanker (adenocarcinoom) stage IVb (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:vaginakanker (adenocarcinoom) stage IVb
Fem1 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
vaginakanker (adenocarcinoom) stage IVb 5 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hallo allemaal,

Ik ben Fem, 37 jaar oud en ik heb vaginakanker (mucineus adenocarcinoom) sinds 2009. Het is ontdekt tijdens mijn zwangerschap van mijn dochter. Geopereerd tijdens de zwangerschap, bij 32 weken keizersnede en meteen geopereerd (bekkenklieren verwijderd). Daarna brachytherapie gehad. 2 jaar later nieuwe tumor in de vagina, en in de klieren in de lies en de aorta. Toen externe bestraling en chemo (cisplatin). Tijdens de behandeling uitzaaiingen in de longen gevonden. Ik ga het daardoor niet redden volgens de doktoren.

Ik voel me fysiek best goed, afgezien van zenuwpijn omdat er littekenweefsel tegen de zenuwen in de bekkenwand duwt. Ik krijg straks chemo als de uitzaaiingen in de longen klachten gaan veroorzaken.

Mijn vraag: heeft iemand van andere behandelingen gehoord dan ik heb gehad? Experimenten oid? En weet iemand of er iets te doen is aan urineleiders die geblokkeerd worden door een tumor? Ik hoor graag van jullie!

Groetjes, Fem

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
anita (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: utrecht
Re:vaginakanker (adenocarcinoom) stage IVb 5 Jaar, 6 Maanden geleden  
hoi Fem,
weet niet precies waar je onder behandeling bent, maar ik zou zeker een second opinion aanvragen om te zien of iemand er anders tegen aan kijkt!!!
Misschien naar België, in de laatste Olijf stond een heel artikel over artsen in Vleuten, daar heb ik wel meer goede berichten over gehoord. Sterkte

Baarmoederhalskanker 15 jaar geleden Bestralingen in en uitwendig daarna 2 x recidief allebei na ongeveer 5/ 6 jaar waarvoor diverse operaties nu eigenlijk uitbehandeld, maar gaat toch al 3 jaar redelijk goed.
Aruba (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Anita, hoe gaat het nu met jou? Krijg je momenteel ook een behandeling? Of pas als je klachten krijgt? Of kan dat niet meer?

Hoop dat ook jij je dagen kunt plukken!

Maart 2011: 31 jaar toen 8 weken na 2e zwangerschap (veel bloedingen in zwangerschap, vroeggeboorte) bmhk werd ontdekt. Eierstokken verhangen, 6 chemo's en 25 bestralingen, daarna 2 inwendige bestralingen en lis-excisie met goede uitslag in augustus. Controles zijn killing.
Fem1 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hoi Anita,

Ik heb in eerdere stadia al meerder second opinions gehad en hier in Nederland zijn ze het eens over het beleid. Dus dat is aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel rustgevend. Ik heb ook een goede arts hoor, volgens mij zit ik wel op het goede adres hier. Nadat ik ben opgegeven heb ik nog geen second opinion gehad, ben vooral bezig geweest met verwerken en natrillen en het genieten van man, kind en leven. Toch vind ik een second opinion in het buitenland wel een optie. Nederland is toch een klein land, zeker als het om zoiets zeldzaams gaat als ik heb. Heb je een adres of link in Belgie? Of in Vleuten (dat ligt toch in NL, bij Utrecht)? Ik heb het blad van Olijf (nog) niet. Hebben de second opinions jou wat opgeleverd? Ik ben heel benieuwd!

anita (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: utrecht
Hey Fem, heb je een pb gestuurd!!

Baarmoederhalskanker 15 jaar geleden Bestralingen in en uitwendig daarna 2 x recidief allebei na ongeveer 5/ 6 jaar waarvoor diverse operaties nu eigenlijk uitbehandeld, maar gaat toch al 3 jaar redelijk goed.
Ga naar bovenkant Reageer