Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
ver stadium eierstokkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: ver stadium eierstokkanker
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
ver stadium eierstokkanker 8 Jaar geleden  
Hoi allemaal,

Wat fijn dat dit forum nu werkzaam is. Vorig jaar november, toen ik gediagnostiseerd werd met ver uitgezaaide eierstokkanker, wilde ik hier al graag forummen, maar toen was het forum nog niet actief.

Ik heb al gezien dat hier dus meer lotgenoten zitten en ik hoop wat herkenning te vinden.

Vorig jaar (ik was toen 45 1/2) werd bij mij dus de diagnose gesteld. Niet operabel grote tumor van eierstokkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren binnen en buiten de buikholte, met een CA125 marker die op 10047 stond.
Ik kreeg paliatief toch CarboTaxol en die sloegen heel goed aan. Na vier kuren kon de meloengrote tumor operatief verwijderd worden. Daarna kreeg ik weer vier kuren en in juni stond mijn CA125 op 12 en was er niks meer op de CT-scan te zien. Ik was schoon! Een wonder!!!
Helaas van korte duur......
In september bleek de CA125 weer op 270.... De CTscan liet zien dat de uitzaaiingen in de lymfeklieren in hals, liezen en rug weer opspeelden.
Ik kreeg hormoontabletjes, die in sommige gevallen het proces nog wel eens konden remmen.
Gisteren kreeg ik te horen dat die helaas bij mij niet werkten, dus daar mag ik mee stoppen.
Nu is er besloten dat ik weer aan de chemo's ga.
Deze keer zal het Caelyx worden, waar ik volgende week (dinsdag24 nov) mee mag beginnen.
Er is een kans van 20% dat dat het proces kan remmen. Een percentage dat ik groot genoeg vind om te proberen, temeer daar de bijwerkingen mee schijnen te vallen in vergelijking met de CarboTaxol.
Ik wil namelijk zo goed mogelijk blijven functioneren voor mijn kinderen, een tweeling van 5 jaar, waarvan de vader overleden is op 27 dec. 2006.
Ik wil zo graag dat zij me op een goede manier zullen blijven herinneren en ik wil het zo graag zo plezierig mogelijk met ze houden.
Ik voel me momenteel prima en breng ze zelf op de fiets naar school (15 minuten fietsen) en naar zwemles (10 minuten fietsen) e.d. Ook ga ik meestal nog 1x per week buurten op mijn werk (25 minuten fietsen) en doe helemaal zelf mijn huishouden enz.
Ik hoop dat ik dat voort kan zetten.
Tot schrijvens!!

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
hiemtim (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Enschede Geboortedatum: 1972-08-19
Re:ver stadium eierstokkanker 8 Jaar geleden  
Hoi Phoenix,

Jeetje wat een verhaal. Ik vind het erg goed dat je voor je kinderen zoveel zelf doet.
Uiteraard heb je niet veel keus maar goed dan nog moet het wel kunnen.
Zelf heb ik 1 zoon van 7 en hij zorgt er wel voor dat je wel door moet, soms is het erg lastig maar het geeft me ook vaak weer energie om net een stapje extra te doen.

Ik hoop dat de nieuwe behandeling aanslaat en ik wens je veel sterkte.

Groetjes Ursula

eierstokkanker in juli 2009 toevallig ontdekt op 36 jarige leeftijd, geopereerd. Alles weg kunnen halen.
Getrouwd en moeder van jongen van 7.
deetje (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1981-02-15
boh ook niet mis! je komt over als een sterke vrouw..
ikzelf zit in stadium 4 en heb 12 keer carbo/taxol gehad.. iedere keer kwam het weer snel terug.. momenteel ben ik begonnen met caelyx in combi met carbo maar we weten niet of het al iets doet.. eerst even 3 kuren afwachten.. maar ik kan wel al zeggen dat deze kuur minder bijwerkingen heeft dan de carbo/taxol..
veel sterkte en succes met wat komen gaat...
en toppie zeg dat je nog veel onderneemt en doet met de kids.. en er de energie voor hebt om je rot te fietsen hihi

liefs
dee

Eierstokkanker stadium IV, 6x chemo taxotere/carboplatin, na 3 mnd recidief 6x chemo taxol/carboplatin, direct recidief zonder chemo, 7 mndn geen chemo, 2 x caelyx/carboplatin gehad werkte niet - nu weer wekelijks taxol/carbo, tevens een port a cath gekregen, een stoma en sondevoeding momenteel
inda (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
hallo allemaal,

ik vind het trouwens raar dat sommige geen chemo kregen,ik zat in stadium 1a graad 3 en ik heb wel chemo gekregen.
De dokter zei dat dat kwam omdat de cellen graad 3 waren die in de tumor zaten.

ja dat zal dan wel he

Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest en ze zeiden dat ik wel lang genoeg ziek was geweest

Ik heb 4mnd gewerkt toen ik klaar was met de chemo,maar ikkreeg 2 mnd geleden opeens depressieve gevoelns enzo.Ik zag het niet meer zitten.
Nu ik thuis ben en nieuwe hormonen heb gaat het een stuk beter.

Maar ja nu maak ik me weer druk over de controle die ik laats had,waarbij de arts zei dat er iets met mijn inwendig litteken was.
Maaaar het was geen kanker zei ze ......yeah right dat moet je mij vertellen

veel sterkte en succes allemaal xx

moeder van een dochter van 2 en in juli 2008 per toeval eierstokkanker ontdekt na kijkoperatie, aug 2de operatie en daarna 6x carbo/taxol
inda (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hoi phoenix ,ik wilde nog even zeggen .......alle respect voor jouw.

Probeer te genieten van je kids en hou van ze ,dan zullen ze je nooit vergeten.
Blijf positief dan kom je ook al een heel end.
Ik ken verhalen van vrouwen met een ver stadium die nog heel veel jaren van het leven hebben mogen genieten.

Heb je trouwens ook al gember en kurkuma in huis???

xx

moeder van een dochter van 2 en in juli 2008 per toeval eierstokkanker ontdekt na kijkoperatie, aug 2de operatie en daarna 6x carbo/taxol
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Hallo Phoenix,
Ik had eerder deze week al (uitgebreid) gereageerd op je verhaal, maar kreeg een gekke foutmelding. Het was laat, dus heb ik het laten zitten....

Ik bewonder je om je positieve levenshouding. Je hebt nogal wat op je bordje, en zoals je erover schrijft, aanvaard je dat ook en weet je er het beste van te maken onder de omstandigheden. Dat geef je ook door aan je kinderen!

Ik hoop dat de Caelix aanslaat en je bij die 20% hoort, en nog meer hoop ik dat je als een echte Phoenix uit de as zult herrijzen!

Groetjes

Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 7 Jaar, 12 Maanden geleden  
Dank jullie voor jullie reacties.

Vandaag de eerste kuur Caelyx gehad.
Ging goed, geen allergische reactie (wel voor de zekerheid langzamer in laten stromen, want ik was wel allergisch voor de Carbo/Taxol)
Ik voel me nog prima!
Ben benieuwd hoe de komende dagen zullen gaan.
Over vier weken zal ik van de oncoloog horen wat het heeft gedaan (hopelijk maximaal resultaat met minimale bijwerkingen!!!) en krijg ik de volgende kuur.

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

Tineke (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 7 Jaar, 12 Maanden geleden  
Hoi Inda,
Zo, ik merkte dat ik me even flink boos maakte over die opmerking van de bedrijfsarts, net als jij zo te zien

Dat wilde ik even kwijt en je even laten weten.

Groet, Tineke

2007 eierstokkanker, geopereerd en daarna 6 x taxol/carboplatine, in 2008 opnieuw behandeling met taxol/carbo., in feb. 2010 opnieuw gestart met behandeling, doe nu mee aan trial: taxol/carbo en een onderzoeksmedicijn. taxol/carbo afgerond. Nu trial: alleen onderzoeksmedicijn Ik ben 46 jaar.
biep (Bezoeker)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw roodegerard@zonnet.nl Geboortedatum: 1971-02-17
Re:ver stadium eierstokkanker 7 Jaar, 11 Maanden geleden  
Hallo phoenix,

ik heb je verhaal gelezen met kippnevel op me armen
wat heb jij een levensverhaal
en dan zo positief ik heb bewondering voor je

ook schrok wel van je verhaal zelf heb ik staium 3c en ik ben ook schoon en heb ook een marker van 12 en gelijk gaan me ratels draaien van ojee zie nu wel het kan ook de andere kant op.
maar ik wens je heel veel sterkte en succes met de chemo
ik hoop voor je dat het resultaat gaat geven ik ga hard voor je duimen.

lieve groetjes Bianca

Hoi ik ben Bianca en 16 jaar getrouwd, ik heb geen kinderen alleen een hondje Boy en ik heb in feb 2009 te horen gekregen dat ik eierstokkanker heb stadium IIIC 6x carboplatin en een zware operatie 09/10 weer uitzaaingen 6x carbo helaas niet geholpen nu elke 3 maanden scan
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 7 Jaar, 10 Maanden geleden  
Inmiddels de tweede Caelyx-kuur gehad. De eerste had mijn CA125 van 1600 naar 1300 laten dalen, dus werkt het! De dosis is nu opgehoogd tot 100%. Ik kreeg wel last van een allergische reactie, maar met traag in laten stromen is dat onder controle te houden.
De bijwerkingen vind ik ook wel meevallen. Voel me alleen niet echt lekker vanaf dag 4 t/m 7 (hangerig, duf, mottig, gewoon een beetje Jammer dat ik dan niet zo goed tegen de aanwezigheid van de kinderen kan en de zorg voor hen echt uit mijn tenen moet halen....)
De oncoloog hoopt dat ik het lang uithoudt met de caelyx. En ik hoop hetzelfde.
Uiteraard heb ik de groene thee, gember, kurkuma+zwarte peper ed. hier ook paraat staan , want allicht dat dat ook een steentje bij kan dragen, evenals de Tai Chi, zingen, 40 min stevig wandelen, enz...
(het boek "Antikanker" van dr. Servan is inmiddels een soort lijfboek geworden)

biep (Bezoeker)
Junior Boarder
graphgraph
meid wat fijn dat het aanslaat ben echt heel blij voor je laten we gaan duimen voor de rest dat het ook aanslaat

groetjes Bianca

Hoi ik ben Bianca en 16 jaar getrouwd, ik heb geen kinderen alleen een hondje Boy en ik heb in feb 2009 te horen gekregen dat ik eierstokkanker heb stadium IIIC 6x carboplatin en een zware operatie 09/10 weer uitzaaingen 6x carbo helaas niet geholpen nu elke 3 maanden scan
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Ik hoop met jou dat het zo goed blijft aanslaan en dat de caelyx, samen met de andere middelen (ik gebruik ze ook iedere dag) je nog heel lang op de been houden!

Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Vandaag hoorde ik van de oncoloog wat het resultaat is geweest van de vorige (2e) kuur met Caelyx. De tumormarker is van 1300 naar 500 gedaald!! Doe mij dan nog maar zo'n klap, dan zijn we er wellicht vanaf!!!
De oncoloog stond er ook versteld van!
Tjonge, wat ben ik blij met dit resultaat! Nu is het kuren morgen voor mij natuurlijk een feestje geworden!!!

biep (Bezoeker)
Junior Boarder
graphgraph
wow dat is goed nieuws zeg meid gefeliciteerd met dit behaalde resultaat kan me voorstellen dat je nog wel zo een klap wil
wens je veel succes
lieve groetjes Bianca

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Hartstikke fijn voor je dat het zo goed aanslaat. Dat moet je echt een heel goed gevoel geven. Vasthouden dus!

Ga naar bovenkant Reageer