Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
vaginaal onrustige cellen (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: vaginaal onrustige cellen
ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Almere Geboortedatum: 1954-11-10
Re:vaginaal onrustige cellen 5 Jaar, 1 Maand geleden  
Hoi Helena,

Ik heb een volledige vulvectomie gehad, beide schaamlippen weg en ook de clitoris , dat is natuurlijk niet leuk! Ook hebben ze in beide liezen bij de poortwachterklieren een tak verwijderd om te controleren of daar niet een uitzaaiing zou zitten. Ik heb geluk gehad, na de operatie bleek het niet uitgezaaid te zijn en hoefde ik geen nabehandeling.

In het begin was ik heel bang dat het terug zou komen, en soms nog wel een beetje, maar nu, twee jaar later, kan ik echt zeggen dat het goed gaat.

Gelukkig heb ik er geen last van dat ik me geen vrouw meer voel want dat zit niet alleen in de onderdelen die ik mis. En dan vragen jullie je wellicht af hoe het dan zit met je sexleven ? Nou dat bestaat wel degelijk nog hoor, je moeten even zoeken wat wel en niet prettig is maar met humor kom je een heel eind.

Kanker is een eng woord, ik blijf natuurlijk onder controle maar voel me niet echt meer een patient: ik hoop dat het goed blijft gaan. En met een Tempur kussen om op te zitten kan ik me redelijk redden, alleen lang fietsen (wat ik graag deed) gaat niet meer, maar wandelen is ook leuk.

Ik hoop dat je hiermee wat minder angst hebt, het kan dus goed uitpakken en ik hoop van ganser harte dat het voor jou allemaal niet tegen valt.

Ik duim voor je!
Annette

In september 2010 in AMC Amsterdam geopereerd aan schaamlipkanker, totale vulvectomie
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ben weer thuis van de operatie, heb begrepen dat ze die grote plek ( vin111) hebben weggesneden en 2 nieuwe plekjes die de afgelopen weken door mij ontdekt zijn, en onderzoek moet nog uitwijzen wat voor plekjes het zijn.

Moet over 2 weken op de polie terug voor uitslag en nacontrole, heb begrepen dat ze zo besparend mogelijk gesneden hebben aan de binnenkant van de linker schaamlip, wat ik gelezen had ging om een gedeeltelijke vulvectomie van de schaamlip, heb het zelf nog niet gezien.

Alleen het zitten is niet te doen en te pijnlijk dus ga lekker mijn mandje opzoeken.

Helma (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Hilversum Geboortedatum: 1960-07-28
Hallo Helena,

Veel sterkte met herstellen.
Hoop dat het voorspoedig zal gaan.
En weer dat wachten......

Ik had een goede uitslag. Ben eerder gebeld daar het AVL met goed nieuws.
Eindelijk na 4 jaar weer een keer een goede uitslag. Wat een kado !
Op naar de volgende controle over 3 maanden.

Slaap lekker voor straks.
Hoor graag van je hoe het met je gaat de komende tijd.

Helma

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Even een klein berichtje van mij,

Helma wat fijn zo'n goede uitslag gefeliciteerd toppie, maar met mij gaat het redelijk de wond geneest goed, of eigenlijk wonden een grote en 2 kleintjes, vrijdag as in het ziekenhuis zijn om 4 uur, moet wel zeggen dit is de eerste keer dat ze me geen telefonische afspraak heeft meegegeven, dat zet me een beetje aan het denken tot nu toe kreeg ik een belafspraak voor de uitslag van de biopsie of zoals vorig jaar na de baarmoeder verwijdering en de vin 111

Maar aan de andere kant we zien gauw spoken en beren toch, maar voel wel dat ze flink hebben zitten vroeten, dat kleine wondje vlak bij m'n anus, lijkt wel of ze daar hebben zitten lepelen, voel ook dat spiertje wat daar loopt hoop zo dat daar niks geks uit gaat komen.

Nou tot zover laat vrijdag wel even weten hoe mijn afspraak is gelopen

Gr. Heleen

Helma (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Helena,

Fijn weer wat van je te horen.
Misschien moet je je inderdaad niet te veel zorgen maken over het feit dat ze je laten komen vrijdag. Vertrouw erop dat de uitslag goed is maar wellicht moet er toch nog e.e.a. uitgelegd worden want het is best een behoorlijke ingreep geweest als ik het zo van je begrijp. Bij mij is de VIN III ook weggehaald bij de anus. Zat op het perineum.
Dit was uiteindelijk een dusdanige plek dat ze dit opnieuw hebben moeten 'opbouwen '.
Gaat nu heel goed ! Had wel even tijd nodig. Is ook zo'n nare plek !
Voel me inderdaad erg opgelucht na de goede uitslag. Had ook een erg goed gesprek met mijn arts. Voelt alsof de scherpe kantjes er een beetje vanaf zijn nu.
Wens je voor vrijdag heel veel succes. Laat even weten hoe het gesprek is afgelopen.

Helma

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Dank je Helma,

Vorig jaar zat de vin 111 ook op de perineum net als het plekje wat ze nu weg hebben gehaald, er zat een klein rood plekje weet ik nog en een heel klein balletje een erwt wat je met 2 vingers kon beetpakken en die hebben ze eruit gehaald en dat is ook het plekje waar ik bang voor ben, de grote plek aan de binnenkant van mijn schaamlip was vin111 dat was er al uitgekomen uit de biopsie die ze paar weken terug genomen hebben, maar al met al vindt ik wel dat het ontzettend hard groeid bij mij.

Maar alleen de jeuk blijft maar, werd er echt vanacht wakker van en dat is iets wat de gyn ook niet begrijp toen vorig jaar de vin werd weggehaald bleef ik ook na de operatie jeuk houden net als nu en zelfs erger als voor de operatie, daar snap ik echt niks van.

Laat vrijdag wel weten hoe het bij de gyn is gegaan

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Maar nog even eat anders, begin vorig jaar kwam ik wel een op de site van henny krijnen, www.vulvakanker.nl,en was lid van dat forum en heb ook wat contact gehad met Henny toendertijd, maar zowel de site als Henny lijken van de aardbodem verdwenen te zijn!

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Inmiddels bij de gyn geweest voor de uitslag van het weefselonderzoek, wat ze weggesneden hebben is allemaal vin 111, ook de nieuwe plekjes die binnen 3 weken waren ontstaan, heb zalf meegekregen en moet over een week gaan smeren als de wonden goed dicht zijn, opzich zien die er mooi uit maar de huid is nog erg dus, wel vindt ze dat het erg snel weer aangroeid dus vandaar dat ik moet gaan smeren.

Moet over 3 mnd weer terug en blijf voorlopig iedere 3 mnd terugkomen.

Maar begin er wel zo langzamerhand een beetje moedeloos van te worden, heb een ontiegelijke jeuk en liet ook wel merken bij de gyn dat ik er flink van baalde, waarop ze zei, begrijp best dat je boos bent want het is een vervelende aandoening waar je haast niet vanaf komt, maar goed zolang ze geen kankercellen vinden vindt ik het best nu,

Voor iedereen hele fijne dagen!

ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Almere Geboortedatum: 1954-11-10
Re:vaginaal onrustige cellen 5 Jaar geleden  
Hoi Helena,

Ik ken de site van Henny Krijnen ook, Henny is daar mee gestopt in de tijd dat haar vader overleed, toen kon ze het allemaal niet meer opbrengen.

Hoop dat je nu eens drie redelijk rustige maanden wat de huid betreft krijgt!

Groetjes,
Annette

In september 2010 in AMC Amsterdam geopereerd aan schaamlipkanker, totale vulvectomie
Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Oké, vandaar was al bang dat het met Henny niet goed was.

Helma (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Helena,

Begrijp je moedeloosheid.
Ongelofelijk ook dat het bij jou zo snel terugkomt telkens.
Hoop dat de zalf gaat helpen.
Wellicht is het een idee om je gyn bij de volgende controle te vragen ook een uitstrijkje te maken van je vagina-slijmvlies. Bij mij is het ook allemaal begonnen met te hoge pap-scores en na 2 lisconisatie's een baarmoederverwijdering. Gevolgd door een Vin III en naar later bleek ook een tumor in mijn vagina. Allemaal het gevolg van de HPV. Laten ze maar alles controleren bij je.

Nou...wat meer kan ik zeggen nu dan : Houd moed !

Hoop dat je fijne feestdagen zult hebben.
We gaan voor een zorgeloos 2013 !

Hou ons ook volgend jaar op de hoogte !
Ik zal me ook zo nu en dan weer eens melden.

Helma

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi Helma,

Een uitstrijkje maken kan dat als je baarmoeder en baarmoederhals eruit zijn, dit is vorig jaar gebeurd, maar inderdaad je word er moedeloos van, komt zo snel terug en zowel ik als de gyn houden het scherp in de gaten, wens jou ook hele fijne dagen!

Helma (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Helena,

Je kunt vragen om een uitstrijkje van je vagina-slijmvlies. Dan weet je of de cellen daar wel rustig zijn.

groetjes Helma

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi Helma, op dit moment gaat het gelukkig goed, wonden zijn mooi geheeld en tot nu toe heb ik nog geen nieuw plekje gevonden, ben wel aan het smeren want het helpt ook tegen de jeuk maar ga zeker vragen om een uitstrijkje van het vagina-slijmvlies, al is het maar voor mijn gemoedsrust.

gr heleen

Ga naar bovenkant Reageer