Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
eierstokkanker en net begonnen met chemo (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: eierstokkanker en net begonnen met chemo
liet (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
eierstokkanker en net begonnen met chemo 3 Jaar, 6 Maanden geleden  
sinds een week of 6 weet ik dat ik eierstokkanker heb.
In het AMC wilden ze eerst opereren en het nodige verwijderen, omdat het zich liet aanzien dat alles goed te verwijderen was.
Echter , tijdens de operatie bleek dat er een groot tumorplak van 10 cm op mijn maag, milt en darm zat.
ze hebben alleen een paar biopten genomen en de wond weer gesloten.
Dit alles was op de scan niet te zien !!

Nu eerst 3x chemo Carboplatin en Gemcitabine
Gister heb ik de eerste gehad.

wat een emotionele rollercoaster waren de laatste 6 weken.

Nu kan ik niet zoveel eten door de druk op mijn maag en nu de misselijkheid
ben intussen 5kg afgevallen
Mijn arts in Hoorn heeft mij doorverwezen naar een di√ętiste
Die heb ik gebeld om een afspraak te maken
zij bestelde voor mij meteen maar een proefpakket extra voeding
Gister bezorgden ze hier een door met 40 flesjes!!!!!!!!!!!

Het houdt mij zo bezig
het moet onderdeel van mijn leven worden, maar ik wil niet meer dat het me beheerst, maar dat is makkelijk gezegd

liet

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Re:eierstokkanker en net begonnen met chemo 3 Jaar, 6 Maanden geleden  
Hoi liet,

welkom op het forum waar je hopelijk steun gaat vinden.
Wat heb je in de afgelopen 6 weken, afgezien van de emoties, ook al veel onderzoek en ok achter de rug. Alles kan soms zo snel gaan, en over je heen walsen, dat het echt niet gek is dat dat je nu 'zo bezig houdt'. Dat weten we hier denk ik als geen ander.

Ik hoop dat je snel bij de dietiste terecht kunt, en de bijvoeding je fysiek wat energie geeft en het afvallen stopt.
En dat je hier reakties en steun krijgt van vrouwen die zich kunnen herkennen in je situatie.

Heel veel sterkte !

Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
lindamaria (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Amsterdam Geboortedatum: 1955-12-14
Hallo Liet,

Welkom op deze lotgenoten site.
Ik herken veel van wat je vertelt, al heb ik niet precies hetzelfde meegemaakt als jij.
De 'verrassing' die je beschrijft lijkt me behoorlijk heftig. Wat naar dat er zoiets pas tijdens een operatie wordt ontdekt...
Ik hoop dat de chemo goed aanslaat bij jou en dat de uitzaaiing flink afneemt zodat ze het wel allemaal zullen kunnen wegnemen als je klaar bent met de chemo.

Het is geen wonder dat je moeite hebt om je gedachtes stop te zetten. Dat is iets waar velen van ons mee zitten. Je leven staat plotseling op z'n kop en je familie en geliefden weten ook niet waar ze t zoeken moeten.

Mij heeft het enorm geholpen om aan mindfullness te doen, aangezien je daar letterlijk leert om gedachtes los te laten. Met als gevolg dat je weer kan genieten van de kleine dingen die je plezier geven. En vooral het loslaten van (angstige) toekomstvisioenen vond ik erg nuttig.
Ook yoga-lessen met lotgenoten hebben me goed gedaan en mijn energie verbeterd. Ik heb dit vooral voorafgaand aan mijn debulking operatie gedaan, waar ik heel erg tegenop zag. Maar het heeft enorm geholpen, vooral ook door de ademhalingstechnieken, die ik later in het ziekenhuis ook kon toepassen.

Nou meid, ik hoop dat het je lukt om een beetje rustiger te worden en om het afvallen tegen te gaan. Probeer stapje voor stapje te leven en voorlopig niet verder vooruit te denken dan de volgende behandeling of chemo. Meestal is dat een goeie methode om zoiets enorm groots als deze ziekte te kunnen tackelen.

Ik wens je heel veel sterkte en weet zeker dat het je gaat lukken om hier doorheen te komen.

Groetjes en het allerbeste,
Linda

eierstokkanker stadium IIIC sinds nov.2013
Behandeling in AVL afgerond: 3x chemo, debulking operatie met HIPEC in Gent, 3x chemo. BRCA2 gen-draagster. Vanaf half juli 2014 gestart met clinical trial van Olaparib,experimenteel medicijn om recidive te voorkomen.
Marion (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1965-03-05
Hoi,

Ik lees net dat ook jij bij prof ceelen een hipec hebt gehad.
Hoe gaat het nu met jou?
Voor mij is het nu 6 weken geleden de hipec bij prof. Ceelen.

Groetjes

Marion

lindamaria (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Amsterdam Geboortedatum: 1955-12-14
Je treft me op een moment dat ik in de zevende hemel ben: heb net twee dagen geleden gehoord dat de CT-scan NIETS meer liet zien!
Ik ben dus in volledige remissie, zoals dat zo chique heet...
Ik kan je niet zeggen hoe blij ik hiermee ben!

Ik heb het gevoel dat ik al het mogelijke gedaan heb en beschouw de OV-HIPEC eigenlijk als een must in de eierstok kanker behandeling in stadium IIIC. Ik vond de operatie enorm meevallen achteraf en ben sneller naar huis gegaan dan verwacht (op 10e dag). Herstel was best zwaar, maar dat heeft iedereen die deze debulking-operatie ondergaat, ook zonder HIPEC. Ook ben ik zeer te spreken over de aanpak van Prof. Ceelen, die echt kijkt naar de patient en haar conditie, voordat hij bepaalt hoe heet hij de spoeling toedient. Gelukkig kon hij bij mij voluit gaan qua temperatuur (40 graden), aangezien hij geen darmen heeft hoeven beschadigen en dus ook geen stoma heeft aangelegd (oef!).
Hoe is dat bij jou uitgepakt? Heb je alweer een chemo achter de kiezen? Dat vond ik wel heftig hoor!
Aan het einde van de rit kan ik zeggen dat ik de chemo toch wel het zwaarste vond, uiteindelijk. Ik hoop maar dat dat nooit meer hoeft!

Ik sta op het punt (letterlijk vandaag) om te starten met experimenteel medicijn Olaparib dat recidive zou moeten voorkomen. Dat is dan mijn 'mazzel' haha dat ik BRCA2 gen-draagster ben, want dit middel schijnt vooral te werken bij gen-draagsters. Mijn oncologe is er op voorhand zeer enthousiast over. Hopelijk krijg ik niet het placebo en hopelijk slaat het aan zonder al teveel bijverschijnselen!

Ik hoop maar dat het voor jou allemaal ook goed heeft uitgepakt, want het is wel duidelijk wat het ware gezicht van onze ziekte is: onvoorspelbaar en gemeen.

Hou je taai en hopelijk komen we er wel.
Groetjes,
Linda

eierstokkanker stadium IIIC sinds nov.2013
Behandeling in AVL afgerond: 3x chemo, debulking operatie met HIPEC in Gent, 3x chemo. BRCA2 gen-draagster. Vanaf half juli 2014 gestart met clinical trial van Olaparib,experimenteel medicijn om recidive te voorkomen.
Ga naar bovenkant Reageer