Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
je lijf, een paar maanden na chemoradiatie (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: je lijf, een paar maanden na chemoradiatie
Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Flevoland Geboortedatum: 1976-10-11
Re:je lijf, een paar maanden na chemoradiatie 6 Jaar, 4 Maanden geleden  
Hoi Only,

Sorry dat ik niet direct reageerde, was een paar daagjes weg.
Mijn tumor was 6 cm groot.
Je vroeg naar mijn klachten, maar toen bij mij de BMHK werd ontdekt liep ik al 4 maanden met pijn. Daardoor was ik behoorlijk afgevallen en door alle gebroken nachten ook behoorlijk vermoeid. Had dus voor de start van de behandeling al een jasje uitgedaan, zeg maar.
Je hebt nu nog niet veel last van de bestralingen zeg je. Dat is logisch, de straling bouwt zich op in je lichaam dus naarmate deze opgebouwd wordt nemen je klachten meestal toe. Maar ik denk dat iedereen dit weer anders ervaart. Ik had ook morfine, mijn tumor zat in een zenuw gegroeid dus dat gaf hevige pijn.
Ik had voornamelijk vanaf dat ik halverwege de betralingen zat last van steriele blaasontstekingen en de laatste later ook hevige diarree. Dan deed ik maar een luier van mijn zoontje in mijn onderbroek op weg naar het ziekenhuis.
Probeer alsjebieft goed te blijven eten, en vraag anders om Nutridrink. Ik wilde ook amper meer eten, viel in totaal 15 kilo af. Nu weer 10 ervoor terug hoor
En vermoeidheid hoort er helemaal bij.
Ik vond de chemo eerlijk gezegd ook meevallen, ik heb 1 keer gespuugd en kreeg toen Emend (medicatie tegen misselijkheid), dit werkte heel goed!!!! Emend is nogal duur dus wordt dit niet altijd direct voorgeschreven. Maar houd het in je achterhoofd, dan kan je er naar vragen als het nodig is.
Houd vooral moed, wordt niet bang door mijn opmerking over grotere kans op een recidive. Mijn behandeling is nu 8 maanden geleden, heel langzaam begint het leven weer een beetje "normaal" te worden. Al wordt het nooit meer als voorheen.
Als je me wat wil vragen (wat dan ook, hoe prive ook) doe dat dan alsjeblieft.

Sterkte, zet hem op!

34 jaar, BMHK stadium 2b, 6 chemo, 23 bestralingen, 2 inwendige bestralingen van september tot november 2010
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Gerr (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw gerdastokkink@hotmail.com Geboortedatum: 1974-06-29
Hey dames,

Marl, jouw klachten van de bestraling herken ik. Bij mij begon helaas de diarree al midden in week 1 en dit heeft de hele behandeling voortgeduurd. Na de behandeling kreeg ik last van obstipatie, dit vond ik nog erger. Dit kwam waarschijnlijk ook doordat ik als een idioot imodium ben gaan slikken. Maar ja , je probeert alles om van de diarree af te komen. Dat is dus uiteindelijk gelukt maar die obstipatie was dus nog erger dan de diarree. Ook heb ik last van blaasontsteking gehad, bij mij begon dit na de eerste inwendige bestraling. Vrij hardnekkig, paar verschillende antibiotica kuurtjes geslikt maar goed het ging wel weer over.
Van de chemo heb ik ook veel last gehad, ik heb veel overgegeven, had ook niet de medicatie die jij wel had gekregen.
Fijn dat het leven weer wat normaler is geworden, maar idd wordt het nooit meer als voorheen. Hoe vaak heb jij nog controles?

Only, vraag idd naar die medicatie van Marl, zooo fijn als je niet de hele tijd aan het overgeven bent. De moeheid herken ik ook, dat hoort er echt bij. En geen zin in eten/drinken dat had ik ook. Ik at en dronk ook echt te weinig, het is dus wel heel belangrijk om dit te blijven doen maar makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben 10 kilo afgevallen en dat is er nog steeds af.
Heel veel sterkte, denk aan je!

Liefs, Gerr

Baarmoederhalskanker in juli 2008, trachelectomie in sept. Recidief plus uitzaaiingen in de buik en lymfeklieren kleine bekken in febr. 2010.
6x chemo,25x uitwendige bestraling, 3x inwendige bestraling.
Linda (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo Only,

Je verhaal is erg herkenbaar. Ook ik was al vrij snel moe. Je moet niet vergeten hoeveel zo'n behandeling met je lichaam doet en van je lijf vraagt. Dat het eten je niet meer smaakt komt door de chemo. Ik at op gegeven moment alleen nog maar yoghurt met fruit en groenten. Vooral het fruit was niet aan te slepen.
Brood kon ik niet naar binnen krijgen dat smaakte naar karton. Dat at ik ook niet meer.
Ik had heel erg behoefte aan frisse dingen. Ook dronk ik heel veel. Ik ben eigenlijk niet zo heel veel afgevallen.

Wel had ik op gegeven moment ook last van diarree en misselijkheid, maar daar kreeg ik medicatie voor. Overgeven kon ik niet al had ik wel het gevoel dat ik moest overgeven. Ook kreeg ik pijnmedicatie want ik had een pijnlijke uitstraling naar mijn been.
Ook de blaasontstekingen waar gerr en marl het over hebben zijn herkenbaar.

Het is heel belangrijk jezelf in acht te nemen en ook rust te nemen, voor zover dat mogelijk is. Ik ging dagelijks wel even een uurtje of zo liggen om bij te komen van alles, want het blijft een emotionele achtbaan, wat ook heel erg vermoeiend is. Ook is het belangrijk naar je lichaam te luisteren en je grenzen aan te geven. Wel probeerde ik dagelijks een heel klein eindje te lopen, puur om even in beweging te zijn. Dat ging niet altijd hoor, maar even een frisse neus halen. Na de behandelingen werd wel duidelijk dat ik daar veel aan heb gehad, qua conditie dan, voor zover die er nog was.

Lieve meid, zorg goed voor jezelf, ook qua eten. Ga bijvoorbeeld op zoek naar dingen die je wel lekker vind en die je wel smaken. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende periode en natuurlijk daarna. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Liefs en dikke knuffel,

Linda

In 2007 geconstateerd BMHK stadium 2b, 6 chemo's en 5 wkn bestalingen, 2 inwendige bestalingen.
Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gerr, ik heb nog 3 maandelijkse controles, en juist vandaag had ik er dus weer 1: Alles nog goed, gelukkig!
Ik moet in oktober naar de radioloog, en dan in december naar de Gynaecoloog want ik krijg dan weer een MRI. Ik doe mee aan een onderzoek om de behandeling tegen baarmoederhalskanekr te verbeteren, vandaar dat ik 1 x per jaar een MRI "mag". Wel fijn vind ik. De eerste 2 jaar moet ik elke 3 maanden komen, dan na 2 jaar om de 6 maanden.

34 jaar, BMHK stadium 2b, 6 chemo, 23 bestralingen, 2 inwendige bestralingen van september tot november 2010
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
dank je wel ger

ik heb nu net de tweede chemo gehad en was inderdaad wat misselijk maar heb er wat voor gekregen wat goed hielp eten gaat nu weer drinken nog niet echt artsen maken zich daar wel grote zorgen om zeggen ze .
verder ben ik eigenlijk alleen maar heel erg moe .
afgelopen weekend ging het ook mis kreeg ernstige hartritme stoornissen en belande op de intensive-care had nog een hartslag van 20 dus kwam in allerijl de kar met de deksels
maar goed alles is weer iets verbetert en als goed is mag ik straks na mijn zesde bestraling naar huis met strikte orders mag niks meer doen helemaal niks meer moet me rustig houden en alleen mijn behandelingen proberen te doen en meer mag ik niet .
nou ik sta dus nog heel wat te wachten als ik al jullie verhalen lees .
maar goed keuzes heb ik niet dus hoop het net als jullie gedaan hebben moedig te dragen
ik heb alleen en daar ben ik eerlijk in al zijn er die me dat niet in dank afnemen niet zeker van mijn overlevingskansen
kan me nu ook niet voorstellen dat zonder operatie met alleen bestralingen hoe heftig ook en chemo hoe heftig ook die tumor verdwijnen zal .
stoppen met verder groeien kan denk ik mogelijk zijn maar weg gaan zonder operatie
dan zouden ze toch ook minder snel opereren als dat zo goed zou kunnen ik bedoel dat is ook niet mis is een erg grote operatie
nu hoop op jullie reacties liefs only

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
dank je wel lieverd voor je reactie

ja ben op zoek wat ik lekker vind om te drinken want daar schort op dit ogenblik volgens de behandelende artsen mijn grootste gevaar .
vind het erg moeilijk heb ook nergens echt zin in dat is ook zo,n punt
eten lukt soms wel de ene ker beter dan de andere maar daar maken de artsen zich nu nog niet zoveel zorgen om gaat ze vooral om het drinken
ik zit wegens spierdistrofie al in rolstoel/scootmobiel maar probeer wel ook om dagelijks even buiten te zijn net wat je zegt linda dat is ook goed voor ons
fruit eet ik niet veel ook dat smaakt niet alleen bananen nog wel
heb het weekend dus de pech gehad dat mijn hart het even niet meer aankon en ik dus op de intensive-care ben beland nu gaat het met de medicatie weer redelijk aar de cardioloog wil dat ik niks meer doeen me aleen maar focus op mijn behandeling
ik krijg vandaag de zesde bestraling daar merk ik nu niet zoveel nog van behalve extreme moeheid en dat de laatste dagen mijn vagina droger lijkt zo voelt dat in elk geval aan
weet ook niet wat ik daar nu aan zou kunnen doen kun je daar zalf of zo voor krijgen
pijn heb ik er niet aan hoor ook niet bij plassen
wens je fijn weekend meis en hoop van je te mogen horen liefs en dikke knuffel only

Linda (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo Only,

Wat zal jij geschrokken zijn dat je op de intensive care beland bent. Ik schrok al enorm toen ik het las. Gelukkig gaat het iets beter met je, wel balen dat je niks meer mag doen. Je moet dus echt heel goed op jezelf passen. Wat het drinken betreft, dat moet je echt blijven doen. Ik dronk toen ontzettend veel ook met de gedachte dan is de chemo er ook weer sneller uit. Goed doorspoelen, ook voor je nieren. Wat bij mij ook goed werkte en dat doe ik nog steeds, warm water drinken, zo uit de waterkoker, zonder thee ervan te zetten, (evt met beetje citroen) Is ontzettend goed voor je spijsvertering. Ik waarschuw je wel je moet er erg aan wennen, maar ik heb het me niet meer afgewend, doe het nog steeds. Al kijken mensen daar wel raar van op als ik zeg doe me maar een beker heet water.

Wat je overlevingskansen betreft, ik denk dat die net zo zijn als bij ieder ander in hetzelfde schuitje. Je hebt het over een operatie, nou ik ben ook niet geopereerd na de behandelingen, daar zitten ook een hoop nadelen aan. Ik had zelf zoiets als ik schoon ben en alles kan blijven zitten laat het maar mooi zitten. Het is wel belangrijk dat je de moed erin houd. Wij zeggen hier in het noorden kop er veur. Dus kop op, je moet wel positief blijven hoor. Je zei in je bericht dat je je niet kon voorstellen dat met chemo en bestraling je tumor zou verdwijnen. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je je voorstelt dat het dat wel doet. Toen ik in de chemo's zat lag er iemand op de afdeling bij me die de chemokuur 'lourdes'water noemde. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Ik heb in die periode heel veel creatieve dingen gedaan die fysiek niet heel veel inspanningen kosten. Nu weet ik niet of jij hobby's en of andere afleidingen hebt? Ik heb daar heel erg goed mijn gedachten mee kunnen verplaatsen.

Wat de andere klachten betreft zoals de vaginale droogheid, dat kun je beter met je arts bespreken, daar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee. Tja pas na de behandelingen.

Nou lieverd heel veel sterkte van deze kant. Hou de moed erin.

Lieve groet,

Linda

In 2007 geconstateerd BMHK stadium 2b, 6 chemo's en 5 wkn bestalingen, 2 inwendige bestalingen.
Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi Only,

Je geeft aan dat je bang bent dat de chemoradiatie neit zal helpen. Dit herken ik heel goed. Maar zoals je ziet is het bij Linda alweer 4 jaar geleden en heeft het bij haar tnt ook geholpen.
Het is een verkeerd idee te denken dat een operatie per definitie beter zal zijn. Blijkbaar is een operatie in jouw geval niet mogelijk, anders hadden ze daar wel voor gekozen. Als je stadium 2 hebt dan betekent dit dat er doorgroei van de tumor in de vaginatop zit. Als ze dat opereren zouden ze dus niet goed om de tumor heen kunnen snijden, en door een tumor heen snijden kan echt niet, dan ben je verder van huis.
Chemoradiatie is in feite een genezende behandeling, en volgens mijn gynaecoloog net zo effectief als opereren. Alleen is die straling ook niet gezond voor je lijf en kan je blijvende schade oplopen aan je darmen en je blaas. Maar goed, niets doen is geen optie.
Je had het erover dat je vagina droger voelde, dat herken ik. Door de straling drogen je slijmvliezen uit. Met de inwendige bestralingen neemt dit toe.Ik gebruikte daarvoor Replens, een gel die de vagina ong 3 dagen vochtig houdt. Ze zijn wel prijzig, iets van 18 euro voor 6 applicators.
Probeer echt je behandeling van dag tot dag te doorstaan, als je het nu al probeert te overzien wordt je gek. Toen ik het de laatste 2 weken van de behandeling niet meer zag zitten ging ik beginnen met afstrepen, om het overzichtelijk te houden en mezelf de moed in te spreken dat het er bijna op zat.
Het is zoals mijn arts dat zegt, een korte maar zeer zware en intensieve behandeling, waarin er flinke klappen worden uitgedeeld aan de tumor maar daarmee ook aan je verdere lijf.
Mijn laatste behandeling is nu 8 maanden geleden geweest, kan nu pas zeggen dat het redelijk goed met megaat, werk weer een beetje.
Alles wat het nodig heeft is tijd, en vertrouwen. Maar dat is heel moeilijk, ik heb er zelf ook veel moeite mee!!! Gelukkig zijn er hier mensen die weten wat je doormaakt, en je angsten herkennen. Schrijf hier maar lekker van je af.....
Knuffel van mij (Marlous)

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
dank je wel lieverd voor je reactie
ja ben erg geschrokken dit had ik niet verwacht ik was wel duizelig na de bestralingen en chemo vorige week maar ik dacht ja ben net gestart dat zal er bij horen had het wel netjes gemeld .en in ene keer gaat het mis en goed mis ook ja nu complete rust het is niet anders maar goed ik wil er voor gaan ik ga er voor .bedanktvoor je tips van drinken ga ik ook proberen ,echte hobby,s heb ik nu even niet ik haakte graag maar dat blijkt nu niet zo goed te gaan vanwege vermoeidheid maar maak graag kaarten dus ik ga dat weer oppakken
lekker op de bank
en zal wel veel op internet zitten geeft ook afleiding
ik heb nu eerste week met bestralingen erop zitten de uitwendige dan en twee chemokuren
nu wacht ik nog op bericht uit leiden daar gaan ze dan de drie inwendige doen .
gaat wellicht nog extra probleem worden voor ruggeprik want ben niet makkelijk te prikken schijnt en ze willen een zogenaamde dubbele zetten met draaadjes zodat daar de pijnstilling door gaan kan anmders wordt het een enkele maar ze zijn ook best bezorgd nu om mijn hart zeiden ze want je hart schijnt van die ruggeprik ook een optater zo zeiden ze het te krijgen en ja dat kan de mijne even niet aan
heb nu medicijnen om mijn hart rustig te houden tot op heden lukt het redelijk
alleen slik er nu weer bloedverdunners bij want het moet tussen de 2,5 en 3,5 zitten zondag was het nog maar 0.2 en nu vanmorgen 1,5 veels te laag zeiden ze in het ziekenhuis
maar we blijven moed houden dat ook dat weer goed komt lieverd bedankt voor je steun liefs only

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
hoi marlous nee ze zeggen dat ze mij niet kunnen opereren omdat mijntumor net bij de baarmoedermond zit maar net aan ene kant iets is doorgegroeid hij zou niet in de vaginatop zitten is met onderzoek gebleken ook niet in de schede ook nergens anders ook niet naar de zijwanden gegroeid nee hij zit mediaal en net er tegen aan is hij iets uitgegroeid dit is gebleken dat dit zo was in het begin en van de week is gekeken en bleek hij ook niet verder meer te zijn gegroeid ook niet verder uitgegroeid
bedankt voor je tip van die gel moet dit via apotheek of kun je die bij goede drogist ook kopen
prijs maakt me niks uit als het helpt heb ik er alles voor over en kan ik daar dan gewoon gelijk mee beginnen ???
ja ik heb zal wel stom zijn maar op mijn weekkalender ook de dagen gezet en elke dag is er dus een minder helpt wel
ja gelukkig zijn jullie schatten er om mij te steunen dus lieverds ben erg dankbaar ervoor
lieverd bedankt voor jetips ik ga er mee aan de slag en laat je het weer weten liefs en dikke knuffel voor jou

Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi Only,

Ik ben bij de inwendige bestralingen onder volledige narcose geweest, er is nooit gesproken over een ruggeprik. Misschien kan dat bij jou ook?
Ik had ook alleen aan 1 kant doorgroei, naar rechts. Verder niet.
Die Replens kan je bij de betere drogist ook kopen, ik kocht hem bij DA. Ik had ook aan de gyn gevraagd og ik het mocht gebruiken, en dat mocht gewoon.

Sterkte verder!

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
ja dat kan wel voledige narcose maar dat wil ik zelf ook liever niet omdat ik altijd een dag of drie ziek ben van de narcose misselijk overgeven etc dus vandaar poging om ruggeprik te doen en in lumc leiden zeiden ze dat ze eigenlijk altijd ruggeprik doen het is nu alleen de grote vraag lukt het deze keer ook en hoe houd mijn hart zich daar ben ik dus nu het allermeeste bezorgd om .
maar goed ik probeer er nu nog niet al te veel aan te denken aangezien ik ook nog geeneens weet waneer ik naar leiden moet .
net de eerste week bestraling er op zitten en mijn tweede chemokuur dus hoop op wat rust in het weekend en dan maar proberen weer maandag met frisse moed aan de nieuwe zware week te beginnen .
ik zal vandaag nog laten kijken bij da drogist voor de replens nogmaals ben je zeer dankbaar voor je tip meis
wens je fijn weekend toe liefs only

Gerr (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Hey dames,

Only, wat naar dat je op de i.c. terecht bent gekomen, echt schrikken!
Hopelijk lukt het om dit weekend wat bij te tanken om weer te starten met week 2!
Probeer het per dag te bekijken, een tip om af te strepen (weet ff niet meer van wie) is een goeie, dat deed ik ook. In het begin schiet dat nog niet op maar op een gegeven moment kom je over de helft en dan... is het einde toch in zicht gekomen! Maar zie dat je het ook al op de kalender zet, goed!
Hopelijk gaat alles goed met de ruggeprik, heb ik ook gehad en mij viel het alles mee. Maar goed, ik heb natuurlijk geen problemen met mijn hart.
Chemoradiatie is zoals Marl ook al schreef een behandeling gericht op genezing. Het is dus even goed als een operatie. Helaas kun je er wel meer aan over houden. Bij mij valt dat echter alles mee. Mijn darmen zijn alleen wat gevoeliger geworden. Bij gewoon eten lees groente/aardappelen/vlees geen probleem maar bij snacks spelen de darmen op.
En natuurlijk ben ik in de overgang gekomen en dat is wel heel vervelend zeker gezien mijn kinderwens. Maar dat speelt bij jou dan weer niet.Verder is vermoeidheid nog wel een ding, kan daar nog erg veel hinder van ondervinden maar het wordt langzaam maar zeker beter!
Ook droge vagina is herkenbaar, bij mij is het ook allemaal wat krapper geworden en hiervoor gebruik ik pelottes, in een ander topic hier te vinden. Goed weekend en zet m op volgende week!

Marl, ik lees dat jij volledige narcose hebt gehad tijdens de inwendige bestraling. Tegen mij zeiden ze dat dit niet handig was omdat je dan tijdens het verwijderen van de staafjes alles voelt en dat dit zeer pijnlijk zou zijn. Was dat bij jou niet zo?
Ik lees dat je weer een beetje werkt! Ik ook een beetje maar merk dat ik nog niet echt veel uren kan maken. Hoeveel uren werk jij?
Je controle was goed, gelukkig! Geeft weer vertrouwen! Mijn controle is volgende maand, wat gaat dat toch altijd weer snel..

Linda, Lourdes water, dat is een goede benadering!

Gr. Gerr

Baarmoederhalskanker in juli 2008, trachelectomie in sept. Recidief plus uitzaaiingen in de buik en lymfeklieren kleine bekken in febr. 2010.
Marl (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Goi Gerr,

Idd nadat ik de 1e inwendige bestraling had gehad, was t verwijderen van die applicatoren niet echt fijn. Dat wil zeggen, van die meter gaas die ze in je vagina stoppen om de staafjes op zijn plek te houden. Je moet je indenken, je vagina is erg droog en dat gaas erg stug dus dat was niet fijn. Maar ze spoten steeds wat pijnstilling erbij via infuus en zo haalden ze het eruit.
De bestraling erna gaven ze me gelijk een dosis morfine gezien ik die keer ervoor zo'n last had. Maar ik kan me er weinig van herinnernen, waarsch,vanwege de narcose.
Ik had ze wel gevraagde de gazen nat te maken (ik ben verpleegkundige, dus dat doe ik zelf altijd als ik bijv gaas uit wonden moet halen), dat scheelde ook.

Ik werk nu 3 keer per week 3 uurtjes, dat gaat redelijk goed. Mijn bedrijfsarts probeert me wel te stimuleren om meer te doen, maar aangezien ik ook nog eens alleenstaande moeder ben van 2 kindertjes moet het allemaal wel te doen zijn.

Je zei dat je in de overgang bent gekomen, ik heb om dit te voorkomen hormoonpleisters.
Ik ben dus niet in de overgang, maar ook niet meer vruchtbaar. Rond mijn 50e zal ik dan moeten stoppen met die pleisters en dan krijg ik dat opvliegerverhaal.

Groetjes, Marlous

Gerr (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Hey Marl,

Ah, morfine, dat helpt wel! Gelukkig maar! Ik kreeg na mijn operatie morfine en... vond het fantastisch. Beetje zweven
Wat leuk dat je verpleegkundige bent, denk ik, maar misschien weet je dan juist teveel .
Ik heb na de behandeling Livial gebruikt om overgangsklachten tegen te gaan maar ben ermee gestopt omdat er een klein kansje is dat mijn overgebleven eierstok weer gaat functioneren. In augustus moet ik hiervoor bloed prikken. Heb er weinig vertrouwen in want ik heb veel last van opvliegers en stemmingswisselingen. Dus dan ga ik eind augustus weer aan de Livial en zullen de klachten beduidend minder worden. Waarom gebruik jij hormoon pleisters? Is dat beter??

Ik werk zo'n 6 uur p/w. De bedrijfsarts vindt dit ruim voldoende en vindt dat er momenteel weinig meer in zit. Geen druk dus! Hoewel ik volgende maand 2 jaar ziek ben, wel therapeutisch gewerkt maar dat telt dan weer niet mee.. Ik ben er zo lang uit geweest omdat de kanker weer was teruggekomen. Nu heb ik afgelopen week de WIA formulieren ingevuld en wordt ik binnenkort gekeurd. Niet leuk!

Als alleenstaande moeder lijkt het me idd lastig om meer dan 3x3 uurtjes te werken. Je kunt dan na je werk ook niet zeggen, ik doe niks meer want dan heb je de zorg voor je kids.

Gr. Gerr

Ga naar bovenkant Reageer