Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Zo jong?
Aruba (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:Zo jong? 6 Jaar, 7 Maanden geleden  
Mijn ervaring inmiddels is dat ze wel weten wat ze doen. Maar ik zou gewoon gaan bellen of het toch echt niet eerder kan? En als dat niet kan, je vragen voorleggen: kan het geen kwaad dat het zolang duurt? Kan het niet meer gaan uitzaaien? Enz. En anders met Amsterdam bellen hoe ze er daar over denken, scndopinion!! Heb je recht op!

Ik ben in het UMCGroningen geholpen, dus helaas geen ervaringen in Rotterdam voor je.

Ik hoorde de middag de uitslag van de mri (in lokaal ziekenhuis kon dit versneld) dus dat was wel heel fijn! Ik had overigens wel om de uitslag in dat lokale ziekenhuis gevraagd bij mijn eigen gyneacoloog, anders moest ik een week wachten (kreeg cd mee naar umcg). Ook na dat inwendige onderzoek onder narcose hoorde ik direct dat de tumor te groot was om te opereren.

Ik heb gelukkig twee dochters. Een meisje van 2,5 jaar en van 17 weken....De jongste is 7 weken te vroeg geboren en nu nog klein dus en een zwangerschapsverlof/kraamtijd niet echt gehad maar dat maakt niet uit. Ik heb twee kinderen en heel veel andere vrouwen op dit forum hebben geen keus meer en dat vind ik heel erg..

Maart 2011: 31 jaar toen 8 weken na 2e zwangerschap (veel bloedingen in zwangerschap, vroeggeboorte) bmhk werd ontdekt. Eierstokken verhangen, 6 chemo's en 25 bestralingen, daarna 2 inwendige bestralingen en lis-excisie met goede uitslag in augustus. Controles zijn killing.
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
ja ik heb ook in het streekziekenhuis nog mijn mri gehad die had ik vrijdag ook mee op een cd rom maar ik weet nog steeds de uitslag van die mri niet .
dat zou ik dus pas 15juni krijgen dan moet ik weer terug ook het inwendige echo onderzoek heb ik geen uitslag van maar is natuurlijk ook maar voor de helft gelukt want rectaal anaal ging niet bij mij te pijnlijk helaas dus moet onder narcose
ja het is inderdaad heel erg als je kinderwens hebt en die niet meer kan lijkt me vreselijk dat heb ik dus niet meer

Aruba (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Kun je niet met het streekziekenhuis bellen om de uitslag van de cdrom te krijgen? Ik was errrrrug opgelucht dat ik geen uitzaaiingen had!

Dat inwendige verhaal lukte bij mij ook niet, dus is ook onder narcose gegaan.

Als je uitslagen hebt, zie ik dat vast wel op het forum, je mag me altijd mailen ook als je straks meer weet, misschien kan ik je een beetje helpen met wat info her en der. Het blijft onzeker maar soms kan wat informatie wat helpen.

Maart 2011: 31 jaar toen 8 weken na 2e zwangerschap (veel bloedingen in zwangerschap, vroeggeboorte) bmhk werd ontdekt. Eierstokken verhangen, 6 chemo's en 25 bestralingen, daarna 2 inwendige bestralingen en lis-excisie met goede uitslag in augustus. Controles zijn killing.
only (Gebruiker)
Gold Boarder
graphgraph
nou meis ik heb zelf ook die cd rom ze hebben er twee gemaakt dus ene voor het ziekenhuis en een voor mij maar weet niet of ik het kan zien die uitzaaingen ik weet niet hoe dat er uit ziet op foto,s snap je

Aruba (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
nee, dat moet t ziekenhuis idd vertellen, kan er ook niets van breien.

catharina30 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Zo jong? 6 Jaar, 5 Maanden geleden  
Ik heb mijn eerste uitstrijkje vanwege bevolkingsonderzoek laten doen vlak voor ik 30 werd. Het bleek een pab3 score en het zou allemaal wel meevallen. Een week na mijn 30e verjaardag kreeg ik toch te horen dat het baarmoederhalskanker was en ik naar het UMCG in groningen zou moeten gaan voor behandeling. MRI, CT, bloedprikken, Lymfeklieren laten verwijderen uit de bekken, de hele molen door..
Omdat ik er vroeg bij was, heeft de arts eerst lymfen uit mijn bekken verwijderd en omdat deze schoonwaren hebben ze bijna mijn gehele baarmoedermond verwijderd en mocht ik nog een klein stukje overhouden.
Tijdens alle operaties onderzoeken enz was ik behoorlijk nuchter en aan het relativeren.. Maar nu ik een maandje verder ben en vooral last heb van de bijwerken van het missen van de lymfen o.a. beginnen de emoties te komen.. Weinig mensen in mijn omgeving die mij begrijpen, je krijgt reacties van je hebt toch al een prachtige zoon van 11, ben blij dat ze er optijd bij waren..
Maar dat mijn droom van normaal zwanger worden, huisje boompje beestje en de ellende die steunkousen heet, mij best wel een wrak laat voelen op bepaalde momenten is voor mijn omgeving raar. 5 nieuwe babies in mijn vriendenkring in een 7 weken tijd, hoe blij ik ook voor ze ben ik heb een dubbel gevoel.

Maar de artsen en de service vanuit het UMCG was echt top daar kunnen ze in het ziekenhuis waar ik normaal kom nog wel wat leren.

Hilde (Admin)
Administrator
graph
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Re:Zo jong? 6 Jaar, 5 Maanden geleden  
Hoi Catharina,

ja, die reakties van anderen... Ze kunnen vaak meer en dieper pijn doen dan je fysieke lijf. We kunnen misschien met zijn allen een topic aanmaken en daar de meest pijnlijke opmerkingen inzetten. Kunnen we ons gezamelijk verbazen en ons vast wapenenen wat er evt. nog op je pad kom aan 'bemoedigende opmerkingen'.

Als je pas 'een maandje verder' ben, vind ik het heel logisch dat alles in je hoofd steeds meer gaat malen. Eerst had je al je energie nog nodig om te bevatten wat je overkwam, en om van het ene onderzoek naar het andere te komen en te overleven. Nu krijg je pas ruimte in je hoofd om te overdenken wat er allemaal is gebeurd.
Heel herkenbaar, dus laat je vooral niks aanpraten.

Maar kom hier op het forum gerust nog een keertje schoppen als iemand iets heeft gezegd wat erg binnenkomt. Mijn ervaring is dat er vaak reakties komen van mensen die iets soortgelijks hebben ervaren. En op de een of andere manier geeft me dat vaak net een beetje steun en kan ik er dan weer even tegen.
Of geeft het me de kracht om van me af te bijten bij de volgende suffe opmerking.

Zet m op! Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
Hetty (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Zo jong? 6 Jaar, 2 Maanden geleden  
Hallo Hilde,

Je had gereageerd op mijn berichtje:

Na 3 opnames in 2 weken, eindelijk thuis!

Gaat regelijk goed, alleen heel veel last van mijn darmen gehad.

Bedankt voor je reactie!!! Heel lief

Hetty

Hetty (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo Catharina,

Wat erg voor jou.
En inderdaad wat jong.
Maar je kunt toch nog een kindje krijgen?
Alleen dan met een keizersnede denk ik.
Of zie ik het nu al te optimistisch in?

Voor mij is het nu bijna 3 weken geleden.
Ook 3b en stadium 1b1. Klieren en baarmoeder verwijderd in het avl,

Heel veel sterkte ermee

Hetty

Linnie (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hallo allemaal,

Ook ik ben nog jong, 31 jaar.

Vorig jaar meegedaan aan het bevolkingsonderzoek. Uitslag pap 3a, ik moest na een half jaar terug komen voor een nieuw uitstrijkje.
Augustus dit jaar dus een nieuw uitstrijkje laten maken Pap 3b, door naar de gynacoloog.

Colposcopie gehad, alles zag er goed uit, geen verkleuring te zien, toch voor de zekerheid een bioptie gedaan.
Uitslag was niet goed, CIN3, maar zeker nog geen kanker, er werd een lis gepland.

Uitslag na de lis, toch kanker, een adenocarcinoom.
De gyn was helemaal verbaasd, dat op mijn leeftijd was zeer uitzonderlijk.

de 22ste heb ik een afspraak in Daniel den Hoed.
Maar nu lees ik hier niet al te positieve ervaringen over Daniel den Hoed, daar schrik ik wel van. De gyn in ons streekziekenhuis had het over een baarmoeder verwijdering en bestraling, maar ik heb nog geen mri gehad.

Wat kan ik dan nu dinsdag verwachten, alleen een praatje en weer naar huis?

31 jaar,
dec \'10 PAP 3a,
Juli \'11 PAP3b,
2 nov \'11: Lis- excisie
11 nov \'11: diagnose BMHK adenocarcinoom
22 nov \'11: Afspraak Daniel den Hoed
8 december 2011 wertheim-meigs
mamamarie (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Zo jong? 6 Jaar, 1 Maand geleden  
Hallo Allemaal,

Helaas mag ik me ook bij jullie scharen als lotgenoot.
Ik ben 30 en heb een zeer zeldzame tumor aan mijn eierstok een immatuur teratoom.
Helaas ben ik nu beide eierstokken kwijt (1 was er in 2005 al verwijderd ivm met een cyste) Gelukkig hebben we 2 gezonde kids, maar een 3e kindje was nog o zo welkom......
Momenteel onderga ik chemokuren, kort gezegd HEFTIG.

Hetty (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Wat vervelend voor je. Ik ben geopereerd, bijna 6 weken geleden nu. Gaat goed.
Heel veel sterkte ermee Hetty

Hetty (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Ja denk alleen een praatje en dan afspraken maken voor CT, MRI, bloedonderzoek etc voor zover dat nog niet gedaan is.
Waarom ga je niet naar het AVL in Amsterdam? Heel goed zh. Hoewel over de d den Hoed ook goeie dingen gehoord hoor.
Je kan me altijd mailen met vragen (zie bovenstaande mail). Heel veel sterkte en groet, Hetty

kathy1 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Zo jong? 5 Jaar, 10 Maanden geleden  
Ik ben heel nieuw op deze site en heb geen kanker, maar ik zit met een groot dillema.
daar ik zeer zwaar bloedverlies heb met stolsels tijdens mijn regels en daardoor een totaal gebrek heb aan ijzer in mijn bloed, dat zelfs met ijzertabletten niet bij te vullen is. Waardoor ik ontzettend moe ben , bijna constant, stelde mijn gynecoloog voor om de baarmoeder te verwijderen. Ik ben 35 jaar (dus ook nog jong) en heb twee kinderen en geen kinderwens meer, maar toch... Ik kom hier om raad vragen aan mensen die het hebben meegemaakt en hun baarmoeder nu moeten missen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en zouden jullie het aanraden als oplossing voor mijn probleem ?

Alvast erg bedankt en veel sterkte aan iedereen.
Groetjes Kathy

Judith (Gebruiker)
Leef!
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Azie/ Nederland Geboortedatum: 1975-05-31
Re:Zo jong? 5 Jaar, 10 Maanden geleden  
Hi Kathy,

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken...

maar de verwijdering van baarmoeder heb ik als zeer emotioneel ervaren. Tuurlijk n geheel andere situatie: toen 34 jaar, baarmoederhalskanker, geen kinderen en n twijfelachtige wens daarvoor. Deep deep down voelde ik dat ik n deel van mijn vrouw zijn kwijt was. Heel heftig.

Nu ruim 2 jaar later - waarbij mijn gezondheid bijna zo goed op orde is - denk ik daar wel anders over. Je vrouw zijn zit hem niet alleen in je baarmoeder, maar in wie je bent. En om je heel eerlijk te zeggen, heeft het inmiddels ook zijn voordelen. Hoe raar en bot dat ook kan klinken. Geen menstruaties meer - en daarmee geen zwaar bloedverlies, heftige pijnen en vermoeidheid.

Mijn hormoonhuishouding gaat gewoon door. Heb mijn eierstokken nog. Dus die kribbigheid en moodwisseling zijn blijvertjes. Maar zonder die lichamelijke klachten een stuk behapbaarder.

Hopelijk helpt dit je wat. Heel veel succes, en sterkte!

Groet,
Judith

BMHK 1b1, Augustus 2009, Wertheim-Meigs in Bangkok (Thailand), geen verdere behandelingen

Leven overkomt je, terwijl je druk bent met plannen
Ga naar bovenkant Reageer