Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Baarmoederhalskanker - behandelingen/ervaringen (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Baarmoederhalskanker - behandelingen/ervaringen
sleutelgirl (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:Baarmoederhalskanker - behandelingen/ervaringen 3 Jaar, 12 Maanden geleden  
Wat heerlijk dat je dit goede nieuws gekregen hebt Ingrid dat je toch nog een kindje zult kunnen krijgen! Geniet ervan en probeer positief te blijven want positiviteit heeft invloed op het functioneren van je lichaam. Dit is nog niet medisch bewezen maar er zijn wel aanwijzingen voor. Kankercellen worden actief wanneer het met jou iets minder gaat, zo is het met mij ook gegaan. Ik heb iets ingrijpends meegemaakt (mijn dochtertje van 2 jaar bleek een hersentumor te hebben en moest geopereerd worden) nadat dit allemaal achter de rug was bleek ik zelf baarmoederhalskanker te hebben. Toen moest ik een Wertheim operatie ondergaan. Alle weefsel in mijn kleine bekken is verwijderd, alsmede mijn lymphen en deel van de endeldarm en vaginatop en de baarmoeder. Een paar jaar na de operatie had ik last van incontinentie en heeft de uroloog bij mij een TVT-ingreep uitgevoerd waarmee het probleem op eenvoudige wijze verholpen zou worden aldus de uroloog. Helaas heeft hij de operatie iets TE goed uitgevoerd en het bandje te strak gespannen waardoor mijn urinebuis in een stand is gekomen dat zelfstandig plassen niet meer mogeljk bleek te zijn. Met een doos catheters ben ik het ziekenhuis uitgegaan 20 jaar geleden en tot op de dag van vandaag moet ik mezelf nog steeds catheteriseren.
Reactie van de uroloog was: u heeft in ieder geval geen incontinentieprobleem meer.
Nadat ik een second opinion in een ander ziekenhuis had laten doen om te kijken of een hersteloperatie mogelijk was, kreeg ik daar te horen dat deze ingreep niet nodig was geweest omdat het probleem met bekkenbodemspieroefeningen opgelost had kunnen worden, helaas kon een hersteloperatie niet meer gedaan worden omdat er te veel littekenweefsel in korte tijd ontstaan was en het risico op beschadiging van de urinebuis te groot was en het gevolg zou dan een stoma zijn!

Groetjes,
Ingrid

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
kwingerd (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:Baarmoederhalskanker - behandelingen/ervaringen 3 Jaar, 11 Maanden geleden  
@Sleutelgirl, wat heb jij een hoop meegemaakt! Je dochter, baarmoederhalskanker en dat je tot op heden door een 'fout' van de uroloog nog steeds moet katheretiseren .. Maar inderdaad een positieve instelling kan zoveel uitmaken! Hoewel ik me ook best kan voorstellen dat dit niet altijd even makkelijk zal zijn.

Hierbij even een update van de afgelopen periode:
Het gaat steeds beter met me! Blaasontsteking is helemaal verdwenen. Plassen gaat steeds makkelijker, nog geen 'seintje' maar begin er nu ook aan te wennen. Af en toe wel het idee dat dit terugkomt, voel het dan ergens in de verte ... (om het zo maar te zeggen).

We zijn ook bij de Vruchtenburg geweest. Het was een heel fijn gesprek. Het eerste gesprek was voor nu ook meteen het laatste gesprek, het gaat goed met ons! We mogen wel altijd weer contact opnemen, dus dat is fijn.

Fysiotherapie ben ik ook mee begonnen en voorlopig geen tekenen van oedeem. Flink wat oefeningen meegekregen om alles weer te verstevigen. Buik is wel wat slapper geworden en voel de oefeningen dan ook goed. Had best wel spierpijn maar dat is een goed teken.
Ondertussen ook alweer halve dagen aan het werk en het gaat best goed. Af en toe nog mijn rustmomenten pakken maar ook dit gaat beter.

We hebben voor november ook nog een week vakantie geboekt, hier kijken we erg naar uit. Voor de zekerheid laat ik wel steunkousen aanmeten. Deze moet ik dan in het vliegtuig dragen en eventueel straks voor het hardlopen. Dit kan in de eerste periode nog prettig zijn.

Morgen gaan we naar de Olijf dag en volgende week dinsdag de 5/6 weekse controle in het UMC bij prof. Verheijen. Uiteraard zal ik hierna weer posten. Een klein beetje de zenuwen, als alles maar goed heelt. Zo voelt het wel maar een bevestiging is dan toch wel weer fijn.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Wendy: gaat het met de blaas al beter en Ingrid nog nieuws?

Een fijn weekend gewenst!

Liefs Kim

10-06-2013 --- uitslag uitstrijkje Pap 3B
14-06-2013 --- onderzoek, coloscopie
28-06-2013 --- uitslag BMHK
03-07-2013 --- conisatie
09-07-2013 --- uitslag stadium 1B
04-09-2013 --- trachelectomie, 19 klieren verwijderd
13-09-2013 --- uitslag schoon, geen nabehandeling
sleutelgirl (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo Kim,

Geniet van je weekje vakantie en blijf positief alleen zo kan je overleven!

Wat die oedeem betreft daar heb ik tot op heden geen last van gekregen hoor, dus als het niet nodig is zou ik die steunkousen ook niet aantrekken. Dat geeft alleen maar druk die misschien niet nodig is.

Fijn dat het met je blaas weer de goede kant uit gaat! Dat gevoel komt wel weer terug hoor, ik heb daar ook in het begin na de operatie wat moeite mee gehad maar dat gaat over.
Heb je geen problemen met je stoelgang? Heb je ook oefeningen geleerd om daarbij met je handen te helpen? Dat doe ik nog steeds en dat werkt goed.

Je schrijft dat je bij de Vruchtenburg bent geweest, wat is dat? Dat ken ik niet.

Tot nu toe ben ik na mijn operatie nog steeds kankervrij en daar ben ik blij om.

Je vroeg of er nog iets nieuws te melden was? Ja, helaas moet ik binnenkort een revisie-operatie aan mijn heup ondergaan.
In 2008 is bij mij een kunstheup geplaatst, helaas niet op juiste wijze waardoor er al een pees tussen het gewricht heeft gezeten die er in een ander ziekenhuis tussenuit gehaald is en waar toen ontdekt werd dat de heup foutief geplaatst is.
Ik loop al geruime tijd met behoorlijk veel pijn.
Die kunstheup moet er nu dus uitgehakt gaan worden (ja want inmiddels zit de steel vastgegroeid in mijn bot) en moeten ze het bot splijten om die steel eruit te kunnen halen. Ook de kom moet vervangen worden omdat die te veel naar voren gekanteld is geplaatst.

Je zult begrijpen dat ik hier niet naar uit zit te kijken maar met pijn verder is ook geen optie. Dit was voor mij ook weer een gebeuren van pech net als met die andere ingreep destijds.

Ik blijf echter positief en heb alle vertrouwen in de arts in het ziekenhuis waar binnenkort deze revisieoperatie gaat plaatsvinden aan mijn heup.
Ik had oorspronkelijk op 2 september al geopereerd zullen zijn, maar net een week voor de operatie kreeg ik opeens rode bultjes in mijn nek en dat bleek Gordelroos te zijn..... nu is de operatie even uitgesteld totdat de gordelroos helemaal verdwenen is want ze willen niet opereren met die gordelroos erbij dat is een te groot risico.
Ik hoop dus dat die Gordelroos gauw weggaat want ik had mezelf al helemaal ingesteld op de komende operatie en nu is alles weer onzeker.......

Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte de komende tijd en onthoud dat positiviteit van invloed is op je lichaam hoor, ik spreek uit ervaring
Ik geef wel toe dat het niet altijd even makkelijk is hoor.... maar dan denk ik: even mezelf vermannen en er weer tegenaan en toekomstgericht blijven kijken

Doe de mensen bij Olijf de hartelijke groeten van mij! Zit Gerda Noordermeer er nog? Daar had ik destijds een heel fijn contact mee, zij was de gespreksleidster.

Jullie ook een fijn weekend!

Groetjes,
Ingrid

Wen (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Utrecht Geboortedatum: 1977-11-28
Ha die Kim!

Hier is het relatief rustig aan het front.
Vorige week CT scan met contrast gehad om uit te sluiten dat er tijdens de operatie iets lek is geprikt.
De 18e wordt er nog gekeken of de blaaswand beschadigd is geraakt.
Ondertussen antibiotica gehad (variant nr 6) en aankomende week weer naar het lab.
Dus ben er nog wel even zoet mee zo ;(
Heb nu eindelijk het idee dat de ontsteking nu aan het afnemen is. Zal ook tijd worden!

Recent bruiloft van mijn beste vriend gehad en daardoor fikse terugslag gehad met oedeem.
Week lang keiharde buik, liezen en benen. Zitten en lopen was niet fijn...
Na anderhalve week is het nu eindelijk wat soepeler en begint de zwelling af te nemen.

Hopelijk volgende week starten met (rustig) sporten, in de hoop op die manier wat kilo's van het stilzitten kwijt te raken en het doorbloeden (incl vochtafvoer) positief te prikkelen.
We zullen het zien...!

Succes dinsdag Kim! Idd fijn om het bevestigd te krijgen.

Groeten Wendy

10-04-2013 ------ uitstrijkje pap3a
15-04-2013 ------ ernstige dysplasie
08-05-2013 ------ lisexcisie
24-05-2013 ------ uitslag tumor, bmhk
18-06-2013 ------ stadium 1b
17-07-2013 ------ trachelectomie en 32 lymfeklieren verwijderd
26-07-2013 ------ schoon, geen nabehandeling
kwingerd (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Beste Ingrid,

Jeetje, ik heb zoveel respect voor jou! Ondanks alle tegenslagen blijf je positief.
Het klinkt als een zware operatie, je (kunst)heup. Je zal vast en zeker weer enige tijd moeten revalideren. Maar wat ik uit je verhaal begrijp kan het na de operatie alleen maar beter gaan. Ik hoop dat de gordelroos snel weg is en je geopereerd kunt worden. Kan me best voorstellen dat je hier niet naar 'uitkijkt' en je best zenuwachtig zal zijn. Ben benieuwd wanneer je geopereerd word en zal dan uiteraard voor je duimen!

Ik heb morgen om 16.00 uur de afspraak voor het aanmeten van de steunkousen. Ik zal dit nog goed bespreken met de therapeut en ik zal dit dinsdag tijdens de controleafspraak ook nog even bij prof. Verheijen checken. Beter teveel informatie dan te weinig. Heb inderdaad en gelukkig tot op heden nog geen last van Oedeem(klachten).

Ik heb ook geen problemen met de ontlasting. Wel af en toe nog een bepaalde druk bij mijn stuitje, voornamelijk in de ochtend. Plassen gaat na de ochtendurine ook stukken makkelijker. Al met al mag ik absoluut niet klagen!

De Vruchtenburg biedt psychologische ondersteuning aan mensen met en ná kanker, maar ook voor de naasten. Het was voor mij en mijn vriend een ontzettend fijn gesprek. Er was ruimte voor emotie maar ook voor een lach. We gaan goed met de emoties om en hopen dit zo voort te kunnen zetten. Mochten we in de toekomst nog behoefte hebben aan steun, dan kunnen we altijd weer bij de Vruchtenburg terecht.

Over de Olijfdag: we kijken er met een goede en fijne gevoelens op terug! Veel bruikbare informatie. Ik merk dat er na verloop van tijd weer wat vragen waren ontstaan en deze zijn prima beantwoord. De dag was zeer goed georganiseerd en het klinkt misschien raar maar het was ook gewoon ontzettend gezellig! Ik overweeg ook om activiteiten als vrijwilliger op te gaan pakken. Er is gewoon een bepaalde 'verbondenheid'. Niet direct (eerst volledig herstellen) maar zeker op termijn.

Hou je mij/ons weer op de hoogte van alle vorderingen? Ik duim voor je! En natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe het gaat met IngridS. Twee Ingrids op dit forum

Liefs Kim

03-07-2013 --- conisatie
kwingerd (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hoi Wendy!

Fijn om weer van je te horen!

Het zou ontzettend fijn zijn (en goed nieuws!) als de ontsteking afneemt. Ik was het na twee weken alweer helemaal zat. Merkte ook dat ik er emotioneel van werd, het is een 'herinnering aan de ingreep en indirect aan de kanker'. Was ontzettend blij dat de blaasontsteking weg was. Hoop zo dat jij zeer binnenkort ook dit nieuws zal krijgen. Hou ons op de hoogte!

Oef ... dat oedeem is niet niks Heb hieromtrent gelukkig geen klachten. Ik ga nu wel iedere week naar de therapeut. Deze meet dan de omvang van mijn benen op en checkt mijn buik etc. Aanstaande donderdag heb ik een gezamenlijke afspraak met mijn vriend, deze krijgt dan 'les' in de drainage/massage. Helemaal niet verkeerd

Zou zooooo graag weer willen hardlopen! Kan dan altijd zo goed mijn gedachten op 'nul' zetten. Het kriebelt .... En inderdaad, de kilo's. Maar meer de conditie. Misschien wil ik ook wel teveel, het is tenslotte nog maar 4,5 week geleden. Nog even de rem erop ... Ik dacht trouwens ook aan Yoga. Niet te intensief maar de training is ontzettend goed voor lichaam en geest.

Ik zal dinsdag weer even updaten, voor nu een fijne avond!

Liefs,
Kim

03-07-2013 --- conisatie
kwingerd (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Beste allemaal,

Hierbij een update van de controle van vandaag:

Het herstel was prima, geen bijzonderheden. Ik mag alles weer! Wel twee 'maren':
1. Ik heb geen cerclage meer! Dit schijnt in 10% van de gevallen voor te komen en is volgens prof. Verheijen niet erg. Mijn eigen weefsel heeft dit overgenomen en ervoor gezorgd dat de 'opening' behouden blijft. Zwanger worden is nog steeds geen probleem en ook de kans op vroeggeboorte is hierdoor niet toegenomen. Mochten er toch twijfels ontstaan tijdens de zwangerschap, dan wordt dit met ongeveer 14 weken weer hersteld. Ik heb gelezen dat dit middels een plaatselijke verdoving mogelijk moet zijn. Prof. Verheijen gaf ook aan dat er nu (internationaal) twijfel is over het aanleggen van een cerclage bij een trachelectomie daar het 'nut' niet bewezen is. Tja ... dubbelzijdig gevoel: aan de ene kant blij dat mijn lichaam goed hersteld en ook iets van buitenaf weer zelf opruimt maar toch ... Bespreken het voor de zekerheid nog een keer bij de volgende controle, deze vindt in januari plaats en dan in Rotterdam. Had eerlijk gezegd ook meer verwacht van de cerclage, het is uiteindelijk maar een dun draadje.
2. Er wilde een hechting op mijn buik niet zelf verdwijnen. Ook de huisarts lukte het niet maar deze is nu weg! Een hoop getrek maar de littekens genezen verder goed.

Wel ontzettend verkouden geworden dus nu snel mijn bedje in! En blij zijn met het feit dat ik goed herstel!

Liefs Kim

03-07-2013 --- conisatie
sleutelgirl (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo Kim,

Wat fijn dat je zo'n goed bericht hebt gekregen!
Die verkoudheid gaat wel weer over maar je hebt nu in ieder geval weer
wat meer duidelijkheid en je lichaam kan een zwangerschap aan!
Gefeliciteerd hoor!

Lieve groet,
Ingrid

Wen (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Utrecht Geboortedatum: 1977-11-28
Hi Kim,

Wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen! Toch ook fijn om te horen dat je lichaam goed herstelt.
Controle in Rotterdam? Zit prof Verheyen daar ook?

Nu eerst je energie sparen en lekker naar je vakantie toe leven!
Alvast heel veel plezier gewenst!

Groeten

Wendy

10-04-2013 ------ uitstrijkje pap3a
15-04-2013 ------ ernstige dysplasie
08-05-2013 ------ lisexcisie
24-05-2013 ------ uitslag tumor, bmhk
18-06-2013 ------ stadium 1b
17-07-2013 ------ trachelectomie en 32 lymfeklieren verwijderd
26-07-2013 ------ schoon, geen nabehandeling
kwingerd (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:Baarmoederhalskanker - behandelingen/ervaringen 3 Jaar, 10 Maanden geleden  
Beste allemaal,

Het is alweer enige tijd geleden, dus hierbij maar weer eens een update.

Het gaat goed met me, met ons. We zijn net terug van een heerlijke week vakantie en dat heeft ons goed gedaan.

Vlak voor de vakantie heb ik wel even last gehad van negatieve gevoelens, met name boosheid. Boos dat ik toch gekozen heb voor de radicale trachelectomie en de (mogelijke) gevolgen hiervan. Hoewel ik tot op heden nog steeds volledig achter mijn keuze sta en dit dus ook kan verdedigen, voelde ik me boos. Boos op mezelf en dat is lastig. Gelukkig is dat nu stukken minder en ook deze fase zal moeten 'slijten'.

Ik weet nog wel exact wanneer deze gevoelens zijn begonnen, na de eerste keren gemeenschap. Door het littekenweefsel verlies ik na de gemeenschap een klein beetje bloed. Dit hebben we ook besproken met de gyneacoloog in Rotterdam, dit was 'normaal' en wordt bij de controle in januari nogmaals bekeken en evt. aangestipt met zilvernitraat. Prof. Verheyen had ons hiervoor ook al gewaarschuwd, geen paniek. Het is een herinnering aan hetgeen wat is gebeurt en dat maakte me boos. Gelukkig gaan we hier samen goed mee om, praten we vaak met elkaar en zoeken steun bij elkaar.

Ik ben van het weekend weer eens gaan hardlopen, wat heerlijk! Heb gelukkig tot op heden nog geen last van oedeem. Wel ontzettende spierpijn nu, maar dat is goed. Mijn vriend (verloofde, want we gaan trouwen op 12 juni 2014) heeft 'les' gehad in lymphedrainage en past dit 1x per week toe. Het is ongeveer een massage van een uur, kan ook korter en het is niet vervelend. Het is zelfs fijn. Volgende week wil ik gaan starten met Yoga, goed voor lichaam én geest. Misschien vind ik hierin meer rust.

Met de blaas gaat het ook steeds beter, heb nu vaker 'het seintje', de ene dag gaat het makkelijker dan de andere dag maar dit alles zonder ontstekingen of andere ongemakken. Littekens op mijn buik genezen goed en ik verwacht dat dit over enige tijd nog slechts kleine streepjes zullen zijn.

Ben ontzettend benieuwd hoe het met jullie gaat! Hopelijk nog steeds positieve berichten.

Veel liefs,
Kim

03-07-2013 --- conisatie
San35 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Gelderland Geboortedatum: 1978-07-24
Re:Baarmoederhalskanker - behandelingen/ervaringen 3 Jaar, 5 Maanden geleden  
Waarom mijzelf voorstellen en deelnemen aan dit forum?!
Het is fijn om het optimisme van anderen te mogen ervaren in onzekere tijden.
Schrijven heeft me altijd geholpen om mijn eigen gedachten te ordenen in moeilijke of onzekere tijden.
Daarnaast vind ik de betrokkenheid van de mensen om mij heen ongelooflijk fijn, warm en het houd je sterk.
Zo kunnen we wat voor elkaar betekenen en ervaringen uitwisselen.
En het mooiste is dat ik steeds mijn geest kan verfrissen van de kanker en me aandacht op andere zaken kan ( en probeer ) te richten.
Want dat kanker nu even mijn lijf beheerst is al erg genoeg, maar mijn geest die beheers ik!!!

januari 2014 met mijn partner op vakantie in Cuba. Voelde me steeds al niet vol in mijn energie staan, snel moe, zeurende pijn in de onderrug en in de laatste week van de vakantie waren we aangekomen in een geweldig mooie romantische suitte. En ik...ik kon niet op of neer want kreeg acuut veel bloedverlies. Hier begon het leven van continu tampons, pakken maandverband, steeds meer pijnstillers en bezoeken aan de huisarts bij terugkomst in Nederland.

De huisarts bleef terughoudend en bleef na een uitstrijkje vast houden aan een bacteriële infectie!
2 antibiotica kuren verder en toenemende pijnklachten in de rug en buik inmiddels ook uitstrijkje gemaakt van de baarmoeder. Uiteindelijk op een avond met spoed naar het ziekenhuis gegaan en zo met spoed bij de gynaecoloog terecht gekomen. Pap 3 en een ontsteking aan de baarmoeder. Niks om me zorgen over te maken volgens de gynaecoloog. Spiraal verwijderd omdat dat de boosdoener was van mijn infectie en de oorzaak van het aanhoudende heftige bloedverlies. Een week later begon de medische molen van uitstrijke naar colposcopie naar lisexcisie en conisatie. Gelukkig onder narcose dus niks van mee gekregen. Volgens de gynaecoloog was de ingreep goed verlopen en na 1,5 week moesten we terug komen voor de uitslag. Mijn partner en ik voelde intuïtief aan dat hij al meer wist dan wat hij vertelde.

31 maart de uitslag: baarmoederhalskanker...
Je hoort het binnenkomen, alsof iemand je keel dichtknijpt en toch lijkt het niet over mij te gaan.
Ongeloof, angst, zorg, maar vooral verlamd!!!
Het besef van onzekere tijden, geduld, onderzoeken en behandelingen is aangebroken.
1 april de start in het Radboud te Nijmegen.
MRI scan, longfoto en opnieuw onder narcose inwendig onderzoek.
15 april eindelijk de uitslag: stadium 2b met uitzaaiingen in de steunwand en een verdenking op een eierstok, operatie is niet meer mogelijk en zal ik starten met 5 weken chemo en uit en inwendig bestralen, met als doel genezing!

Het moeilijkste vind ik het om de juiste keuzes te maken tussen 2 kwade.
Wel of geen eierstokken hoog laten hangen of gewoon kapot bestralen. Zit al een verdenking op, kans bestaat dat ze na bestralen toch gaan disfunctioneren na die operatie. Kortom nergens zijn garanties op.
Mijn partner en ik hebben besloten om geen operatie te ondergaan hiervoor en dus op naar de overgang.
Ondanks alles voel ik me mentaal best sterk, het meest bange ben en blijf ik dat die behandelingen mijn kracht treffen en de overgang mijn stemming etc waardoor je niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk niet meer in topvorm bent.
En dat beangstigd me....ik wil dichtbij mezelf, mijn kracht blijven en hoop dat het me lukt!
A.s. Dinsdag intake gesprek bij het Rijnstate in Arnhem en wens dat er dan vlot gestart kan worden!
Ik mis namelijk mijn oude leventje, al weet ik dat die nooit meer hetzelfde zal zijn.

Baarmoederhalskanker stadium 2b
Start chemo met bestralingen in en uitwendig voor 8 weken.
kwingerd (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Beste San,

Als ik je verhaal lees, heb je een heftige periode achter de rug en is de onzekerheid helaas nog niet voorbij. Die haast 'eeuwigdurende onzekere periode' met veel moeilijke keuzes, angst en toch ook vechtlust en positieve gedachten.
Optimisme en positiviteit zijn in deze periode enorm belangrijk. Goed om te lezen dat je je 'deelname' aan dit forum dan ook begint met positieve woorden!

Je kan veel steun vinden middels dit forum, het heeft mij in ieder geval veel geholpen. Ook om antwoorden te krijgen op vragen, welke artsen niet altijd voor mij konden beantwoorden maar mede-lotgenoten wel. Mede door het uitwisselen van ervaringen.

Je geeft aan bang te zijn om je oude leven kwijt te raken, een heel begrijpelijke angst en helaas kan niemand je garanties bieden. Dit was ook mijn angst en hoewel mijn behandeling anders was (geen chemo) kan ik wel zeggen dat ik lichamelijk compleet ben hersteld. Ook geestelijk gaat het goed. Ik kan dan ook alleen maar hetzelfde voor jou hopen.

Ik wens je heel veeeeeeeel sterkte en kracht toe voor de aankomende periode.

Groetjes Kim

03-07-2013 --- conisatie
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Hoi San,
welkom op dit forum, en fijn dat het gelukt is met het aanvragen van het account.
Veel sterkte de komende periode!
En ik sluit me aan bij Kim: ik heb zelf ooit veel steun gehad aan dit forum, ik hoop dat jij die steun hier ook gaat vinden.

groet, Hilde (Chica )

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
San35 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Gelderland Geboortedatum: 1978-07-24
Ha Hilde,

Jhaaaa super bedankt voor je hulp en fijn hier nu daadwerkelijk aan deel te kunnen nemen, bedankt.
Kim bedankt voor je reactie, wat heerlijk te lezen dat je goed bent herstelt!

Ja een heftige tijd is het zeker.
Het is nog best lastig om ook binnen je relatie niet alles te laten beïnvloeden door de kanker.
Het is continu het gesprek, soms niet tussen ons maar dan weer de telefoon, visite etc.
Voorlopig zal daar wel even geen ontkomen aan zijn.
Gelukkig zijn we er samen sterk, nuchter en evenwichtig in en kunnen we er ook soms de spot mee drijven.
En zelf zoek ik het gesprek toch ook steeds weer op...het beheerst je toch in bepaalde mate maar gelukkig niet alleen maar in negatieve zin.

Het houd me vooral bezig dat ik van mening ben dat ik hier iets positiefs mee moet gaan doen.
Preventie/voorlichting geven, de behoefte het de media in te gooien om bewustwording te brengen en info te verschaffen, een boek te schrijven en de opbrengst aan het KWF doneren etc etc.
Ik wil en moet hier wat positiefs mee doen al weet ik nog niet exact wat.

Nu eerst maar weer eens wat innemen en hopen dat ik dan toch straks in slaap kan vallen.
Welterusten meiden

Gr Sanne

Baarmoederhalskanker stadium 2b
Start chemo met bestralingen in en uitwendig voor 8 weken.
kwingerd (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Beste Sanne,

Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen ..?

De kanker heeft helaas invloed op een relatie, het beheerst op dit moment jullie leven en dat is niet meer dan normaal. Het is fijn om zo'n lieve partner te hebben (ik spreek uit ervaring) en om samen te vechten tegen die verschrikkelijke ziekte! Probeer, ondanks alles, zo veel mogelijk te lachen met elkaar. Dat vond ik zelf erg belangrijk en zo kon ik mijn gedachten verzetten en positief blijven, ondanks een zware periode.

Ik begrijp je wil om iets positiefs te willen doen, echter is jouw herstel nu het belangrijkste. Ik heb mezelf aangemeld als vrijwilliger van Olijf om een bijdrage te kunnen leveren, dat 'iets positiefs'. Ik wil mijn ervaringsverhaal gaan delen en wellicht middels hardloopwedstrijden bewustwording creëren. En ja, hardlopen kan ik dus ook weer. Er zijn best veel positieve verhalen en ik hoop dat je hier kracht in zal vinden. Maar nogmaals ... nu eerst aan jezelf denken!

Welterusten alvast.

Liefs Kim

03-07-2013 --- conisatie
Ga naar bovenkant Reageer