Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
bestraling na baarmoederslijmvlieskanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: bestraling na baarmoederslijmvlieskanker
Hilda (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
bestraling na baarmoederslijmvlieskanker 6 Jaar, 8 Maanden geleden  
Mijn moeder (bijna 86) is half januari geopereerd ivm baarmoederslijmvlieskanker met een uitzaaiing naar de baarmoedermond. Weggehaald is baarmoeder, eierstokken en baarmoederhals. Operatie was goed gelukt alles is weggehaald. Buik, organen in de buik en lymfeklieren waren schoon.De patholoog heeft geconstateerd dat het gezwel iets over de helft in de baarmoederwand is gegroeid. Vandaar de nabehandeling bestraling. De gyneacologe vertelde ons dat het ging om een inwendige bestraling (3x). De keuze hiervoor was gebaseerd op het feit dat dit een directere bestraling is en minder belastend. Vandaag bleek tijdens het gesprek met de radiologe dat het geen drie inwendige bestralingen worden maar 20 uitwendige en twee inwendig. Voor mijn moeder was dit een forse boodschap om te verstouwen. We hebben met drie personen inclusief mijn moeder he gesprek met de gyneacologe gevoerd. We hebben alledrie hetzelfde gehoord. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? Wij vinden dit wel een behoorlijke fout. Komt nog bij dat mijn moeder na haar ontslag uit het ziekenhuis voor 60 dagen provera 250 mg mee kreeg. Bij navraag bij de gynaecologe bleek dat ze deze pillen niet meer hoefde in te nemen. Voor eventuele reacties alvast hartelijk dank.
Hilda

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Sami (Gebruiker)
Love life
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw
Re:bestraling na baarmoederslijmvlieskanker 6 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hallo Hilda,

Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat de verschillende berichten die jullie krijgen en de fout die gemaakt is met de medicijnen, heel onzeker maken in een toch al onzekere tijd. Als je er geen goed gevoel bij hebt kun je altijd een second opinion vragen in een ander (academisch!) ziekenhuis. Dat is heel normaal in de oncologie en artsen vinden dat helemaal niet vervelend. Het is heel belangrijk om het vertrouwen in de artsen terug te krijgen voordat je moeder aan zo'n zwaar traject begint.

Ik wens je heel veel wijsheid. Sterkte ermee!

Groeten, Samira

01-10-2010 Conisatie
13-10-2010 Slagaderlijke nabloeding (spoedoperatie).
29-12-2010 Trachelectomie in Utrecht (enkel poortwachtersklieren verwijderd)
Nu: re-integreren en Herstel&Balans
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Ga naar bovenkant Reageer