Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 3
TOPIC: hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-07-04
hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 6 Jaar geleden  
Hallo
Ik ben 50 jaar en afgelopen donderdag werd mij verteld dat ik hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker heb. Vrijdag heb ik een CT-scan gekregen. Over anderhalve week moet ik opgenomen worden en word de baarmoeder en eierstokken verwijderd, dan word ook gekeken naar eventuele uitzaaiingen. Moet eerlijk zeggen, dat ik het nog steeds niet besef dat ik over mezelf praat. Ik woon alleen met mijn dochter van 14 jaar en maak me best wel zorgen om haar. Of ik vragen heb? Ik weet het even niet, weet niet eens wat ik moet doen, waar ik moet beginnen, moet ik afwachten tot aan de operatie en dan mij pas zorgen maken?
Mijn buik zit erg in de weg en moet nog 1,5 week wachten voor opname, heb het gevoel dat ik gek word en dat de dagen steeds langer gaan duren
Kan me er eigenlijk niet toe verzetten om het forum door te gaan spitten omdat het dan nog dichterbij komt.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Kleve Geboortedatum: 1966-05-02
Re:hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 6 Jaar geleden  
Kan niet anders zeggen:heel heel veel sterkte.
Je kunt niet anders als de operatie afwachten en kijken wat ze tegenkomen en wat de prognose is.
Mijn ervaring is dat je niet teveel moet gaan opzoeken op internet, elk geval is toch weer anders. Met mijn prognose waren de vooruitzichten niet postief en ik ben nu al weer een jaar verder na mijn operatie en ik voel me heel goed.
Blijf in ieder geval praten met je dochter en je omgeving over je angsten en gevoelens.
Dan krijgen ze een beetje een idee wat voor jou speelt op dit ogenblik.

[i]46 jaar. In juni 2010 eierstokkanker geconstateerd stadium 3c,verwijdering baarmoeder,stukje dikke darm,vetschort,lymfeklieren. 6 keer chemo Paclitaxel,Carboplatin.Laatste chemo op 2 november gehad. Meegedaan aan een trail voor nieuw medicijn.Recidief in milt feb 2013, verwijderd en weer chemo.
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
@Cat Bedankt voor je reactie.
Probeer me ook te verzetten, zodat ik deze anderhalve week snel doorkom. Heb sinds vandaag erg veel last van die dikke buik. Slik dan ook ibuprohen ervoor maar zal maandag toch langs de huisarts gaan voor toch andere pijnstillers.
En je hebt gelijk, hoe meer je op het internet gaat kijken, hoe meer de moed in je schoenen zakt.
Kan er gelukkig heel goed over praten met anderen, denk ook wel omdat het besef er nog niet helemaal is. Of denk zelfs dat ik dat meer blokkeer.
Zullen ze op de CT-scan de uitzaaiingen kunnen zien? Of is dit puur voor de operatie gemaakt?
Of weet jij dat ook niet. Krijg woensdag telefoon van de gynacoloog en moet dan ook dingen opschrijven wat ik hem allemaal wil vragen.
Die onzekerheid maakt je toch wel heel erg nerveus en dan ben ik al best een stresskip.

Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Volgens mij kunnen ze niet alles zien op de CT-scan, pas op het moment dat ze opereren wordt alles nog duidelijker.Dit komt oa door het vocht in de buik.
Ik had ook een hele dikke buik, ik had het idee voor de operatie dat ik uit mekaar zou ploffen. Ze hebben ook twee keer vocht verwijderd om de druk op de buik te verlagen.
Ik zou Ibuprofen innemen als dat helpt, waarom zou je pijn hebben. Natuurlijk eventueel in overleg met de (huis)arts. Ik nam toen parcetemol in. Alleen had ik er niet bij nagedacht dat dit ook het bloed verdunt en met als gevolg dat mijn bloed eruit spoot bij het bloedprikken.

Zorg dat er iemand meeluistert als je de gynaecoloog aan de lijn hebt. Belangrijk is dat je de vragen die wilt stellen op papier zet zodat je niets vergeet te vragen. Eventueel degene die meeluistert kan de vragen stellen die jezelf vergeet. Mijn ervaring is: als het om je zelf gaat, vergeet je altijd de belangrijkste dingen te vragen.
Het besef kan bij mij pas lang na de operatie.Was in eerste instantie een enge droom, iets wat je niet kunt voorstellen dat het dat jouw overkomt. Misschien is dat ook wel beter. Je bent eerst alleen maar bezig met de operatie.Je kunt nu toch nog niet verder kijken, hoe graag je dat ook wilt!!! en nu een jaar verder lijkt heel onwerkelijk.

[i]46 jaar. In juni 2010 eierstokkanker geconstateerd stadium 3c,verwijdering baarmoeder,stukje dikke darm,vetschort,lymfeklieren. 6 keer chemo Paclitaxel,Carboplatin.Laatste chemo op 2 november gehad. Meegedaan aan een trail voor nieuw medicijn.Recidief in milt feb 2013, verwijderd en weer chemo.
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Paracetamol werkt bij mij ook niet, met ibuprohen is het wat fijner om een dag door te komen. Ondanks die dikke buik wat zoveel druk geeft in de buik. Eetlust vergaat ervan.
Mijn zus gaat het telefoongesprek voeren omdat ik te zenuwwachtig ervoor ben, schrijf van te voren alles op papier wat ik vragen wil en vragen die zij misschien nog wel heeft.
Is het ook erg waarschijnlijk dat je ook chemokuren krijgt na zo'n operatie? Vallen je haren dan ook uit? Want dan kan ik beter van de voren alvast mijn haar korter laten knippen, dan is het niet zo'n impact. denk ik dan maar weer
Of loop ik nu te snel op alles voorruit?
De gynacoloog heeft het nog niet erover gehad om het vocht af te tappen. Hij had het er nog wel over dat de tumor nog ingekapseld zit?
Dat dat toch wel positief zou zijn.

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
De uitslag van de CT-scan heb ik inmiddels gekregen.
Longen en Lever zijn voor zover te beoordelen schoon
Al met al is het een kwaadaardig beeld met borderline aspect
Niet duidelijk of beide eierstokken zijn aangetast... mogelijk beiderzijds maar mogelijk 1 grote cyste(blaas)
Tijdens de operatie moeten ze meer duidelijkheid hebben.
Vol spanning wachten tot a.s. woensdag
Google niet teveel want word er alleen maar zenuwachtiger door.
Maandag op gesprek bij het Verbeeten Instituut met mijn dochter.

Hoe het verder verloopt weet ik totaal niet, kan het eerlijk gezegd ook nog steeds niet echt bevatten

jannie (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1952-09-17
Ik wens je ontzettend veel sterkte, zit zelf ook in dit traject,
Alleen ben jij al een stapje verder, ct scan heb ik (nog) niet gehad.
Er zit een kyste bij mij op de rechte eierstok, en het bloedonderzoek gaf verontrustende cellen weer.
Vrijdag weer terug en dan wordt er besproken hoe en wat.
Maar een dikke buik heb ik niet,
Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd , ook voor je dochter.

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
@Jannie
Een raad die ik ook gekregen heb, ga niet teveel op internet op onderzoek uit, want je word er gek van en die onzekerheid is al genoeg
Dat wachten duurt echt zooo lang.
Moet zeggen dat ik nogwel rustig eronder ben, maar hoe meer de dinsdag eraan komt hoe nerveuzer ik ga worden. Woensdag is de operatie en dan zal ik ook daarna weer een hoop te horen krijgen denk ik.
En idd wat ze hier ook zeggen, ieder persoon is weer anders, je kunt het eigenlijk niet allemaal met mekaar vergelijken.
Ik lijk wel zwanger met mijn dikke buik, er staat een behoordelijke druk op. Overdag moet ik zeggen dat het redelijk gaat nu, heb nu spul voor de darmen gekregen,want die zitten in de verdrukking door het vocht. 's avonds heb ik veel last van die buik. maar heb wel zoiets, laat het maar tot de operatie zitten.
Wens je heel veel sterkte en hopen dat je niet al te lang hoeft te wachten

Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Valt niet mee om te wachten tot woensdag. Helaas blijft de onzekerheid tot de operatie geweest is. En dan nog weet je niet hoe alles verder verloopt.
Maar probeer maar te denken dat je naar woensdag misschien ook postieve berichten te horen krijgt.
En wat ik nog kan herinneren van de dagen tussen de diagnose kanker en operatie is dat ik alleen van die ongemakkelijke pijnlijke buik afwilde en de angst dat ik mijn kinderen niet zou mogen op zien groeien.
Voor de rest weet je niet waar je af entoe de kracht vandan haalt om postief te blijven. Maar dat gaat ook bij jou lukken!!!!!!
Houdt moed en laat ons vooral weten hoe het verder gaat??
Geniet vooral nog even van je dochter en je naasten.

Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
Ik hoop dat de operatie gisteren meegevallen is en dat het er nu weer gunstiger uitziet voor je. Ik hoop zo, dat je er zo op tijd bij was en je over een tijd opgelucht adem zal kunnen gaan halen!!!
Ik wens je nu heel veel sterkte en beterschap!

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

jannie (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Toscana, hoop zo dat het gisteren goed gegaan is.
Hopenlijk heb je niet al te veel pijn.
Heel veel sterkte , en hou moed.
Waar is je dochter nu?
Heeft zij ook goede feedback met iemand die ze vertrouwd.
Sterkte Toscana en heel veel beterschap.

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Bedankt voor jullie reacties.
De operatie is goed verlopen, duurde blijkbaar wel lang, 4 uur. Maar het is gelukkig achter de rug. Was daarna behoorlijk misselijk en duizelig, maar desondanks mocht ik zondags al naar huis, zeker omdat ik 's nachts geen oog dicht deed daar en het eten pfff vond ik echt niet lekker, kreeg het niet weg
Ze hebben de eierstokken weggehaald, bleek toch dat het aan beiden was, de ene was echt giga groot, de baarmoeder en een gedeelte van het buikschort. Er zijn geen vriescoupes afgenomen omdat ze al kon zien dat het niet goed is. Er komt nog wel een nabehandeling, maar ook daar hebben we het nog niet uitgebreid overgehad. Eerst maar herstellen van de operatie en ik moet morgen weer op controle komen, misschien dat ik dan iets meer hoor. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik er even ook niks over wil horen
Gewoon even bijkomen van alles want merk wel aan mezelf dat ik erg down ben, wat ik niet laat blijken natuurlijk

jannie (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Ha Toscane,

Lang geduurd de operatie , of wist je van te voren dit al?
Fijn dat je nu weer thuis bent.
Is erbij jou ook iemand van het AVL zieknhuis bijgeweest?
Hoe is het met de pijn?
En heb je genoeg hulp thuis, krijg je ook nazorg?
Sterkte meid, ik leef met je mee.

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Nee, ik wist niet dat het zo lang zou duren, ze dachten tegen de 2,5 uur.
Morgen komen ze van de gemeente voor de indicatie voor thuishulp, dus ben benieuwd hoor want ze zeiden twee weken geleden al, heeft U een dochter van 14 jaar?? Dan is het probleem toch opgelost? Ja, ze moet naar school hoor en haar huiswerk en onze beesten moeten verzorgd worden. Dus wacht morgen wel even af.
De pijn valt op zich mee van de wond, de darmen moeten nu hun eigen plek weer gaan vinden, doordat je pijn heb ga je een andere houding aannemen, dus ook pijn in je rug.
Ik ben geen stilzitter, en kan nu gewoon zo weinig doen
Morgen de controle en ga dan wel vragen of ik andere medicatie kan krijgen tegen die pijnen. ik kan niet eens goed thuis brengen waar die pijn nu vandaan komt.

Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1955-00-00
Hallo allemaal,

Heel veel sterkte, het is wat zo'n operatie!
Het is echt belangrijk om niets zwaars te tillen!!Tenminste zes weken, maar liever langer!
Huishoudelijke hulp zou natuurlijk heel fijn zijn in dit soort omstandigheden!!

Weet je al welke stadium je had?
Vooral belangrijk voor het vervolgtraject.

Hoe gaat het met jou Cat?
Heb je nog wat van Nicole gehoord?

Zelf ben ik weer in de controle fase terecht gekomen
en hoop dat dit nog lang mag duren!!

Ben inmiddels afgekeurd en probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten.
Doe wat vrijwilligerswerk, werk aan mijn conditie, probeer de positieve stemming er in te houden en veel leuke uitstapjes, cursussen. Heb me er bij neergelegd dat dit me is overkomen en probeer er het beste van te maken.

Vele lieve groeten
Myranda

januari 09 geopereerd aan eierstokkanker. Stadium 2c. Zes chemo's in augustus'09 afgerond.
In maart 2010 een nieuwe tumor ontdekt in lympheklier in lies. Na 11 chemo's Carboplatin en Taxol is de tumor gelukkig weer verdwenen.Tumorvrij sinds aug 2010. Palliatief Controle om de 3 maand
Ga naar bovenkant Reageer