Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Zo jong?
esther (Gebruiker)
Administrator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1979-03-28
Zo jong? 8 Jaar, 5 Maanden geleden  
Ik kreeg de diagnose baarmoederhalskanker op mijn 28e. Ik kreeg van alle artsen die ik zag de opmerking dat ik nog zo ontzettend jong was om dit te krijgen..... Een opmerking waar je natuurlijk niet zo veel aan hebt. Maar ik ben toch niet de enige jonge vrouw??? Hoe oud waren jullie toen jullie de diagnose kanker kregen?

Op mijn 28e baarmoederhalskanker (2007) , wertheim-meigs, 5 weken bestraling, lymfoedeem

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zul je hem nooit meer op zien gaan!
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
catan (Gebruiker)
zorgen voor morgen verpesten je dag vandaag.
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw de nieuwe kankerpatiënt hyve Geboortedatum: 1971-00-00
Re:Zo jong? 8 Jaar, 5 Maanden geleden  
37, en ook ik was jong

Ik ben getrouwd en heb 2 lieve kinderen van 9+. In 2008 is er een grote cyste in mijn buik ontdekt en daar zat (achteraf) eierstokkanker in. Alles is weggehaald. Geen chemo of andere dingen nodig gehad. Alleen maar 2 operatie\'s in een paar weken.
Ik hoop in contact te komen
Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
Ik 47 en volgens mij behoor ik tot de groep waar het relatief vaak voorkomt. Ik zit ook regelmatig op de site www.hystersisters.com en daar kom ik regelmatig 'posts' tegen van jonge vrouwen. De jongste was volgens mij 19, maar ook een aantal tussen de 20 en de 35. Lijkt mij ontzettend moeilijk! De schrik over de diagnose is uiteraard voor iedereen erg, maar de consequenties van de behandeling van baarmoederhalskanker lijkt mij voor jonge vrouwen nog ingrijpender dan voor iemand van mijn leeftijd.

Dus nee, Esther, je bent niet de enige. Volgens mij zijn er in Nederland ook wel meer jonge vrouwen.

Jacky (Gebruiker)
Leef je eigen legende
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1978-11-01
29 en diagnose baarmoederhals kanker. Ja kreeg ook vaak te horen dat ik nog te jong was, helaas maakt kanker dat niet zoveel uit wat voor leeftijd je hebt

Behandeling goed doorgekomen en alles ziet er positief uit, alleen wel in de overgang door de behandeling.

Baarmoederhalskanker stadium 3b (2008)geen operatie, 6 weken lang elke week chemokuur en elke dag bestraling, waarvan 3 inwendig
Pippi76 (Gebruiker)
Life is what you make it!
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Zo jong? 8 Jaar, 4 Maanden geleden  
Hoi Esther

Ik was 30 toen 't bij mij geconstateerd werd dus ietsje ouder dan jij.
Ik weet dat er genoeg meiden zijn bij wie baarmoederhalskanker op jongere leeftijd geconstateerd wordt dan op hun 30e.
Ik ben er bij mijn eerste deelname aan het bevolkingsonderzoek uitge'vist' dus ik snap daarom ook niet zo goed waarom de startleeftijd voor deelname aan het bevolkingsonderzoek niet naar beneden gebracht word.
Ik had totaal geen klachten dus ik ben heel blij dat het op die manier toch gevonden is.
Als je dus jonger dan 30 bent, ben je er dus waarschijnlijk op een andere manier achter gekomen, waarschijnlijk door klachten neem ik aan of niet?

Baarmoederhalskanker: trachelectomie en Wertheim-Meigs in dec 2007, uitwendige bestraling in feb 2008
Monique (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1973-02-20
Ik was 35 jaar toen ik te horen kreeg dat ik baarmoederhalskanker had. Van de artsen kreeg ik niet te horen dat ik jong was, al vond ik dat zelf wel. Jong genoeg om tijdelijk mijn leven in te laten storten door deze diagnose.
Jij bent natuurlijk nog jonger. Maar helaas heb ik al van meerdere meiden te horen gekregen dat ze deze diagnose kregen op erge kjonge leeftijd.
Maar hoe oud je ook bent, iedereen heeft nog een heel leven voor zich en bij iedereen zal het slechte nieuws inslaan als een bom.

Groetjes Monique

Baarmoederhalskanker in 2008. Trachelectomie op 10-09-2008. 2 benen lymfoedeem.
esther (Gebruiker)
Administrator
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1979-03-28
Pippi76 schrijft:
QUOTE:

Als je dus jonger dan 30 bent, ben je er dus waarschijnlijk op een andere manier achter gekomen, waarschijnlijk door klachten neem ik aan of niet?

Dat klopt. Ik had veel bloedverlies en kwam na eerst een paar maanden bij de huisarts te hebben gelopen, bij de gynaecoloog terecht. Daar bleek als snel dat het foute boel was.

Op mijn 28e baarmoederhalskanker (2007) , wertheim-meigs, 5 weken bestraling, lymfoedeem

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zul je hem nooit meer op zien gaan!
Aniston (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Ik ben 25 en bij mij is vorige week PAP4 geconstateerd. A.s donderdag mag ik naar de gyn voor een colposcopie en lisexcisie. Spannend dus..en ja, je hoort steeds meer dat jonge mensen er last van krijgen. Ik heb me ook laten doorsturen door al jaren met klachten te lopen. Ik had steeds het gevoel dat het niet goed zat, en zo blijkt maar weer... vertrouw je instinct.

Verder wil ik iedereen veel succes wensen alles!!

Pessimisme is een win-win situatie
Óf je hebt gelijk, óf het valt mee
Sharon (Gebruiker)
The past was. Tommorow may be. Only today is.
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Den Helder Geboortedatum: 1979-07-22
Ik liet een uitstrijkje maken omdat ik een uitnodiging kreeg van het bevolkinsregister. Was 29 toen ik de uitslag PAP4 kreeg en net aan 30 toen me verteld werd dat het toch BMHK is.

Ik zit nog in het hele traject, gister te horen gekregen dat het helaas niet blijft bij het verwijderen van alleen de BM. Hierdoor kan ik dus ook niet geholpen worden in mijn "eigen" ziekenhuis. Aanstaande dinsdag heb ik (wederom) een afspraak in het AMC.

Baarmoederhalskanker geconstateerd 07-2009, Wertheim-Okabayashi 2-10-2009, geen nabehandelingen. Lymfoedeem linker onderbeen sinds 12-2010.
Susan_Berben (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geboortedatum: 1981-02-22
Hoi Esther,

Ik ben ook 28 en bij mij is mei dit jaar baarmoederhalskanker geconstateerd, een week na de geboorte van mijn zoon Roan. Ik had helemaal geen klachten. Ik heb zelfs een uitstrijkje gehad een paar jaar geleden, maar ook daar was niets te zien (heb blijkbaar een agressieve vorm die niet zo vaak voorkomt en niet te zien is met een uitstrijkje). Ik ben bevallen middels een keizersnee. Na de operatie heeft het OK personeels vreemd weefsel zien liggen op de operatietafel en dit hebben ze laten testen. Als ik niet bevallen was, was ik er dus misschien veel te laat (nog later) achter gekomen.
Juni dit jaar heb ik de wertheim-meigs operatie gehad.

Nu hoor ik steeds vaker om me heen dat er behoorlijk wat jonge dames van 30 met hun 1e uitstrijkje erachter komen dat ze onrustige cellen hebben. Bij ons in het dorp (heel klein dorpje) zijn er al 4 dames waarbij ze na het uitstrijkje na een kleine ingreep baarmoederhalskanker hebben kunnen voorkomen. Ik ben er dan toch ook echt voor dat de leeftijd voor een uitstrijkje verlaagd wordt! Mijn zussen zijn na dit alles (29 en 25) gelijk naar de huisarts gegaan voor een uitstrijkje. Deze gaf volgens mij ook aan dat ze ermee bezig zijn om de leeftijd van de oproep te verlagen van 30 naar 25.

Groetjes Susan

Diagnose baarmoederhalskanker week na geboorte zoon (keizersnede) mei 2009. Wertheim-Meigs juni 2009.
Jacky (Gebruiker)
Leef je eigen legende
Junior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1978-11-01
Ik ben er ook zeker voor om de leeftijd te verlagen (beter dan de vaccinatie denk ik, want dan wanen vrouwen zich misschien ten onrechte weer veilig)

Bij mij is het dus op mijn 29e geconstateerd, maar had al minstens anderhalf jaar klachten (waterige afscheiding, langere en heviger menstruatie, pijn in onderrug en contactbloedingen)
Mijn huisarts heeft het alleen nooit onderzocht, omdat ik nog "jong" was en daar niet aan gedacht moest worden.
Mijn moeder is degene geweest die me naar de gyneacoloog heeft gestuurd zonder verwijskaart dus (thanx mom ) zij is zelf onder behandeling geweest voor een cyste (goedaardig) en de klachten kwamen haar te bekend voor.

Baarmoederhalskanker stadium 3b (2008)geen operatie, 6 weken lang elke week chemokuur en elke dag bestraling, waarvan 3 inwendig
Aniston (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Bij mij is na de lisexcisie PAP4 en CIN3 uitgekomen, slecht dus. Ben 25 jaar, en zeker jong zei de gynaecoloog. Ze hebben het nu bestempeld als voorstadium baarmoederhalskanker. Over 2 weken hoor ik of het is uitgebreid, en of alles weg is. De arts zei dat het best een groot oppervlakte was, en dat ie hoopte dat ie alles weg had gehaald. Hij wist het niet zeker omdat hij mijn baarmoedermond ook nog probeerde te sparen i.v.m kinderwens. Die onzekerheid is echt killing! Iets wat jullie allemaal kennen natuurlijk. Ik wens ook iedereen echt heel veel succes met alles wat er nog te wachten staat!!

Sharon (Gebruiker)
The past was. Tommorow may be. Only today is.
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Den Helder Geboortedatum: 1979-07-22
25 is zeker jong. Ik wens je heel veel succes met het 'wachten', dat vond ik het ergst van alles....

Liefs Sharon

Baarmoederhalskanker geconstateerd 07-2009, Wertheim-Okabayashi 2-10-2009, geen nabehandelingen. Lymfoedeem linker onderbeen sinds 12-2010.
Aniston (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Ja, wachten is het ergst. Ik zal hier af en toe even komen rondneuzen, en laten weten wat de uitslag is. Nog 2 weken .
Succes iedereen!

Anna1961 (Gebruiker)
Platinum Boarder
graph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-06-20
@Aniston: heel veel sterkte de komende twee weken!

Ga naar bovenkant Reageer