Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Maak me zorgen...nieuw olijfje (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Maak me zorgen...nieuw olijfje
Angel (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord limburg Geboortedatum: 1976-10-29
Maak me zorgen...nieuw olijfje 4 Jaar, 10 Maanden geleden  
Hoi hoi...
Zal me ff voorstellen;ik ben angelique,36 getrouwd en moeder van n Meidentweeling van bijna 8.
Waar te beginnen met vertellen
Op 30-01-2003 kwam ik na een kijkoperatie erachter dat ik niet op de normale manier zwanger kon raken,daar m'n eileiders verkleefd waren,ws is dit t gevolg van infectie
Dus in de medische malle molen voor IVF...er werd n uitstrijkje gemaakt,was niet goed;pap 3a---->lissexie gehad
Op 16-06-2003 ben ik gesteriliseerd en kon en de IVF behandelingen beginnen,na de 5e behandeling werd ik op 16-06-2005 mama.

2013:al n tijdje veel en vaak buikpijn,kan af en toe niet eens meer lopen van de pijn,dus naar huisarts: bloedonderzoek gedaan,op zich alles goed maar de lymfen gaven wat aan...door voor n echo
24-01-13: vaginale echo bij radiologie???? Door twee studenten,in de verre omtrek geen arts te bekennen.
Pijnklachten had ik meer aan de rechterzijde ,links zag er goed uit(eierstok) maar rechts konden ze niet vinden...uiteindelijk zagen ze wel wat maar wisten niet of t darm of eierstok was,dus m'n vraag was: als t de eierstok is wat wil dat zeggen dan(ze zagen 3 balletjes,grijs van kleur erin)antwoord: dan ziet die er afwijkend uit,maar wij weten niet goed wat we zien dus moet u ws terug komen voor echo.
25-01-13 huisarts gebeld omdat mijn gevoel zegt dat ik t hier niet bij moet laten en hem wil vertellen dat ik ontevreden ben over de gemaakte echo.Zegt huisarts dat hij de uitslag al binnen heeft...???? Ze hadden gezegd:rechts alles goed en links 3 balletjes met poep???
Ik boos natuurlijk,huisarts heeft toen contact opgenomen met de dames die deze diagnose zo mooi stelden en we kwamen samen tot de conclusie dat er een gynaecoloog naar moest kijken.
07-02-13 afspraak gynaecoloog gehad,weer vaginale echo,en warempel de keutels zaten er nog ,en deze zitten dus IN de linker eierstok...maar mevr arts assistent had dit nog nooit eerder gezien,ff overleggen met collega....eenmaal terug:misschien is t wel littekenweefsel van de Eicel punctie bij IVF...ik:dan zou dat rechts ook zitten.bloed geprikt op ca 125 over een week de uitslag(de progressie die m'n IVF gedaan heeft zegt dat hij dit nog nooit gehoord of gezien heeft,en dat t dan idd aan beide zijdes zou zitten ook OP eierstok)
08-02-13 huisarts de uitslag laten opvragen bij lab :ca 125 is 36..
14-02-13 afspraak gyneacoloog,volgens haar wil de verhoogde ca 125 niks betekenen,ik vertel haar dat ik steeds meer pijn heb,zelfs
tramadol verlicht maar n beetje,dat ik last heb van rechterzijkant en rechts bij m'n ribben heel veel drukgevoel heb,doet ze niks mee,
En ik was met klachten rechts gekomen,en hun hadden per toeval dit aan de linkse zijde gevonden..m'n lymfeklier in de hals wat gigantisch is kan ze ook geen verband mee leggen,misschien was t wel endometriose!(op echo is nergens littekenweefsel te zien)
Ik heb toen gezegd dat ik een mri scan wilde omdat hun me niet kunnen vertellen wat het is,ze niet weten wat die 'ballletjes' zijn,en m'n gevoel me zegt dat t niet goed zit...ca 125 gaan ze pas weer over 3 maanden op prikken.scan krijg ik binnen 2 weken.
22-02-13 huisarts geweest ivm klachten rechterflank,gelig oogwit. Bloed geprikt,ook op ca 125 weer
26-02-13 lever gaf niks aan,ca 125 nu 39
28-02-13 vandaag mri scan gehad...uitslag via gyn op 11-03, maar word ook aan huisarts gestuurd dus kijken of die maandag wat weet..ben zo benieuwd wat er uit komt,en wat erin die balletjes zit!!!heb niks wat kwa klachten ooit op endometriose duid,maar wel n opgezette lymfeklier in de hals rechts,voelt inmiddels keihard aan is niet beweegbaar,is zeker 2 cm...daar moet ik morgen voor naar huisarts voor doorverwijzing echo/punctie..
Heb m'n dossier al opgevraagd en op 11 maart vraag ik de gyn voor verwijzing ander ziekenhuis,ik wil dat ze m'n eierstokken verwijderen .

Zit volop in de gedachten over wat als t toch is wat ik denk dat t is,maar durf er dan ook toch weer niet aan te denken....
Dit is m'n verhaal so far....
Liefs ,Angelique

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Jasmijn (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:Maak me zorgen...nieuw olijfje 4 Jaar, 10 Maanden geleden  
Hallo Angelique,

Wat een naar verhaal! Niks is vervelender dan in spanning afwachten en dan ook nog het gevoel hebben dat je in het ziekenhuis niet serieus genomen wordt.... Te bizar dat ze de echo door studenten lieten uitvoeren en je vervolgens gewoon maar naar huis sturen zonder dat er een gynaecoloog naar kijkt! Verwijzing naar een ander ziekenhuis lijkt me inderdaad een goed plan.

Weet niet in welk ziekenhuis je nu loopt, maar wellicht is het verstandig voor een second opinion een academisch ziekenhuis te benaderen?

Sterkte in elk geval,

Groeten Jasmijn

ASJA (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Almere Geboortedatum: 1954-11-10
Re:Maak me zorgen...nieuw olijfje 4 Jaar, 10 Maanden geleden  
Angelique, dit moet je echt niet pikken hoor! Schandalig!

Ik ben onder behandeling in het AMC in Amsterdam, maar toen ik een echo kreeg laatst was dit een arts, die kon me gelijk vertellen wat zij zag, kon gerust naar huis en de volgende dag belde mijn oncoloog om me nogmaals te vertellen wat er uit de echo was gekomen en wat de volgende stap was.

En ik moet je zeggen, dat neemt heel veel onzekerheid en spanning weg, je weet dat je serieus genomen wordt. Er zijn door het hele land ziekenhuizen met een speciale vulvapoli en daar is men over het algemeen ingesteld op dit soort dingen.

Dus met spoed een second opnion of zoiets in een ander ziekenhuis!

Sterkte!!

Annette

In september 2010 in AMC Amsterdam geopereerd aan schaamlipkanker, totale vulvectomie
Angel (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord limburg Geboortedatum: 1976-10-29
Re:Maak me zorgen...nieuw olijfje 4 Jaar, 3 Maanden geleden  
Tnx voor jullie reacties!!!

Inmiddels een aantal maanden verder;
Toch een second opinion aangevraagd en bij t azm terecht gekomen.
Hier namen ze me wel serieus en vonden genoeg reden,oa een vergrote eierstok links en die cystes? waar ook hun niks van kunnen zeggen...dus as maandag wordt er geopereerd;beginnende als kijkoperatie,en van daaruit wordt pas beslist wat en hoe....morgenavond wordt ik opgenomen.
Ben zo benieuwd wat er nu aan de hand is

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Zandvoort Geboortedatum: 1961-12-18
Re:Maak me zorgen...nieuw olijfje 4 Jaar, 1 Maand geleden  
Hoi Angel,

Ik lees net je verhaal, wat een toestand en wat een onzekerheid! Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en wat er uit de kijkoperatie is gekomen?

Heel veel sterkte en beterschap!

Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Ga naar bovenkant Reageer