Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
opereren na bestraling en chemo (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: opereren na bestraling en chemo
ingrid70 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
opereren na bestraling en chemo 4 Jaar, 2 Maanden geleden  
Kom er achter dat ik dit bericht niet onder het juiste kopje had gepost:

Al ander half jaar ben ik trouwe volger van het Olijf forum en voor het eerst heb ik een vraag waar ik benieuwd ben naar jullie ervaring. Ik ben vorig jaar februari behandeld tegen baarmoederhalskanker met chemotherapie en bestraling. In totaal heb ik 6 keer Cisplatin, 34 uitwendige (waarvan 9 op een verdachte klier) en 4 inwendige bestralingenm gehad. Sinds augustus 2012 ben ik schoon. Helaas bleek tijdens de laatste controle vorige week dat mijn CEA tumormarker langzaam oploopt en nu 11 is (waarde tussen 0-5 is normaal). Op de PETCT scan licht een plekje op aan de buitenkant van mijn baarmoeder en in mijn baarmoeder. Na overleg met mijn gyneacoloog hebben we besloten dat de baarmoeder wordt verwijderd. Ik sta hier ook helemaal achter. Wat ik graag zou willen weten. Wie van jullie heeft ook een operatie gehad na chemo radiatie en wat zijn jullie ervaringen?

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Re:opereren na bestraling en chemo 4 Jaar, 2 Maanden geleden  
Heel veel sterkte met deze nieuwe situatie en je komende operatie! Staat dat al snel op de planning?
Ik hoop voor je dat er snel lotgenotes reageren.

Ik zag dat je het item ook onder een andere kopje hebt gepost. Hier hoort het denk ik inderdaad beter thuis - ik zal de andere verwijderen - om te voorkomen dat er daar ook mensen reageren en de discussie op 2 plaatsen gaat lopen.

groet, Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:opereren na bestraling en chemo 3 Jaar, 8 Maanden geleden  
Hoi ingrid,

hoe is het ik las je verhaal en vroeg me af of je de operatie al had gehad. En of je dan alsnog weer een traject chemo en bestraling moet ondergaan?. Dat het terugkomt na alles wat je meemaakt is waar ik ook een beetje angstig voor ben.

groetjes jane

ingrid70 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Re:opereren na bestraling en chemo 3 Jaar, 7 Maanden geleden  
Hi Jane,

De operatie heeft in september plaatsgevonden. Ze hebben mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd. Er was een tumor terug gekomen in de baarmoeder. Opereren in bestraald gebied is ingewikkeld omdat er veel littekenweefsel is maar het is allemaal goed gegaan. Uit de pathologie bleek dat alle snijranden schoon waren dus dat was goed nieuws. Het werd echter wel verstandig gevonden om nog een preventieve chemokuur te ondergaan om zeker te zijn dat eventuele micrometastasen ook weg zouden zijn. Voor de chemokuur heb ik 6 keer carboplatin en taxol gekregen. Deze kuur krijg je om de 3 weken dus in totaal 18 weken. Op 20 februari heb ik mijn laatste kuur gehad. Op zich is het me wel mee gevallen maar ik merk wel dat de laatste 2 kuren het zwaarst waren. De koek wordt steeds kleiner zeg ik steeds en dat merk je aan je conditie. Nu dus weer lekker opbouwen en hopen dat het weg blijft. Hoe ik er achter kwam is misschien wel interessant voor je. Bij iedere controle werden bij mij de tumormarkers CEA en CA125 geprikt en de CEA liep op van 2 naar 3 naar 5 naar 11 en bleek een goede indicatie te zijn dat het niet goed was. Het gekke was dat ik in mei nog een MRI had gehad waar niks op te zien was. In augustus was het dus wel mis. de angst dat het terugkomt hebben we allemaal en ik probeer hem zoveel mogelijk te relativeren door te denken: je weet niet waar je lot ligt. Je kunt morgen ook aangereden worden of van de trap vallen. En er zijn helaas in mijn omgeving ook voorbeelden van mensen die gaan hardlopen en neervallen. Dat helpt wel maar niet altijd. Zeker niet als het weer controletijd is.

Ga naar bovenkant Reageer