Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
ver stadium eierstokkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: ver stadium eierstokkanker
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1963-03-25
Re:ver stadium eierstokkanker 4 Jaar, 11 Maanden geleden  
Ach, ik zat er inderdaad even doorheen. Ik ben al meer dan vier jaar bezig met behandelingen, die best zwaar zijn, om mijzelf in leven te houden. Ben ik niet ziek van de ziekte, dan ben ik wel ziek van de behandelingen..... Ik weet niet eens meer hoe het is om normaal gezond te zijn. Nu voel ik me ook ziek, maar weet niet of het nou door de ziekte komt of doordat ik er misschien griep bij heb (heb wel de griepprik gehad, maar die houdt niet alle soorten griep tegen)
Ik maak me dus al meer dan vier jaar constant zorgen over mijn ziekte en leven (want ik ben al ruim vier jaar terminaal!). Dat is slopend.
Ik maak me ook al vier jaar zorgen over mijn kinderen. Dat mijn ziekte, hen niet teveel moet belasten, dat zij er maar geen permanente psychische schade aan moeten oplopen, dat ik ze zo graag een normale onbezorgde jeugd had willen geven..... Ook dat is slopend.
Op dit moment maak ik me ook zorgen over mijn dochtertje, want wellicht heeft zij een (goedaardige) tumortje in haar hersenen (binnenkort krijgt zij een MRI).....
Al vier jaar ben ik (ook door de constante behandelingen) niet in staat meer geweest om te werken. Ik werkte vier dagen per week, daar kon ik met de kinderen, net van rond komen. Al een tijd is dat dus 70%. Ik kan niet zonder de naschoolse opvang, maar kan dat ook niet meer betalen.....enz. enz.
Het leven wordt me financieel gewoon onmogelijk gemaakt, terwijl het ook al door mijn ziekte onmogelijk wordt gemaakt (en ik ben volledig buiten mijn toedoen ziek geworden, want ik heb altijd heel gezond geleefd, dus kan ik het me ook niet kwalijk nemen).... Dat is zo slopend!
Soms heb ik het dan gewoon helemaal gehad en moet ik even stoom afblazen. Dat doe ik dan maar even hier. Uiteraard verwacht ik geen oplossing van jullie. Ik wil alleen even spuien.
Uiteraard pak ik de draad wel weer op en maak ik er wel weer het beste van met die twee schatjes van me.
Dank jullie wel voor het meeleven.
Liefs!

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Phoenix, ik zie dat je on line bent. Lees je je pm? Anna!

Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1955-00-00
Lieve Phoenix,

Ik heb zo'n enorme bewondering voor jou!! Ik zou zelf,, denk ik gek geworden zijn in jouw situatie. Het is ongelofelijk wat jij mee maakt en hoe je je daar steeds dapper door heen slaat. En dan nu weer je zorgen om jouw dochtertje, vreselijk. Slopend. Ik hoop zo dat het niets is, zo'n klein meisje. Als er een klein iets is waar ik je mee kan helpen dat doe ik dat graag. Ik moet ook zo vaak aan je denken. Jij bent voor mij echt het schoolvoorbeeld van het afschuwelijke lot wat eierstokkanker heet. Heel veel kracht, liefde en warmte om je heen toegewenst. En natuurlijk blaas maar zoveel stoom af als je wilt, goed dat je dat doet!!Het is allemaal zo oneerlijk. Die rot ziekte!!
Heel veel liefs toegewenst warme groeten van Myranda

januari 09 geopereerd aan eierstokkanker. Stadium 2c. Zes chemo's in augustus'09 afgerond.
In maart 2010 een nieuwe tumor ontdekt in lympheklier in lies. Na 11 chemo's Carboplatin en Taxol is de tumor gelukkig weer verdwenen.Tumorvrij sinds aug 2010. Palliatief Controle om de 3 maand
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-07-04
Re:ver stadium eierstokkanker 4 Jaar, 8 Maanden geleden  
Lieve Phoenix

Je gaat door een hel, ondanks dat je hier niet om gevraagd hebt. Je wordt dan ook maar op 70% gezet, ook ondanks dat je hier niet om gevraagd hebt, wie wel moet je dan zeggen. Tis gewoon een klote ziekte, en je vecht ervoor dat je blijft leven om zolang mogelijk voor je kids te zorgen, wat er ook al niet makkelijk over gedaan kan worden. Denk zeker dat de kids hier toch wel genoeg van meekrijgen.
Merk het aan mijn eigen dochter, het lijkt er wel op, dat ze in korte tijd toch veel volwassener worden. Het valt allemaal zeker niet mee.. en ondanks alles blijf je maar doorgaan. Veel respect voor je meid.

Heel veel liefs.

Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Zo, ik ben hier lang niet geweest....
Gelukkig heeft mijn dochter geen tumor in haar hersenen. Een hele opluchting. Waardoor ze dan wel vervroegd ging puberen weet niemand, maar ze wordt er gelukkig effectief tegen behandeld. Ze is weer gewoon een meisje, een kind van haar leeftijd.

Met mij ging het erna minder goed. Ik kreeg een ileus, maar dat werd in eerste instantie niet door het ziekenhuis herkend (ik heb ze gesmeekt om klisma's). Ze dachten dat het vocht in de buikholte was, maar dat was het niet. Ik werd toen weer naar huis gestuurd. Anderhalve dag later ging het echt niet meer en ben ik terug gegaan naar het ziekenhuis (door de buren met spoed erheen gebracht). Het bleek toch echt een ileus te zijn, maar de behandeling is er helaas te laat voor gestart. De volgende dag had ik een gescheurde darm. Ook dat werd niet op tijd herkend. Ze dachten dat het darmkrampen waren, want ik was in hun ogen veel te fitaal. Ik had die middag echter een (vervroegde) CT-scan en daar bleek uit dat de darm gescheurd was. Omdat ik ovarium carcinoom stadium IV heb, gingen de artsen er van uit dat ik het niet zou overleven en wilden me niet meer opereren. De zaalarts heeft toen aangegeven dat ik juist zo fitaal was en de artsen zijn toen naar me komen kijken. Ze besloten toch tot opereren over te gaan, maar gaven aan dat als er niets meer te redden was, ze me zouden laten gaan en ik zou sterven.
Ik was erg blij dat ze me een kans gaven!
Ik heb de kinderen laten komen. We hebben nog foto's van ons drietjes gemaakt. Ik heb ze verteld hoe de vork in de steel zat. Het was moeilijk. Daarna zijn ze met het logeergezin weer mee naar huis gegaan. Pas 's avonds om 23.00 uur was de operatiekamer vrij en werd ik daarheen gereden. Ik vond het goed zo. Mocht ik overlijden, dan hadden de kinderen me kort daarvoor nog in goede staat meegemaakt, want vier dagen ervoor had ik ze nog vrolijk van school gehaald met de fiets en naar trompetles met mijn zoontje geweest. We hebben toen nog grapjes gemaakt en lol gehad. Op de operatietafel sterven is ook geen probleem. Ik ben dan immers onder narcose en merk er niets van.
Op maandag ochtend vroeg (half twee) deed ik mijn ogen weer open en was heel verbaasd en blij. Het was gelukt!!!
Het was een zware operatie geweest, het gevaar was nog niet geweken, want de ontlasting had in de buikholte gezeten, dus kon ik een dodelijke buikvliesontsteking ontwikkelen. Ik had een permanente dunnedarmstoma gekregen. Niet mis en niet makkelijk, maar er is mee te leven.
Ik herstelde goed. Helaas hebben ze nog wel de operatiewond voor de tweede keer open moeten snijden (zonder verdoving), omdat het eronder begon te onsteken.
Na drie weken kwam ik weer thuis en een week later kwamen de kinderen ook weer thuis. Het was pittig, maar het is gelukt. De thuiszorg heeft helaas wel een paar vette steken laten vallen. Ik mocht immers niet tillen, maar er kwam niemand om me te helpen met de boodschappen, terwijl dat wel was afgesproken. Zo was ik gedwongen toch zelf te gaan sjouwen. Helaas is nu daardoor eencomplicatie ontstaan. De stoma is geprolapseerd (de darm hangt er een stuk uit). Daardoor ben ik helaas flink beperkt geraakt in mijn bewegingsvrijheid, want ik kan nog geen kwartier lopen, zonder er last van te krijgen en onpasselijk te worden. Ik krijg er een steunband voor en dat zou misschien wat verlichting kunnen brengen en dan mijn bewegingsvrijheid weer wat ruimte kunnen geven.
Voor deze ellende had ik eigenlijk al aan de chemo's gemoeten, maar dit alles kwam er even tussendoor. Nu ik grotendeels hersteld ben van de operatie, ben ik afgelopen dinsdag weer gaan kuren. De tumormarker stond wel angstwekkend hoog (5000) en ik begon al aardig last te krijgen. De oncoloog geeft me weer de combinatie van Carboplatin en Paclitacel. Ik krijg die driewekelijks, maar de Taxol in een lagere dosering en die dan wel wekelijks herhaald. Er zijn geluiden dat er dan betere resultaten worden geboekt en minder bijwerkingen zijn. Laten we het hopen en laten we hopen dat het weer werkt. Het zou het zoveelste wonder in mijn leven zijn, net zoals ik met deze operatie ook weer door het oog van de naald ben gekropen. De oncoloog vertelde me nog, dat ze in het ziekenhuis niet hadden verwacht dat ik nog van de operatie zou herstellen. En daar ben ik dan toch maar weer. Goed genoeg om weer chemo's te kunnen ondergaan.
De artsen zeiden dat ik bijzonder veerkrachtig ben....
Ja, en hopelijk nog voor een hele tijd!
Liefs en groetjes en allemaal sterkte in je proces tegen de ziekte!

5\11\'08 op 1 na laatste stadium eierstokkanker. 4xcarbotaxol,zware operatie, 4xcarbotaxol. Schoon! ..\9\'09 was het weer terug. 6xCaelyx, maar bij de laatste steeg de CA-waarde weer en is nu weer Carbo Taxol...

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Wow Phoenix, lees het nu hoe het met je gaat.

Jeetje joh het is toch te gek voor woorden, dat ook dokters niet naar je luisteren, jij bent toch diegene die je eigen lichaam het beste kent.
Bemerk steeds meer dat ze vaak het toch beter weten en dan toch ook bij dit gebeuren als bij jou te laat zijn. Had je al niet genoeg aan je hoofd?
Snap het soms echt niet.
Gelukkig ben je er goed uit gekomen zeg.
Je bent een vechter en jij slaat je je hier ook weer doorheen, laat je niet onderkrijgen. jammer genoeg had het niet zover moeten komen als ze geluisterd hadden naar je.

Wat moet het een opluchting geweest zijn toen je je ogen opende na je operatie, je bent er nog en wat moet er door je heen gegaan zijn toen je de operatiekamer in ging zeg, denk dat wij dat niet eens kunnen indenken, dat moet vreselijk geweest zijn.

Meid, wens je heel veel sterkte toe met de chemo's

Liefss xx

Elsbetje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Beste Phoenix, wat een verhaal! Ben nog niet vaak op dit forum geweest omdat ik eigenlijk meer met de ziekte van mijn man bezig ben, ALS. hij zit in het laatste stadium.
Ook ik heb eierstokkanker stadium IV. Vorig jaar helemaal "schoon" geweest, maar binnen een half jaar was het terug, uitzaaiingen in longen en lever. Een vreselijke teleurstelling omdat ik mijn man zo graag tot het einde wil bijstaan. In januari startte ik met 3-wekelijkse kuren Carboplatin, maar na 4x bleken die helemaal niets te doen. Nu ben ik vorige week gestart met wekelijks CarboTaxol. Ik ben erg zwak op het moment en kan helemaal niets voor mijn man doen. We zijn de hele dag afhankelijk van zorg en mantelzorg.
Jouw verhaal, jouw al zo lange gevecht, geeft me moed. Zoals jij vecht voor je kinderen, zo vecht ik voor mijn man. Met je rug tegen de muur moet je van alles ondergaan en accepteren dat je niet meer gezond wordt, maar je weet waarvoor je het doet!
Ik wens je nog heel veel strijdbaarheid en kracht en vooral goede tijden met je kinderen. Hoe oud zijn ze nu?
Hartelijke groet,
Elly

Elsbetje (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Oh ja Phoenix, ik wilde nog zeggen dat ik me vervroegd heb laten keuren door het UWV en volledig werd afgekeurd. Dat scheelt financieel. Als je volledig bent afgekeurd krijg je 75% en als je pensioen hebt opgebouwd, vindt er na ontslag vaak een aanvulling uit het pensioenfonds plaats. Bij mij is dat tot 80%. Misschien de moeite waard om uit te zoeken hoe dat bij jou zou uitpakken. Elk % is er één.
Elly

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Zandvoort Geboortedatum: 1961-12-18
Lieve Phoenix,

Wat fijn om weer "iets" van je te horen! En wat een verhaal!Wat heb je weer een hoop ellende doorstaan zeg!
Je bent echt door het oog van de naald gekropen. En dan nu weer aan het kuren... Wat ben jij een voorbeeld voor ons allemaal! Wat een knokker en wat een wilskracht!
Vervelend dat je niet serieus genomen werd door de medici! Laat dit een leerschool voor ze zijn! Patienten weten/voelen soms beter, hoe hun lijf voelt, dan dat de "boeken" vertellen!

Ik wens je heel veel sterkte met de kuren en hoop dat je nog een hele tijd samen met je kinderen gegund is!

Fijn om te lezen, dat bij je dochter niets gevonden is! Dat is weer een zorg minder!

Jij hebt gelukkig gisteren weer een teken van leven gegeven aan ons lotgenoten en ik kreeg gisteren het bericht dat Loes een dierbare vriendin is overleden aan eierstokkanker. Hoe bizar kan het lopen....

Ik wens alle lotgenoten weer heel veel sterkte in de strijd!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
ik heb het geluk dat de chemo weer werkt! De tumormarker is gedaald naar 4100!Helaas kon ke kuur afgelopen dinsdag geen doorgang vinden, omdat al mijn bloedwaardes te laag waren. Hopelijk gaat het de komende week wel door.

@Marianne: Nog gecondoleerd met het overleiden van Loes. Confronterend..

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
Bedankt Phoenix.

Goed om te lezen dat de kuur aanslaat! Hoewel 4100 nog steeds duizelingwekkend hoog is! Wat ben jij toch een knokker zeg! En een groot voorbeeld voor velen van ons! Jammer dat de kuur deze week niet door kon gaan...Ik ga heel hard voor je duimen, dat het volgende week wel doorgaat!

Liefs,
Marianne

Dec 2000(38jr)debulking st.IIIB,6xchemo Carbo+Taxol.Recidief jan\'12 st.IV. Uitz.in lymfeklier lies (verwijderd mei\'12)& oa.in klieren langs buikslagader etc. 2014 nwe uitzaaiingen marker stijgt naar 182.Operatie 1 mei 2014 alles verwijderd! 16 mei 2e operatie ivm darmbeknelling.
Phoenix (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:ver stadium eierstokkanker 4 Jaar, 6 Maanden geleden  
En we gaan door!
Na de tweede chemocluster staat de tumormarker op 1560! Spectaculair gedaald dus! Ik voel de bulten her en der ook slinken. Als kadootje heb ik er nu alleen wel een trombosebeen bij gekregen. Nou ja, dat moet dan maar. Het is ingezwachteld en ik krijg binnenkort een steunkous aangemeten. Die moet ik twee jaar lang dragen, dus moet ik nog wel door (jammer dat ze die garantie niet kunnen geven...) Verder natuurlijk ook bloedverdunners prikken (minder leuk). Van de operatie voel ik me inmiddels goed hersteld en met de dunnedarmstoma (die een prolaps is geworden) heb ik ook aardig leren leven. Kortom: het gaat weer de goede kant op!

Iedereen heel veel liefs, sterkte en succes gewenst!

Moi (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Fijn om weer van je te horen Phoenix!

Wat goed, dat je marker zo spectaculair daalt! Het is mooi dat er nog van alles in te zetten valt, om tegen die rotkanker te strijden, maar je krijgt het niet cadeau zeg!

Nu weer een trombose been en steunkousen. Ik hoop inderdaad, dat je ze "verplicht" 2 jaar moet dragen! Een ander zou je het niet toewensen, maar jou des te meer!

Gelukkig lees ik dat het naar omstandigheden, weer wat beter met je gaat. Wat ben je toch een ontzettend sterke vrouw! Ik heb heel veel bewondering voor je.

Ik wens je weer heel veel sterkte in de strijd! Ik ga voor je duimen, dat de tumoren slinken, zodat je weer een tijd vooruit kunt.

Liefs,

Marianne

Myranda (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1955-00-00
Ha Phoenix,
Wat fijn om weer even wat van jou te horen. Mens wat moet jij toch allemaal meemaken!! En wat geweldig dat je het nog steeds zo'n goede moed hebt. Hoe is het met de kinders??
Krijg je nu ook weer chemo's of is het met de operatie opgerold?
Een hele fijne zomer toegewenst!
liefs Myranda

januari 09 geopereerd aan eierstokkanker. Stadium 2c. Zes chemo's in augustus'09 afgerond.
In maart 2010 een nieuwe tumor ontdekt in lympheklier in lies. Na 11 chemo's Carboplatin en Taxol is de tumor gelukkig weer verdwenen.Tumorvrij sinds aug 2010. Palliatief Controle om de 3 maand
Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Super om te lezen dat de markers weer goed gezakt zijn zeg.
Super geweldig.
Doorgaan doorgaan al valt het soms best wel tegen vind ik.
Je bent super sterk en een voorbeeld voor mij om te blijven knokken.

Heel heel veel sterkte en succes en hoop dat je
lekker kunt genieten van het heerlijke weer.

Liefs xxx

Ga naar bovenkant Reageer