Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Plaveiselcarcinoom (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Plaveiselcarcinoom
ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Almere Geboortedatum: 1954-11-10
Re:Plaveiselcarcinoom 4 Jaar, 11 Maanden geleden  
Geen inlegkruisjes (gaat broeien met het plastic) WEL katoenen ondergoed! Maar ik kan me voorstellen dat je dat ondergoed wat wil beschermen.

Ik h=ben 5 dagen na de operatie naar huis gegaan, na 10 dagen zijn de hechtingen eruit gehaald en bleek de rechter lympheklier licht ontstoken. met warme kruiken is dat afgezakt. Il heb zoveel mogelijk met lauwwarm water gespoeld na de operatie en zo min mogelijk gesmeerd met zalven. Had de maanden daarvoor al zoveel zalven gehad!

De week voor de operatie kreeg ik morfinepillen tegen de pijn, die heb ik niet genomen want dan kon ik niet meer de straat op. 's Avonds een flink glas rode wijn en dan sliep ik wel een paar uur, de dokter moest daar erg om lachen maar zei ook het is beter dan morfine voor je lijf!

Het is natuurlijk geen lekkere operatie, maar ik ben daarna goed hersteld. Het heeft natuurlijk ook veel invloed op je relatie, maar gelukkig hebben wij, met zoeken en humor, ook dit overwonnen.

Zitten gaat het best op stoelen die geen platte zitting hebben, zoals bijvoorbeeld autostoelen bij mij. Ook een Tempur-zitkussen kan een oplossing zijn.

Wens je heel veel sterkte!

In september 2010 in AMC Amsterdam geopereerd aan schaamlipkanker, totale vulvectomie
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: VOLLEZELE (België) Geboortedatum: 1958-08-09
Het is niet dat ik mijn ondergoed wil beschermen, heb meer ondergoed dan geld maar kamp met licht urineverlies en als ik eens moet hoesten of niezen en gebruik geen inlegkruisje, ja dan heb ik een probleem. Ben dus wel verplicht, maar wissel de inlegkruisjes veel.Het bloedde een beetje deze morgen, misschien wat te hard gedept al naar het wc te gaan. Misschien komt het ook door het spoelen, doe dat met een peer in bad, is een heel gedoe.
Schrik voor mijn relatie heb ik niet hoor, heb een super lieve man en we hebben allebei een ontzettend gevoel voor humor, zijn 39 jaar getrouwd, als ik borstkanker had heeft hij mij ook gezegd, heb je niet genomen voor je borsten, vond ik ontzettend lief.
Inderdaad, zitten is al moeilijk nu omdat het vooraan zit schuurt het tegen mijn ondergoed en de zitting van zetel of stoel. Zal misschien in de thuiszorgwinkel eens gaan kijken of ik iets vind.

Groetjes.
Rita

begeleiding (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
hallo rita

advies als het gaat doe dan s'nachts geen ondebroek aan ,maar losse pyama broek.Heb veel pyamabroeken gekocht ,want door de creme,s lijden de onderbroeken en pyama broeken
Zelf heb ik ook wel eens last van urine verlies .Let dan bij inleg kruisjes erop dat ze niet geparfumeerd zijn .Zelf heb ik van mijn huisarts een verwijs brief gekregen voor incontinetie en vergoed door ziekenfonds ,gebruik daarom klijne tena's als ik weg zou moeten of werken.
Always en libressen enz zijn meestal peparfumeerd

groetjes van ria

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruik ook tena's hoor Ria, 's nachts geen dragen is geen optie want als ik onverwacht eens moet hoesten is mijn bed nat heb geen goesting om midden in de nacht het bed te verversen. Als ze mijn baarmoeder verwijderd hebben, niet omdat ik kanker had (god zij dank) was een verzakking hebben ze ook mijn blaas opgetrokken omdat ik aan incontinentie leed. Is wat beter maar moet toch nog oppassen en heb geen goesting om weer al op de plank te liggen om de blaas weer omhoog te trekken. Heb er eventjes genoeg van de operatie.

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Welke creme gebruik jij Annette om te verzachten ?

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi Annette,
Heb vandaag weer bij de gynecoloog geweest in verband met de zalf die ik moest smeren om het wat verdraaglijker te maken, had mij isobetadinegel voorgeschreven înplaats van flamazine, smeer die isobetadine eraan en dacht gelijk dat ze gans men binnenste eruit trokken, niet te doen van de pijn. Heb dan direct alles met lauw water afgespoeld maar denk dat ik nog niet alles kunnen afwrijven heb want prikt nog enorm. Heb hem ook gevraagd of ik VIN1,VIN2 of VIN3 had maar hij zei dat het meer was, dus kanker maar zonder uitzaaiïngen. Zit voor het moment wel in een dip. Heb jij gesmeerd met een zalf voor je geopereerd was Annette ?

Groetjes.
Rita

ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Goh meid, je moet nog door een rotperiode! Bij mij hielp geen enkele zalf, ik heb calendula (homeopatisch) gesmeerd voor de operatie, en soms zuurvrije vaseline.

Of het nu een Vin is of kanker maakt niet zo heel veel uit, het moet daar weg!

Ik heb 6 maanden bij een dermatoloog gelopen die het niet heeft herkend, ik kreeg in het AMC ook te horen dat het al kanker was. Schrikken natuurlijk, dat wil je niet! Maar als ik op deze site lees dat het in voorstadia ook wordt weggesneden maakt het al met al niet zo veel uit.

Bij mij was het zo dat na de operatie die rotjeuk en rotpijn direkt weg waren. Natuurlijk had ik wel pijn, ik had drie sneden in mijn lijf (beide liezen voor de klieren en de schammlippen etc verwijderd) en daarvoor had ik een morfinepomp, kon ik zelf indrukken als er te veel pijn kwam maar die heb ik niet gebruikt. De pijn voor de operatie vond ik veel erger!

Ik hoop dan ook voor jou dat je snel geopereerd wordt! Al heeft ieder zijn eigen verhaal, na de operatie kun je weer op gaan bouwen. Dat gaat langzaam, met ups en downs, maar na 2 jaar kan ik echt zeggen: ik voel megoed.

Ben weer aan het hardlopen, net een weekje geskied, gaat allemaal weer prima.

Heel veel sterkte en zet 'm op!

Gr. Annette

In september 2010 in AMC Amsterdam geopereerd aan schaamlipkanker, totale vulvectomie
ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Je hebt helemaal gelijk Annette, of het nu vin is of kanker het moet weg.
Bedankt voor je steun, dat doet mij echt goed.
Zal mij ook een tube calendula halen bij de apotheek, alles is beter dan dan die twee tubes die ik nu had. Had gisteren de tranen in mijn ogen met die isobetadinegel, het was of ze een gloeiende pook er binnenin staken, verschrikkelijk, kon niet rap genoeg in bad zijn om er alles af te spoelen.
Hoop ook dat de jeuk en die verdomde pijn verdwijnen na de operatie.
Mag dan nog niet klagen want jij hebt meer moeten doorstaan dan ik. Word op 7 maart geopereerd, kan niet vlug genoeg gaan voor mij.
Nog een vraagje Annette, de poortwachtersklieren, hoe zoeken ze die op ? via de lies ?
Nogmaals bedankt om mij zo goed te steunen.

Groetjes.
Rita

ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ik ben geopereerd in het AMC te Amsterdam, een academisch ziekenhuis. Moest de dag voor de operatie komen, toen werd er radio-actieve vloeistof in de tumor gespoten en even later ging ik door de scan. Ze kunnen dan precies zien welke tak van de lympheklier het meest gebuikt wordt, die halen ze de volgende dag dan weg (geigerteller op je buik tijdens de operatie!) en die tak onderzoeken ze dan of die "schoon" is. Bij mij gelukkig wel.

Inspuiten in tumor wordt verdoofd maar is een prikje dus snel voorbij. Ik heb over het AMC een heelgoed gevoel, ze wisten wat pijn deed, probeerden het zo aangenaam mogelijk te maken.

Herstel ging bij mij eerst heel vlot, maar dan komen er natuurlijk ook dingen die maar langzaam vooruit gaan. Al snijden ze alles weg, je hebt toch een rotziekte ontwikkeld en daar moet het lijf van herstellen. Gun dat lijf ook die tijd, want je komt jezelf gigantisch tegen!!

Al met al geniet ik weer, heb nog steeds dat ik niet te lang achtr elkaar rechtop kan zitten, maar lopen gaat prima. Ga op vakantie naar Indonesié, een oude droom en dat kan nu weer. Want dat weet ik wel: doe wat je graag wilt doen (en kunt betalen! ) en stel niets meer uit. Gezond zijn is geweldig en daar doe ik heel erg mijn best voor.

Op naar 7 maart en daarna rustig herstellen en bijkomen van alles wat je is overkomen, het is niet niks

Annette

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi Annette,

Gebeurt dus ook in de tumor, had het wel gedacht als ze de biopsie hebben gedaan hebben ze de verdoving ook in de tumor ingespoten en dat deed verdomd pijn.Hoop dat ze het een beetje verdoven. Ben vandaag naar de kliniek geweest voor al de pre-operatieve examens, bloedafname, foto's van de longen, cardiogram. Nou daar ben ik ook weer vanaf.
Ga het zeker langzamer doen achter de operatie en niet meer zoals bij men borstkanker. Ging naar de bestraling en tezelfertijd werken maar zo gek ga ik niet meer zijn, no way. Na de verwijdering van mijn baarmoeder ging ik ook na drie weken al terug werken, men zei me dat ik goed gek was. Neem altijd teveel hooi op mijn vork.
De gynecoloog geeft mij werkonbekwaam geschreven tot 31/05/2013 en ik ga geen dag vroeger werken. Ga mijn lichaam de tijd gunnen om een beetje te recuperen.

Groetjes.
Rita

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:Plaveiselcarcinoom 4 Jaar, 10 Maanden geleden  
Hoi dames,

Woensdag namiddag moet ik binnen in het ASZ in Aalst om 16 uur.
Denk dat ze ook zoals bij jou Annette die radioactieve vloeistof gaan inspuiten op woensdag want donderdag word ik geopereerd.
Ga toch aan de anesthesist vragen of hij mij voor de operatie een kalmeermiddel wil geven want bent erg nerveus. Weet nog als ze mijn baarmoeder verwijderd hebben dat ik een paniekaanval heb gekregen voor ze met mij de operatiezaal binnen reden en dat wil ik niet meer tegenkomen.
Heb nog niet anders gedaan dan naar de kliniek geweest voor onderzoeken, foto's van de longen, bloed prikken, cardiogram etc....
Gelukkig werkt een ander ziekenhuis niet ver van bij mij samen met het ASZ in Aalst en daar is mijn schoonzus verpleegster. Weet dat het niet eerlijk is en schaam mij er ook wat voor maar zij is met mij langs de achterpoortjes gegaan en ben iedereen voor gekropen
Hoop zo dat alles vlug voorbij is en dat ik weer thuis ben.
Duimen jullie voor mij dames ?????

Groetjes.
Rita

begeleiding (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
hallo

zeker zullen we aan je denken ,en het komt goed .
Kan me indenken dat je vol met angst,stess ,boosheid zit .Denk eraan als het achter de rug is geef je de tijd en rust .Denk aan je zelf .Gelukkig komt wat beter weer en wat meer zon,dan kun je aansterken

Ik had gelukkig goed nieuws ,mijn pap heeft zich wat verbeterd ,maar toch ieder half jaar laten controleren .En mijn vulva zag er rustig uit .
Bij jou komt het ook goed zal tijdens wandelen ,voor jou bij pater karel een kaars aansteken.[is kapel waar pater karel is geboren die heilig is verklaard .Verschillend bij ons in de buurt heeft dat geholpen.niet dat ik zeer gelovig ben ,maar geeft steun.]
groetjes van Ria

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Bedankt lieve Ria, kan alle steun gebruiken en ik kan je zeggen dat de steun van op het forum mij ontzettend deugd doet. Is heel lief van jou dat je een kaars voor mij doet branden, ben katholiek opgevoed maar ook niet "zeer" gelovig maar kan zeker wel helpen. Ben blij voor jou dat je goed nieuw had, houden zo !!!

Groetjes.
Rita

ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Rita heel veel sterkte! Maak je niet te druk over het inspuiten: je krijgt een verdovende zalf waarschijnlijk en een stel prikjes, dat is heel wat minder dan een biopt! Veel sneller voorbij.

Ik wens je een heel goed herstel toe, geen uitzaaiingen en neem de tijd voor het herstel.

Ik duim voor je,

Annette

ritavdp (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Bedankt Annette voor al de uitleg en moed dat je mij al gegeven hebt.
Hoop dat dit minder pijn doet dan de verdoving voor de biopt want ben nochtans niet kleinzieriger maar het deed VERDOMD pijn.
Zodra ik thuis ben laat ik weten hoe het gegaan is.

Groetjes.
Rita.

Ga naar bovenkant Reageer