Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker' (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: 27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker'
Loes (Admin)
Administrator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Nijmegen Geboortedatum: 1957-04-23
27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker' 7 Jaar, 8 Maanden geleden  
Op 27 mei is een contactochtend van Olijf in Nijmegen.Dit keer is het geen gewone contactochtend maar wij hebben naar aanleiding van vragen van enkelen van jullie besloten om een ochtend te organiseren rondom het thema:
“seksualiteit na kanker”

Praten over kanker is vaak al moeilijk genoeg, laat staan over de seksuele veranderin-gen die daaruit kunnen voortvloeien.
Wat er verandert op het gebied van seksualiteit en intimiteit verschilt van mens tot mens, het is ook afhankelijk van de behandeling die je hebt ondergaan.
In deze bijeenkomst die plaats vindt op:
27 mei 2010 om 10.30 uur tot 12.30 uur
gaan we met elkaar in gesprek over de gevolgen van seksualiteit na kanker maar ook over de gevoelens en ervaringen met betrekking tot deze veranderingen.
Agnes van Swaay, GZ psycholoog, hoofd therapie en therapeut Taborhuis leidt deze bijeenkomst.
De locatie is het Taborhuis zijn op het adres:
Nijmeegse Baan 27
6561 KE Groesbeek
Tel.024-6843620 / 6841915

Aanmelden of informatie bij Conny Postma, Tel 0263232990, h.jpostma@hccnet.nl
of bij Loes de Groot, Tel 0243442728, loes.groot@planet.nl

Baarmoederkanker (2007) geopereerd, geen nabehandeling gehad.

Het leven kan alleen achterwaarts begrepen worden, maar moet voorwaarts worden geleefd
  Het onderwerp is afgesloten.
Maria (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Australië Geboortedatum: 1954-02-27
Re:27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker' 7 Jaar, 8 Maanden geleden  
HI Loes,

Vind het ONTZETTEND jammer dat ik daar niet bij kan zijn juist omdat dát onderwerp mijn intro was op het forum...

Komt er nog een samenvatting op het forum of in Olijf?

Kan me zo voorstellen dat niet iedereen in staat is om te komen

Ik hoop dat het een hele waardevolle ochtend is en nogmaals jammer, jammer

Cheers,
Maria

Baarmoederhalskanker, Wertheim-Meigs, Chemo, Radiotherapie
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Hallo Loes,
Ik vind het een geweldig goed initiatief. Heb nog wel een vraag aan jou - ik overweeg om mijn agenda leeg te maken (ik werk inmiddels weer, zoals je weet, op donderdag) om toch te komen. Daarbij is mijn vraag of dit een aanvulling is op de workshop zoals deze is gehouden tijdens de Olijfdag in Ede (daar waren wij beiden bij) of dat dit een soortgelijke bijeenkomst is. Ik moet namelijk nogal wat moeite doen om mijn afspraken te verzetten. Als het een zelfde soort inhoud heeft dan kom ik niet, maar dan wil ik alle anderen die er toen niet bij geweest zijn en voor wie dit thema leeft zeker aanraden er naar toe te gaan!

Groet,

Loes (Admin)
Administrator
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Nijmegen Geboortedatum: 1957-04-23
Hallo Anna,

Het is een soortgelijke bijeenkomst. Wel is het zo dat er andere vrouwen komen dan in Ede. Wellicht wordt het daardoor anders dan en aanvullend op de vorige bijeenkomst.
Ik vind het fijn als je er wel bij kunt zijn. Jouw inbreng in Ede vond ik erg waardevol.
Ik hoop dat veel vrouwen zich aanmelden.

Groetjes, Loes

Baarmoederkanker (2007) geopereerd, geen nabehandeling gehad.

Het leven kan alleen achterwaarts begrepen worden, maar moet voorwaarts worden geleefd
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Hee Loes,
ik heb de verzoeken om mijn agenda leeg te maken al de deur uit; waarschijnlijk weet ik dinsdag of het allemaal lukt of niet.
Ik hoop mét jou dat er veel aanmeldingen zijn! Voor alle twijfelaars: gewoon komen!

Groet

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Voor de belangstellenden van vanochtend: het glijmiddel op siliconenbasis heet Pjur Eros, Personal Glide. Ook gewoon te koop bij de Wehkamp, dus je hoeft er niet per se voor naar de sexshop

Jacky: geef jij nog de naam door van de capsules? Ik heb lopen googlen en kwam uit op Lubrin (maar dat is wel op water gebaseerd, net als Sensilube. Mijn ervaring daarmee is dat het minder prettig is dan glijmiddel op siliconenbasis).

Jacky (Gebruiker)
Leef je eigen legende
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1978-11-01
Re:27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker' 7 Jaar, 7 Maanden geleden  
Het duurde even (internet ligt plat), maar hier de info: Premeno duo

Ik heb destijds een recept gekregen van de Radiologe, maar blijkbaar kun je het ook via internet bestellen (ben ik zelf niet zo'n fan van) Het is dus geen hormoon.
http://www.premeno.nl/

Op dit moment gebruik ik Synapause (dit is wel een hormoon!) Als aanvulling op Livial wat ik moet slikken. Andere hormoonpreparaten reageerde ik niet zo goed op (gebruikte eerder Femoston, maar werd ik echt heel erg moe van en veel stemmingswisselingen)

Als er vragen zijn hoor ik het graag. Thanx voor een fijne thema ochtend!

Baarmoederhalskanker stadium 3b (2008)geen operatie, 6 weken lang elke week chemokuur en elke dag bestraling, waarvan 3 inwendig
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Re:27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker' 7 Jaar, 6 Maanden geleden  
Nog een nabrander: op vakantie hebben wij goede ervaringen opgedaan met olijfolie! Extra Vierge

Nog vele malen beter dan het glijmiddel op siliconenbasis.

Elsje (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Regio Randstad Geboortedatum: 1961-07-21
Re:27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker' 7 Jaar geleden  
Beste Jacky,

Ik ben niet zo mobiel ivm mijn dieren en kom dus helaas nooit op dagen van Olijf.

Ik wilde even reageren op je link van premeno duo. Ik ben er toevallig achter gekomen, ik heb eens etradiol ovules gebruikt die je s avonds in moest brengen maar dat irriteerde enorm.

Ik slik geen Livial, heb ik even gedaan beviel niet goed. Omdat ik al 47 was ten tijde van de diagnose vonden ze het niet echt nodig om me iets tegen de overgangsklachten te geven en ik vind dat ook prima, ik heb alleen last van de hele dag opvliegers en droge vagina/pijn bij het vrijen.

Ik gebruik altijd sensilube al heb ik het idee dat je `` jerrycans`` nodig hebt... Nu gebruik ik premeno duo om de 2 dagen s avonds voor het slapen inbrengen en het droge gevoel is veel minder en vrijen gaat ook beter. Ik ben er dus heel blij mee maar gebruik het net een paar weken. Ik zal het bij mijn as controle in Maart eens voorleggen aan mijn gyn wat die ervan vindt. Het wordt alleen niet vergoed is me door de apotheek gezegd dus betaal ik het zelf. Er is ook een gel in tube met Hyaolonzuur oid maar die is niet zo zuinig in gebruik. Het is een lichaamseigen stof ik ben snel allergisch voor allerlei zaken maar kan dit prima verdragen.

Baarmoederhalskanker Jan 2008, IIB, 28 bestralingen, 6x chemo, 1x brachytherapie, scheiding tijdens kuur. febr 2010 radio- necrose/nierbekkenonsteking, fistels en hydro nefrose, 4mnd nefrodrain en hyperbare zuurstoftherapie.
Jacky (Gebruiker)
Leef je eigen legende
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1978-11-01
Hoi Elsje,

Ik ben blij dat je wat hebt gehad aan de info in dit onderwerp inderdaad wordt het niet vergoed door de verzekering. En ze zijn best prijzig.

Ik weet niet of je de tip van Anna nog hebt gezien? Glijmiddel op siliconen basis, werkt ook goed en is niet zo vies plakkerig.

Anna zei het al, ook dit kun je via internet verkrijgen, maar mijn laatste tip is: ga vooral wel naar de sexshop! Ik moest ook even over een drempel heen, maar zij kunnen je zo veel meer vertellen, niks ordinaire aan

groetjes!

Baarmoederhalskanker stadium 3b (2008)geen operatie, 6 weken lang elke week chemokuur en elke dag bestraling, waarvan 3 inwendig
Elsje (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Jacky,

Dank voor de tips, ik heb beide opgeschreven en zal eens gaan kijken bij Wehkamp, ik ben mijn hele leven nog nooit in een sexshop geweest..pffff
Ik kende alleen sensilube en was bang dat ik allergisch zou zijn voor silicone of iets anders. Ik zie zelfs OLIJFOLIE als tip!
Wel goed dat het op het forum eens bespreekbaar wordt want in eerste instantie ben je blij dat je nog leeft en dan later ga je pas merken wat voor invloed de behandeling op je lichaam heeft gehad...

Echt jammer dat ik niet naar die bijeenkomsten kan, maar goed ik kan van het forum nu ook een en ander afhalen en vragen bij jullie. Omgekeerd bied ik me ook aan voor vragen van anderen.

Dank en liefs van mij!

Baarmoederhalskanker Jan 2008, IIB, 28 bestralingen, 6x chemo, 1x brachytherapie, scheiding tijdens kuur. febr 2010 radio- necrose/nierbekkenonsteking, fistels en hydro nefrose, 4mnd nefrodrain en hyperbare zuurstoftherapie.
liddy (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1957-00-00
Mijn bekkenbodemfysiotherapeute raadde me glijmiddel op siliconenbasis, toen ik vertelde dat bijv. Sensilube niet voldeed. Op een dinsdagmiddag ben ik naar de sexshop geweest voor glijmiddel op siliconenbasis. Wel eerst gekeken of er geen andere klant in de winkel was Ik vertelde waarom ik glijmiddel zocht. Ik werd op zo'n plezierige, rustige manier geholpen. Ze nam alle tijd voor me, ik mocht middelen voelen op mijn hand en ze legde de verschillen heel goed uit. Voor mij is glijmiddel op siliconenbasis de uitkomst gebleken.

Granulosaceltumor, vorm van eierstokkanker. bij toeval ontdekt bij operatie verwijdering cyste inclusief linkereierstok juli 2003, 2e operatie sept. 2003 verwijdering rechtereierstok, baarmoeder, vetschort. Nu vooral vlug vermoeid, ik had al reuma.
Elsje (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Liddy, Nou, misschien moet ik het er maar eens op wagen en ook eens een bezoekje brengen, pfff!
Ik heb heel veel baat bij die ovules van premeno, om de 3 dagen 1 veel beter als die estradiol ovules die ik ooit kreeg. Ik doe een hoop info op hier. Dank!

Tasj39 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Nuth Geboortedatum: 1972-01-18
Re:27 mei themabijeenkomst 'seksualiteit na kanker' 6 Jaar geleden  
Hallo Loes,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ben me een beetje aan het inlezen in alle reacties. Zelf ben ik 2 weken geleden geopereerd voor eierstokkanker en ik krijg 12 januari a.s. eerste chemo. Allemaal erg spannend dus.
Ook ik heb veel vragen m.b.t. sexualiteit. Velen denken misschien "dat is het laatste waar je aan denkt", maar het is toch een belangrijk deel van je leven wat mij betreft. Ik vroeg me dan ook af of er misschien een kopie van de (eventuele) presentatie te krijgen is of dat ik bij iemand anders terecht kan met mijn vragen..?

Groetjes Natasja

Ik ben Tasj, ben 20-12-11 geopereerd voor eierstokkanker stadium 3b, start 12-01 met chemo. Ben op zoek naar lotgenoten..
Ga naar bovenkant Reageer