Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: CA125 tumormarker
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 11 Maanden geleden  
Dat je Tamoxifen krijgt is op zich al een kans!
(de eierstokkanker die ik heb is niet hormoongevoelig, dus kan Tamoxifen bij mij niet ingezet worden)
Ik hoop dat je de bijwerkingen (stemmingswisselingen) zal weten te relativeren en de groei van de uitzaaiingen zo toch een tijd stilgelegd kan worden (liefst heeeeeeeeeel veel jaar!!!!)
Sterkte!

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Jootje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1959-04-20
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 11 Maanden geleden  
Ik slik nu een week of 5 de tabletten en ben op het moment erg opstandig en chagrijnig , afgelopen dinsdag is de tumormarker geprikt en over 2 weken heb ik een belafspraak. Vind het op het moment erg moeilijk om ermee om te gaan en heb 22 februari een intakegesprek bij het taborhuis

Mrt.2008 eierstokkanker, alles weggehaald,6 chemokuren en wonder boven wonder geen uitzaaiingen . 12-12-2012 controle,tumormarker gestegen naar 147. 13-12 ct scan , 17-12 vlekjes gevonden op de lever , nu 19-12 een petscan en dan wachten op de uitslag .
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-07-04
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 10 Maanden geleden  
vandaag bij de oncoloog geweest. De tumormarker staat nu op 24. Ze was niet verontrustend en hij mocht tot 35 worden. Maar ja, bij mij was hij voor de operatie 550, dus ook niet zo hoog. Nu zou ik voor preventief verwijderen van de borsten voor een second opion naar Daniel den Hoed gaan. Vraag me af of ze dan ook zelf onderzoeken gaan doen of dat ze het alleen met de gegevens doen van wat mijn ziekenhuis toestuurd?
Nu twijfel ik weer of ik de operatie toch maar een jaar uitstel, ook omdat de tumormarker verhoogd is.

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Zandvoort Geboortedatum: 1961-12-18
Hi Jeannette,
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt... Het zijn toch moeilijke beslissingen die je moet nemen. Ik zou dus ook zeker niet over 1 nacht ijs gaan. Misschien kun je bij het Daniel den Hoed, vooraf informatie vragen, hoe het in zijn werk gaat?

Wat die marker betreft; die is inderdaad onder de grens van 30/35, dus daarover zou ik me nu geen zorgen maken. Uiteraard zijn er vrouwen, die veel hogere markers hadden, maar 550, is ook heel erg hoog en ligt gelukkig nog ver van 24!

Ik wens je heel veel sterkte en succes met het dilemma waar je voor staat....

En hoe is het met jou Jootje, nu je weer een paar weken verder bent? En met jou Phoenix? Still going strong, I hope?

Ik was vandaag bij een vriendin (tevens lotgenoot). Zij heeft bijna 3 jaar geknokt, met veel kuren (ook trials) en heeft het nu opgegeven.... Ze houdt bijna geen eten meer binnen. Ze wil geen maagsonde, er zijn grenzen, zegt ze. Nu zit ze in de tussenfase; in afwachting wat komen gaat of zelf aan de bel trekken bij de huisarts... Pffff... wat moeilijk en erg om te zien! Ook heel erg confronterend.

Daarna ben ik bij mijn moeder in het ziekenhuis langs geweest. Ze ligt er alweer 4 weken. De eerste chemo (ook Taxol en Carboplatin) heeft ze intussen alweer 6 weken geleden gehad. Door complicaties (een bacterie infectie in haar been), kan ze nog niet aan de tweede chemo beginnen. Het is maar afwachten, hoe dit allemaal gaat verlopen.

Ik ben blij, dat het bij mij allemaal nog goed blijft gaan. Volgende week, heb ik mijn controle weer, dat blijft spannend! Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik wens alle lotgenoten weer veel beterschap en sterkte toe!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Jootje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1959-04-20
Hallo Marrianne,

Ja ben nu een aantal weken verder en slik nog wel de tamoxifen maar de waarden zijn wel gestegen nu naar 280 dus vraag me wel af of het helpt. Ik ben op het moment gestopt met werken omdat ik me heel slecht kan concentreren en heel erg met mijzelf bezig ben. Heb nu wel gesprekken bij het taborhuis . Verder heb ik 3 vakanties in het vooruitzicht, omdat ik me nog zo goed voel wat lijf betreft dan wil ik er nog van genieten, je weet maar nooit wat er nog op je pad komt, en die onzekerheid vind ik moeilijk. Afijn 21 maart gaan we 2 weekjes naar Bonaire met mijn lieve zus en zwager en daar kijk ik enorm naar uit.
Fijn dat het met jou zo goed gaat ! Sterkte met je vriendin en moeder !

Liefs Jootje

Mrt.2008 eierstokkanker, alles weggehaald,6 chemokuren en wonder boven wonder geen uitzaaiingen . 12-12-2012 controle,tumormarker gestegen naar 147. 13-12 ct scan , 17-12 vlekjes gevonden op de lever , nu 19-12 een petscan en dan wachten op de uitslag .
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 9 Maanden geleden  
Lieve lotgenoten,

Ik heb vorige week mijn controle weer gehad. Mijn marker is nu 60, dus blijft stabiel! Nu maar hopen, dat het voorlopig nog een hele tijd binnen deze marge blijft blijft...
Over 3 maanden heb ik weer controle.

Mijn moeder is 2 weken geleden uit het ziekenhuis ontslagen. Ze moet nu aansterken en kan dan evt. half april aan de tweede chemo beginnen. De eerste (was 4 februari) heeft wel effect gehad. De marker (CA19.9) was van 899 naar 485 gedaald. Dus zou misschien kunnen zorgen, voor verlenging... want genezen kan ook bij haar niet meer.

Ik wens jullie allemaal weer stertkte en het allerbeste toe!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
Hallo lieve lotgenoten,

Ik ben vandaag urlijk we weer voor controle bij de oncoloog geweest. Mijn marker is weer gestegen naar 82. Dat was natuurlijk weer schrikken... hoewel ik het ook al had ingecalculeerd, omdat ik sinds een week of 6 een klier in mijn hals heb, die niet meer verdwijnt. Hij wordt ook nog niet groter, dus dat is dan weer een voordeel. Ik voel me verder niet anders, dan ca. 1 jaar geleden. Dezelfde pijntjes, etc.

Met de oncoloog heb ik afgesproken dat ik begin augustus weer bloed laat prikken en half augustus weer de uitslag hoor. Mocht het dan gestegen zijn, kunnen we altijd nog besluiten om een pet scan te laten maken.

Met mijn moeder gaat het helaas minder goed. De taxol en carboplatin is niet aangeslagen... (mijn moeder heeft geen eierstokkanker, maar een zgn. adenomacarcinoom, zonder bekend te zijn, waar de primaire tumor zat). De marker (CA 19.9) blijft rond 700 hangen en de tumoren zijn niet kleiner geworden. Er zijn er zelfs 2 groter geworden en een nieuwe in haar nekwervel... Vandaag was ze echt beroerd, misselijk en diarree. Dat is een bijwerking van de xeloda pillen. Het blijft afwachten hoe dit gaat verlopen...

Ik wens iedereen weer heel veel sterkte met o.a. behandelingen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Liefs,
Marianne

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
hoi marianne ik leesal weer een tijdje mee , hier en nu lees ik dat je moeder het adenocarcioom heeft maar op zich wil dat volgens mij toch niet zeggen dat dit erger is dan bijvoorbeeld andere carcioom althans dat werd mij in de daniel de hoed kliniek verteld maardat het meer gaat om of er uitzaaingen zijn en hoe groot je tumor is zelfheb ik ook het adenocarcioom gehad liefs only

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hoi Only,

Bedankt voor je reactie. Gaat het nu weer goed met je?

Een adenomacarcinoom hoeft inderdaad niet "erger" te zijn. Ik heb dat geloof ik ook niet gesuggereerd... Wat ik ervan begrepen heb, is dat bij een dergelijk carcinoom, de primaire tumor onbekend is. Je hebt uitgezaaide kanker, maar kunt het geen naam (type kanker)geven. Bij mijn moeder, werd het helaas te laat ontdekt. Het is al op diverse plekken uitgezaaid; lymfeklieren hals, diverse plekken buik, midderif, lever, long, ruggenwervel en sinds kort ook in haar nekwervel. Dus geen al te beste vooruitzichten... De afgelopen 5 maanden heeft ze al 4x in het ziekenhuis gelegen. Waarvan 1x zelfs 4 weken. 1 dag, nadat ik mijn bericht gepost had, dinsdag 25 juni, zat ik weer de hele dag met mijn moeder in het ziekenhuis op de spoedeisende hulp. Ze was zo ziek van de nieuwe kuur, dat ze uitdrogingsverschijnselen en koorts kreeg. Ze is toen meteen opgenomen. Vandaag heb ik haar, weer opgehaald en nu is ze weer thuis. Over een paar weken horen we of de artsen nog een alternatieve chemokuur hebben, waar ze niet zo heftig op reageert...
Afwachten dus maar weer.

Liefs,
Mariane

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 5 Maanden geleden  
Maandag was ik weer voor controle in het VU en toen bleek mijn tumormarker van 82 naar 70 gezakt te zijn! Dat was dus goed nieuws! De oncoloog was zelf ook verrast en erg blij! Ik ben een uitzonderlijk geval, dus voor haar is het net zo verrassend!
Over 3 maanden weer controle!

Ik krijg nu steeds meer vertrouwen in het feit, dat het echt langzaam groeit en daardoor nog een hele tijd kan duren, voordat ik evt. aan een chemo ga beginnen.

Met mijn moeder haar nieuwe kuur gaat het gelukkig ook goed. Het schijnt aan te slaan. Ze voelt zich redelijk goed, heeft naar omstandigheden, behoorlijk wat energie en het eten smaakt ook weer beter. Donderdag krijgt ze de 4e kuur van deze serie.

Ik went alle lotgenoten, heel veel sterkte in de strijd!

Liefs,
Marianne

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
hoi marianne wat goed nieuws dat je tumormarker weer gedaald is ben zo blij voor je .
wat betreft adenocarcioom bij mij was er gelukkig kleine tumor en heb /had ook geen uitzaaiingen , met mij gaat wat dat aangaande goed alleen ik heb zeer ernstige darmproblemen ik heb geen gewone ontlasting meer maar er komt hoofzakelijk nog bloed en stolsels uit.
ik heb al een darmonderzoek coloscopie gehad , maartoen konden ze20cm van het eerste deel (van bovenaf gezien) niet bekijken omdat het laxeren niet goed ging ik kon de laxeerdrank wel innemen maar ik spuugde het net zo snel weer uit nu heb ik aanstaande donderdag opname krijg ik een neus-maagsonde he bah zie ik erg tegenop hoor je nare ervaringen over ik heb die nog nooit gehad ,en dan vrijdag zo rond de klok van 12uur ben ik weer het haasje voor weer een coloscopie .
mijn baarmoederhals waar bij mij de tumor zat zag er vorige week bij de controle prima uit ook alle omliggende zaken zagen er goed uit.
liefs only

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hi Only,

Wat fijn dat je geen uitzaaiingen hebt, en dat het er goed uitzag bij je laatste controle! Maar het is natuurlijk wel heel erg vervelend van die darmklachten!
Je hebt wel pech zeg, dat je zo ziek werd van het laxeermiddel! Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen een opname en de onderzoeken! Maar met zulke ernstige klachten, moet het natuurlijk wel gebeuren!
Ik ga voor je duimen, dat het mee valt... (voor zover het kan meevallen natuurlijk)!

Ik breng donderdag mijn moeder weer naar het ziekenhuis voor een chemokuur, dus dan zal ik aan je denken!

Heel veel sterkte ermee!

Liefs,
Marianne

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
hoi marianne ik wil je laten weten dat ik met jullie meeleef wens je moeder namens mij heel veel sterkte toe ik duim voor haar en natuurlijk ook voor jou heel veel sterkte liefs only

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi Only,

Hoe is je onderzoek gegaan? Hopelijk is het enigszins meegevallen voor je...

Mijn moeder heeft de kuur weer goed doorstaan.

Heel veel sterkte weer met het wachten op de uitslag! Dat zijn ook altijd spannende tijden.

Liefs,
Marianne

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:CA125 tumormarker 4 Jaar, 2 Maanden geleden  
Hallo lieve lotgenoten,

Ik was vanmiddag voor de uitslag bij de oncoloog. Mijn marker is van 70 naar 115 gestegen. Zo hoog is het (sinds mijn recidief) nog niet geweest!
Het was weer even schrikken natuurlijk! Maar ik voel de afgelopen maanden geen verandering. Ik voel me goed en ben intussen gewend aan pijntjes, steken hier en daar etc. en daar is heel goed mee te leven.
Het blijft een lastig dilemma om mee te leven!
Een chemokuur, moet je klachten verminderen... het heeft geen zin om daar nu dus mee te starten.
Kwaliteit van leven is ook belangrijk en chemokuren werken niet altijd levensverlengend.
De oncoloog vroeg zich af, of we het monitoren van de marker misschien helemaal achterwege moeten laten, omdat het alleen maar onrust geeft. En het zou beter zijn om alleen te kijken hoe ik me voel! Ik weet nog niet of ik dat zou kunnen...

We hebben afgesproken om gewoon over 3 maanden weer de marker te laten prikken en afhankelijk van de uitslag evt. weer een petscan.

Ik houd jullie op de hoogte!
Ik blijf de dag plukken en leef mee met alle lotgenoten!

Liefs,
Marianne

Ga naar bovenkant Reageer