Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:borderline tumor (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:borderline tumor
Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:borderline tumor 4 Jaar, 4 Maanden geleden  
hallo Mariska,
Je had het toch goed met je voorgevoel dat ze wat gevonden hadden,wat een narigheid nou toch!
Met welk soort onderzoek hebben ze kunnen zien dat het teruggekomen is op je buikvlies en je vetschort,was dat met een echo van je hele buik?
WAT gaan ze nu doen,ja je eierstokken verwijderen maar wat kunnen ze aan het buikvlies doen en het vetschort?
jeetje,nu moet je echt over je eitjes invriezen na gaan denken,wat erg dat het nu zover komt.
Wordt er goed met je meegedacht en zijn ze een beetje lief voor je?
Ik wens je heel veel sterkte met alles en hoop dat je je ervaringen met ons wilt blijven delen,dan kunnen we met je meeleven!

lieve groetjes,Margreet.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
hallo Nadine,
Hoe is het inmiddels eigenlijk met jou?
je kwam met het bericht dat de borderline tumor terug is gekomen,maar wat er daarna gebeurd,ben je weer geopereerd?
en HOE ben je/zijn ze er achter gekomen dat het weer terug was?
Mij zeiden ze dat als het terugkomt het meestal in het begin is,wat naar dat het bij jou na zo lang toch weer terug is,ik kan er weinig info over vinden.
Zou graag van jou horen hoe het met je gaat!

Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Rotterdam Geboortedatum: 1992-11-27
Dankjewel voor jullie reactie pechvogel en Vis/ Margreet.

@ Margreet. Ze zagen dat door de laparoscopie afgelopen maand, ze kunnen het bij mij niet zien op een normale echo. Als ze het verwijderen, halen ze de plekjes wat door de borderline tumor is ontstaan, ook weg. En dan blijft het in principe weg, omdat de borderline tumor uit de eierstokken 'komt' eigenlijk. Maandag heb ik een consult bij de IVF mensen in het EMC, waar ik al bekend blijft.

Mijn gynaecoloog is echt een schat van een vrouw, echt. Je ziet dat ze meeleeft, en voelt dat ook.

Ik heb mij aangemeld voor de olijf dag. Mijn moeder kan mee, en dan ''hoop'' ik mensen van mijn leeftijd tegen te komen, de ''hoop'' tussen haakjes, omdat je het niemand toe wenst

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Waar ik in bed aan dacht, toen ik alles schreef waren er wel emoties, een paar keer wegzuchten en t was weer best. Ik ben altijd zo nuchter, nu heb ik echt zoiets van 'het zijn tikkende tijdbommen', net zoals mijn borsten het waren tijdbommen, dus haal ze er maar uit, tegen die tijd zijn er genoeg andere mogelijkheden.
Ik ben bang dat ik er te nuchter over denk, dat ik tegen die tijd, als ik klaar ben voor een gezin, wel zoiets zou hebben van 'Shit, zomaar laten doen, zonder het aan te vechten', maar ik heb geen andere keus.

pechvogel (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:borderline tumor 4 Jaar, 3 Maanden geleden  
Wat een verdriet allemaal zeg, hoop echt voor iedereen dat we er allemaal op ons eigen manier een weg in kunnen vinden. Hoe moeilijk het zal zijn.
Mijn verhaal valt (volgens dokter mee).
Maar ik hou mijn twijfels erover.
Ik wens jullie allemaal heel veel goeds toe.

Groetjes Pechvogel

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ik kan daar zo boos om worden, als iemand anders zegt tegen diegene 'Het valt mee'
Nee, dat hoeft niet altijd zo te zijn. Iemand met een gebroken teen, kan net zoveel last hebben als ik, met de tumor.
Het valt NIET mee.
Maar hoe is t voor de rest met jou pechvogel?

pechvogel (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hoi, Het gaat op zich wel goed , nu weer spannend krijg vanmiddag de uitslag van de mriscan, ik heb vorige week hoogwaarschijnlijk een herseninfarctje gehad.
Dus dat was ook weer schrikken, zo vallen we van het een in het ander.
Maar we blijven doorgaan, en met jou?

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Oh bah! Dat is wel erg spannend ja ! Succes!

Ben gisteren naar het IVF punt geweest , wat een informatie dat ik heb gekregen. Het komt erop neer dat ik met de pil moet stoppen, als ik ongesteld ben, gelijk bellen. Kan ook in het weekend. Dan krijg ik een echo, of dezelfde dag, of daarna. Kijken ze of mijn lichaam de hormonen aan zal kunnen. Dan moet ik vervolgens voor 8 dagen hormoon injecties spuiten, en dan krijg ik weer een echo. Dan kijken ze of er genoeg eitjes zijn, zo ja, word er een afspraak gemaakt voor een punctie. Daar krijg ik een infuus met morfine, en worden mijn eierstokken aangeprikt. Maar zijn er niet genoeg eitjes, moet ik voor 8 dagen door gaan.
En zo gaat het net zo lang verder tot aan mijn buikoperatie.
Het blijft niet goed voelen, zo jong daarmee bezig zijn.

pechvogel (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Puh dat snap ik zeg wat moet je allemaal doorstaan zeg, het houd je zo helemaal bezig zeg. Kun je nog genieten van de leuke dingen ?

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Denk het wel. Ik leef nu voornamelijk op de automatische piloot. Maar ik wil bijvoorbeeld heel lang al een spiegelreflex camera., maar steeds stelde ik het uit. Nu dacht ik echt: Waarom stel ik het uit? Ik verdien het toch wel? Kijk wat ik mee maak

Dus ik heb het gewoon besteld, en vandaag komt hij aan

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Wat ben je er nog een tijd mee bezig zeg voordat ze eindelijk je eitjes veilig kunnen stellen! Hoop dat er de 1ste keer genoeg zijn zodat je nog langer door moet gaan.
Wat goed van jou dat je een camera hebt besteld! Als dat inderdaad is wat je graag doet-fotograferen-en je hebt het geld ervoor: doen!
Ik vind je erg positief en leer van jou,heb zelf de neiging somber te worden en me zielig te voelen,maar als ik lees wat jij mee moet maken dan zal ik ook maar eens wat flinker worden!
Heb bewondering voor je!

Margreet.

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
hoe was de uitslag van je MRI?

Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Nu 2 keer geprikt, wat een *piep* spul is dat zeg, word er zo duf van, en ook misselijk. Zo misselijk dat ik zoveel mogelijk wil eten om het er maar uit te gooien.
De eerste inwendige echo eergisteren ging echt niet goed, ze kon mijn rechter eierstok niet vinden, dus ze bleef maar duwen. Ik heb wel vaker een inwendige echo gehad, maar dat alleen maar met mijn gynaecoloog, en kon ik zelf stop zeggen, en ging ze t proberen via mijn buik zelf. Ja, deze keer hebben ze een 'missie', en dat doet pijn, we stopte ook maar toen ik begon te huilen dat het zo pijn deed.
Van te voren toch 2x paracetamol op. Ik zie nog steeds meer tegen de punctie op. Je weet niet of het het waard is. Als ik nou zeker wist dat ik WEL kinderen van mijzelf wou, met MIJN (en natuurlijk potentiële partner later) DNA, was het misschien makkelijker geweest. De inwendige echo, bah.
Nu heb ik 2 oktober weer een echo, en 1 oktober belt mijn gynaecoloog om te vragen hoe het gaat, en deels dat ik aan ga geven of zij mijn eierstokken en eventueel baarmoeder eruit mogen halen

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Wat rot voor je dat het zo'n pijn doet! Ik kan me voorstellen dat je dan denkt: laat gaan maar die eitjes,maar je weet inderdaad nooit hoe je er over 5 of 10 jaar over denkt,je kunt wel spijt krijgen dat je het NIET gedaan hebt.
Maar moeilijk nu ja om door te zetten,is er niet wat meer pijnstillends dan paracetamol?
Je hebt het ook het verwijderen van je baarmoeder,daar schrik ik van!
Kunnen ze echt aannemelijk maken dat het echt nodig is????
Je hebt je baarmoeder(mond) ook nodig voor je sexuele beleving,je bent toch te jong om je alles af te nemen?
Als het moet moet het natuurlijk,ik kan wel zo veel roepen....

Bij mijn Zorgverzering heb je ook een Zorgbemiddelaar en die helpen eventueel met een secon opinion,zou dat nog een optie zijn om er nog een mening over te horen of je baarmoeder er echt uitmoet?

Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Baarmoeder wil ik echt nog niet. Als het moet dan moet het. Maar ik heb zoveel nog niet gedaan om het maar zo te hebben. Ik ben nog maagd, en vind ik het niet erg om bijvoorbeeld borsten eruit te halen, maar inderdaad de baarmoeder en mond? Dat zou betekenen dat ik echt geen kind kan krijgen.
Ik denk dat het voor nu ervoor gaat staan; iig eierstokken eruit, op een 1 of andere manier heb ik er (nu al) vrede mee. De kanker moet mijn lichaam uit.
Maar ik denk dat ze over een jaar weer gaan kijken, kijken hoe mijn baarmoeder erbij zit, en denk dat ze zo mijn bloed in de gaten houden, en elk jaar/ 2 jaar, een laproscopie.

Over de echo, ik heb tramadol, maar vind ik ook zo heftig. Ik zit er echt aan te denken of zij mij tijdens de punctie onder een roesje kunnen brengen, proberen kan geen kwaad. Vind het zo verschrikkelijk eng, en toen konden zij mijn rechter eierstok al niet vinden, nu konden ze stoppen, maar met de punctie niet.

Ik begin de symptomen te krijgen die er gebeuren met de hormonen, ik kan mensen afschieten, janken en dan ineens weer de clown uithangen.

Ga naar bovenkant Reageer