Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:borderline tumor (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:borderline tumor
Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:borderline tumor 4 Jaar, 3 Maanden geleden  
hoe was je echo 2 okt.en wat zei de Gyn.1 okt?

Margreet.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Rotterdam Geboortedatum: 1992-11-27
Lief dat je het vraagt ! Om te beginnen wat de gyn aan de telefoon zei. Ze zei dat we dit proces van IVF afwachten. Ze houd tussendoor contact met de gynaecologen van IVF. Dan maken we een afspraak op de poli om de operatie door te spreken. Heb al aangegeven dat de eierstokken eruit mogen. Voor mij is dit de 'stop'

de echo liet zien dat de eitjes groeide, maar nog niet groot genoeg zijn, dus moest vandaag terug. Ook nu precies t zelfde, en dan moet ik zondag terug komen.

Ook hebben we besproken dat we ongeveer 3 cyclussen achter elkaar doen. Ik word na de punctie waarschijnlijk ongesteld, en dan kunnen we het inprincipe oppakken. Omdat de eierstokken eruit gaan, kunnen ze gewoon door.
Alleen wou echt naar Londen, maar dat kan dan nu echt niet doorgaan waar ik vreselijk van baal. Die hormonen maken mij zo moe. Maar alles voor mijn lichaam, en misschien flink doorsparen en dan maar naar New York ofzo

Morgen naar de Olijf dag samen met mijn moeder, dan wil ik het ondertussen ook vragen waar ik rekening mee moet houden als mijn eierstokken eruit gaan, buiten natuurlijk niet 'gewoon' kinderen krijgen, maar bijvoorbeeld ook aankomen in gewicht of iets in die richting.
Kan het ook vragen aan mijn eigen gynaecoloog, maar het voelt toch fijn om meerdere ervaringen te hebben.

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
jeetje,als ze 3 cyclussen doen ben je er nogal een tijd mee bezig zeg! Hoeveel eitjes willen ze hebben?
jammer dat ik niet naar de Olijfdag kan,ik zou zo graag eens DESKUNDIGEN spreken over Borderline Tumoren,ben heel benieuwd of jij er goede informatie kunt krijgen en mogelijk spreek je wel een lotgenote van je eigen leeftijd,dat zou fijn voor je zijn en zou je daarna contact mee kunnen houden.Fijn dat je moeder meegaat,ik vind het voor haar ook moeilijk allemaal wat ze met jou samen meemaakt.
wens je prettige dag,al zul je ook veel ellende horen,
groetjes,Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Of ik ooit een deskundige zou spreken en überhaupt iemand van mijn leeftijd, betwijfel ik mij gewoon omdat er zo weinig over bekend is.
De eerste keer toen ik het hoorde van de borderline tumor 'het is niet kwaadaardig maar ook niet goedaardig'
Hoeveel procent goed en hoeveel procent kwaadaardig dan?
Ook zei ze 'het hoort niet bij jouw leeftijd' bij welke leeftijd dan wel?

Over de cyclus, het valt geloof ik wel mee hoe lang. Want ik ben sowieso onregelmatig ongesteld, zonder pil meer wel dan niet. ( zal je net zien, stelt het zichzelf uit) maar bij elke menstruatie kunnen ze weer opnieuw beginnen. En natuurlijk in november mijn siliconen die erin gaan, ja, ben eigenlijk nog wel even bezig haha

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Hoe was de Olijfdag?

margreet

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
(Als een moderator dit leest, zou diegene mijn verhaal eventueel af kunnen splitsen? )

De olijfdag op zich was wel oké, maar ik deed mijn verhaal voorleggen bij een arts en die zei al gelijk : 'ja eierstokken eruit halen bij een borderline tumor doen wij niet, omdat het geen echte eierstokkanker is
En het komt ook niet voor bij vrouwen jouw leeftijd en je bent te jong voor je eierstokken eruit te laten halen.
dus die meneer was niet zo aardig

En tsja in de zaal kon mijn moeder heel weinig verstaan, dat viel wel tegen

Maar op zich was wat we hoorde interessant.
Ik heb dinsdag een punctie voor eitjes te oogsten hehe. Vandaag echo gehad

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
verdorie,dat schiet niet op zo als die arts dit zo zegt!

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
T was geen aardige arts, en hij kent mijn situatie niet, bespreek lekker alles met mijn eigen arts

sleutelgirl (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo Mariska,

Jeetje meis jij hebt ook al wat meegemaakt in je jonge leventje!

Het is onvoorstelbaar waar jij mee geconfronteerd wordt en ik geloof dat het ook moeilijk te bevatten is voor je dat je hiermee nu al geconfronteerd wordt!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je even niet weet wat je ermee aan moet, eitjes invriezen, baarmoeder laten verwijderen etc.......
Misschien zou je nog een second opinion kunnen laten doen bij het Anthonie van Leeuwenhoek Ziekenhuis om te horen wat die voor je kunnen betekenen?
Ik heb daar zelf ook mee te maken gehad jaren geleden toen ik na mijn operatie in het AMC na 5 jaar weer klachten had en terug ging naar het AMC. Bij de desbetreffende arts vond ik op dat moment geen gehoor voor mijn klacht want hij was van mening dat er niets aan de hand was, via Olijf werd ik op het idee gebracht om een second opinion te halen bij het Anthonie van Leeuwenhoek Ziekenhuis, ik ging nog diezelfde week daarnaartoe. Ik had mijn dossier opgehaald in het AMC en er werd in het Anthonie van Leeuwenhoek Ziekenhuis meteen een CT-scan gemaakt en wat bleek? Er zat een cyste op de plaats waar destijds de tumor zat.
Er is meteen een biopt genomen en op kweek gezet en het bleek een goedaardig gezwel te zijn wat vaker voorkomt na zo'n operatie. Nadat de biopt genomen was, waarbij ze met een holle naald het gezwel aanprikken, was de pijn ook weg die ik steeds had gehad. Ik was gerustgesteld dat het om een goedaardig iets ging en ik ben blij dat ik die second opinion bij het Anthonie van Leeuwenhoek Ziekenhuis gehaald heb.
Nu is mijn dossier daar gebleven en als er wat is waar ik me ongerust over maak dan mag ik ze zo bellen en kan ik komen. Gelukkig heb ik na die ene ervaring geen signalen meer gehad vanuit mijn buik en ik laat regelmatig even mijn bloed nakijken dus ik ben gelukkig nog steeds kankervrij.

Ik wens jou veel sterkte en wijsheid toe met de beslissingen die je moet nemen.

Ik wil je nog wel een verhaal vertellen van een mede-lotgenote dat ik bij een van de gespreksochtenden van Olijf heb meegekregen.

Daar was destijds een jonge vrouw van midden twintig die tijdens de zwangerschap van haar eerste kindje te horen kreeg dat ze baarmoederhalskanker had.
Ze stond voor de moeilijke keuze dat ze òf haar zwangerschap moest afbreken door zich meteen te laten opereren òf de zwangerschap uitdragen met het risico dat dit voor haar of voor haar kindje zou catastrofale gevolgen kon hebben.
Ze heeft voor het laatste gekozen...... haar kindje is met de keizersnede geboren en ze hebben meteen haar baarmoeder verwijderd na de keizersnede en alles is gelukkig goed gekomen met haar en met haar kindje. Ze heeft uiteraard wel een hele spannende zwangerschap gehad, maar is blij dat ze toch voor haar kindje heeft gekozen en is hier natuurlijk extra gelukkig mee want meer kindjes zal ze zelf niet meer kunnen krijgen.

Dit is een verhaal dat mij altijd bij gebleven is, want er is niets zo bijzonder in het leven van een vrouw dan om een kindje te kunnen krijgen en als die mogelijkheid je afgenomen wordt door een operatie die misschien niet echt noodzakelijk zou zijn, dan loont het in ieder geval de moeite om een second opinion te halen.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles wat nog komen gaat!

Groetjes,
Ingrid

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Dankjewel voor je lange en lieve reactie Ingrid.

Mijn gynaecoloog zelf heeft meerdere gynaecologen om een mening gevraagd, ze hebben naar alles gekeken, en zo kreeg ze toch overal te horen dat dit toch het beste is. Dus voor mij zijn er al second opinions geweest.

Fijn dat er bij jou in ieder geval een cyste zat ! Bij mij is de borderline tumor teruggekomen, daar is helaas geen twijfel mogelijk.

En ook fijn voor die vrouw dat ze in ieder geval een gezond kindje heeft !

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Vandaag een punctie gehad, en dat was echt geen pretje... Wel hebben ze 11 eitjes kunnen vinden wat een mooie 'oogst' was. Ondanks dat ik jankte op de tafel, ga ik alsnog voor een tweede keer. Ik heb liever dat ik spijt heb van wat ik nu zou hebben gedaan, dan later met een 'wat ik gedaan zou kunnen hebben vroeger'

De pijn is er maar voor nu max een paar uur, maar het kan later alsnog voor langer pijn doen.

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
wilde je net gaan vragen hoe de punctie vandaag geweest was,11 eitjes dus,dat klinkt niet weinig! maar ondanks de pijn ga je door naar de volgende ronde? dan weer een cyclus afwachten dus?
Hoe is het eigenlijk met je opleiding? kun je nu nog wel wat leren met al dat ziekte-en ziekehuisgedoe of heb je het momenteel stilgelegd?
Ben je al met je nieuwe camera aan de slag gegaan,dan heb je wat afleiding!
hoop dat je slapen kunt met die pijn,
groetjes,Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Weer dankjewel voor je reactie ook dat je het wou vragen!

Ik ga inderdaad voor een volgende ronde, liever dat ik nu spijt heb dat ik het nu doe, dan later spijt dat ik het niet heb gedaan.
De arts belde mij vandaag nog hoe het ging, pijn is eigenlijk weg. Ook belde ze om te zeggen dat ze alle 11 ingevroren konden worden, want dat was maar de vraag, of ze alle 11 groot genoeg waren en invriesbaar.
Ik heb liever teveel, en ze dan eventueel aan de wetenschap geven, of eiceldonatie als dat wel mogelijk is met t syndroom wat ik heb.

Nu wacht ik maar af wanneer ik weer ongesteld zit, als mijn lichaam een beeeeeetje luistert zou ik volgende week moeten menstrueren, dan weer de hele reutemeteut overnieuw.

Mijn opleiding heb ik inderdaad stil gelegd. Ik weet nog niet of ik het ga afmaken (pedagogisch medewerker kinderopvang), omdat het ineens wel erg dichtbij kan komen als je zelf niet zo 1,2,3 kinderen zou kunnen krijgen. Maar eerst dit maar achter de rug hebben en dan kijken hoe ik erin sta.

Met mijn camera doe ik best veel ! Ik kan er echt van genieten, nieuwe dingen doen, en nu met de herfst kan je mooie foto's maken!

Maar hoe is het met jou?

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
jij bent ook online zie ik.
Het valt me tegen dat er geen reakties komen vanvrouwen van MIJN leeftijd met een borderline tumor,was er zo benieuwd naar,er komen sowieso niet veel nieuwe berichten bij behalve van jou en mij ha ha !
Met mij gaat het wel goed,toch heb ik nog geentevrden gevoel na de echo bij mijn Gyn.
die heeft tochniet mijn hele buik van binnen kunnen zien.
Moet me er toe zetten om contact met mijn zorgbemiddeling op te nemen om die te vragen of er ergens in Ned.een ziekenhuis / Gyneacoloog is die wat MEER weet over borderline en wat er gecheckt kan en moet worden,vooral in het begin lijkt me de kans groter dat er na de operatie toch iets aangroeien kan van achtergebleven weefsel.
Zal ik dat morgen eens gaan informeren? ik ben ook niet zo'n held hoor om voor mezelf op te komen.

Ik fotografeer ook en ja,de herfst is een prachtige tijd om mooie fotos te maken! vandaag de regenboog,gisteren paddestoelen,ik geniet er wel van en jij gelukkig ook!

Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ja het is zo jammer dat wij de enigste zijn. Meer mensen moeten toch last hebben van zo iets?
Uberhaupt is dit forum niet zo actief. Weet niet of het een 'gelukkig' moet zijn, of een 'jammer'.

Als je geen tevreden gevoel heb moet je verder vragen, net zolang totdat je wel een goed gevoel heb. Bij mij zagen ze de tumor ook alleen maar toen zij mijn buik open gingen maken. Had je nog gebeld overigens? Zou je dat (zo wel via pb als hier) eventueel dan willen vertellen wat zij hebben gezegd? Ik ben wel benieuwd.

Ga naar bovenkant Reageer