Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 3
TOPIC: hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Zandvoort Geboortedatum: 1961-12-18
Re:hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 3 Jaar, 9 Maanden geleden  
Hi Jeannette,

Dat is goed nieuws! Ik ben benieuwd of ze je nog kunnen vertellen, wat ze dan denken dat het is?

Ik heb vorige week nog een echo geleide punctie van mijn halsklieren gehad. Daarbij heb ik weer gezien hoe vreselijk moeilijk het is om iets op de echo te zien. Die klier in mijn nek is ook klein en ik moest het zelf aanwijzen (omdat ik het voel) waar het zit.

Ik zal mijn verhaal ook weer onder de nieuwe topic "recidief, screening en behandeling zetten".
Ik zal aan je denken maandag! Ik zit zelf ook weer in het VU bij mijn oncoloog en krijg o.a. de uitslag van mijn marker. De gynaecoloog wil me opereren, wat best bijzonder is, met diverse uitzaaiingen! Maar ook hij noemde mij een bijzonder geval. Dat gaat al op korte termijn gebeuren, binnen 4 weken.
Ik heb het uitgebreid op mijn blog staan http://marianneke2012.blospot.nl

Heel veel sterkte maandag! Ik zal voor je duimen!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi Marianne64,

Hoe is het jouw vergaan in Leuven? Heb je al meer informatie over die trial?

Sterkte!

Groetjes van
Marianne(61)

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-07-04
Ja, ik heb het gelezen dat je geopereerd gaat worden, je moet dan ook maar zeker denken dat je bijzonder bent in dit geval.
En zou het ook zeker laten doen.

Ja, de echo werd al niet eens gedaan omdat het gewoonweg te klein is, nu ga ik zelf twijfelen wat hij nu precies heeft gezegd hoor. maar de afspraak van maandag is wel verschoven naar dinsdag hmm dat vind ik wel weer minder ook omdat ik een telefonische afspraak heb met mijn arts, zij wilde heel graag weten wat hieruit was gekomen.
Dus ik hoop dat het allemaal precies volgens mijn schema gaat lopen

Volgende maand gaan we bespreken om alsnog mijn borsten preventief te laten verwijderen. hoemeer dit dichterbij komt hoe meer ik wel zoiets heb, dan heb ik niks meer zeg. Want reconstructie word voorlopig niet meer gedaan, je moet 2 jaar schoon zijn. Het risico op borstkanker is best hoor en omdat mijn zus de operatie wel heeft laten doen en later bleek dat er toch een tumor in haar borsten zat, heb ik toch wel zoiets, haal ze maar weg hoor.

Duimen op een goede uitslag ondanks alles hoor. blijf positief he

Liefss..

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Heftig ook hoor, wat je allemaal moet meemaken! En of het al niet genoeg is, ook je borsten er nog af.... Maar ik kan me voorstellen dat je liever het risico voor bent! Je zus was er dus net op tijd bij! Wat is het toch vreselijk als je een gen mutatie in je lijf hebt, met zulke grote gevolgen!
Een ander zal misschien denken het is maar 1 dag verschoven.... maar wij als lotgenoten, snappen hoe vervelend het is! Want je leeft telkens van afspraak naar afspraak!
Ik ga ook voor jou duimen hoor!

En ondanks alles, blijf ik heel erg positief hoor! Ik zie het echt als een levensverlengende ingreep!
Hopelijk lukt het bij jou en je dochter ook, om toch nog positief in het leven te staan.

Sterkte en tot mails maar weer!

Liefs,
Marianne

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 3 Jaar, 7 Maanden geleden  
Hi Jeannette,

Ik zie dat je ook online bent. Hoe gaat het met je?

Liefs,
Marianne

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Hi Marianne

Ik moet zeggen en ik weet niet of ik dat zo mag en durft te zeggen, het gaat heel goed met mij. Behalve de conditie, die staat nog steeds op een heel laag pitje en mijn gewicht neemt alleen maar toe. Ik ben dit niet gewend, als je jaren niet boven de 60 kilo komt wat je ook doet en nu in 2 jaar tijd gewoon 89 kilo weegt.

Maar, verder voel ik me gewoon heel goed. Soms wil ik wel graag dat er markers geprikt worden tussendoor, want elk pijntje of steekje denk je weer "het zal toch niet weer he" denk dat we dit allemaal wel hebben?

Ben blij dat jij weer met stapjes vooruit gaat zeg. En volhouden zo he

Liefs Jeanette

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hi Jeannette,

Wat fijn dat het goed met je gaat!Ik kan me voorstellen, dat je het misschien niet durft uit te spreken...
Wel vervelend van je conditie. Probeer zoveel mogelijk in het moment te genieten van wat je wel kunt!

Slik je soms medicatie waar je van aankomt? Of is het misschien ook de leeftijd, dus overgang? Veel vrouwen, worden dan zwaarder. Ik kan me echt voorstellen dat het frustrerend is hoor! Maar laten we hopen, dat je nog jaren "goed" door het leven rolt! En met een andere maat, kun je er ook nog leuk uitzien hoor! Ik weet er zelf alles van!

Wat die marker betreft dat snap ik hoor! Als je echt teveel in je lijf voelt, kun je er toch op staan, dat je marker geprikt wordt? Misschien kun je daar dan een beetje vertrouwen uit halen, als je weet dat het wel geprikt wordt, als jij er behoefte aan hebt?

Ik hoop echt voor je, dat je conditie beter wordt en dat je je nog lang goed blijft voelen!

Ik ga straks weer lekker op mijn balkon in het zonnetje zitten!

Fijne dag ook en tot horens weer!

Liefs,
Marianne

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Re:hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 3 Jaar, 3 Maanden geleden  
Mocht gelukkig eerder naar de gynacologe want ik voelde me niet echt super, had pijntje hier en pijntje daar. Maakte me zorgen, komt denk ik ook omdat ik nu een jaar geleden mijn laatste chemo heb gehad. Nu dat ik regelmatig eet, heb ik gelukkig niet zoveel buikpijn meer, had nog wel een blaasontsteking, voelde elke nacht mijn nieren pijn doen, ondanks dat ik de cranberry capsules slik en toch voldoende drink overdag.

En toch blijf je nadenken, zou er toch niet iets zitten???
Die onzekerheid blijft volgens mij altijd wel, hebben jullie dat ook wel??

Of zit dit echt tussen mijn oren. Probeer wel zoveel mogelijk dingen uit te sluiten en mocht ik er echt niet uitkomen, ga ik naar mijn huisarts waar ik gelukkig alle hulp van krijg.

Liefs xx

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hi, wat fijn om weer wat van je te horen! Vervelend dat je allerlei dingen voelde in je lijf... Ik kan me voorstellen, dat je je soms afvraagt of het niet tussen je oren zit. Ik heb dat soms ook gedacht, als ik weer iets voelde...Waarschijnlijk herkennen meer lotgenoten dat? Maar het is toch niet zo gek, als je het verloop en de prognoses van eierstokkanker kent, dat je zeer alert blijft op je lijf? Gelukkig neemt je arts je ook serieus en kan je dan hopelijk ook weer geruststellen.

Wij zullen altijd met "het zwaard" boven ons hoofd moeten leven. Maar ermee leven of je leven erdoor laten leiden is een groot verschil. Ik probeer ondanks alles, zoveel mogelijk van de dag te genieten en toch plannen te maken voor de toekomst. Volgens mij doe jij dat ook zoveel mogelijk. Ach ja, wat moet je anders?

Heb jij je al bij kanker.nl aangemeld? Ik heb het idee dat daar steeds meer mensen naar toe gaan. Want het is een stuk rustiger geworden op het forum. Ik had problemen met inloggen, waar ik nog even aandacht aan moet besteden...

Ik wens je weer het allerbeste en hoop dat je je snel weer beter voelt!

Liefs,
Marianne

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Ik heb me inderdaad alwel aangemeld bij kanker.nl
maar nog niet echt mij erin verdiept.

Vandaag weer bij de huisarts geweest omdat ik nog steeds die pijn in mijn flanken voel. Vreemde is dat het echt erg word als het einde van de middag word.
Blijkt, weer een blaasonsteking. het word nu op kweek gezet en krijg morgen een echo van de nieren. Mocht hier toch ook niks uitkomen, wil ik terug naar het ziekenhuis en gaan ze maar toch even goed alles nakijken wat er aan de hand is. Ik word er zo onrustig en chagerijnig van.

Ook niet te vergeten om even te vermelden dat wij afgelopen dinsdagmiddag de uitslag kregen te horen over het genetisch onderzoek vanuit Nijmegen voor mijn dochter.

Zij heeft niet het BRCA-s Gen, wij zijn hier superblij mee, ze kan dit hoofdstuk gelukkig afsluiten

Cindy (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1976-10-08
Hallo, ik wil je heel veel sterkte wensen met de komende uitslagen! Hoop dat alles goed is en blijft! Het bericht van je dochter is inderdaad erg goed nieuws! Hier ook zeker aan vasthouden!

Toi toi morgen.

Groetjes Cindy

24-11-2010: Diagnose baarmoederhalskanker.
10-01-2011: Tracholectomie: verwijdering 26 lymfeklieren en tumorweefsel.
10-06-2011: PAP 4,Lis-excisie
06-03-2012: Recidief baarmoederhalskanker.
16-03-2012: 6x Chemo, 30 uitwendige en 3x inwendige bestraling.
23-04-2013: Hyperbare zuurstoftherapie.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hi Jeannette,

Ik ben blij voor je, om te horen dat je dochter geen gen drager is! Eindelijk ook eens goed nieuws, bij alle vervelende berichten. Ik kan me voorstellen, dat jullie beiden enorm opgelucht zijn!

Wat vervelend dat je nu weer een blaasontsteking hebt. Wat zegt de huisarts daarvan? Ik hoop dat je er snel vanaf komt en dat het dan ook een hele tijd weg blijft! Ik ga voor je duimen hoor!

Houd je taai!

Liefs,
Marianne

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Re:hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 3 Jaar, 2 Maanden geleden  
ja hoor het zou eens rustig kunnen zijn hier. Vandaag terug naar de huisarts gegaan, want ik ontdekte afgelopen vrijdagavond een bult in mijn hals. Er word a.s. woensdag een echo van gemaakt. Blijf ook last hebben van mijn rug, flanken. De pijn wil gewoon niet weg. Mocht het uitzaaiingen zijn wil ik het zo snel mogelijk weten zodat we verder kunnen.

Pffff beetje rust was nu wel even op zijn plaats geweest maar helaas, de onzekere tijd komt er weer aan ben ik bang voor.

Inmiddels aan mijn derde antibiotica voor de blaasontsteking die ook maar niet weg wil gaan..

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Arme Jeannette,

Wat een stress weer! Heel veel sterkte morgen! Ik zal aan je denken....

Ik zit zelf deze week ook iedere dag in het VUmc, omdat ik bezig ben met een allergietest. Dit is op verzoek van mijn gynaecoloog, vanwege mijn allergie voor penicilline, diverse soorten antibiotica en contrastmiddelen. Ik word nu uit voorzorg getest, vanwege toekomstige behandelingen.

Houd je taai!

Lieve groetjes,
Marianne

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Wat een spanning weer zeg, vanmiddag belde de arts, dat ze toch bloed wil laten prikken voor de nierfunctie en dan zou ik a.s. maandag de CT-scan laten doen.
En a.s. woensdag krijg ik de uitslag van de CT.
De arts vertrouwd de opgezette klier niet, lijkt ook echt op een plat geslagen golfbal.

Dus dat word zondag weer beginnen met het overheerlijke drankje. hoe krijg ik dat weer naar binnen, vind het zo ontzettend goor, maar wat moet dat moet en gaan we doen.

Geen andere optie mogelijk

En dan is het even wachten tot woensdagmiddag, dus even spannend de komende dagen.

Ga naar bovenkant Reageer