Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Website Kanker.nl officieus van start ! (1 bezoeker) (1) Gast
Forumregels / Instructie & Tips / Mededelingen
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Website Kanker.nl officieus van start !
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Website Kanker.nl officieus van start ! 4 Jaar, 9 Maanden geleden  
Kanker.nl zoekt nog steeds deelnemers voor in de proeftuin. De proeftuin is een besloten omgeving waar de mogelijkheden van Kanker.nl uitgebreid getest worden. Na afloop van deze periode, in april 2013, wordt Kanker.nl gelanceerd. Wil jij als (ex-)patiënt of naaste ons helpen om als een van de eerste gebruikers het platform Kanker.nl in de proeftuin te testen? Meld je dan aan! Stuur een mail naar proeftuin@kanker.nl

In februari is gestart met fase B van deze proeftuin. Hierin zijn - na de eerste test resultaten uit fase A - nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Deelnemers konden al deelnemen aan discussies en in contact komen met elkaar, maar je kunt nu ook blogs gaan schrijven en je privacy-instellingen aanpassen. Daarnaast wordt de bibliotheek gevuld met de eerste medische informatie over een beperkt aantal kankersoorten. We hopen deze zo spoedig mogelijk uit te breiden met informatie over andere kankersoorten.

Aanmelden

Wil jij ook helpen Kanker.nl te testen? Meld je dan aan voor de proeftuin! Stuur een mail met je voor- en achternaam naar proeftuin@kanker.nl met de melding dat je mee wilt doen aan de proeftuin.
Lees hier meer informatie over de proeftuin.

Voor gynaecologische kanker is er een 'eigen' discussiegroep. Hoe meer deelnemers er voor deze discussiegroep zijn, hoe meer zinvolle informatie uitwisseling er kan zijn.
Hopelijk zijn er veel van jullie die zich aan gaan melden voor deze proeftuin !

Laatste Wijziging: 12/06/2013 21:14 Door Hilde.

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Re:Proeftuin B van kanker.nl zoekt meer test-deeln. ! 4 Jaar, 9 Maanden geleden  
Ik zie dat dit topic best vaak gelezen is, maar zijn er ook mensen die zich daadwerkelijk hebben aangemeld?
*nieuwsgierig*

We zitten echt te springen om deelnemers die het forum ook met inhoudelijke vragen willen 'uitproberen'. En ja het is nog een testfase, maar als er een heleboel mensen tegelijk mee over gaan, valt er in de nieuwe omgeving toch genoeg te beleven!

Hopelijk (ook) tot ziens in de proeftuin van kanker.nl

20-04-11 Wertheim-Meigs
Hilde (Admin)
Administrator
graph
10? 4 Jaar, 8 Maanden geleden  
Er zijn nu 9 vrouwen met een gynaecologische kankersoort aangemeld in de proeftuin van kanker.nl .

Word jij de 10e ??!!!

20-04-11 Wertheim-Meigs
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Lancering Kanker.nl uitgesteld naar juni 2013 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
Ovegenomen uit Nieuwbrief KankerNL maart 2013

Wanneer gaat Kanker.nl de lucht in?
Om een aantal redenen is besloten om de livegang uit te stellen naar juni 2013. De belangrijkste reden van uitstel: er zijn meer (actieve) deelnemers in de proeftuin nodig om betrouwbare testen te kunnen uitvoeren. De planning van het testen van Kanker.nl schuift hierdoor ook op in de tijd. We kunnen een aantal onderdelen namelijk pas goed testen als er voldoende activiteit is op Kanker.nl. Dat wil zeggen: genoeg mensen die een profiel hebben aangemaakt en die een bijdrage leveren, bijvoorbeeld in de discussiegroepen.
Daarnaast is er vertraging opgetreden bij de functionaliteit binnen de bibliotheekfunctie. Dit is een van de meer complexe onderdelen. Ook hier moet extra tijd worden uitgetrokken om de functionaliteiten 'informatie op maat' en de zoekfunctie goed door te testen.
De planning is nu bijgesteld om te borgen dat alle testen zijn uitgevoerd en de testresultaten voldoen aan de criteria. Bijvoorbeeld of de website goed beveiligd is tegen hackers en dat hij stabiel blijft met grote aantallen bezoekers. Ook is een vereiste dat alle relevante feedback van proeftuindeelnemers correct is verwerkt.

Waar staan we nu?
“We zijn goed op stoom.”, zegt Marjolein Hol, projectleider Kanker, “we zijn bijna klaar voor de lancering van Kanker.nl, maar eind april komt net te vroeg om live te kunnen gaan. Achter de schermen wordt er keihard gewerkt, maar wij zijn van mening: wat we lanceren moet uitstekend werken. Hoe werkt iets uitstekend? Daarvoor hebben we criteria opgesteld, waaraan we het platform kunnen toetsen. Pas wanneer aan alle criteria is voldaan, kunnen we constateren dat Kanker.nl goed werkt. Voor live gang moeten we uitgebreid testen om te bepalen of we aan de criteria voldoen.
Voor het testen hebben we veel actieve deelnemers in de proeftuin nodig. Hier hebben we extra tijd voor uitgetrokken. We zien die testen met vertrouwen tegemoet en hopen op ieders hulp bij het werven van deelnemers voor de proeftuin Kanker.nl”, aldus Marjolein Hol.
Meld je aan als deelnemer voor de proeftuin Kanker.nl

Kanker.nl na juni
Marjolein blikt vooruit: “Omdat we ook na juni verder bouwen aan de website, worden sommige geplande functies iets later aangeboden. Bijvoorbeeld het invoersysteem (CMS) voor de patiëntenorganisaties of het gebruik van video en afbeeldingen in discussies en blogs.
We gaan Kanker.nl met een grote publiekscampagne pas in 2014 aan het Nederlandse publiek presenteren. “Dit noemen we de ‘harde’ lancering.”, zegt Marjolein. De ‘zachte’ lancering vindt plaats in juni 2013. “Op die manier maken we gebruik van de mogelijkheid om Kanker.nl te optimaliseren en om de website verder te verbeteren. Ook inhoudelijk zal het aanbod groter zijn, bijvoorbeeld inclusief informatie over minder voorkomende kankersoorten. Daarnaast willen we al een bepaald volume aan deelnemers hebben, zodat de community goed ‘gevuld’ is vóór de publiekscampagne van start gaat. Immers het succes van een community staat of valt met haar deelnemers. Kortom in juni gaan we starten en zal Kanker.nl verder kunnen groeien, zowel inhoudelijk als qua technische mogelijkheden.

Laatste Wijziging: 26/03/2013 12:22 Door Hilde.

20-04-11 Wertheim-Meigs
Hilde (Admin)
Administrator
graph
een paar reakties van deelnemers van de proeftuin 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
Reacties van een aantal deelnemers zelf... om sommigen van jullie hopelijk te enthousiasmeren om deel te gaan nemen!

De proeftuin is ruim 14 weken geleden van start gegaan. Ruim 100 deelnemers hebben afgelopen tijd de functionaliteiten en gebruikersvriendelijkheid van de website intensief getest. Wat vinden ze nou zelf van de proeftuin van Kanker.nl? Enkele eerste indrukken...

Lydia (moderator Discussiegroep Darmkanker):
“Ik ben echt heel enthousiast over Kanker.nl. Meteen al vanaf het begin. Ik was bezig met een intensieve zoektocht naar informatie over een zware behandeling die ik mogelijk zou krijgen. Ik heb me daarbij vaak afgevraagd waarom niet alles bij elkaar staat. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik in september 2010 las over het initiatief Kanker.nl.
Kanker.nl werkt iets anders dan ik van fora gewend ben. Dat is even wennen. Mede daarom geef ik een heleboel feedback, want ik wil heel graag dat het een succes wordt. Ik heb wel het idee dat er naar de opmerkingen geluisterd wordt.”

Maurice (deelnemer proeftuin):
“Ik ben gepensioneerd en daarom heb ik genoeg tijd om actief te zijn in de proeftuin van Kanker.nl. Als je een ander kan helpen, dan doe je dat. Ik heb prostaatkanker gehad en dus ben ik veel meer betrokken bij dit initiatief dan iemand die geen kanker heeft (gehad). Ik ben al regelmatig te vinden op het lotgenotenforum van Prostaat.nl en op de site van de ProstaatKankerStichting. Op dit moment in de proeftuin is er nog niet zo veel te vinden over prostaatkanker, maar wanneer de informatie binnenkort is aangevuld, dan ga ik er zeker meer gebruik van maken.”

Chica (moderator Discussiegroep Gynaecologische kanker):
“Het valt me op dat er nog niet zo veel mensen deelnemen in de discussiegroepen. Een discussie komt niet echt van de grond als maar vijf personen volgen en er slechts twee reageren. Dat is jammer. Aan de andere is het grappig om te zien dat er ook kruisbestuiving plaatsvindt tussen de discussiegroepen van verschillende kankersoorten. Zo was er iemand uit de Darmkankergroep die zich mengde in de groep voor Gynaecologische kanker, omdat zij zich in het ziektebeeld herkende. Dat geeft een extra dimensie.”

20-04-11 Wertheim-Meigs
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Proeftuin C van kanker.nl zoekt meer test-deeln. ! 4 Jaar, 6 Maanden geleden  
De proeftuin van kanker.nl - we zijn inmiddels bij proeftuin C - telt al bijna 360 deelnemers, maar we zijn nog steeds op zoek naar mensen die mee willen doen.

Ken je iemand die mogelijk interesse heeft om mee te doen met de proeftuin?

Laat deze persoon dan een mail sturen aan proeftuin@kanker.nl!

Laatste Wijziging: 04/05/2013 18:35 Door Hilde.

20-04-11 Wertheim-Meigs
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Website Kanker.nl officieus van start ! 4 Jaar, 5 Maanden geleden  
Vanaf vandaag is de website www.kanker.nl officieus van start.

Met stille trom, zeg maar, omdat het nog niet perfect is, maar al wel zover dat er een start gemaakt kan worden en hopelijk uit kan gaan groeien naar een website die iedereen weet te vinden die : informatie over kanker wil, een vraag wil stellen in een van de discussiefora of op zoek is naar bv een patiëntenvereniging voor een specifieke kankersoort.

Voor het lezen van de informatie is geen account nodig, voor het lezen van de openbare discussiefora ook niet. Wil je zelf posten, dan is een account wel noodzakelijk. Na het invullen van een aanmeldformulier ontvang je direct een mail met daarin een link om de registratie te voltooien, waarna je direct in kunt loggen.

Er zijn ook 2 soorten discussiegroepen voor gynaecologische kanker. 1 openbare - waar iedereen mee kan lezen, ook zonder account - en 1 besloten. Hiervoor kun je je aanmelden, en na het toelaten tot de groep kun je hier berichten lezen en posten. De informatie die in deze laatste groep geschreven wordt, komt niet in zoekmachines zoals bv google.

Surf er eens rond zou ik zeggen. En laat iets van je horen in een van de diverse discussiefora. En ja, de vorm is even wennen, vergeleken met dit forum. Maar... het went Het verschil met het forum van Olijf is dat er een aantal 'kankersoort' overstijgende fora zijn. Bv Jongeren en Kanker, of Na de behandeling verder met je leven. Dit leidt soms tot interessante issues.

www.kanker.nl

p.s. ook leuk als je hier even laat weten of je hebt gekeken en wat je er van vond...

20-04-11 Wertheim-Meigs
Ga naar bovenkant Reageer