Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:Ruimte voor de partners (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:Ruimte voor de partners
pols (Admin)
Administrator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Man Geboortedatum: 1959-06-28
Ruimte voor de partners 6 Jaar, 10 Maanden geleden  
Op dit forum kunnen partners met elkaar van gedachte wisselen.

Pol
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
vandeka (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Ruimte voor de partners 6 Jaar, 10 Maanden geleden  
Graag wil ik mij voorstellen. Mijn naam is Johan van de Kant en ben ongeveer tien jaar actief lid van Olijf. Mijn activiteiten bij Olijf bestaan uit het beantwoorden van vooral telefonische reacties op vragen van partners. Er is een partner groep die al een behoorlijke tijd bij elkaar komt en totaal uit 6 personen bestaat. Die groep is veel meer een vriendenclub geworden waarbij de problematiek die bij gynaecologische kanker speelde op de achtergrond is geraakt. Al de jaren die ik hiermee bezig ben is er veel gebeurd en hebben we veel leed maar ook veel lief gedeeld.

Via dit forum wil ik zien of er behoefte bestaat bij partners om een nieuwe groep te beginnen. Ikzelf heb veel gehad aan de gesprekken de wij hebben gehad in de partnergroep en daarom weet ik uit ervaring dat goede gesprekken veel kunnen doen. Mischien meer dan alleen het opschrijven op een forum. Ik wil mij inzetten om opnieuw een nieuwe groep te starten.
Dus dames en heren partners graag jullie reacties!!!

robbert1937 (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Man R.O. Kerkhoven Geboortedatum: 1937-07-13
Re:Ruimte voor de partners 6 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hallo,
Ik heb deze oproep (?) meerdere keren gelezen. Ik heb heel veel steun ondervonden van lotgenoten van Nelleke; en nog. Omgang met partners van de door de ziekte getroffene heb ik indirect gehad. Ook dat is/was van veel waarde. Om gestructureerd omgang te hebben met partners zal zeker veel kunnen betekenen. Voor mij is het (nog) geen optie. Al mijn energie besteed ik aan Nelleke en haar respons (zij is heel flink) geeft zoveel aan mij terug, ik denk dat moeilijk met anderen te kunnen delen. Veel respect voor je initiatief.
Groet
Robbert

vandeka (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Ruimte voor de partners 6 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hallo Robbert, Dank voor je reactie. De partner groep bestaat ruim 15 jaar en ik maak daar ruim tien jaar deel van uit. Door die jaren van ervaring kan ik je zeggen dat wij vaak hebben gehoord dat een partner er nog niet aan toe is en dat kan ik goed begrijpen. Ook weet ik dat de steun van je partner en andersom heel positief kan werken om elkaar te helen. De partner groep is dan ook een extraatje van mensen die hezelfde hebben meegemaakt en dat kunnen delen wat vaak tot een reactie leidt van goed dat ik mijn hart heb kunnen luchten. Vaak hoor je ook reacties als fijn dat ik dit hier heb kunnen bespreken dat zou ik niet zo snel hebben gedaan met bekenden. Dat gaat dan soms over sexualiteit of hoe moeilijk het is geweest voor jou in de afgelopen tijd.
Wie weet kunnen we je een keer begroeten op een van onze bijeenkomsten. Hartelijke groet, Johan

Ga naar bovenkant Reageer