Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Wat is beter, wel of geen pillen slikken.......... (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Wat is beter, wel of geen pillen slikken..........
Lakie (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Wat is beter, wel of geen pillen slikken.......... 5 Jaar, 10 Maanden geleden  
Hoi,

Ik ben Lakie, heb op mijn 37e de diagnose vulvakanker gehad, en heb daarvoor de grote verminkende operatie gehad en 7 weken bestraling. Nu gaat het, op de bestralingsschade na dan, nog steeds goed met mij. Wel ben ik al een jaar of 4 in de overgang nu, soms met perioden van hevige opvliegers met hartkloppingen en zweten en al.
Ik kan wel aan de hormonen gaan, maar ik weet niet of ik hier goed aan doe, omdat ik ook naar mijn lichaam wil blijven luisteren en niet zo maar klakkeloos medicijnen wil slikken....ik wil het risico om opnieuw kanker te krijgen zo laag mogelijk houden....

Tips zijn welkom,

Groetjes Lakie

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Madelief (Bezoeker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:Wat is beter, wel of geen pillen slikken.......... 5 Jaar, 7 Maanden geleden  
Ik ben op mijn 39e (nu 42) geopereeerd en in de overgang gekomen. Ik kreeg gelijk Livial voorgeschreven, maar kreeg daar vervelende bijwerkingen van. Na een jaar overgestapt op Synapause E3 (= oestriol). Er zijn 3 soorten oestrogeen in je lichaam: oestradiol, oestron en oestriol. Mijn tumor was hormoongevoelig zoals ze dat zeggen. Oestriol is in dat geval het veiligst. Daarnaast gebruik ik natuurlijk progesteron creme op eigen kosten, na overleg met de gyn.
Wat is wijsheid? Ik weet niet wat de langetermijn effecten zijn van wel of geen pillen. Naar je eigen gevoel luisteren is het beste, denk ik.

groetjes, Madelief

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Ga naar bovenkant Reageer