Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:Vitamines slikken? (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:Vitamines slikken?
Bordeline 30 jaar (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Vitamines slikken? 5 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hoi,

Als 30 jarige zit ik helaas in de overgang.
Welke vitamines zijn goed om erbij te slikken?
Hoorde van D en extra calcium?
Er word ook wel gezegd dat extra vitamines slikken geen zin heeft......?
Wie heeft hier ervaring mee?
Dankjewel.

Groetjes jet

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Aruba (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:Vitamines slikken? 5 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hoi,

ik zit ook in de overgang, 31 jaar jong. Ik slik hormonen om de overgang tegen te gaan. Niet alleen voor de stijfheid en opvliegers maar met name voor de gevolgen voor de hart en bloedvaten en de botten.

Ik slik van davitamon een voedingssupplement om extra energie te krijgen. Baat het niet dan schaadt het niet? Ik weet het niet...

Groet, Jenny

Maart 2011: 31 jaar toen 8 weken na 2e zwangerschap (veel bloedingen in zwangerschap, vroeggeboorte) bmhk werd ontdekt. Eierstokken verhangen, 6 chemo's en 25 bestralingen, daarna 2 inwendige bestralingen en lis-excisie met goede uitslag in augustus. Controles zijn killing.
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
Re:Vitamines slikken? 5 Jaar, 4 Maanden geleden  
Een half jaar geleden werd er na de reeks chemokuren, geconstateerd dat ik een zwaar tekort aan vitamine D had. Ik heb daar toen een reeks "spuitjes" (op te lossen in yoghurt) voor gekregen en ben daarna over gegaan op vitamine D capsules voor volwassenen. Daarnaast gebruik ik ook nog multivitaminen (het lichaam neemt immers met die chemo's geen voedingsstoffen op, dus na de chemoweek wil ik het extra ondersteunen met die tabletten). Ik ben ook postmenopauzaal (door de volledige debulkingoperatie bij eierstokkanker van februari 2009)
De oncoloog vindt het niet echt zinvol, maar ik wil zo fit mogelijk zijn en blijven. Hij zegt dat de chemo's het toch af breken en anders de tumoren wel. Ik zeg dan altijd dat ik die dan tenminste iets geef om af te breken, zodat het niet alleen maar ten kostte gaat van mij. Dan moet hij lachen en zegt dat ik dat vooral moet doen als ik me daar prettig bij voel.
Verder probeer ik zoveel mogelijk in beweging te blijven, wandelen en fietsen, om buiten uit het zonlicht (voor zover we dat nog hebben hier in Nederland, tussen de buien door) vitamine D op te nemen en botweefsel aan te maken/sterker te maken.

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

raf (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Vitamines slikken? 5 Jaar, 3 Maanden geleden  
hoi jet hier een berichtje van raf zo jong al in de overgang over vitaminus gesproken ik gebruik every women en canadian eesence om te ontgiftigen van alle behandelingen. inderdaad tijdens kuren heeft het geen zin maar daarna wel. ik ben stukke opgeknapt ervan en over me middagdip heen. hormonen gebruik ik ook ben 46 jaar 2009 bhk chemo en wertheim operatie 2010 recidief chemo en bestraling uitwendig inwendig. er is nog een reststukje staat stil, wel heb ik door alle behandelingen 2 nefrodrain me nierfunctie is erg achteruit gegaan kan niet meer geopereerd worden door litteken weefsel in onderbuik. groetjes raf

Ga naar bovenkant Reageer