Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
minder moe bij kanker HDI cursus (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: minder moe bij kanker HDI cursus
Madelief (Bezoeker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
minder moe bij kanker HDI cursus 7 Jaar, 1 Maand geleden  
Hallo allemaal,

Ben hier nieuw en wilde mijn ervaring delen met de cursus minder moe bij kanker via het internet van het HDI. Misschien zijn er meer mensen die deze cursus hebben gevolgd en hun ervaringen willen delen.

De cursus op zich was vrij intensief en vraagt doorzettingsvermogen. Ik ben de cursus gaan doen omdat ik een jaar na mijn operatie (verwijdering baarmoeder en eierstokken)nog steeds erg moe bleef. In de eerste 2 weken van de cursus moet je die moeheid gaan toelaten en voelen, en lijkt het erger te worden. Dit wordt beter naarmate de cursus vordert.

Je krijgt ook informatie over moeheid en factoren die dit in stand houden. Voor mij zaten daar zeker punten bij die ik kon aanpassen. Bijvoorbeeld in mijn geval; ik had veel energie gestoken in het uitleggen wat ik voel, omdat ik behoefte had aan begrip uit mijn omgeving. Toen ik inzag dat dit een energie lek is, ben ik daar gelijk mee gestopt.

De oefeningen zijn heel fijn om te doen, en zijn gebaseerd op mindfulness. Je geeft aandacht aan jezelf en aan je lichaam, en wordt bewuster van je grenzen. Je leert geduld en acceptatie te ontwikkelen en ik kreeg daardoor meer innerlijke rust. Elke week krijg je nieuwe oefeningen, dus het blijft leuk om te doen.

De cursus duurt 9 weken, maar daarna ben je niet klaar. Ik heb de cursus gedaan in de lente van dit jaar en doe nog steeds een paar keer per week de geleerde oefeningen. Toen ik aan de cursus begon, gaf ik mijn gemiddelde energieniveau een 4. Na de cursus was dit nog niet veel meer (dat is ook niet realistisch na 9 weken). Maar inmiddels geef ik mijn energieniveau een 7.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die deze cursus hebben gedaan.
groetjes, Madelief

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
brendabakker (Admin)
Administrator
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Rhoon Geboortedatum: 2027-06-19
Re:minder moe bij kanker HDI cursus 6 Jaar, 9 Maanden geleden  
Hallo Madelief,

ik heb deze cursus niet gedaan, maar heb er wel wat over gelezen.
Heb je nu naar een paar maanden nog steeds het idee dat het goed heeft geholpen.
Ik heb namelijk zelf zitten twijfelen of ik deze cursus zou gaan volgen.

groeten,
Brenda

Madelief (Bezoeker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:minder moe bij kanker HDI cursus 6 Jaar, 9 Maanden geleden  
Hoi Brenda,

Voor mij is het nu een jaar geleden dat ik de cursus heb gedaan. Ik ben erg positief over de cursus. Ik was te moe om naar een locatie te gaan voor bv Herstel en Balans, en deze cursus kun je thuis doen.

Het doen van mindfullnes oefeningen is op zich al heel mooi, omdat het je veel inzicht geeft in jezelf. Ik doe de oefeningen nog steeds regelmatig. Na de cursus voelde ik me steviger, kreeg meer zelfvertrouwen. Een vriendin van mij zei dat ik meer geaard overkom. Toename van energie komt later omdat de cursus op zich vrij intensief is.

Je krijgt elke week een nieuw thema in de vorm van een reader met informatie over vermoeidheid, hoe je met gevoelens en gedachten kunt omgaan, je grenzen stellen, etc.

Voor mij heeft het goed geholpen, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Voor mensen die liever een cursus in groepsverband doen, is het misschien minder geschikt. Je hebt 1x per week mailcontact met je begeleider, dus je kunt niet altijd gelijk je ervaringen delen. Je houdt een dagboek bij, dus je schrijft het wel alvast van je af.

De cursus wordt overigens vergoed vanuit de basisverzekering.

Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.

groetjes, Madelief

Cassie (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:minder moe bij kanker HDI cursus 6 Jaar, 3 Maanden geleden  
Hallo,

Ik heb gegoogeld, maar ik kan weinig vinden hierover. Waar heb jij de cursus gevolgd?

Madelief (Bezoeker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:minder moe bij kanker HDI cursus 6 Jaar, 3 Maanden geleden  
Bij het Helen Dowling Instituut (HDI) https://www.mindermoebijkanker.nl/

groetjes,
Madelief

Ga naar bovenkant Reageer