Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
LS en schaamlipkanker. (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: LS en schaamlipkanker.
Gerda (Gebruiker)
LS en schaamlipkanker.
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw nijenhuisgerda@hotmail.com Locatie: Utrecht Geboortedatum: 1953-01-19
LS en schaamlipkanker. 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
Ik wil jullie ook mijn ervaring delen: Een jaar geleden ben ik geopereerd aan schaamlipkanker. Vandaag net terug van het UMCU en alles was goed en hoef pas over 4 maanden terug te komen.

Een jaar geleden stortte mijn wereld ook in, bij de gyneacoloog in het Ouderijnziekenhuis kreeg ik te horen dat het schaamlipkanker was. Terwijl ik dacht, nee eigenlijk wist ik het zeker. Dit was gewoon weer een uitslag van de antibiotica die ik geslikt had (2 zware kuren voor bijholteonsteking).

Binnen een week zat ik in het UMCU afd. Onc. Gynaecologie, en ja hoor de arts die mij behandelen ging, dokter van Dorst bevestigde het. Aan de rechterkant was echt schaamlipkanker, en ze moest opereren. (Nu ben ik 59 jaar en heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, laat staan geopereerd en onder narcose geweest). Ik was panisch, niet alleen voor het woord kanker maar ook voor de narcose.
In de volgende weken onderzoeken gehad,daarna werd besloten dat ik begin april onder het mes zou gaan.
De arts vertelde mij wel dat het makkelijk weg te halen was, en het was een plek van 4 bij 5 cm. En deze vorm van kanker was goed te genezen.
Dus het kanker gebeuren heb ik een plekje gegeven, zoals het wordt weggehaald dan ben ik het kwijt. Alleen de angst voor de operatie zelf bleef. Ook met haar (dokter van Dorst) overgesproken, en zij zei dat ik ook voor een ruggeprik kon kiezen. Oke, dit probleem was ook over, ik neem een ruggeprik.

Woensdag naar het UMCU en donderdag zou ik geopereerd worden, heerlijk geslapen van woensdag op donderdag. Om 8 uur 's ochtend naar OK, ruggeprik gehad (waar ik niets van voelde) en geen roesje. Ik heb gezellig met de anesthesist gekletst, en voor ik het wist waren de drie en half uur voorbij. Ze hebben uit voorzorg aan beide kanten van mijn lies ook de lymfklieren weggehaald en dus ook mijn rechterschaamlip.

Binnen 2 uur was ik weer op de kamer en wat was ik opgelucht!! Het was dus helemaal niet zo erg als dat ik dacht. Geen pijn, alleen 2 flessen naast mijn bed voor de drains en de catheter. De volgende dag ging ook de catheter eraf, en na vijf dagen was ik weer thuis wel met drains.

Dit is het in grote lijn, maar wil toch even zeggen dat het allemaal best is meegevallen. Af en toe nog moe, maar dat gaat ook wel weer over.

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Hilde (Admin)
Administrator
graph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Geslacht: Vrouw Locatie: Noord Brabant Geboortedatum: 1967-05-11
Re:LS en schaamlipkanker. 4 Jaar, 7 Maanden geleden  
Hoi Gerda,
welkom op dit forum.

Ik ga je topic verplaatsen naar het kopje vagina/vulvakanker - daar krijg je wellicht meer reacties van lotgenoten dan als ik het onder dit algemene kopje laat staan.

Fijn dat je controle vandaag goed was! Altijd weer spannend toch?

groet, Hilde

06-04-11 def. diagnose baarmoederhalskanker - stadium Ib1.
20-04-11 Wertheim-Meigs
04-05-11 geen nabehandeling
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Ga naar bovenkant Reageer