Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
voorstadium vulva kanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: voorstadium vulva kanker
begeleiding (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
voorstadium vulva kanker 5 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hallo

Ik ben Ria en 51 jaar.
De laatste jaren veel last van ,pijn ,jeuk .Ik dacht dat het met de overgang te maken had of misschien last van aanbeien .
Echter bleek dit allemaal niet te zijn .
Mijn pap gehalten is al een tijdje niet goed ,en ik werd naar de gynecoloog gestuurd .
Bij inwendig onderzoek bleek alles toch redelijk rustig te zijn .Nu ja, daar ik noch altijd flink vloeide werd er maar een afspraak gemaakt voor een spiraaltje .Moet zeggen daar heb ik postief resultaat bij .
Tijdens een gesprek bij de gynecoloog ,durfde ik aantegeven dat ik veel last had van onder ,deze zag toen hij ernaar keek ook verkleuring en verandering van de huid .Deed een kweek afnemen ,om te kijken of het een schimmelinfectie is .
Kreeg per telefoon te horen dat alles goed was .Dus verder er niet meer nagevraagd .
Echter de klachten werden erger .Huisarts gebeld of hij soms iets had van creme daar ik dacht dat het dan aanbeien zullen zijn??
Moest echter langs komen bij huisarts ,deze heeft me weer terug gestuurd naar gynecoloog,zij daxcht aan lichen sereoose.En dat kan alleen via biopsie.
Was best wel boos ,van waarom zag die arts in het ziekenhuis dit niet??
Ben naar anderen arts geweest en deze gaf de huisarts gelijk en er moest een biopsie gedaan worden .Hij verontschuldige zich ook dat er niet verder was gekeken toen.n.m.l
een paar maanden eerder.
Gaande met het idee dat ik LS had ,zou ik gebeld worden over de uitslag .
Echter daar mijn arts op vakantie was ,werd ik ddor een andere gebeld .Deze vertelde mij zo even dan maar dat het ggen LS ,maar voorstadium van vulvanker en zij aldara creme naar mijn apotheek zou sturen ,echter zou het pijnlijk kunnen zijn.Ik moest dan voor over 1 maand een afspraak maken .Punt ,dit viel erg koud op mijn dak .
Weet niet wat verder en heb zelf ,dank zij internet tips kunnen vinden hoe ik de pijn verdragelijk kan maken .bv koelen in bad ,drogen met de fohn enz.
Ben nu dikke 2 weken met de aldara creme bezich ,die de verkeerde huid moet kapot maken en goede huid weer moet maken.hopelijk lukt dat ??

Wil mijn sociaal leven niet kapot maken.Ben echter al minder gaan werken ,door de pijn,vooral na wc en bij lang lopen .Ook zitten gaat moeilijk.

Moet 29 mei terug naar gynecoloog .
Mijn vraag zijn er noch andere die ervaring hebben met aldara creme voor voorstadium van vulva kanker.En met de procedure ervan ??
Het blijft in je hoofd wat gaat er noch meer gebeuren ??

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
jackie (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:voorstadium vulva kanker 5 Jaar, 5 Maanden geleden  
hallo ria
ik ken de aldara zalf is mij ook een paar keer voorgeschreven
en heeft wel geholpen
meestal werkt de zalf als je in een voorstadium zit
ik ben nu ook al een paar keer geopereerd aan vulvakanker
hoop voor je dat het bij de zalf blijft en dat hij heeft geholpen
want dit schrijf je drie maand geleden
heel veel sterkte

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: VOLLEZELE (België) Geboortedatum: 1958-08-09
Re:voorstadium vulva kanker 4 Jaar, 11 Maanden geleden  
Hallo,

Zit hier ook met het zelfde probleem, op de uitleg van de biopsie stond: geülcereerd vulvafragment met een beeld van een plaveiselcarcinoom in situ en sterk verdacht op beginnende invasie. ICD9 Codering: 61VU.91 GG (spino, goed gedifferentieerd)
Door het feit dat het gesitueerd is vooraan gaat de gynecoloog een stuk van de clitoris mee weg nemen. Heb gisteren een ct scan abdomen laten doen omdat hij in de rechterlies een bobbeltje gewaar werd. Hij heeft mij gezegd dat het er misschien niets mee te maken heeft maar wou toch zeker spelen.
Hij heeft mij ondertussen gezegd te spoelen met isobetadine gynecologie en flamzine zalf aan te doen maar het prikt verschrikkelijk.
Is het bij jou met de zalf overgegaan Ria of ben je ook geopereerd geweest want ik ben zo bang van wat er mij te wachten staat.

Rita.

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ook ik ben aan het smeren omdat er weer nieuwe plekjes ontstaan, ben al 2 keer geopereerd in 2 jaar tijd aan vin 111, Gr. Heleen

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Kan het bijna niet geloven dat er zoveel vrouwen mee kampen.
Hier enkel op dit forum en al de rest die niet bekent is, mijn geneco zei dat het steeds meer en meer voorkomt.

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Blijkbaar komt het altijd terug in de vulva, want een plaveiselcarcinoom kan ook op andere plekken doorbreken.
Heb jij veel last gehad van de operatie Helena ?

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
De eerste keer is er een kleine plek van 2 cm weggehaald en de 2 e keer afgelopen december een grote plek van 3 tot 4 cm en 2 kleine plekjes en daar heb ik wel veel last van gehad, vooral met zitten en plassen deed er veel pijn, dat heeft een week of 4 geduurd en nu gaat het met die wonden goed, maar zoals ik al zei op de plek waar ze die kleine plekjes hebben weggesneden daar ontstaat weer een nieuwe plekje en moest gelijk gaan smeren van de gyn omdat het heel snel groeid, dus hoop dat dat afdoende is.

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Begrijp helemaal niet dat het zo snel terug komt, is dit normaal ?
Je bent bij wijze van spreken nog maar pas geopereerd en er volgt al een tweede operatie en daarna smeren.
Hebben ze bij jou ook de schildwachtersklieren verwijderd Helena ? was dit zo pijnlijk ? heb dit ergens op het forum gelezen

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Bij mij ging het iedere keer om een voorstadium, vin111 dus, tussen de laatste biop en operatie zat 3 weken tijdens het maken van de biop had ik een grote plek en tijdens de operatie hadden ze 2 nieuwe plekjes gezien, ik zelf had ze al gezien dag voor ok en de gyn voor de operatie er op gewezen of ze daar naar wilde kijken, bleek dus ook vin111, dus bij mij groeit het heel snel, moet zelf ook wekelijks controleren met een spiegeltje op nieuwe plekjes, en zolang het vin111 is, is een operatie afdoende en is er geen nabehandeling nodig.

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Begrijp niet wat je bedoeld van VIN111 want dat staat nergens te lezen op het verslag van de biopsie.
Heb juist telefoon gekregen van de gynecoloog dat ik 7 maart geopereerd wordt.
Op de ct-scan die ze maandag hebben genomen waren alle klieren clean, oef dat is toch al een opluchting.
Heb haar gevraagd dat dit zo lang mocht wachten en ze heeft mij geantwoord dat het voordeel (als je dit een voordeel kan noemen)van deze kanker is dat dit zeer langzaam groeit. In ieder geval er geen plaats meer om mij eerder te operen, alles was volzet zowel in het UZ in Jette als in het ASZ in Aalst.
Dus wachten, zit niets anders op.Ze zei ook dat het een serieuze ingreep was en dat ik zeker nog een maand moest tellen om te recuperen.
Heb juist naar mijn baas gebeld want die was ook super ongerust maar hij zei kan mijn niet schelen al blijf je tot eind juni thuis als je maar weer gezond word.
Heb een schat van een baas.

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi, vin 111 is een voorstadium van schaamlipkanker, dus nog geen kanker maar zou het kunnen worden, dus 7 maart wordt je geopereerd, spannend!

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Tijd om te piekeren

begeleiding (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
he Rita en de rest

Het komt zeker goed en denk eraan vulvakanker is een van de best behandelde soorten ,zegt mijn arts en ook de informatie .Zal aan je denken 7 maart.
Zelf heb ik vin 2 .Je hebt 3 voorstadiums van vulva kanker.vin 1.vin 2.vin 3.Gelukkig zijn je klieren schoon ,dus komt het goed.
groetjes van Ria

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Bedankt lieve Ria, het is dank zij jou dat ik zo veel informatie heb gekregen op het forum. Hou je op de hoogte hoor.

Groetjes
Rita

Ikke (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo,

Bij mij is er ook VIN III geconstateerd n.a.v. een biopt, terwijl de dermatoloog in eerste instantie ook dacht aan LS.
Dat het nu dus mogelijk een voorstadium van huidkanker kan zijn, kwam heel rauw op mn dak.

De dermatoloog had het erover dat het goed behandeld kon worden met laser. Echter, toen ik op internet ging zoeken, kwam ik minder mooie berichten tegen over behandeling met laser.

Gelukkig kon ik snel bij de gyneacoloog terecht. Hij heeft een inwendig onderzoek gedaan en op het eerste gezicht zag alles er goed uit.
De uitslag van het uitstrijkje is natuurlijk nog even afwachten. Ik hoop echt zo dat mn pap niet afwijkend is. Weet iemand wellicht hoe groot de kans is dat je pap ook afwijkend is? De VIN III wordt namelijk veroorzaakt door HPV, het virus wat in heel veel gevallen ook de veroorzaker is van baarmoederhalskanker.

De gyneacoloog kwam zelf met het idee om nog niet te laseren, want hij vindt me te jong voor littekens en verminkingen. Hij zei dat ik het eerst met Aldara kan proberen. Waar ik blij mee was, is dat deze zalf het immuun van je lichaam activeert om het virus van binnenuit op te ruimen. Dan wordt tenminste ook de oorzaak aangepakt. Zelf ben ik ook meteen cold turkey gestopt met roken. Ik wil mn lichaam in optimale conditie brengen om het virus te lijf te gaan.

Ik ben nu 2 weken aan het smeren met Aldara, maar wat een hel is dat zeg. Heb allemaal wondjes down under. Plassen doet zeer. Ik heb al standaard een kan water bij het toilet staan die ik er meteen achteraan gooi na het plassen. Ik kan geen ondergoed meer verdragen.

Wie herkent deze klachten en hoe lang houden die aan? De kuur duurt namelijk 6 weken. Geen leuk vooruitzicht dus.

Ga naar bovenkant Reageer