Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: hormonen
janinchen (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Berlijn, Duitsland Geboortedatum: 1982-10-03
Re:hormonen 7 Jaar, 4 Maanden geleden  
Bij mij zijn alleen mijn eierstokken weggehaald, dus ja, ook in de overgang (zat ik daar, 25, naast mijn moeder, 52, te klagen dat het opeens zo warm was.. maf hoor). Ik heb hormoonpleisters genaamd Fem7Conti. Weet niet of dat in Nl ook te krijgen is, ik woon namelijk in Berlijn. Omdat mijn baarmoeder er nog is, moet ik een combipreparaat gebruiken. Zo lang ik die pleisters regelmatig gebruik, heb ik nergens last van. Maar je merkt wel dat je lichaam niet meer flexibel reageert op bijvoorbeeld plotseling warme dagen buiten. Dan krijg ik wel af en toe opvliegers, maarja, das ook wel weer te overzien gelukkig!

2008 : Borderline Tumoren, 3 operaties, overgang, 25 jaar
Geen overgangsklachten dankzij hormonen
Binnenkort beginnen met IVF middels eicel donatie, spannend!
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Jonieb (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:hormonen 6 Jaar, 1 Maand geleden  
Hallo,

In 2008 zijn mijn eierstokken preventief verwijderd. Ik kreeg in het ziekenhuis al livial voorgeschreven zonder verdere tekst en uitleg. Ik ben sinds een week of 4 gestopt met de livial, want ik had heel erg veel bijwerkingen. Duizeligheid, haargroei in mijn gezicht, last van gewrichten, maar vooral ook enorme gewichtstoename en vocht vasthouden. Moet binnenkort weer naar de gynaecoloog of ik wel of niet verder ga met hromonen en welke hormonen dan. Ik heb nu de overgangsklachten goed onder controle door het slikken van een rodeklaver preparaat en het drinken van sojamelk. ik ben een beetje op zoek naar lotgenoten om ervaringen met hen te delen.

groetjes Jolanda

Gerr (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw gerdastokkink@hotmail.com Geboortedatum: 1974-06-29
Re:hormonen 6 Jaar geleden  
Hey Jonieb,

Wat vervelend dat je zoveel vervelende bijwerkingen had van Livial. Ik ben sinds een paar dagen weer begonnen met Livial. Heb dit een jaar geleden ook een paar maanden gebruikt zonder bijwerkingen. Hoop dat dit nu zo blijft. Maar je hebt de klachten nu goed onder controle door preparaat en soja melk?? Als dit zo goed werkt dan wil ik dat eigenlijk ook liever gaan gebruiken. Aan Livial kleven natuurlijk wel wat nadelen.
Wanneer moet je weer naar de gyn.?

Gr. Gerr

Baarmoederhalskanker in juli 2008, trachelectomie in sept. Recidief plus uitzaaiingen in de buik en lymfeklieren kleine bekken in febr. 2010.
6x chemo,25x uitwendige bestraling, 3x inwendige bestraling.
Jonieb (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:hormonen 6 Jaar geleden  
Hoi Gerr,

Ik zit te wachten op een oproep van de gyn. Ik verwacht binnenkort.

Ik heb het niet zo op medicijnen. Naar mijn idee geeft moeder natuur ons heel veel producten die je kunt gebruiken en die hetzelfde effect hebben.
Ik slik twee capsules rode klaver (arkocaps) per dag, ik drink 1 of twee bekers ongezoete sojamelk en heb bij een reformwinkel overgangsthee gehaald (rode klaver, salie en vrouwenmantel). Ik heb zo'n 5 tot 6 opvliegers per dag die niet echt heel heftig zijn. Bovendien kan ik alles een beetje beter opvangen door Yoga ademhalingsoefeningen. Wel zweet ik me 's nachts helemaal te pletter, maar ondanks dat slaap ik redelijk goed. Heb bijna geen last van stemmingswisselingen.

Ik had de eerste 2 jaar weinig tot geen bijwerkingen van de Livial. Het laatste half jaar was het heel erg. Ik was nog maar 3 weken gestopt en bijna 6 kilo lichter. Ik hield heel veel vocht vast, waardoor ik me echt een tonnetje voelde. Iedereen om me heen zegt dat ik nu weer veel gezonder uitzie.

Het enige waar ik me zorgen over maak is de verhoogde kans op osteoporose, hart en vaatziekten en veroudering als je geen hormonen slikt. Dit is dus iets dat ik met de gyn wil bespreken.

groetjes Jolanda

Jonieb (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:hormonen 5 Jaar, 11 Maanden geleden  
Hoi allemaal,

Ben vorige week naar de gyn geweest. Heb uitgelegd dat ik heel veel nare bijwerkingen had van de Livial. Ik heb het advies gekregen om geen hormonen meer te slikken, omdat het middel erger is dan de kwaal. Volgens de gyn krijg je Livial alleen om osteoporose tegen te gaan. Mooi bijeffect is dat het overgangsklachten onderdrukt. Osteoporose kun je ook tegen gaan door een gezond leefpatroon (zure melkproducten, veel beweging, veel buitenlucht)dus voor mij geen hormonen meer. Wel moet ik over een jaar of twee voor de zekerheid een botdichtheidsscan laten doen.
De opvliegers zijn redelijk goed te doen (slik een natuurlijk preparaat).
Wel heb ik nu weer enorme steken in mijn tenen, maar alles beter dan de bijwerkingen van de Livial!! ik voel me inmiddels een stuk beter.

groetjes Jolanda

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Hoi Jolanda, welk natuurlijk preparaat slik jij?

Groetjes, Anna

Jonieb (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hoi Anna,

Ik gebruik rode klaver van arkocaps en daarnaast drink ik ongezoette sojamelk en overgangsthee (een mengsel van salvia,vrouwenmantel en rode klaver). Bij mij werkt dit heel goed. Mijn zus gebruikt Famosan overgang totaal van dr. Vogel. Zij voelt zich daar heel goed bij. Ik denk dat je gewoon iets moet proberen, want ieder lichaam reageert anders. Ik heb nog wel last van opvliegers, maar niet echt heftig en ook niet heel erg vaak. Ik blijf wel beneden de 8 per dag. Ik slaap veel beter en heb ook minder last van nachtlijk zweten.

Groetjes Jolanda

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Misschien moet ik het dan nog een keer proberen. Heb een poosje een aantal dingen geprobeerd, deels hetzelfde als wat jij doet (sojamelk, rode klaver en salvia) maar ik merkte weinig effect. Evenmin van Famosan.

Toen ik ruim twee jaar geleden wakker werd uit de narcose had ik mijn eerste opvlieger en ik heb er nog steeds dagelijks last van, zo'n 3 a 4 per uur. Af en toe zo heftig dat ik zweetdruppels op mijn voorhoofd heb staan. Soms ben ik het goed zat, maar aan de andere kant helpt rustig doorademen ook wel weer. Het zal ooit wel over gaan.

Ik merk wel dat rode wijn invloed heeft, evenals stress. Dat probeer ik dan ook maar te vermijden......

Jonieb (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hoi Anna,

Ik reageer heel erg sterk op caffeïne, theeïne, chocolade en alcohol in het algemeen.
Ik merk ook wel dat ik op mijn werk meer opvliegers heb dan wanneer ik thuis ben.
Inderdaad rustig doorademen helpt goed.Vlak na de operatie ging ik tegen het gevoel vechten en kreeg daardoor hyperventilatie en hartkloppingen.
Ik hoop dat je iets vindt waardoor het gemakkelijker wordt. Ik blijf erbij dat ik liever opvliegers voel dan alle vervelende bijwerkingen van de Livial.

groetjes Jolanda

Aruba (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:hormonen 5 Jaar, 10 Maanden geleden  
Hallo,

Kun je mij wat meer vertellen over die waterige afscheiding? Hoeveel is dat en hoort dat er bij?

Groeten Jenny

Maart 2011: 31 jaar toen 8 weken na 2e zwangerschap (veel bloedingen in zwangerschap, vroeggeboorte) bmhk werd ontdekt. Eierstokken verhangen, 6 chemo's en 25 bestralingen, daarna 2 inwendige bestralingen en lis-excisie met goede uitslag in augustus. Controles zijn killing.
Jonieb (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:hormonen 5 Jaar, 4 Maanden geleden  
Hallo allemaal,

Als ik alle reacties zo lees worstelen heel veel vrouwen met de bijwerkingen van hormonen. Ik was vorig jaar gestopt met het slikken van Livial en voelde me daarna al heel snel een stuk beter. In januari van dit jaar heb ik meegewerkt aan een onderzoek naar de gevolgen van het verwijderen van eierstokken en de botdichtheid. Hieruit bleek dat mijn botdichtheid iets te laag is. Ik heb toen een gesprek gehad met het hoofd gynaecologie en ze heeft me een hele uitleg gegeven over de voordelen van het slikken van hormonen. Ik ben toen weer begonnen met hormonen. Ik slik nu femoston. Het heeft wel even geduurd tot de opvliegers weer weg waren en het nachtelijk zweeten en wakker liggen over waren, maar ik voel me nu een stuk beter. Mijn gewicht gaat nu zelfs naar beneden (gelukkig maar) en ik houd helemaal geen vocht meer vast, heb geen hoofdpijn meer. Ik hoop dat dit zo blijft.

groetjes Jolanda

Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Re:hormonen 4 Jaar geleden  
Ik gebruik Promensil voor overgangsklachten,gebruik het al jaren.
Ik heb er baat bij.
Je kan het kopen bij de DA drogist.
De Gynaecologe zegt is prima dat je het inneemt,als je er baat bij hebt.
Enige nadeel is het is vrij duur 27,95 voor 30 tabletten.

Ga naar bovenkant Reageer