Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
vagina en vulva kanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 1
TOPIC: vagina en vulva kanker
Helma (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Hilversum Geboortedatum: 1960-07-28
Re:vagina en vulva kanker 5 Jaar, 2 Maanden geleden  
Hoi Helena en andere meiden,

Kon even niet eerder reageren.
Jee....Helena...wat een vervelend bericht zeg !
Gelukkig er wel weer op tijd bij, maar ja..... weer een operatie, en wie weet wat ze moeten gaan weghalen en hoe je daar weer uitkomt. Lijkt gewoon niet op te houden.
En nog een dubbele pechvogel ook ! Hoop dat die hoofdwond ook goed gaat herstellen.
Ga je op 4 dec. vooral veel positieve energie sturen. Nu natuurlijk ook hoor
Weer dat wachten. Pfff..... ! Voel erg met je mee !
Mag zelf 26/11 weer voor controle. Begint nu bij mij ook al behoorlijk te kriebelen hoor. Heb ook alweer wat ontdekt, dus..... ! Maar, we blijven positief

En jij Lique...... is allemaal toch wel erg positief nieuws.
Zou een mooi 'kado' zijn. Heb je verdient.

Jullie ook alvast een goed weekend. Maal er wat moois van.
Helma

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Nou meiden, voor jullie ook een fijn weekend en bij deze een foto van de hoofdwond, dan kan je zien hoe de wond eruitziet, voor straks een fijne avond allemaal en weer tot later!

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Helena schrijft:
QUOTE:
Nou meiden, voor jullie ook een fijn weekend en bij deze een foto van de hoofdwond, dan kan je zien hoe de wond eruitziet, voor straks een fijne avond allemaal en weer tot later!

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Helena schrijft:
QUOTE:

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Helena schrijft:
QUOTE:
Helena schrijft:
QUOTE:

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Helena schrijft:
QUOTE:
Helena schrijft:
QUOTE:
Helena schrijft:
QUOTE:

Zo een paar berichten verder en het plaatsen van aangepaste foto is gelukt, sorry voor het rommelige hihi

ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Almere Geboortedatum: 1954-11-10
ja meiden, ik lees allerlei termen over Vin zoveel en zoveel, maar dat stadium heb ik overgeslagen! Bij mij is het door de dermatoloog afgedaan als infectie tot ik erop stond dat er een biopt werd genomen en toen was het al kanker!

Wellicht om jullie toch een beetje gerust te stellen: het is wel een ingrijpende operatie geweest, maar verder is de procedure hetzelfde hoor! Alleen zijn bij mij bij de schildwachtersklieren in de liezen ook een tak verwijderd, en gelukkig voor mij vonden ze daar geen uitzaaiingen. Maar ook ik heb geen chemo en geen bestralingen gehad, dat houden ze nog achter de hand voor als het ooit nog terugkomt.

Het meest vervelende is dat ik nog steeds na 2 jaar niet echt makkelijk lang kan zitten , maar verder voel ik me goed .

Voor een ieder die behandelingen moet ondergaan, heel veel sterkte en zet 'm op!

Voor de anderen: geniet van het feit dat het rustig is!!!

Groet, Annette

In september 2010 in AMC Amsterdam geopereerd aan schaamlipkanker, totale vulvectomie
Helma (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Annette,

Idd. Vin of kanker, de behandeling lijkt hetzelfde.
Hoe dan ook, als het toch kanker blijkt te zijn dan stokt je adem toch even.
Jouw verhaal is ook niet mis. Vind het nogal niet wat dat je nog steeds niet goed kan zitten. Blijft dit zo of zal dat met de tijd toch beter gaan worden ?
Ben blij voor je dat het nog steeds rustig is en duimen dat dat zo blijft.

Groet Helma

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ja het blijft spannend iedere keer, straks de operatie en dan weer 2 weken in spanning zitten en hopen dat het alleen vin3 is, maar het gekke is na die biopsie is de plek groter en dikker geworden en verkleurd na de witte kant toe, het ziet er niet uit lijkt wel zodra ze er aangeweest zijn dat de plek ineens explodeert, maar goed morgen na de "slaapdokter" toe in het ziekenhuis ivm de narcose en morgenochtend gaan de hechtingen uit mijn hoofd, gelukkig maar begint zo te kriebelen.

Nou tot zover, voor iedereen een fijne avond!

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:vagina en vulva kanker 5 Jaar, 1 Maand geleden  
Hoi Helma,

Als het goed is moet jij vandaag naar de gyn toe, ben benieuwd hoe het afloopt, sterkte en hoop gauw wat te horen!

Helma (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:vagina en vulva kanker 5 Jaar, 1 Maand geleden  
Hoi Helena,

Ben idd vandaag geweest. Altijd weer spannend.
Er is een uitstrijkje gemaakt waarvan ik over 2 weken de uitslag krijg via een belafspraak. Verder heb ik de afspraak gemaakt dat ik voorlopig iedere 3 maanden een uitstrijkje laat maken. Dit puur voor mijn gemoedsrust. Ik wil gewoon een ijkpunt. Weten waar ik sta, hoe het ervoor staat met me. Heb v.a. 2008 te vaak gehoord dat alles er goed uitzag en dat er geen rede voor ongerustheid was, en dan toch was er na 2 weken weer een foute uitslag. Dus....duimen we weer voor een goede uitslag en ben ik enorm blij met het goede gesprek vanmorgen in het AVL.

Hoe is het met jou ? Is de wond op je voorhoofd inmiddels wat meer genezen. En de spanningen voor 4 dec. Nog uit te houden. Leef ontzettend met je mee hoor !

Helma

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: VOLLEZELE (België) Geboortedatum: 1958-08-09
Re:vagina en vulva kanker 4 Jaar, 11 Maanden geleden  
Bedankt Annette voor je antwoord, had je even met iemand anders verwisselt maar momenteel zit ik op een andere planeet als je weet wat ik bedoel.
Wacht nog steeds op een telefoontje van het ziekenhuis wanneer ze gaan opereren maar ze zeggen dat het opzoeken van schilwachterklieren zo pijnlijke is. De verdoving voor een biopt te nemen deed al flinke pijn omdat de plek ontstoken is. Heb het gevoel dat sedert de biopt genomen is het nog meer prikt. Annette ben zo bang voor de operatie, had je dat gevoel ook ? Bij mij word een stukje van de clitoris weggenomen en een klein plaatsje rondom, stel me zelf altijd gerust omdat het een plaveiselcarcinoom in situ is en sterk verdacht op beginnende invasie, maar die beginnende invasie zint me niet. Hoop in ieder geval dat ik geen uitzaaïingen heb. Die onzekerheid, dat wachten dat is dodelijk.

Groetjes.
Rita

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ben vandaag weer bij de gynecoloog geweest omdat de zalf die hij mij gegeven had zo ontzettend prikte. Heeft mij andere zalf voorgeschreven, hoop dat het hiermee wat beter gaat. Heb hem ook gevraagd heb ik VINI, VINII of VINIII, bekeek mij even raar en zei,neen Rita je zit erboven, dus weeral kanker. Dacht dat ik in een voorstadium zat zoals op de biopsie stond "in situ"en sterk verdacht op beginnende invasie. Via de ct-scan hebben ze gezien dat ik geen uitzaaiïngen heb in de lympheklieren maar is toch "kanker". Heb tot zelfs geen goesting meer om mij te laten opereren, zit echt in een serieuze dip. Heeft mij al een attest voor werkonbekwaamheid geschreven tot 31/05/2013 dus het zit er dik in dat dit moeilijk zal genezen of ontzettend pijn zal doen achter de operatie. Help dames, jullie peptalk is nodig voor het ogenblik.

Rita.

Helena (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Dat is even schrikken, maar wat kanker betrefd daar heb je ook bepaalde stadium in, waarschijnlijk is het dan bij jou beperkt tot een plek die ze dus eruit gaan halen, maar ja als het dan zo tegen je gezegd word, met je neus op de feiten gedrukt, ja dat is dan weer even slikken, maar oh zo belangrijk is om vooral positief te blijven, sterkte!

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Was zo van mijn melk dat ik het stadium niet gevraagd heb, wil het ook niet meer weten, kanker is kanker. Geen uitzaaiïngen is toch als iets. De dokters zeggen het is goed behandelbaar, heb hem gezegd hoe kan jij dat weten, jij hebt het toch niet !!!! Was pisnijdig. Heb hem ook gezegd dat hij na de operatie niet moest afkomen met een paracetamolletje want dat ik het door de venster kieperde. Ben ontzettend boos voor het ogenblik, ik weet het niemand kan er iets aan doen maar toch ben ik boos.
Neen, neen zei hij je zal een goede pijnstiller krijgen, vroeg hem dan zal het ook verschrikkelijk pijn doen na de operatie, valt best mee zei hij, ik dan weer hoe kan jij dat weten ben jij hiervan dan ook geopereerd ??????? heeft niets meer gezegd.
Is mijn dagje niet hoor vandaag

Ga naar bovenkant Reageer