Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
mijn hele verhaal tot nu toe (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: mijn hele verhaal tot nu toe
cieleke1 (Gebruiker)
hoi allemaal....ik ben een vrouw van 37 jaar oud
Junior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw cielpeters@live.nl Locatie: afferden limburg Geboortedatum: 1975-10-08
mijn hele verhaal tot nu toe 4 Jaar, 5 Maanden geleden  
hallo allemaal...

Na een paar keer gepost te hebben heb ik nu de behoefte om mijn hele verhaal op te schrijven...misschien hebben mensen er nog wat aan....

Op 4 september 2012 kreeg ik na een uitstrijkje (pap4)de diagnose bmhk.Er was een tumor van 7 mm geconstateerd en we moesten naar t Radboud in Nijmegen toe voor een kijkoperatie...daar werd nog een tumor gevonden van 2.5 cm...Er werd besloten tot een wertheim operatie met verwijdering van 1 eierstok(de andere hebben ze opgehangen),baarmoederverwijdering,en verschillende lymfeklieren,dit werd gedaan met de da vinci robot...De operatie was geslaagd,en ik kon naar huis na een dag of 5...een paar dagen daarna kreeg ik pijn in mn buik en we besloten hals over kop terug te gaan naar t radboud en daar constateerden ze een abces op de vaginatop...na verschillende rustige pogingen om dat abces door te prikken met een spatel,kwam er een verloskundige ....die vroeg om een lange schaar...ze begon via mn vagina te proberen t abces door te steken en te steken en te steken tot t lukte dachten ze....wat er toen gebeurde snap ik zelf nog niet helemaal...maar na 3 uur begon ik op te zwellen werd geel ....ik kreeg een buik zo groot als 9 maanden zwanger...mn tenen kon je niet meer zien van t vocht....en ik had zon druk in mn lichaam dat ik krioelde van de pijn....toen kwamen ze erachter dat de verloskundige met de SCHAAR mn urineleider van de blaas had gestoken...met alle gevolgen van dien...ik had binnen een week n vaginale katheter en een buikkatheter omdat ik incontinent was(volledig)ik had een dubbele longembolie door al t vocht(met als gevolg spuiten)
ze besloten tot een hersteloperatie maar dat kon pas op 2 januarie 2013...dus op bed gelegen met infecties tot 2 januarie thuis....de operatie ging redelijk goed...ik kreeg een splint(dun slangetje)door de urineleider heen om de urineleider te beschermen tegen de urine en die zou blijven zitten voor 8 dagen...maar na 2 dagen kwam er een assistent uroloog en zei dat die splint er wel uit kon nu(ik dacht nog huh 8 dagen toch)maar goed je vertrouwd zon arts...dus eruit gehaald en ik begon weer pijn te krijgen op te zwellen...en mijn urine kwam door t buikgat(buikkatheter gat die ze verwijderd hadden)eruit lopen....die splint had er nooit uit gemogen zo vroeg met als gevolg OPERATIE MISLUKT...dan krijg je te horen dat er nog 1 kans was om dit te herstellen anders moest mn nier en de urineleider eruit....

weer naar huis om te wachten op de operatie die pas 3 april jl.was omdat ik vol infecties zat en na 11 narcoses en 3 ruggeprikken wel toe was aan lichamelijke en psychische rust....kreeg een nierkatheter geen pretje!!!

3 april weer grote operatie gehad en deze is gelukt de urineleider hebben ze nu in de blaas geplaatst en de blaas wat omhoog gehangen....

t plassen gaat nu redelijk goed alleen stroomt er nog urine terug naar de nier af en toe en dat geeft stuwingen

de diagnose dat ik kankervrij was heb ik niet meegekregen door dit hele verhaal want ik kreeg dat te horen in een gesprek waar ik vol zat met morfine en ketamine en ik de schrootjes lag te tellen op t plafond...mn vriend zei later ciel je bent kankervrij....ik kan dat nog steeds moeilijk verkroppen...

ik heb last van lymfevocht in mn liezen schaamstreek en buik...wat erg vervelend is...

ik ga nu naar de medisch psycholoog om alles op een rijtje te krijgen..de angsten..de medische fout..de kanker,waar t allemaal mee begon...
ik kan de draad nog moeilijk oppakken en ik probeer wel te genieten van mn vriend en mn 2 kindjes maar tis net of mn gedachtes steeds afdwalen,door de vele narcoses vergeet ik heel veel....ik ben nog ontzettend moe...en weet de dag nog niet zo goed in te delen....

veel mensen in mn omgeving hebben zoiets van het is toch over nu ciel ga door met je leven maar dat gaat niet....
tuurlijk heb ik goeie momenten en die probeer ik ten volle te benutten...ben net voor t eerst gaan shoppen met mn dochtertje en dat was superleuk...nu lekker op de bank bijkomen met een koud glas cola haha

ik wens jullie allemaal veel sterkte en moed...en VECHTLUST....

heel veel liefs ciel

hallo

op 4 sept 2012 kreeg ik de diagnose bmhk,na een geslaagde wertheim met verwijdering van 1 eierstok en lymfeklieren kreeg ik een abces in de buik,die ze hebben proberen door te steken vaginaal met een schaar....helaas staken ze mis...met als gevolg de medische fout urineleider van de blaas af.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Re:mijn hele verhaal tot nu toe 4 Jaar, 5 Maanden geleden  
hoi ciel jemig wat een verhaal zeg wat jou is overkomen niet normaal meer toch ,ik hoop echt dat het van af nu bergopwaarts met je mag gaan en jeweer kan gaan genieten van je leven .
dan heb ik met al mijn klachten en pijntjes weinig in te brengen .
veel liefs only

cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw cielpeters@live.nl Locatie: afferden limburg Geboortedatum: 1975-10-08
hoi only

bedankt voor je lieve reactie....ik hoop ook dat t vanaf nu bergopwaarts gaat....

hoe is t met jou?

liefs ciel

hallo

op 4 sept 2012 kreeg ik de diagnose bmhk,na een geslaagde wertheim met verwijdering van 1 eierstok en lymfeklieren kreeg ik een abces in de buik,die ze hebben proberen door te steken vaginaal met een schaar....helaas staken ze mis...met als gevolg de medische fout urineleider van de blaas af.
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
hoi ciel

met mij gaat redelijk ,alleen mijn darmen heb ik problemen mee nu vandaag ook weer , twee keer ontlasting en meteen de tweede keer weer bloed ,kan paar dagen goed gaan en dan in ene is het weer hopeloos mis , verder ben ik voor alnog steeds erg bang dat het terug komt , ja ben een beetje bange muts geloof ik de meeste hier zijn erg moedig en optimistisch dikke knuffel voor jou

cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
hey only..

Ik denk dat iedereen hier ook haar angsten heeft ....ik wel hoor....ik ben ook bang dat t terugkomt,of dat ik ergens anders kanker krijg....
Ik heb 5 juli een darmonderzoek,ik had bloed bij de diaree,raar maar waar,zie er wel tegenop met een slang in je achterste,maar ja ff doorzetten maar weer...

Weet je only ik denk dat iedereen op zn eigen manier met zn eigen situatie omgaat ,er is geen goeie of slechte manier denk ik ...de een is erg bang de ander soms,weer een ander werkt na 8 weken weer,ik vind t mooi om al die verhalen hier te lezen en informatie te delen,je leert er veel over en ziet dat andere misschien met dezelfde dingen kampen als jezelf,dat geeft ook weer rust dat je niet de enige bent(misschien raar gezegd)

Je kunt een ander tot steun zijn das ook een mooi gegeven!!!!

dikke knuffel meid en ik ben er voor je als je wilt praten,of als je iets van je af wilt schrijven

gr ciel

hallo

only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
lieve ciel ik ben er ook voor jou als je wil praten oke
dat darm onderzoek heb ik een aantal weken geleden gehad , ik kreeg in ene allemaal bloed langs achter ipv ontlasting nu schrok me echt wezenloos.
nu heb ik nog af en toe bloed bij de ontlasting toevallig gisteravond weer.
darmonderzoek wees uit dat door de bestralingen de darmwand aangetast is en wasecht helemaal kapot heb de foto,s mogen zien we schrokken ons echt rot, heb er prednison voor gekregen helpt wel goed .
liefs only

Bojo (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Gelderland Geboortedatum: 1973-01-01
Re:mijn hele verhaal tot nu toe 4 Jaar, 4 Maanden geleden  
Hallo Ciel,

Wauw, hoeveel pech kan je hebben zeggen. Heel veel in jouw geval. Tot nu toe petje af hoe je je er doorheen geslagen hebt.
Herkenbaar wat je schrijft over de omgeving die weer verder gaat met de dagelijkse beslommeringen en minder interesse of begrip voor jou heeft terwijl je nu eigenlijk pas begint met het herstel (letterlijk en figuurlijk) en juist nu in staat bent om jezelf te uiten en je behoefte hebt aan steun zonder het gevoel te hebben dat je zeurt en vooral blij moet zijn dat het allemaal toch nog goed is gekomen. En dat is voor "de ander" lastig in te voelen denk ik als ze zelf niet in een soortgelijke situatie hebben doorgemaakt. Dan staat het, ook wel begrijpelijk, verder van ze af als de concrete zaken zoals opname, fysiek ziek etc wegvallen. Soms weten ze zelf niet goed om te gaan met de situatie en kan het ook een reden zijn om er zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Dan kan het verrassend uitpakken als je zelf het gesprek begint en openhartig bent, kan soms net een drempel voor de ander zijn die dan wordt weggenomen. Lastig, maar ik hoop dat je toch een paar naasten hebt waar je je gevoel kan delen.
Ik hoop dat je er met de professionele begeleiding (goed dat je die gezocht hebt) langzamerhand sterker uit gaat komen.

Wilde je in ieder geval heel veel sterkte wensen!

Gr. Bojo

Toevallig ben ik ook in het Radboud behandeld, we hebben zelfs in dezelfde periode (Jan 2013) op dezelfde gang gelegen (uro en gyn waren volgens mij samen). Ikzelf heb gemerkt dat je altijd zelf op moet blijven letten, geen ja en amen zeggen tegen de artsen ook al zijn het artsen (of verpleegkundigen) Veel kritische vragen stellen en soms gewoon weigeren. Overigens waren er ook goede ervaringen hoor.

cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
hoi only

Gelukkig dat de prednison zo goed werkt,ikben benieuwd wat t bij mij is want ik heb geen bestraling gehad....
ik ga dr gewoon heen maar zie er wel tegenop,dacht dat ze dat onderzoek met n roesje deden,maar helaas....ik zal wel iets laten weten

liefs ciel

hallo

cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Bojo

Allereerst bedankt voor je reactie...en wat toevallig dat we allebei op dezelfde tijd in t zelfde ziekenhuis op dezelfde afdeling lagen ....ik lag op kamer 14,een 4 persoonskamer....
Ik moet zeggen ik heb 3 artsen die me daar behandelen in t radboud,en dat zijn ook nog de enigste 3 die aan me komen en dan zijn dr zusterzeel(prachtvrouw)...dr amy poulino(van t zelfde)en dr sedelaar(uroloog en een lieve vent)....
inderdaad t verplegend personeel daar ,je moet ermee oppassen,ikzalje n verhaal vertellen van een verpleegster daar ,ik zal geen namen noemen..die kwam een dag na mn operatie dat ik moest douchen ,ik zei ja maar laat me ff rustig omhoogkomen....maar nee ze pakt mn arm trekt me op(wond open)...zet me op zon rijdende stoel ,rijd me naar de douche,geeft me de douchekop,GEEN BEL,en zegt doodleuk ik ga visite lopen met de arts...voordat ik t wist was ze weg EEN GOEIE 25 MINUTEN LAG IK DAAR ME WARM TE HOUDEN MET DE DOUCHEKOP ZONDER BEL BIJ DE HAND....ik heb dat gemeld en ik heb die ook nooit meer gezien...dat kan natuurlijk niet,ik kon niks niet eens mezelf wassen op dat moment...Je moet goed opletten wat ze willen daar en of ze je dossier gelezen hebben want dat is vaak ook een probleem....
Er waren natuurlijk ook hele lieve verpleegsters zoals rianne en marjolein om er maar eens 2 in t zonnetje te zetten...zulke lieve meiden...

Ik wil niet nieuwsgierig zijn maar waarvoor lag jij daar?

heel veel liefs ciel

hallo

cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Ik vind dit trouwens een super forum...heb er heel veel aan!!

hallo

Bojo (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Gelderland Geboortedatum: 1973-01-01
Ik heb je een PM gestuurd!

cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Ik heb je r weereen teruggrstuurd

hallo

cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:mijn hele verhaal tot nu toe 3 Jaar, 11 Maanden geleden  
Zo ff een update...

lang niet meer hier op t forum geweest,omdat ik het mentaal even niet meer aankon.
Ze hebben bij mij een tweede hersteloperatie gedaan van mn urineleider en die is nog niet helemaal gelukt...veel stuwing op mijn linkernier omdat ze door het reimplanteren er steeds een stukje af hebben moeten knippen,dus nu zijn de kleppen eruit....
Herstel gaat dus erg moeizaam en ben ontzettend veel moe,ik heb gevraagd wat de mogelijkheden nu voor me zijn en de enige mogelijkheid is de linker nier te verwijderen,maar dat dat nu nog niet kan omdat ik eens eerst moet herstellen van de bmhk en de operaties die daarop volgden,en de reimplantaties van de urineleider...en de longembolie...
Daar zit je nu thuis,niks te doen als alleen een beetje poetsen en koffie leuren haha...omdat mn conditie nog niet echt vooruit wil...ik heb veel infecties,door de stuwing..
De eerste 2 controles van de bmhk waren gelukkig goed ,alleen zat er een cyste op mn eierstok die ze hadden opgehangen ,maar ze houden dat in de gaten...

Heel veel sterkte allemaal

hallo

Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Re:mijn hele verhaal tot nu toe 3 Jaar, 11 Maanden geleden  
Hoi Cieleke,
wat fijn dat je even komt vertellen hoe het met je gaat, en wat balen dat de operatie niet helemaal gelukt is en het herstel langzaam gaat. En je dan waarschijnlijk nog een operatie in het vooruitzicht hebt?

Wel super dat de controles van de bmhk goed waren. Kleine lichtpuntjes zijn er om te koesteren, als er zoveel tegen zit.

Veel succes met aansterken!

groet, Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
cieleke1 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:mijn hele verhaal tot nu toe 3 Jaar, 1 Maand geleden  
Hallo allemaal....

Eerstens sterkte voor jullie allemaal ,heb weer met bewondering jullie verhalen gelezen....
Ik wou even vertellen dat bij mij na alle ellende nu mn linkernier en urineleider in oktober verwijderd worden,ik heb teveel last van de reflux en mn nierfunctie gaat snel achteruit nu....veel infecties en nierontstekingen...pfff na 2 jaar nog geen einde.....
Van baarmoederhalskanker naar nierverwijdering,je maakt t mee ....
Ik ga mn nier wel doneren aan iemand die t hard nodig heeft en misschien weer een mooi leven ervoor terugkrijgt,en ik een leven zonder pijn,al kunnen de artsen me dat niet garanderen.

ik ga jullie weer op de hoogte houden

xxx ciel (en doorvechten he)

hallo

Ga naar bovenkant Reageer