Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:borderline tumor (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:borderline tumor
SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Rotterdam Geboortedatum: 1992-11-27
Re:borderline tumor 4 Jaar geleden  
Iedereen de beste wensen!

Hoi Sabine, '''welkom'''.
Bij mij ging ik eerst voor een kijkoperatie wegens lang buikpijn en cysten in mijn eierstok
De eerste operatie-> Werd er gezegd 'endometriose', weefsel genomen en afgewacht. Ook waren de cysten eruit gehaald
Ik had vervolgens een afspraak, en daar werd er dus gezegd 'Wij hadden dit niet verwacht, maar uit het weefsel is er gekomen dat het een borderline tumor is.' Toen was ik 19.
Moest weer onder het mes om het te verwijderen. Om vervolgens een afspraak te maken om elk jaar een operatie te krijgen, omdat het niet vaak voor komt zo jong.
Afgelopen augustus weer geopereerd, en krijg een vervolg operatie omdat het er niet uit te halen viel.

Terug naar jouw verhaal.
Ik ben benieuwd wie jouw gynaecoloog is, zou je dat willen pb-en? Zelf zit ik ook in het erasmus.
Ze weten het meestal niet, omdat het gewoon echt moeilijk is. Bij mij (en geloof ook bij de andere) zagen ze het niet op een MRI/CT. Mijn ervaring is toch echt, probeer er met een leeg hoofd in te gaan. Het is verdomd moeilijk, maar probeer het.

En euh, ik had je berichtje ook gezien. Verwennen mag je doen hoor. Misschien lekkere chocolade?

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Welkom Sabien,
wel verfrissend als er nieuwe vrouwen zich melden,samen kunnen we informatie uitwisselen.
Hoe oud ben jij?
Ik ben vorig jaar eind jan.geopereerd aan een cyste op mijn eierstok,geen pijnklachten,toevallig ontdekt.
Cyste en eierstok verwijderd en voor de zekerheid ook maar andere eierstok( ben 62,dus buiten werking die dingen!)Na de operatie werd gezegd dat alles goed verwijderd was en ze ook nog een vleesboompje hadden weggenomen.
Begin febr.zei de gyn.op controle: ik heb goed en minder goed nieuws: er is geen kanker gevonden,maar...het was wel een Borderline tumor en die zou terug kunnen komen al is dat wel heeeeel uitzonderlijk,dus geen zorgen om maken.
En elk half jaar terugkomen! dat hakte er wel in,ik dacht dat ik "klaar"was.
En dan ga je lezen over Borderline en komt er maar weinig over tegen.
En WAT ik er over lees,o.a.op dit forum stemt me niet vrolijker,ik ben me er echt zorgen om gaan maken.In sept.de eerste controle gehad en weer vond de gyn.dat ik me absoluut GEEN zorgen moet maken,op de echo ziet alles er "goed"uit.
Niemand in mijn omgeving heeft ook ooit van een Borderline tumor gehoord en heb ook geen zin het met iedereen te delen,men reageert zo: joh,wees maar blij dat ze het zo vaak controleren...
maar ik heb niet zo'n vertrouwen in die controle als die alleen maar bestaat uit een echo die de gyn.zelf maakt,dus ziet zij de appendix en het buikvlies goed?

ben benieuwd naar jouw verhaal Sabine!

Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
hallo dames,

ik heb een soort "hallelujaaaa" momentje! Dankzij dit forum en jullie ervaringen en berichten.
De hele omgeving kan me van alles vertellen wat ik moet doen en niet moet doen, maar die begrijpen niet waar ik in zit.

Ik wordt sowieso geopereerd van me navel tot mijn schaambeen....omdat ze alles goed willen bekijken en tijdens de operatie op kweek te zetten en dan afwachten wat de schade is.....
Ik ben zelf 34 de vraag over kinderwens ben ik heel duidelijk in. Vanwege ernstig astma, prednison kuren e.d was het me toch al afgeraden. Totdat een internist me 2 jaar gelden binnenste buiten keerde en erachter kwam dat ik een verminderde weerstand heb en als ik mijn werk in de kinderopvang zou opgeven mijn longen beter zo worden. Zo gezegd zo gedaan (geen makkelijke keuze overigens, ben gek op kinderen) en idd ik ben binnen 2 maanden zo opgeknapt heb al 2 jaar geen antibiotica of prednison voor me longen nodig gehad en me medicatie is gewoon voldoende en zo laag heb ik qua medicatie nog nooit gezeten.
Dus over kinderen hebben we eigenlijk niet echt zo over nagedacht, ik en mijn partner vinden mijn gezondheid belangrijker.Ben gek op kinderen maar vaak die van een ander

Jullie verhalen zijn ook niet misselijk zeg pfffff.... wat kan een mens allemaal mankeren he...bah!!
Ze zien bij mij op de ct scan dat mijn cyste niet "normaal" is qua structuur. Verder waren alle organen op de ct-scan goed.
Ook zien ze een kleine cyste op me andere eierstok....

Bedankt voor de tip dat ik er met een leeg hoofd in moet gaan, tis inderdaad moeilijk maar het kan nog alle kanten uit.
Ze noemde ook nog steeds endometriose op van de 4 opties.

Ik zie ook erg op tegen de operatie....hebben jullie ervaring in de operatie van navel tot schaambeen open?! Denk het wel neem ik aan...
Hoelang verbleven jullie in het ziekenhuis?! en hoe gaat het verder in zijn werk??
Ik heb gekozen voor ruggeprik met de pijnbestrijding, dit leek mij de beste oplossing.

Ik zal in een pb-tje de gynaecoloog benoemen

Groeten Sabine

p.s ben zo blij met deze site voor de rest zie of lees je er weinig over..
Al weet ik natuurlijk nog niet wat het is, 1 van de 4 opties in ieder geval....Ik hoop op het positieve dat ik na operatie klaar ben

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ikzelf word van het jaar ook open gemaakt van mijn navel tot aan mijn beneden. Ach met 21 kan die ene litteken er ook wel bij Misschien kan ik vragen of als ze dan toch bezig zijn, mijn buik wat strakker willen maken
Eerst ga ik nog voor een vierde ronde voor eitjes in te laten vriezen. Dan zien we het wel weer.

Tot nu toe heb ik alleen kijkoperaties gehad rond mijn buik.

Wel fijn dat je laag zit met de medicatie! Hopen dat het zo blijft!

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
wie weet liggen we wel samen

als we dan toch van een nood een deugd kunnen maken.....alhoewel ze mij snel willen opereren deze maand het liefst nog.
Nog voor me volgende menstruatie.
Denk dat het te maken heeft met mijn geen specifieke kinderwens en de grootte van de cyste?!
Hij drukt mijn dunne darm opzij...

idd ga vragen of ze er wel een mooie ritssluiting van willen maken....enne wat ook "in" schijnt te zijn is je navel verwijderen (snap die rage niet echt enorm belachelijk natuuk) maar wie weer kunnen we de rage voortzetten
serieus he er zijn mensen die hun navel verwijderen.....

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
ik heb alleen een laparoscopische operatie gehad,wel volledige narcose maar 1 nacht opname.
Jeetje,wat een ellende zo voor jou en ook nog zo JONG!Aan de ene kant gunstig dat jullie kinderwens (nog) niet al te groot is,dat zou het zwaarder maken,maar qua leeftijd zou het nog goed kunnen en ook omdat je van je longaandoening aardig genezen bent.De artsen moeten er toch alles aan doen om eventuele weg voor een zwangerschap nog open te laten,of eitjes invriezen zoals bij Mariska,ook met 1 eierstok kunn je nog zwanger worden.Maar...je gezondheid gaat voor en hopen dat ze geen gekke dingen tegenkomen,is er al eendatum van operatie?
Heb je inderdaad dezelfde gynaecoloog als Maris? Nou,dan krijgen ze er ervaring in!
Hoop inderdaad dat je je hoofd een beetje leeg kunt maken,MIJ lukt dat niet erg moet ik zeggen!

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Jap, mevrouw Sabine heeft dezelfde fijne gynaecologe als ik.

Deze maand word het voor mij in ieder geval niet Sabine, maar het zal lachen zijn dat het dalijk uiteindelijk toch blijkt.
En navel verwijderen? Ach. Als het je gelukkig maakt, waarom niet. Proberen kan geen kwaad. Je moet het eens voor de lol zeggen. Ze kan meelachen hoor!

Ik vroeg aan haar of mijn litteken horizon of verticaal ging. Nou verticaal dus. Dus ik 'Nou, nu heb ik geen gezichtje '
ook geopereerd aan mijn borsten, en daar zijn ze verticaal. Dus dan zouden dat de 'ogen' zijn, navel de 'neus' en die van mijn buik de 'mond'

De co assistente die had zoiets van
Maar de arts keek echt van 'ja, dat ben jij'

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
heerlijk die humor van jou!

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
hey Vis,

nee geen datum voor operatie maar wel binnen deze maand. Ben al op bezoek geweest gelijk bij anesthesioloog enz...enz...
Kheb eerst volgende week vrijdag een gesprek en idd dezelfde gyno als Mariska hihihi ook toevallig!!

Verder zijn er longfoto's gemaakt (wat ik niet snap want die staan ook op de ct scan dacht ik) en bloed geprikt op allerlei tumor markers.
Ik zag er erg slecht uit volgens de gyno (eerste gesprek een andere gyno dan Mariska)....maar kreeg de kans niet te vertellen dat ik al 4 nachten maar 3 uur geslapen had van de zenuwen. Dussssss tja, ik had niet veel kleur in me gezicht hihihihi
Ook ben ik 5 kilo afgevallen vanaf augustus, maar aan de hand van dieet ik had )dacht ik ) last van me darmen dus ik heb me eetpatroon aangepast, niet meer snoepen en alleen groente/fruit en brood....dus zelf vind ik die 5 kilo "logische" maar dat vond de gyno niet.

We zouden idd de kinderwens nog in het volgende gesprek bespreken, dus ik ga toch maar naar de opties vragen. Ik dacht puur in de zin van "mijn leven redden of kinderwens" tja dan heb ik de keuze zo gemaakt natuurlijk.

Zie vooral erg tegen de operatie op en dan 7 dagen blijven, heb al moeite op vakantie om goed te slapen

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Maar je kan het alsnog vragen of het mogelijk is aan die arts (moeite om die naam niet te typen, maar privacy hèhè)
Vragen of je eventueel nog 1 ronde kan doen, als je echt zou twijfelen. Je kan dan eventueel in de spoed procedure zitten. Je bent nog jong.

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
hahahahahahahahahahahahaha Mariska een gezichtje....

fijn dat je de humor erin weeet te houden, probeer ik ook maar hoor.
Mijn vriend en een vriendin gingen mee naar het ziekenhuis afgelopen maandag, wel fijn want vriend en ik konden gesprek voeren en die vriendin schreef alles voor ons op (kan ik iedereen aanraden trouwens)

Maar goed we hadden afgesproken dat we hoe dan ook met welk nieuws dan ook in de polonaise het ziekenhuis zouden verlaten.....
Duzzzzzzz zo gezegd zo gedaan we hebben heel wat mensen vrolijk gemaakt die dag!
ohhhh ohhhhh wat hebben we gelachen, ondanks het rot nieuws

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
logisch dat je hoofd niet eens staat naar het onderwerp "kinderen",maar als jij daar zegt: ik wil toch geen kinderen,gaan ze er misschien ook geen rekening meer mee houden.
Hoor graag van Mariska wat haar mening hierover is?
Ik kan wel zoveel zeggen!
Ik put veel moed uit deze site,want ik vind jullie zo dapper en mezelf dan weer helemaal niet!
Voor jullie vind ik het ook erger om dit allemaal te mankeren,ik heb al het geluk gehad een lieve dochter te krijgen( is nu 39) en 3 lieve kleinkinderen,dus ik heb ook niets te klagen! Maar...wil ze nog wel zien opgroeien natuurlijk!
Mijn dochter heeft ook een cyste op haar eierstok,wordt regelmatig gecontroleerd,ze had hem al voor haar laatste zwangerschap,ik vind het geen prettig idee dat hij daar nog steeds zit,maar kan me ook goed voorstellen dat ze nu niet naar een ziekenhuis wil!
Borderline tumoren zouden NIET erfelijk zijn.
Jullie kunnen trouwens leuk wat aan elkaar hebben.dat lijkt me fijn.
Hebben jullie weleens gevraagd of de Gyn.de site van Olijf eigenlijk kent?
( of wil je niet dat ze MEELEEST over wat je over hun vertelt / klaagt etc.?

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
dus als Mariska een polonaise in de gang ziet weet ze dat JIJ het bent!

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
hey vis,

nou wat heb je veel aan een site als deze zeg!!! Voel me een stuk beter nu ik hier jullie verhalen kan lezen en het met jullie erover kunnen hebben.

Zo ook nu het kinderwens verhaal....zit net met me vriend erover te hebben dat er dus misschien nog andere opties zijn....daar had ik tot nu toe nog niet aan gedacht!
zo zie je maar weer he!

Heerlijk dat u zo kan genieten van uw kinderen en kleinkinderen.en inderdaad u moet ze wel zien opgroeien en zien bloeien. Kan me voorstellen dat het niet fijn voelt dat u dochter met een cyste ook loopt.

Ik heb zelf een hele berg nichtjes en neefjes waar ik dolgelukkig van wordt.
Zelfs de buurmeisjes noemen me tante hihihhihihihi heerlijk.

Ik heb het nog niet over deze site gehad, denk dat ik het lekker "prive" wil houden hihihihihi

Ga naar bovenkant Reageer