Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Behandeling mucineuze tumor (geen borderline) (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Behandeling mucineuze tumor (geen borderline)
Nickname (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw
Behandeling mucineuze tumor (geen borderline) 3 Jaar, 4 Maanden geleden  
Hallo "lotgenoten",

Ik kijk al sinds twee jaar regelmatig op deze site om te kijken hoe het iedereen vergaat. Gelukkig gaat het met de meeste - naar omstandigheden - goed en wat is het fijn om ervaringen te kunnen lezen.

Zelf had ik niet zo veel te melden met stadium 1A, maar zoals het er nu uitziet heb ik een recidief (long en lymfeklieren). Wat ik hiervan vind, hoef ik denk ik niet te vermelden...

Gelukkig kunnen ze het vaak met chemo rekken, maaaaar: ik heb geen sereuze tumor (meest voorkomende en waar chemo goed op kan reageren) maar een mucineuze waarvan ik begrijp dat daarvoor nog geen pasklare chemo is. (Geen borderline overigens die ook deels mucineus kan zijn)

Inmiddels weet ik ook dat ze in Nijmegen bezig zijn met een trial voor mucineuze ovarium tumoren. Ze geven vrouwen die dit type hebben, de chemo die gebruikt wordt voor darmkanker omdat het qua structuur op elkaar lijkt. (ook "slijmerig"; daar staat "mucineus" voor) De resultaten weet ik nog niet.

Enfin, mijn vraag: op dit forum lees ik zelden wie welke vorm heeft. Ik vermoed het merendeel sereus..Maar ik ben dus op zoek naar vrouwen die net als ik de Mucineuze variant hebben en hoe zij zijn behandeld tijdens een recidief.

Alvast bedankt voor het delen van je ervaringen!
Ps: ik neem eventueel ook genoegen met de namen van de mucineuze leden, dan kan ik zelf misschien op dit forum zoeken wat je al hebt gepost erover..

mei 2012 tumor aan eierstok; leek goedaardig. Augustus verwijderd, incl eierstok. Toch kwaadaardig; september weer operatie: 2e eierstok, baarmoeder, vetschort en blindedarm verwijderd en lymfbiopten. Alles schoon; Stadium 1a en worst case 1c (ivm lek 1e operatie) Graad 2, mucineus type.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Cindy (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1976-10-08
Re:Behandeling mucineuze tumor (geen borderline) 3 Jaar, 3 Maanden geleden  
Hallo,

Ik ben zelf getroffen door een andere vorm van kanker, maar ik hoop dat je hier samen met andere lotgenoten jullie verhalen kunnen delen.
Ik wens je veel goeds.

Groet,
Cindy

24-11-2010: Diagnose baarmoederhalskanker.
10-01-2011: Tracholectomie: verwijdering 26 lymfeklieren en tumorweefsel.
10-06-2011: PAP 4,Lis-excisie
06-03-2012: Recidief baarmoederhalskanker.
16-03-2012: 6x Chemo, 30 uitwendige en 3x inwendige bestraling.
23-04-2013: Hyperbare zuurstoftherapie.
Claudia (Gebruiker)
Claudia
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Enschede Geboortedatum: 1981-02-21
Re:Behandeling mucineuze tumor (geen borderline) 2 Jaar, 11 Maanden geleden  
Hallo,

Jij bent op zoek naar iemand met dezelfde soort eierstokkanker. mucineus ovariumcarcinoom. Ik was ook al 2 jaar op zoek naar iemand met deze vorm en kon nooit iemand vinden. Ik had nooit verwacht nog iemand te vinden en ben heel blij dat ik nu toch iemand gevonden heb! Bij mij ontdekten ze het de eerste keer in begin oktober 2012. Ik heb toen een debulking gehad en werd schoon verklaard, maar een jaar later bleek toch dat dit niet het geval was. (Ondanks iedere 3mnd controle en mijn aangeven) In januari 2014 hebben ze me in het UMCG geopereerd in de hoop nog veel weg te kunnen halen, maar helaas het was net of ze met een zoutpotje rond hadden gestrooid in mijn lichaam, dus de operatie was helaas voor niets. In april 2014 zijn we toen begonnen met chemo de carboplatin/paclitaxel. Hij heeft wel wat gedaan gelukkig, want tot nu toe gaat het redelijk langzaam. Ik moet nu in april weer onder de scan en als de klachten erger worden gaan we weer chemo proberen. Deze keer een nieuwe variant. De carboplatin samen met 2 andere soorten. Dit hebben ze bij de andere eierstokkanker varianten al geprobeerd en redelijke resultaten mee. Echter niet met mucineus. Het is dus eigenlijk een gok, maar niet geprobeerd is altijd mis geschoten denk ik dan maar. Ik ben ook steeds op zoek naar andere behandelmethodes, maar helaas buiten de chemo voor dikkedarmkanker nog niks kunnen vinden.
Hoe gaat het nu met jou? En ben je inmiddels al wat te weten gekomen over evt. Nieuwe methodes enz.

8-10-2012 diagnose eierstokkanker (mucineus) en op 31-10-2012 debulking operatie. okt.2013 uitzaaiingen ontdekt. Januari 2014 grote operatie zonder resultaat. April 2014 6x carboplatin/paclitaxel. Nu palliatieve behandeling
Nickname (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw
Re:Behandeling mucineuze tumor (geen borderline) 2 Jaar, 11 Maanden geleden  
Lieve Claudia!

Ik heb je net een prive bericht gestuurd.. Althans, dat hoop ik Als het nou niet gelukt is, laat je het dan even weten via het forum?

mei 2012 tumor aan eierstok; leek goedaardig. Augustus verwijderd, incl eierstok. Toch kwaadaardig; september weer operatie: 2e eierstok, baarmoeder, vetschort en blindedarm verwijderd en lymfbiopten. Alles schoon; Stadium 1a en worst case 1c (ivm lek 1e operatie) Graad 2, mucineus type.
Ga naar bovenkant Reageer