Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Baarmoederkanker. (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Baarmoederkanker.
Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Baarmoederkanker. 4 Jaar, 1 Maand geleden  
Hallo ik ben Stella.

Mijn verhaal begint in mei 2013,ik zit al 6 jaar in de overgang,als ik in mei een bloeding krijg,ik schrik daar toch wel van,want normaal is het volgens mij niet.
Ik maak een afspraak bij de huisarts,en die maakt ondanks de bloeding een uitstrijkje.en zegt gezien je leeftijd is dat niet goed,ik ben 55 jaar.Hij stuurt me door naar de Gynaecoloog.Ik kan daar snel terecht.De Gynaecoloog doet onderzoek een inwendige echo,en daar word een cyste gezien op mijn linker eierstok,die daar niet hoort te zitten,vooral niet omdat ik in de overgang ben.Het baarmoederslijmvlies is te dik maar is niet goed te zien door de vleesboom in mijn baarmoeder.Er word een onderzoek gedaan om weefsel weg te halen van het baarmoederslijmvlies,een pijnlijk onderzoek.Daarna word ik verwezen naar een andere Gynaecologe,die zal verder met me praten over alles.Ook daar kan ik snel terecht,dit is alleen een gesprek,maar ik moet een mri scan laten maken en een Ct scan laten maken.Zij denkt dat het mogelijk een eisprong is,dat gebeurd wel vaker.Gaat wat tijd tussen beide onderzoeken zitten.Intussen krijg ik de uitslag van het uitstrijke het was 0 tekort cellen om te kunnen beoordelen.Weer terug naar de Gynaecologe.Intussen precies een maand later heb ik weer een bloeding nu wat erger dan de eerste bloeding.Zij maakt en inwendige echo en zegt dat het een cyste is dat wijst op een cyste dat past bij een normale menstruatie.Ze maakt nog een uitstrijkje,en ik ga opgelucht naar huis.5 dagen later belt de Gynaecologe om te zeggen dat het uitstrijkje niet goed is,ik heb baarmoederkanker,ik schrik hier we van,had het niet verwacht,en intussen heb ik dus weer een bloeding 13 dagen na de laatste bloeding,het maakt me zo moe.Weer terug naar de Gynaecologe,word een longfoto gemaakt die is goed,uitslag van de Ct scan is ook goed,de klieren bij de baarmoeder zijn goed niet aangetast.maar ik moet geopereerd worden.verwijdering van baarmoeder en eierstokken.22 juli word ik dus geopereerd,na de opratie komt de Gynaecologe op de uitslaapkamer en zegt de operatie is goed gegaan,maar we wachten 14 dagen af tot de Patholoog Anatoom alles heeft beken,en dan weet je in welk stadium de kanker zit.14 dagen later hoor ik dus dat ik baarmoederkanker heb in stadium 1. De Gynaecologe zegt we zijn er op tijd bij beide eierstokken waren goed,alleen de linker eierstok was aangedaan met endometriose.De baarmoederkanker is beperkt gebleven tot de baarmoeder zelf.Baarmoeder is verwijderd en eierstokken,maar de klieren heeft ze laten zitten die waren niet aangetast.Nu ben ik iets meer dan 4 weken verder,en heb nog steeds een overgevoelige buik.Maar heb wel vanaf het begin geprobeerd goed te lopen,elke dag een stukje meer,sind 2 dagen mag ik weer fietsen,en dat gaat goed,ben begonnen met 15 minuten,en gisteren 20 minuten.Ik heb wel geleerd beter naar mijn lichaam te luisteren als ik moe ben neem ik mijn rust.Dit is mijn verhaal,ik hoop dat vrouwen die in de overgang zitten actie ondernemen want normaal is een bloeding dus niet.Het heeft wel een enorme impact op me gehad,al de onderzoeken en de opratie,het feit dat ik kanker heb gehad,ja ik heb er niet door laten leiden,als een kind kanker kan krijgen waarom ik dan niet.

Laatste Wijziging: 05/09/2013 18:10 Door Hilde. Reden: naam gewijz
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:Baarmoederkanker. 4 Jaar, 1 Maand geleden  
Ik bedoel te zeggen,toen ik hoorde dat ik kanker had schrok ik wel even,maar ben gewoon de dingen blijven doen die ik altijd al deed,is toch voor mij het beste geweest,ik had een keuze voor mezelf mezelf mee laten slepen met de ziekte kanker,of doorgaan met de dingen die ik deed.Ik moet zeggen dat heeft me goed gedaan.Na de operatie heb ik enkele dagen last van mijn darmen gehad,daarna niet meer,blaasklachten heb ik ook niet,kan goed plassen beter als voor de operatie,toen zat ik op de toilet met de kraan open,wat ik erg vond.Ik hoef geen nabehandeling,wel de 5 jaars controle.Misschien erg schokkend voor de andere mensen op dit forum,maar ik denk echt zo als een kind kanker kan krijgen waarom zou ik het dan niet kunnen krijgen.Ik ben niet een type dat zelfmedelijden heeft met zichzelf,want daar schiet ik niks mee op,natuurlijk heb ik ook mijn emoties,wat heel normaal is.

Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:Baarmoederkanker. 4 Jaar, 1 Maand geleden  
Ik wens alle vrouwen hier op de site heel veel sterkte en kracht toe,maar probeer ook positief te blijven.

Groetjes

Stella.

Laatste Wijziging: 05/09/2013 18:10 Door Hilde. Reden: naam gewijz
Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:Baarmoederkanker. 4 Jaar geleden  
Gisteren een vreselijke dag gehad zat echt in een dip,bah.
Alles ging er door mijn hoofd heen,ben nu bijna,morgen dus 5 weken na de operatie,en de geestelijke verwerking is bezig,had ook nergens zin in,heb ook gehuild,alles kwam eruit.
Ik denk dat deze dagen erbij horen,want het niet niks wat je allemaal meemaakt,is toch bij elkaar 4 maanden.
Ik denk dat het met vallen en opstaan beter gaat worden.
Vandaag gaat het iets beter,heb een half uur gefietst en wat in huis gewerkt.
Maar ik geef het maar de tijd om het in mijn leven te laten passen.

Marisca (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi stella,
Heel goed om het de tijd te geven en huilen is ook wel eens fijn.
Zelf heb ik 4 april 2013 gehoord dat ik baarmoederhalskanker heb,en dinsdag ga ik door de pet scan om te bepalen of het weg is na 5 chemo,s 25 uitwendige en drie inwendige bestralingen.
Ik was ook heel positief al de tijd van het behandeltraject maar nu begint mijn gevoel over dit alles langzaam te komen.
Het verwerken begint en dat gaat stapje voor stapje,
Ik wens je al het goeds!!
Groetjes marisca

Laatste Wijziging: 05/09/2013 18:11 Door Hilde. Reden: naam gewijz
Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi Marisca.

Dank je wel voor je lieve reactie,dat doet me echt goed.
Ja ik begin nu echt te merken dat ik geestelijk aan het verwerken ben.
Ik heb je verhaal nog niet gelezen Marisca,maar wat ik nu lees heb je behoorlijk wat meegemaakt.Ik hoop dan ook dat het weg is voor je,ik zal voor je duimen.
Ja ik ben altijd positief ingesteld maar gisteren klapte er echt iets bij mij,ik heb een huilbui gehad ik dacht er komt geen eind aan,ik zat in een dip.
Ik ga zo je verhaal lezen.
Ik hoop voor je dat je positieve berichten krijgt.
Ik wens je al het goeds.
Groetjes Stella.

Laatste Wijziging: 05/09/2013 18:11 Door Hilde. Reden: naam gewijz
Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Goedemiddag allemaal.

Ik ben op controle geweest bij de Gynaecologe.6 weken na de operatie.
Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan,met de eendenbek en heeft het bekeken,zag er alles goed uit,en daarna heeft ze nog een inwendig onderzoek gedaan met de vinger.Dat was het dan.Alles was goed,Moet over 3 maanden terugkomen.Het meeste waar ze met me over sprak was hoe ik me geestelijk voelde,ik heb gezegd met ups en downs,wat ik zelf niet vreemd vind is nog niet zolang na de operatie.Of ik nog veel huilde,of iedere dag,nou nee dat doe ik dus niet,zo nu en dan heb ik een huilbui,wat ik normaal vind.Ze zegt je moet het een plaats in je leven geven,ik zeg zo noem ik het toch echt niet een plaats geven in mijn leven,ik zeg ik neem het mee in mijn leven,ik vind een plaats geven zo een raar woord,want wat valt er nou te plaatsen? Ik neem het mee in mijn leven,daar bedoel ik dus mee te zeggen,mijn leven gaat door,maar ik zal het altijd bij me dragen.Niet dat ik er iedere dag aan zal denken,de tijd zal het me leren hoe ik daar verder mee omga.De ongevoelige plekken op mijn buik ( die eerst super gevoelig waren) ja dat heeft echt zijn tijd nodig,ik hoorde van iemand anders dat dat wel een jaar kan duren Over de vermoeidheid zegt ze dat kan nog wel even duren,ik mag weer alles doen,maar ik doe alles met mate,ik verdeel mijn energie,die nu weer wat beter word.Nu heb ik een vraag zijn er andere dames die ook lang een ongevoelige buik hebben gehad na verwijdering van de baarmoeder ? Ik heb een bikinisnede gehad,en daarboven is het dus ongevoelig.
Groetjes Stella

Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:Baarmoederkanker. 3 Jaar, 6 Maanden geleden  
Goedemiddag allemaal.

Ik ben 6 maart weer op controle geweest bij de Gynaecologe, de 3 maandelijkse controle, alles was goed,inwendig en rectaal onderzoek gehad, ze heeft ook de klieren gevoeld, was ook goed.ze heeft me gezegd dat de kans dat het terug komt heel klein in, ik zat in fygo stadium 1 A.( goed gedefrentieerd ) endometroid adenocarcinoom.Nu ben ik ook 19 december bij haar geweest uitslag was toen ook goed, maar ik voelde me niet goed.Twee weken na de de operatie vorig jaar kreeg ik een bult in mijn keel, ik had struma, en mijn schildklier werkt te traag, heb daar thyrax voor gekregen waar ik dus niet goed op reageerde, dus moest daar mee stoppen.Vorig jaar voor de operatie werd er toevallig een bijnieradenoom gevonden tijdens de ct scan.Nu was ik gisteren bij de internist, en die wil verder onderzoek doen 2 × 24 uurs urine onderzoek,24 uur bloeddrukmeting , en n een dexamethason overnighttest.word er zo moe van, ziekenhuis in ziekenhuis uit.En dan nog maar te zwijgen over de gevolgen van de traag werkende schildklier.

Ik wens iedereen veel sterkte, groetjes Stella.

Ga naar bovenkant Reageer