Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
ingewikkelde kwaadaardige tumor (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: ingewikkelde kwaadaardige tumor
jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:ingewikkelde kwaadaardige tumor 3 Jaar, 7 Maanden geleden  
Vandaag het behandelplan te horen gekregen...dus eerst 5 weken chemo en bestraling. 1 dag in de week. En daarna 4 x brachytherapie. Tevens moeten er nog n paar vooronderzoeken gedaan worden zoals pet scan en nierwerking en nog een mri scan. We zijn nog wel ff bezig.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Marisca (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Beste jane.
Ik wil je even laten weten dat ik met je mee leef.
Heb zelf 4 april 2013 de diagnose baarmoederhalskanker gekregen,
En het hele traject doorlopen die jjij nog moet beginnen.
Stapje voor stapje was wat ik te horen kreeg van Hilde,
En ja zo heb ik het ook gedaan
Chemo bestraling en die inwendige bestralingen.
De tumor is weg !!!!
Over een week krijg ik de eerste na controle ,
Ik voel me goed en achteraf is het me allemaal toch mee gevallen ,
Maar ja dat is achteraf ,
Je kunt altijd dingen vragen aan me .
Veel sterke !!!!
Xx marisca

Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Sterkte Jane!
Nu het behandelplan er is, is een groot deel van het wachten voorbij en weet je in ieder geval het pad dat je te wachten staat.
En inderdaad... probeer stapje voor stapje te gaan, ik zie dat Marisca je die tip al gegeven heeft, die ik zelf ook ooit van iemand kreeg.

Ingrid, jij sterkte met je chemokuur!
En lief dat je Jane even een hart onder de riem stak betreffende de brachy therapie, ook nu je er zelf weer zo 'middenin' zit!

groetjes, Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Goede morgen

Stap voor stap heeft me heel veel geholpen. Ik heb idd in het begin het grote plaatje proberen te zien maar dat is te groot
Om het allemaal te beseffen. Wat goed dat na de behandeling alles weer goed zat. Hopelijk gaat dat bij mij ook zo. Morgen naar het ziekenhuis voor nog een mri scan en niertest. Maandag voor een petscan. En dan zal ik die week ook wel gaan beginnen met chemo en bestraling. Alleen weten ze nog niet wat ze gaan doen ivm de overgang waar ik na de behandeling in zou komen.

Met mijn eierstokken is niks mis. Jammer dat ik ze niet kan doneren aan iemand die geen kindjes kan krijgen. Ik heb heel veel aan jullie omdat jullie al alles hebben meegemaakt of nog meemaken. Xxxx

jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
net van het ziekenhuis geweest om een mri te maken en wanneer ik de behandeling zou starten. Krijg ik plotseling te horen 25 x afspraak voor bestraling elke dag. Waren ze me blijkbaar vergeten te vertellen ofzo. Mijn vriend zegt ja maar dat hebben ze niet verteld. Dat is niet te regelen met zijn werk. En het ziekenhuis waar ik moet zijn ligt met ov 2 uur van mijn woonplaats. Dus 25 dagen elke dag 4 uur in openbaar vervoer. Fantastisch.

liddy (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1957-00-00
Vaak is het mogelijk om met de taxi naar de bestraling te gaan.
Je krijgt ziekenvervoer vergoed uit het basispakket van de zorgverzekering. Het moet dan wel gaan om medisch noodzakelijk vervoer. Soms betaal je een eigen bijdrage. Of je zelf de vervoerder mag kiezen hangt af van je polis.
Vergoeding ziekenvervoer met auto of openbaar vervoer
De verzekeraar vergoedt alleen ziekenvervoer per auto of openbaar vervoer als je:

- nierdialyses in een instelling krijgt;
- oncologische behandelingen krijgt met chemotherapie of radiotherapie;
- zich alleen per rolstoel kunt verplaatsen;
- zich alleen met begeleiding kunt verplaatsen omdat je een beperkt gezichtsvermogen hebt.

Je kunt deze kosten declareren nadat je een eigen bijdrage voor het ziekenvervoer heeft betaald.
De vervoerskosten die jij of een vervoerder declareert bij je zorgverzekeraar tellen mee voor je eigen risico.

Vaak moet je van te voren toestemming vragen.
Dus neem nu al contact op met je zorgverzekering, dan hoef je niet met het openbaar vervoer te reizen.
Succes met de bestraling.

Granulosaceltumor, vorm van eierstokkanker. bij toeval ontdekt bij operatie verwijdering cyste inclusief linkereierstok juli 2003, 2e operatie sept. 2003 verwijdering rechtereierstok, baarmoeder, vetschort. Nu vooral vlug vermoeid, ik had al reuma.
ingrid70 (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hi Jane,

bestralingen zijn inderdaad iedere dag en duren heel erg kort. Met aan en uitkleden 5 tot 10 minuten. Ik had het geluk dat het ziekenhuis 10 minuten rijden van mijn huis is dus was ik er niet heel veel tijd mee kwijt. Voor de chemokuur moet je waarschijnlijk een nachtje in het ziekenhuis blijven. Vaak is dat op maandag en dan kun je mooi je bestralingen hier om heen plannen. Ik had ook veel hulp van vrienden en familie die even met mij op en neer reden. Al met al is het een aardige dagbesteding. Ik hoop dat je eruit kunt komen. Taxivervoer lijkt me in ieder geval veel beter dan openbaar vervoer.

jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Oooh das wel fijn als je er 10 mun. Vanaf woont. Ik heb net gebeld en het kost voor vervoer 40 euro per dag. Vooraf te betalen. Aan het eind van de week krijg ik een declaratieformulier waarvan ik dan 25 euro per keer terug krijg gestort Ma ik moet het wel vooraf betalen. Het komt dat ik in belgie woon en hier is het allemaal n beetje anders geregeld. Liever zat ik nu in nl. Aangezien iedereen die ik ken daar woont. Familie, vrienden mis ik nu wel enorm. Gelukkig heb ik jullie ondersteuning een beetje. Want waar ik woon naar mijn familie is 400 km verder en ik wil ze ook niet ongerust maken want ze kunnen weinig voor me doen. Xcx

Marisca (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Goedemorgen jane.
Ik heb ook 25 bestralingen gehad.
In het begin was ik ook erg bezig met hoe moet het met mijn kind ophalen van en naar school,
Hoe moet ik de taxi regelen.
Het is allemaal zo veel,
Iedere dag op en neer voor de bestraling,
De eerste week vond ik heel confronterend ,omdat je allemaal mensen tegen komt met kanker en dan hoor je daar ineens bij,
Een andere wereld maar..... Wat ik heel bijzonder vond dat je ineens met vreemde in gesprek komt hele persoonlijke gesprekken ,je bent lotgenoot en dat maakt het op een of andere manier wat dragelijker,iedereen zijn verhaal .
Zo heb ik het ervaren ,wat op mij heel veel indruk heeft gemaakt was de eerste week dat ik bestraald zou worden zat te wachten in de wachtkamer en ik moest huilen een vrouw die daar zat te wachten op haat man heeft me toen getroost en vertelde me dat ze zelf 10 jaar geleden een hersentumor had en nu helemaal genezen was .
Wat ik wil zeggen ,soms op heel onvoorwachte momenten in ,als je diep in de put zit en erg op ziet tegen al het onbekende wat voor je ligt kun je ineens kracht krijgen van andere mensen ,je staat er niet alleen voor.
Ik werd daar dan weer heel blij van.
Het is een achtbaan waar je in beland ,ook met emoties maar.... Je bent als mens heel sterk ,en weet
Ik leef met je mee
Knuffel marisca

jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi mariska

Ik herken het. Toen ik bij de gynacoloog in de wachtkamer zat te wachten was er ook een ouder vrouwtje rond de 80 die begon ook zachtjes te huilen. Al die andere vrouwen keken ff maar deden verder niks. Ik ben zelf maar langs die vrouw gaan zitten en ben begonnen te praten bleek ze een knobbeltje in dr borst te hebben. Ja en plots begon de vrouw tegenover haar ook te vertellen dat het bij haar ook was en zo kalmeerde ze wel een beetje. Maar het is idd emotioneel best zwaar. De ene dag meer dan de ander. Herken je dat ook dat je de ene dag er heel makkelijk en open erover kan praten. En de volgende dag ben je een emotioneel wrak.

jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi mariska heb je trouwens veel last ervaren van de bestraling. Of moet ik echt een chauffeur zoeken die me brengt groetjes

Marisca (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi jane.
Ik heb zelf in de derde week wat last gehad van diaree maar niet echt heel extreem ,
Van mijn huid heb ik geen last gehad,maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
Ik heb een keer moeten overgeven in de auto,gelukkig was ik net die dag niet met taxi maar met mijn man die reed.
Verder had ik een zorgtaxi ,tenminste dat dacht ik maar vaak waren de chauffeurs wel op de hoogte van het feit dat ze een passagier hadden die naar de bestraling moest maar soms ook een jonge knul die van niets wist,het was dus een gewone deel taxi maar ik kreeg het van de verzekering vergoed alleen een eigen bijdrage van 95 euro eenmalig achteraf.
Ook dat is best raar iedere dag in een taxi met steeds een andere chaufeur soms had ik best leuke gesprekken soms hele diepgaande gesprekken soms zei ik niets.
Het is normaal hoe je je voelt ,al hoe wel het ook per persoon kan schelen,ik was naar de eerste chemo dag een emotioneel wrak ,ik had 5 uur aan de chemo gelegen had trouwens lichamelijk daar ook geen last van maar de emoties kwamen er daarna wel uit toen ik het ziekenhuis uitliep net of toen pas het kwartje viel.
Nu nog kan ik soms nog steeds niet echt beseffen dat ik het hele traject heb doorlopen dat mij dit is overkomen dat het zo niet bij me past

jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Hoi mariska...

Het lijkt erop dat we hetzelfde traject gaan volgen. Volgende maandag krijg ik mijn eerste chemo en bestraling. Ik ben wel blij dat er nu effectief er wat aan gedaan gaat worden. En het is ook een hoop geregel gelukkig hebben ze hier voor en naschoolse opvang dan hoef ik me niet te haasten. Maar soms slaat paniek toe omdat het zoveel is maar dan denk ik weer een afspraak tegelijk.

Gelukkig vielen de klachten bij jou wel mee hopelijk loopt het net zo bij mij. Ben je ook erna in de overgang gekomen. Dat zal bij mij wel het geval zijn. Vraag me af of dat gelijk gebeurt en wat kan je verwachten. Of komt dat heel langzaam op. Ga toch de overgang eens googlen

Dank je marisca xxxxx

Marisca (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
Hoi jane,
Ja de overgang
Ik merk daar weinig tot niets van,krijg het soms een beetje warm dan denk ik zijn dat opvliegers?
Nooit meer ongesteld is wel heel fijn
Maar ik ben. Nu43 en heb geen kinderwens meer !!
Ok moet vrijdag voor mijn eerste na controle ,
Dat voelt wel een beetje eng omdat ik dan weer terug moet naar het verbeeten instituut ,
Voel me echt heel goed maar toch wel weer confronterend .
Ik wens je veel succes en sterkte met je eerste chemo en bestraling ,en ik wil je graag via deze weg steunen als dat kan.
Groetjes marisca

jane_w (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Kan me voorstellen dat de nacontroles ook niet leuk zijn. Het is toch weer wachten op een uitslag.

Ik heb gusteren de p(r)etscan gehad pppfff ook zon halve dag zitten en van alles ingespoten krijgen. Soms denk ik van dat kan toch ook niet allemaal goed zijn. Plus ik zit te wachten kreeg ik me een mega migraine aanval. Ik ben zelf nu 38 en heb een zoontje van 6 jaar. Dat ik niet meer ongesteld word ben ik ook wel blij om. Maar ben zelf enigs kind en nu mijn zoontje ook. Dat vind ik wel jammer want hij zou graag n broertje willen. Maar ja life goes on. Maandag mijn eerste bestraling en chemo. Wel spannend.

Groetjes

Ga naar bovenkant Reageer