Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 3
TOPIC: hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker
Jootje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1959-04-20
Re:hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 3 Jaar, 2 Maanden geleden  
Hallo allemaal,

Heb even niets van me laten horen omdat het goed met me ging en heb genoten van vakanties, oppassen op mijn kleindochter en alle leuke dingen in het leven.
Maar de onrustige tijden zijn weer aangebroken, heb afgelopen woensdag de uitslag van mijn ct scan gekregen en er zijn weer nieuwe actieve cellen gevonden.
Ben nu 10 maanden verder na mijn laatste chemo.
Arts vind het verstandig om weer een kuur te starten maar heb er zoo geen zin in,maar wil nog graag van alles genieten vooral mijn kids kleinkind man en familie dus probeer me er maar weer doorheen te slaan en te hopen dat het aanslaat en nog weer verder kan.
Ik heb maandag een afspraak bij de chirurg om het over een porth a cat. te hebben omdat mijn aderen zo slecht zijn om een infuus erin te prikken. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Wens iedereen veel liefde en kracht toe !

Mrt.2008 eierstokkanker, alles weggehaald,6 chemokuren en wonder boven wonder geen uitzaaiingen . 12-12-2012 controle,tumormarker gestegen naar 147. 13-12 ct scan , 17-12 vlekjes gevonden op de lever , nu 19-12 een petscan en dan wachten op de uitslag .
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-07-04
Hey Jootje. Wat toevallig, ik heb afgelopen dinsdag een port o cath laten zetten omdat ook ik weer moet starten met de chemo's.
Werd bij mij onder volledige narcose gedaan, hij zit erin en de wond geneest goed. Ik heb hem laten zetten omdat ik in de loop van de chemokuren ook zeer slecht te prikken ben en daar een vriendin van mij het ook heeft en er zeer tevreden over is, ik nu ook.

Ben benieuwd hoe het gaat als de chemo gaat starten, in ieder geval niet meer dat geprik in je handen en ongemak ervan.

Laat maar weten wat je besluit is hierover.

Groetjessss

Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Kleve Geboortedatum: 1966-05-02
hallo allemaal,

Ik heb al sinds de eerste operatie in 2010 een port a cath en bevalt prima.
Geen problemen meer met prikken. Af en toe lukt het niet om bloed af te nemen van de port maar verder alleen maar positieve ervaringen.
Sterkte komende tijd

[i]46 jaar. In juni 2010 eierstokkanker geconstateerd stadium 3c,verwijdering baarmoeder,stukje dikke darm,vetschort,lymfeklieren. 6 keer chemo Paclitaxel,Carboplatin.Laatste chemo op 2 november gehad. Meegedaan aan een trail voor nieuw medicijn.Recidief in milt feb 2013, verwijderd en weer chemo.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Zandvoort Geboortedatum: 1961-12-18
Hallo lotgenoten,

Jootje,

Wat jammer dat er weer nieuwe actieve cellen zijn gevonden! Ik kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt in chemokuren, zeker na zo'n korte periode. Is het toch niet een idee om het nog 'even" uit te stellen? Uiteraard zal het afhangen, van het tempo waarin het groeit...

Ik heb zelf nooit een port a cath gehad. Fijn dat Cat er een positieve ervaring mee heeft. Een tante van me, heeft er 1 gehad en zij had geregeld infecties. Ik ben zelf erg allergisch voor van alles en nog wat en heb snel last van afstotingsverschijnselen, dus vrees dat het voor mij evt. niet geschikt zou zijn. Mijn moeder heeft een zgn. Picc lijn gehad. Dat is een kunststof lijn, die via je arm, richting je hart gaat en waar ook de chemokuren door gegeven worden. De lijn moet 1x per week gespoeld worden, maar verder heeft mijn moeder er geen problemen van ondervonden. Dat zou evt. een alternatief kunnen zijn.

Jeannette, je hebt dus ook weer een ingreep achter de rug... En moet helaas ook weer starten met chemokuren lees ik net. Het zit dus weer niet mee! Maar wat je zegt, is het voordeel met een port a cath, dat je van die ellendige infuusprikken af bent.

Ik leef mee en wens jullie heel veel sterkte!

Laten jullie geregeld weten hoe het gaat?

Veel liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Ja, Marianne, a.s. maandag gaan ze weer starten met de chemokuren.
Ze wilden nu elke week chemo gaan geven, dezelfde die ik vorig jaar heb gehad.
Maar krijg dan wat ik om de drie weken zou krijgen, verdeeld over elke week 1 kuur. Dus minder chemo en minder bijwerkingen.

Kreeg ik vandaag te horen dat het wel ongeveer 17 uur zou duren voordat alles binnen is, Dat duurt echt te lang vind ik, waarom langer in laten lopen terwijl er minder chemo ingebracht word, die link snap ik niet al te goed.
Ze zouden overleggen met de oncoloog en krijg daar morgen bericht over. Dus ik hoop echt dat ze het fout hebben anders nee ik toch de chemo om de drie weken, ik kan mijn dochter niet alleen thuis laten 's nachts, ze al niet zo'n held als ze alleen thuis is.

En ze moet wel thuis zijn om voor de hondjes en katten te zorgen, dat ze toch op tijd naar buiten kunnen.

Liefss xx

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Lieve Jeannette,

Wat een tegenvaller, dat je weer met chemo's moet beginnen! Ik kan me voorstellen dat het een extra dilemma is met de zorg voor je dochter...

Ik hoop dat je intussen duidelijkheid hebt over het type kuur en de duur ervan. Ik leef met je mee en uiteraard ook met de andere lotgenoten.

Heel veel sterkte! Ik ga voor je duimen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Ik krijg dezelfde kuur als vorig jaar, alleen gaan ze nu in plaats van om de drie weken de kuur geven, 1 x per week maar dan verdeeld zeg maar, dus minder chemo per week en zo ook minder bijwerkingen, dit gaan we proberen om te kijken of ik het aankan. Dus ik wil dat zeker wel proberen en de kuur word zoals vorig jaar ook weer langzaam ingebracht, waarschijnlijk ben ik na 10 uur inlopen klaar.

Toch maar proberen iets nieuws of tewel heel anders dan vorig jaar.

Liefs

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Lieve Jeannette,

Ik hoop dat het goed gaat met de kuur en dat je op deze manier geen allergische reactie krijgt! Je krijgt dus weer Carboplatin met Taxol?

Ik ga voor je duimen!

Sterkte maar weer!

Liefs,
Marianne

PS: Ik zou 5 januari mijn volgende controle hebben, maar heb gisteren bloed laten prikken en heb maandag 1 dec a.s. een afspraak met de gynaecoloog, omdat ik "iets" rechts onderin mijn buik voel.... dus weer spannende tijden!

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
De chemo zit erin en moet zeggen wat ben ik blij met de port o cath, hoe makkelijk is dit, je handen gewoon vrij en meteen raak geprikt natuurlijk. Dat is echt al een genot. De chemo liep er soepel in, geen allergische reacties, helemaal niks. Hoe verbaasd kan je zijn zeg. Ik was al om 16.00 uur klaar en daarna nog even doorspoelen.
Ben nu wel erg brak en moe maar tis even afwachten hoe het de rest van de week gaat.
Merk wel dat ik minder zin in drinken heb en het ook al iets anders smaakt of zit dat echt tussen mijn oren.

Ja, als jij iets in je lichaam voelt meteen aan de bel trekken, je weet het zelf het beste, ik had het deze keer ook. bleef ook echt drammen, ik voelde iets, er klopte iets niet, mijn lichaam had gewoon gelijk en hoop dat we er snel genoeg bij zijn weer.

Ga voor je duimen a.s. maandag, tijd zat weer dan als ik weer chemo krijg, a.s. donderdagmiddag bloed prikken om te kijken of ik de volgende kuur in kan gaan.

Liefsss.....

Jootje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1959-04-20
Ik heb gisteren mijn porth a cat geplaatst gekregen ook onder volledige narcose.
Ik begin 5 december weer met de chemotherapie carboplatin en taxol.
Ik krijg daar altijd een hele vieze smaak van zodat niets meer smaakt, maar hoop dat t weer zijn werk gaat doen.

Succes allemaal!!

Mrt.2008 eierstokkanker, alles weggehaald,6 chemokuren en wonder boven wonder geen uitzaaiingen . 12-12-2012 controle,tumormarker gestegen naar 147. 13-12 ct scan , 17-12 vlekjes gevonden op de lever , nu 19-12 een petscan en dan wachten op de uitslag .
Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hallo Allemaal,

Heel veel succes allemaal. Weer spannende tijden voor jullie.
Ik heb nu al weer 4 jaar een port a cath en ben er nog steeds heel blij mee.
Hoop dat de chemo en uitslagen voor jullie een beetje meevalt
Ik moet 4 december weer naar de gyneacaloog en dan in januari weer een scan.
Voorlopig gestopt met avastin.
Verder voel ik me goed.
Dus maar even genieten van geen chemo en medicijnen.

[i]46 jaar. In juni 2010 eierstokkanker geconstateerd stadium 3c,verwijdering baarmoeder,stukje dikke darm,vetschort,lymfeklieren. 6 keer chemo Paclitaxel,Carboplatin.Laatste chemo op 2 november gehad. Meegedaan aan een trail voor nieuw medicijn.Recidief in milt feb 2013, verwijderd en weer chemo.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:hoogstwaarschijnlijk eierstokkanker 3 Jaar, 1 Maand geleden  
Hallo lieve lotgenoten,

Ik ben weer opgelucht! Mijn tumormarker bleek van 30 naar 26 gegaan te zijn! Terwijl ik echt verwacht had dat het gestegen zou zijn. Wat ik in mijn buik voel, is onbekend... De gynaecoloog wilde voor mijn geruststelling evt. een scan laten maken, maar vroeg vervolgens, wat ik ermee wilde... Toen werd mij natuurlijk weer even duidelijk gemaakt, dat wij afgesproken hebben om pas in te gaan grijpen (met chemo), zodra ik me echt beroerd ga voelen. En daar sta ik nog steeds volledig achter! Tot die tijd gaan we dus niets doen. Mijn marker is daarbij een heel goede meting om te weten of de cellen weer actief worden. De arts blijft mij een medisch wonder noemen. Het is echt uitzonderlijk zoals ik er nog steeds bij zit. En dat het in mijn geval, bij een recidief langzaam groeit...
Ik zal waarschijnlijk wel meer dingen gaan voelen, dus probeer dat dan maar te negeren. Ik heb mijn afspraak van 5 januari laten staan en in maart heb ik ook al een afspraak bij de oncoloog, dus controle genoeg. In december heb ik nog een aantal afspraken staan. Een mammografie, een afspraak bij klinisch genetica om uit te laten zoeken of ik gendrager ben, want daarop kan evt. een toekomstige kuur worden afgestemd en nog een allergie test op antibiotica. Dus ben nog wel even bezig.

Ik hoop dat je kuur gisteren, zonder complicaties, goed gegaan is Jeannette! En Cat heel veel sterkte komende vrijdag met je kuur.

Uiteraard ook alle andere lotgenoten sterkte met alles!

Liefs,
Marianne

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
de kuur op zich is goed gegaan, maar de tijd daarna was minder fijn. Ben echt ziek geweest, beroerd en goed misselijk. Snap ik niet, want vorig jaar kreeg ik de kuur eens in de 3 weken, dus meer chemo. Ben afgelopen vrijdag ook naar de EHBO gemoeten omdat ik zo verzwakt was en niks kon eten en of drinken. Heb tevens zoutoplossing gekregen via infuus (port o cath) en bleek ook dat ik een virus (blaas) had.
Echt joh, hier baal ik zo ontzettend van, denk ook zeker dat ik al 10 kilo ben afgevallen, wilde wel afvallen maar niet op deze manier.
Mijn smaak is ook weer weg, wat inhoud dat ik bijna niks lust, daar baal ik ook ontzettend vast, zou dus a.s. maandag weer een chemo moeten krijgen als het bloed van a.s. donderdag goed blijkt te zijn. Maar ik heb zo mijn twijfels of ik dit wel door wil laten gaan, als ik dan weer zo beroerd ben, geen smaak.
Ze wilden even kijken of dit misschien toch niks met de chemo te maken heeft, maar volgens mij zijn dit juist de bijwerkingen van de chemo.
Dus ik wil toch even heel goed nadenken wat ik wil en wat het het beste is. Misschien stom, maar toen ik die 4 dgn in het ziekenhuis heb gelegen zat ik wel te denken, zo wil ik dus echt niet eindigen, pilletje hier, zuurstof erbij, morfine erbij en maar wachten totdat je je laatste adem uitblaast. Heb hier echt over nagedacht. Wil ook met mijn huisarts gaan praten.

Ik ben gewoon zo niet blij hoe het nu gegaan is, vorig jaar had ik ook wel bijwerkingen maar ik was niet misselijk... En dan zou ik nu nog twee weken achtermekaar chemo moeten krijgen, mits dit beter valt.

Liefs Jeanette

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Eerst nog even iets rechtzetten in mijn laatste bericht... Ik bedoel sterkte Jootje komende vrijdag met je kuur, sorry!

Arme Jeannette, ik schrik van je bericht. Wat rot voor je, dat je meteen al zoveel bijwerkingen krijgt! Ik ga voor je duimen, dat ze een middel voor je hebben, waardoor het iets dragelijker wordt. Als je zo snel achteruit gaat, dan kan ik me voorstellen, dat je je zorgen maakt over de toekomst...
Ik ga heel hard voor je duimen dat je je weer iets beter gaat voelen. En vooral, dat je weer iets meer eetlust krijgt om weer kracht te kunnen opdoen.

Voor mij is het wel weer een reden om chemokuren zo lang mogelijk uit te stellen...

Heel veel sterkte!

Liefs,
Marianne

Cat (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
ar

Ga naar bovenkant Reageer