Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
borderline tumor (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: borderline tumor
Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:borderline tumor 3 Jaar, 7 Maanden geleden  
o,gelukkig dat je toch al naar huis was,nergens beter dan in je eigen bed!
Wanneer moet je op gesprek komen?

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Fijn dat je weer thuis ben!!
Hoelang hrb jr dan in het ziekenhuis gelegen??

Ik kreeg idd antibiotica gezellig,....

Kheb jullie mening ff nodig ik moest me eerst voor nazorg 1,5 na operatie melden bij de poli....die had ik ff afgezegd want voelde me natuuk niet goed
nu "moet" ik a.s maandag maar ben nog steeds niet fit en zou dan 3,5 week me operatie zijn....wat blijkt gyno is gaat weg en komt pas later in het jaar terug.
opzich niet erg maar ik vind niet dat ik daardoo over me genzen heen moet gaan.
huisarts zegt ook normaal is het na 6 weken daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

ik heb besloten niet te gaan en de huisarts heeft aangeboden dat alx het om wondzorg gaat zij ook kan komen kijken.

ik begin me net enigsinds op te knappen.....maar ben nog bij alles wat ik doe doodmoe ben...
douchen betekend weer bijslapen ....ff rondje tuin lopen is ook weer bijslapen....het gaat beter met me maar zie de reis en het ziekenhuis nog niet zitten, ben bang dat ik dan paar dagen weer van slag ben en opnieuw kan beginnen.

sorry moest ff me frustratie kwijt

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Begrijp me niet verkeerd ...ik snap dat de arts die me geopereerd heeft mij graag wil zien en ik wil haar ook graag zien...maar niet ten koste van mijn herstel ....daarnaast ben ik nipverkouden en voel ik me totaal niet lekker.

mariska hoe voe jij je????

Groeten

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Sabine,
ik kan je hier geen raad in geven,misschien dat Mariska dat beter kan inschatten?
WOON je ook erg ver van het Erasmus?
Zou het toch niet belangrijk voor je kunnen zijn je "eigen"gyno nog een keer te spreken?
Ik ben zelf nu ook bij een andere dan die me geopereerd heeft,die heeft een sabbaticel en is er deze zomer pas weer.
maar ik weet het niet hoor voor jou,je bent nog zo "wiebelig" !

Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Rotterdam Geboortedatum: 1992-11-27
Hoi!

Sorry voor mijn late reactie, het is een kl*te week geweest.
Hoe het met mij gaat? Darmen werken weer lekker door.
Mijn gynaecoloog is zo een schat, echt. Ik ben afgelopen dinsdag ernaar toe gegaan, vanwege ontsteking dat niet lekker zat, en darmen die in t begin niet werkte. Nou klysma gehad voor de darmen, en antibiotica voor de ontsteking.

Eenmaal thuis gelijk klysma zetten, en t hielp echt heeeeel weinig. Dus was erg boos op zijn zachtst gezegd.
Maar 's avonds belde de gynaecoloog mij op. 'Mariska, eenmaal onderweg naar huis, bedacht ik mij dat het niet slim was geweest om je de klysma mee te geven, omdat we dicht op je darmen hebben geopereerd.'
Dus ik uitleggen dat ik het al had gedaan, en ze gaf aan dat het oké was, maar niet meer proberen, gewoon movicolon innemen en donderdag bellen.
Darmen werkte vandaag gewoon lekker (wat een opluchting), en had t doorgegeven. Zijzelf is volgende week met vakantie, dus ze heeft in mijn status gezegd dat als ik bel, ik gelijk gezien moet worden.

Qua pijn, ik heb echt weinig pijn. Nu denk ik iets van een gekneusde rib, vanwege vele hoesten, en mijn buik doet af en toe wel pijn. Het litteken is echt zo mooi. Ja nu rood natuurlijk, maar je ziet echt dat t een klein streepje word

Des te vervelender ik het voor jou vind dat jij wel zo een pijn heb Sabine.
Zelf zou ik wel gaan, maar dan als je niet met het OV moet, zelf moet rijden, en je je ietsjes beter voelt. Dit, zodat ze kan kijken of ze wat kan doen aan de pijn. Persoonlijk vind ik het niet 'normaal', dat je nog zo een pijn heb.
Hoe werken je darmen?

Het is trouwens ook niet raar om later bij een andere gyn te gaan. Ik raad je die ene aan haha!

Probeer wel echt te lopen, en klinkt heel lullig, maar een beetje tegen je slaap te vechten. Wel rustige activiteiten ondernemen na bijvoorbeeld een stukje lopen, maar anders blijf je in zoiets hangen. Dat had ik met mijn borsten heel erg.

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Tja die darmen he...ik kan ook niet zonder zo'n zakkie...

pijn valt wel mee hoor tis meer bij mij me uithoudingsvermogen en ben trouw aan het wandelen soort van blokkie om in de straat.
het gaat er bij mij om snel moe zijn en drukte niet kunnen verdragen wordt ik snel geirrieert enz.
met huisarts overlegd en die is het met mij eens eerst rustig bijkomen van alles en alles gaat goed op af en toe buikpijn na dan. Alleen kan niet veel om me heen hebben....bijv visite zit soms weg te kijken....
wond geneest heel mooi en af en toe krampen.

tis meer dat ik de reis met de auto en daar gewoon niet ziet zitten.....en als ik 1 ding mezelf altijd adviseert luister naar je gevoel en me gevoel zegt dat ik het niet moe doen.

ik snap jullie ook wel....maar snappen jullie mij ook? Omdat mijn arts er niett is moet ik me gevoel voorbij en vergeet niet mijn operatie hebben ze heel veel weggehaald de zaalarts zei dat ik een hele zware operatie heb gehad....er is bij mij ook stuk darm weg gehaald naast de rest en nog andere delen van me darmen verklevingen weggehaald...
ben van mening dat er niet voor niks een herstel periode is.....is mij ook geadviseerd rustig aan te doen.

dus dat doe ik ook. Om de dag wandel ik een blokkie om buiten en slaap nog smiddags naast de 12 uur snachts....kheb het gewoon nog nodig.
voor de rest elke dag visite en zorg ik voor het eten voor zover ik kan...bijv aardappels schillen enz.
tis niet zo dat ik hele dagen "zielig ziek" op bed lig integendeel.
maar het kost me allemaal wel erge moeite en erg veel energie.....khad een ernstige vorm van endometriose en ze hebben heeel veeeeeeeeel weggehaald....
me morfinepillen heb ik ook al kunnen halveren dus dat gaat ook de goeie kant op.....en heb een verpleegkudige op visite gehad die me chemische in de overgang heb gebracht

ben gewoon op en moe en ik ga luisteren naar mijn lichaam en naar mezelf

Mariska balen hoor van je darmen kheb er ook zo last van.....maar bij mij is het eens in de zoveel dagen enorme krampen en dan kan na ik echt goed naar de wc.....de andere dagen zijn het kleine beetjes
ik hoop dat je er niet al teveel last van heb of krijg....trouw die zakjes innemen...

groeten

en de huisarts gaf me de doorslag die staat achter mij

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Ik had het trouwens in me eerste verhaal niet over pijn gehad hoor?! Hett gaat juist goed en arts was zelfs verbaasd dat ik de morfine al had kunnen halveren en de verpleegkundige die thuis kwam heeft me buik en wond bekeken...alles is wat dat betreft goed...

alleen me energie is verdwenen...hadden ze me al voor gewaarschuwd was een hele zware operatie zwaarder dan dat ze hadden gedacht.....en kreeg er nog een infectie overheen had 39,6 smorgens dus kreeg 2 zakken antibiotica en me hartslag was veeeelste hoog die hebben ze zoveel mogelijk naar beneden gehaald door 3 zakken zoutoplossing door me infuus te spoelen.....twas ff crisis op dat moment en dan heb je ineens heel veel artsen om je bed staan allemaal me buik controleren omdat ze bang waren dat stuk darm wat ze gehecht hadden los was gelaten....maar was niet het geval....in de tussentijd wel me vriend gebeld die ochtend en die is meteen gekomen naar het ziekenhuis.....en toen begon het verhaal van overgeven als reactie op de antibiotica alles kwam eruit......echt alles en dat doet erge pijn aan je wond zeg......kheb hele nachten liggen kotsen, kreeg wel wat voor de misselijkheid godzijdank want anders was het waarschijnlijk nog erger geweest.....
dus heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen...geen ene nacht kunnen slapen dankzij of de koorts of daarna het overgeven.....

ik denk dat dit echt nog een enorme nasleep van alles is. Was best wel heftig.....de zusters hebben het erg druk met me gehad kwamen ze heel lief met lichtverteerbaar eten "dan maak ik lekker yoghurt voor je met lekker bramenvla gemend" EN HOPPA alleen al dat ze dat zei kotste ik weer de boel onder....

kheb de operatie als goed en fijn ervaren en de artsen ook....de zusters verdienen echt goud die hebbe me zoooo enorm goed erdoorheen geholpen met...me vriend mocht vaak ook langer blijven als ik weer zo ziek was....evt mocht hij zelfs blijven slapen!!!hoe lief is dat.....voor de rest heb ik het als ellende ervaren vandaar dat jullie pas een berichtje na een week kreeg

misschien dat jullie nu beter begrijpen dat ik zo snel moe ben en weinig om me heen kan hebben.....kheb gewoon 8 nachten niet geslapen
daarnaast kreeg ik last van me longen kon het slijm niet goed ophoesten en de ramen zijn daar erg vochtig wat voor mijn longen astma echt slecht is......dus ik kon ook 4 keer per dag vernevelen en me ontstekingremmers voor me longen omhoog gooien.
ben nu ook benauwder omdat ik verkouden ben wat een prikkel is voor mijn longen om moeilijk te doen .....ik hoop dat het geen infectie wordt want dan heb ik er een antibiotica en prednison kuur erbij.....

denk dat jullie nu meer begrijpen waar mijn gevoel vandaan komt en hoe of wat had nog niet eerder echt geschreven hoe mijn ziekenhuisopname was......en nu wel....

groeten bien

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Nou,ik snap het nu helemaal dat je NIET naar de afspraak gaat! Belangrijker is nu om juist even NIETS te doen waar je geen puf voor hebt of zin in hebt.
Het was wel heel erg heftig wat er allemaal rond je operatie gebeurd is,ik schaam me nog zo dat ik dacht: waarom post Sabine niets? Maar dat begrijp ik nu heel goed! ( maar ja,we waren natuurlijk ook heel ongerust!)
Je krijgt er nu ook zulke vervelende dingen omheen,zoals je longen,ik hoop ook dat je geen Prednison hoeft,al die troep in je lijf!
Die verklevingen aan je darmen was dat ook door de endometriose?
Het was daardoor wel een super grote ingreep!
Fijn dat je het personeel zo als prettig hebt ervaren en er voor je vriend ook ruimte was,zo hoort het eigenlijk ook te zijn hè?'t is al erg genoeg om er te moeten liggen.
Sabien,doe maar rustig aan,luister maar naar je eigen lijf en niet naar anderen...
Nou moet het nog een beetje mooi weer worden zodat je wat voorzichtig in het zonnetje kan lopen,dat zou lekker voor je zijn!

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Ja joh....

nam me elke dag vior om een bericht te plaatsen maar er gebeurde weer wat...ik had van alles meegenomen boeken, puzzelboekjes enz...enz.....

nou kheb slles onaan geraakt mee naar huis kunnen nemen hihihihihi

vind wel lief dat jullie zo bezorgt waren hoor.......ik wildr alleen zelf ook dat ik eerder had kunnen reageren.

maar goed afspraak maandag is opgelost ....het wordt telefonische afspraak en ergens in maart hoef ik pas naar erasmus. Ze hadden er alle begrip voor en ze vonden het ook niet verantwoord als ik me nog zo voel om dan langs te gaan. Het gaat ten slotte om mijn gezondheid hadden ze gezegd.

groeten

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Mooi dat het ziekenhuis het goed begreep! Zo,nu hoef je je daar niet meer mee bezig te houden,maart is vroeg genoeg!

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Mariska,
hoe gaat het met jou,blijven je darmen het een beetje doen?
Wat naar dat je ook een onsteking kreeg en daar weer voor terug moest,goed dat je gyn je wel zelf weer belde.
Ben je nu ook aan de hormonen gegaan?

Voel je nu al met al opluchting dat je eindelijk geopereerd bent en in je borsten en eierstokken nu geen kanker meer kunt ontwikkelen door het gen wat je hebt?

groetjes,Margreet.

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Idd vis....hopelijk heeft de desbetreffende gyno er ook begrip voor....ben dan altijd bang dat ik wls " aansteller" wordt gezien....

Gisteren zijn we verder wezen wandelen en was helemaal kapot..zat er ff helemaal doorheen ben ook maar vroeg me bed in gegaan en heb 12 uur geslapen was zo moe van dat kleine stukkie extra wandelen...

hoe is het idd met je mariska?? Ben benieuwd hoe het met je gaat.....ik hoop dat je je beter voelt

hoe is het eigenlijk met jou vis?!

Groeten

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hier gaat het niet zo goed. Ik baal verschrikkelijk dat ik mij zo goed voel, maar als ik lekker denk 'even lopen', ik verschrikkelijk duizelig word.
Dus ik kan gewoon echt niet alleen naar buiten , en daar baal ik van. Ik wil het liefst zo zelfstandig mogelijk zijn.
Overigens werken mijn darmen beter, dat is gewoon echt fijn. Rechts is mijn rib gekneusd door het hoesten 'tegen houden' (ook al mag je dat niet doen, maar toen ik zo een pijn had, had ik gewoon echt geen puf ervoor)

Ik kan niet wachten totdat ik gewoon weer dingen kan doen. Mijn litteken is overigens wel echt een mooi dun iets aan het worden.
Nog even en je ziet t helemaal niet meer.

Ook is vorige week mijn opa overleden, gisteren begrafenis, en 1 van mijn honden ingeslapen, dus deze februari is blegh.

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hey bah meid wat een naar nieuws allemaal!!!! Gecondoleerd en sterkte en een dikke knuffel...

en idd zlfstandig zijn en naar buiten moet helaas maar even wachten dan snap dat je ervan baalt maar tis even niet anders...
Dan pas merk je hoe je afhankelijk bent van mensen...., balen he!

ik heb even een vraagje heeft er iemand ervaring met afbouwen morfine?!

Goeten en nogmaals sterkte mariska

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoe gaat het nu Sabine?

Ik heb geen ervaring met het afbouwen van morfine, sorry.

Ga naar bovenkant Reageer