Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Themadag : BRCA Wil ik het weten? En dan? (1 bezoeker) (1) Gast
Forumregels / Instructie & Tips / Mededelingen
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Themadag : BRCA Wil ik het weten? En dan?
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Themadag : BRCA Wil ik het weten? En dan? 4 Jaar, 2 Maanden geleden  
.
Op 28 september 2013 wordt er door de borstkankervereniging Nederland een Themadag georganiseerd over erfelijke borst- en eierstokkanker. Locatie: Utrecht.

Er zijn in Nederland ongeveer tweeduizend families bekend waarbij een aanleg voor erfelijke borst- en eierstokkanker is vastgesteld. Vrouwen die drager zijn van een BRCA1 of BRCA2 genmutatie, hebben 60-80% kans om voor hun zeventigste verjaardag borstkanker te krijgen. Ook hebben ze een hogere kans op eierstokkanker. Voor vrouwen met BRCA 1 is dat 30-60% en bij BRCA2 5-20%. Ook mannen met BRCA1- of BRCA2 hebben meer kans op borstkanker. Deze varieert van enkele procenten bij BRCA1 tot 7% bij BRCA2.

Op 28 september houdt de Programmacommissie Erfelijkheid van de Borstkankervereniging Nederland een themamiddag over erfelijke Borst- en eierstokkanker, met als titel 'Wil ik het weten? En dan?' Er zijn lezingen en workshops over het laatste nieuws op gebied van erfelijkheid, preventieve behandelingen en wat een (mogelijk) erfelijke belasting mentaal met mensen doet. Daarnaast is er gelegenheid tot het ontmoeten van lotgenoten.

Het congres wordt gehouden in congrescentrum cursus- en vergadercentrum Domstad in Utrecht.

Meer info / inschrijven?
Ga naar http://www.brca.nl/Congres/Themadag-2013

Laatste Wijziging: 19/07/2013 23:00 Door Hilde.

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Ga naar bovenkant Reageer