Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
goed nieuws bij endeldarmkanker (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: goed nieuws bij endeldarmkanker
Elia (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
goed nieuws bij endeldarmkanker 4 Jaar, 6 Maanden geleden  
http://www.nu.nl/gezondheid/3521616/nieuwe-behandelmethode-endeldarmkanker-ontdekt.html

wat knap allemaal dit! Hopelijk is dit er snel door, zodat een stoma tot de verleden tijd kan horen~.

groetjes allemaal
Elia

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Josi (Gebruiker)
endeldarmkanker, tumor in de vagina.
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 0000-09-14
Re:goed nieuws bij endeldarmkanker 4 Jaar, 6 Maanden geleden  
Kijk, dit lijkt me een mooie plek.

Nogmaals hallo Elia,

Dit bovenste had ik eerder moeten weten. Ik ben al in 2010 geopereerd en heb inderdaad een stoma (blijvend). Tja, ik deed ook 'Wait and See' toen ik er niet voor koos om na de operatie een chemo-behandeling te doen. Het is niet gebruikelijk bij endeldarmkanker, omdat je vooraf al bestraald wordt.
Na een half jaar had ik een tumor in de vagina en uitzaaiingen in de longen. Na extra bezoeken aan Daniel den Hoed en Antonie van Leeuwenhoek was het wel duidelijk dat ik in het palliatieve stadium kwam. Men probeert je leven zo lang mogelijk te rekken met zo goed mogelijke kwaliteit van leven.

Tot er onverwacht in april dit jaar opeens geen metastasen in de longen te vinden waren... waardoor de behandeling die al ingepland was (hyperthermie) niet door ging.
In plaats daarvan is nu het traject opgestart om mij te opereren met voor het eerst de mogelijkheid om te genezen!!
Mijn operatie heet totale exenteratie, waarbij alle organen uit het kleine bekken verwijderd worden. Ik probeer al maanden lang iemand te vinden die hier ervaring mee heeft. Mijn man vindt alleen Amerikaanse blogs. Ja, recent hoorde ik van een Nederlandse man, maar dat is niet hetzelfde.

Dit in antwoord op je vraag in het hoofdstuk 'hoe ben je hier terecht gekomen'.

een hartelijke groet,
Josi

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Ga naar bovenkant Reageer