Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
Re:Onzekerheid over cyste/tumor (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: Re:Onzekerheid over cyste/tumor
Tez (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Onzekerheid over cyste/tumor 4 Jaar, 5 Maanden geleden  
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik ben Tez, 42 jaar oud. Ik loop al een aantal maanden met nogal wat klachten. Moe, blaasproblemen, pijn in onderrug, benauwd........Nu ben ik 3 weken geleden in het ziekenhuis geweest voor een echo. Eierstok was vergroot en er zat een redelijke cyste op. Ik moest gelijk bloedprikken. Mijn CA 125 waarde was verhoogd, 45. Nu sta ik op de wachtlijst voor een operatie, cyste en eierstok zullen worden verwijderd en worden onderzocht op kwaadaardigheid. Ik ben vanmiddag gebeld door de arts en zij deed nogal luchtig over de ca 125 waarde. Ze vond het minimaal verhoogd en dacht absoluut niet aan kanker. Ik wel, helaas........

Zijn er vrouwen die de waarde herkennen en een mening hebben over mijn verhaal.

Ik maak me namelijk zorgen, bedankt alvast voor de reactie's!

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Tez (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Re:Onzekerheid over cyste/tumor 4 Jaar, 5 Maanden geleden  
Niemand die me wat meer kan vertellen over de CA125 waarde?

Ik heb veel gelezen hier en ik ben erachter gekomen dat 45 niet extreem hoog is. maar wel te hoog.

Zijn er misschien meer vrouwen bij wie de waarde ook ongeveer rond de 45 zat en toch eierstokkanker bleek te hebben?

Ik ben erg van jullie onder de indruk, wat een dappere vrouwen hier!

Judith71 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Beste Tez,

Ik heb in 2010 eierstokkanker gehad met uitzaaiingen en mijn oncoloog geeft aan dat de marker CA125 niet te vertrouwen is. In april 2010 bij het ontdekken was de marker 130 op mijn aandringen ben ik na afloop van de operaties en chemokuren nog 1 x getest en toen was de marker 15. Sinds november 2010 ben ik niet meer gecontroleerd. De oncoloog gaat af op de andere bloedwaarden en mijn gezonde verstand.

Veel succes en ik hoop dat het allemaal meevalt.

Groetjes Judith

Toscana04 (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Geboortedatum: 1961-07-04
Mijn CA125 waarde was voor de operatie 550

Na de operatie en chemokuren bleef hij 3/4 jaar op 6 staan, daarna steeg hij naar 24 en weer 2 mnd later stond hij op 48. Bleek dat ik uitzaaiingen had.
Na nu 5 chemokuren weer staat hij op 5.
Volgende week de laatste chemokuur.

Dus ja, bij ieder persoon is het verschillend hoe de CA 125 waarde is of moet staan. Je kunt het niet vergelijken eigelijk.

Nickname (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw
Beste Tez,

Wat vervelend voor je allemaal...
Mijn Ca 125 waarde is altijd goed geweest. Toch bleek het na de eerste operatie en onderzoek van het weefsel, eierstokkanker en volgde een 2e operatie. Nu laat ik elke 3 maanden bloedprikken; mijn ca125 waarde blijft zoals het altijd was: hartstikke goed. Maar nu blijkt mij cea waarde - die ook als tumormarker wordt geprikt - iets te stijgen.

Ik geloofde helemaal niet in de bloedcontroles na mijn diagnose kanker. Omdat mijn Ca125 tenslotte altijd goed is geweest en toch bleek ik kanker te hebben.
Maar tóch laat ik het braaf prikken en vind ik het een fijn idee omdat ik verder totaal geen controle of zicht heb op wat er zich in mijn lichaam afspeelt.
En nu de cea waarde verhoogd is, word ik extra goed in de gaten gehouden. Fine with me!
Maar goed: moraal van het verhaal: waardes zijn niet altijd een graadmeter helaas... en vrees dus dat je er rekening mee moet houden dat het wel kanker kan zijn.
Ik ben het bewijs.
En ben ook bang dat het terugkomt.
Maar zei mijn arts relativerend: er zijn nog heel veel andere dingen waar je dood door kan gaan. En nog sneller ook. Ze heeft gelijk..Gewoon positief blijven, je leven zo leuk mogelijk leven, genieten nu je je goed voelt en het allemaal maar op je af laten komen. Want ja, het is wél een hele spannende periode die je nu tegemoet gaat.
Sterkte!

mei 2012 tumor aan eierstok; leek goedaardig. Augustus verwijderd, incl eierstok. Toch kwaadaardig; september weer operatie: 2e eierstok, baarmoeder, vetschort en blindedarm verwijderd en lymfbiopten. Alles schoon; Stadium 1a en worst case 1c (ivm lek 1e operatie) Graad 2, mucineus type.
Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
@ Nickname.

Bij mij was de CEA waarde ook te hoog voor de operatie,dat was toen 10.3 September is dat weer nagekeken,en het was gezakt naar 7.7.
Het hoeft niet perse met kanker te maken te hebben,kan ook een ontsteking van de darmen of lever zijn.
Het kan zelfs bij gezonde mensen voorkomen waarvan de CEA waarde te hoog is.
Mag ik vragen hoe hoog je CEA waarde was ?

Ik wens je heel veel sterkte
Stella.

Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
CEA waarde kan zelf al verhoogd zijn bij een Bronchitus.

Tez (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Bedankt voor jullie reactie's, erg fijn!

Het is voor mij wel weer duidelijk dat de CA-125 waarde niet alles zeggend is. Jeetje, wel kanker en dan is de waarde niet verhoogd?! Mag ik vragen of jij wél klachten had Nickname??

O ja, de CEA waarde!! Die was bij mij 2.4. Ik heb er even op gegoogeld, maar volgens mij is dit niet bijzonder hoog.

Aanstaande donderdag word ik geopereerd! Al met al best nog wel snel dus. Het wordt in eerste instantie een kijk operatie waarbij ze de 'cyste' en vergrote eierstok gaan weghalen. Maar de arts zei dat het een operatie naar bevinden wordt! Spannend en ik zal het pas weten als ik wakker uit de narcose ontwaak.

Ik zal bij zijn als het achter de rug is. Wat ook zo raar is, sinds januari menstrueer ik niet meer (ik heb/had overgangs symptomen) en nu ben ik sinds 3 dagen ongesteld? En ook nog terwijl ik de pil slik nu, op aanraden van de gyn.

Bedankt alvast voor jullie reactie's.

Nickname (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw
Re:Onzekerheid over cyste/tumor 4 Jaar, 4 Maanden geleden  
Mooi! Doe mij dan maar bronchitis! Fijn om te lezen Stella. Ik maak me ook nog niet heel ongerust hoor. Het is alleen vreemd dat de waarde voor de operatie redelijk normaal was, toen daalde en sinds de laatste controles zit er dus een stijgende lijn in. Eind juli was ie 7...(daarvoor geloof ik 5)
Ik heb toen gelijk een CT scan gehad waarop gelukkig niets te zien was. (wel heel spannend..operatie was toch een jaar geleden) Maar vanwege de goede CT scan 2 maanden geleden ben ik ook niet heel ongerust.
Zes weken geleden weer bloedprikken en weer een kleine stijging; naar 8.
Eind oktober mag ik weer... we gaan het zien.

Tez, ik heb nu helemaal geen klachten, maar ben ruim een jaar geleden naar de dokter gegaan vanwege een druk op mijn blaas. Had continu drang om te plassen. Men dacht een vleesboom of een baarmoeder die vergroot was, maar bleek dus een flinke cyste (formaat kinderhoofd) aan mijn eierstok. Je kon het uiteindelijk ook goed zien aan mijn buik.

Verder nergens last van gehad.
Ik ben in één maand twee keer geopereerd en ben heel snel daarna hersteld. Het is me enorm meegevallen. Ik gun je hetzelfde!
"Succes" en beterschap alvast.
Ps: maar eerlijk is eerlijk: je kunt wel enorme last krijgen van je darmen..Maar met een week of twee is dat over.

mei 2012 tumor aan eierstok; leek goedaardig. Augustus verwijderd, incl eierstok. Toch kwaadaardig; september weer operatie: 2e eierstok, baarmoeder, vetschort en blindedarm verwijderd en lymfbiopten. Alles schoon; Stadium 1a en worst case 1c (ivm lek 1e operatie) Graad 2, mucineus type.
Tez (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Hallo,

Die druk op mijn blaas heb ik ook en ik moet tientallen keren per dag naar de wc, vervolgens komt er maar een klein beetje dan.
Volgens de gynaecoloog wordt dat niet veroorzaakt door de cyste omdat deze nog niet supergroot is.
Ik vraag donderdag voordat ik geopereerd wordt nadrukkelijk nog om een echo. Stel je toch eens voor dat de cyste weg is of juist gigantisch gegroeid............

Ik ben vreselijk zenuwachtig voor donderdag en ik vind het maar moeilijk dat ik pas na de operatie meer zal weten

Ook spannend voor jou zeg, dat je de ca-125 langzaam ziet stijgen......

Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Kan ik me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de operatie,ik zag er ook erg tegenop,en was ook zenuwachtig,maar op de dag dat ik geopereerd werd heb ik maar alles over me heen laten komen,ik had toch geen andere keuze
Ja dat is het frustrerende dat je pas na de operatie meer zal nemen,maar probeer een stap tegelijk te denken,eerst de operatie,en dan wat je te horen krijgt.
Probeer een beetje afleiding te zoeken tot Donderdag,ik weet dat valt niet mee,maar als je niks doet word je steeds zenuwachtiger.
Ik wens je heel veel sterkte donderdag.

Groetjes Stella.

Tez (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Dank je Stella!

Als ik er donderdag toe in staat ben, plaats ik natuurlijk een berichtje hier!

Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Neem je tijd om eerst een beetje op te knappen,van de operatie.
En denk eraan denk een stap per keer,dat helpt je echt.
Ik had ook een cyste op mijn linker eierstok,en kon ook heel moeilijk plassen,
volgens mijn Gynaecologe komt dat door de cyste,ik zat soms wel 5 tot 10 minuten op de wc,en ik moest heel vaak naar de wc.
Sinds de operatie,bij mij zijn de baarmoeder en eierstokken verwijderd heb ik helemaal geen problemen meer met plassen.

Tez (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Ik zal zeker mijn tijd nemen om te herstellen!

Mijn cyste was geloof iets van 15x11 cm. En volgens de Gynaecoloog
Kon het plasprobleem echt niet door de cyste komen.
Volgens haar moest ik me maar laten testen op blaasontsteking!
Dit heb ik al zo vaak gedaan, mijn urine was altijd schoon.

Was jij ook erg moe? Ik word gek van vermoeidheid!

Stella (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ja ik was ook heel erg moe,werd daar niet goed van,als ik de hele nacht goed had geslapen,en ik stond de volgende ochtend op leek het net of ik de hele nacht niet had geslapen zo moe ik was En dan heb je nog de hele dag te gaan,dan sleep je je eigen maar voort. Je moet toch door de dag heen.
Mijn Gynaecologe heeft gezegd dat het wel door de cyste komt want die cyste neemt toch ruimte in,in de buik.en ook ik had zeker geen last van mijn blaas.
Komt echt door de cyste,nu ik geen eierstokken meer heb,heb ik dus ook geen problemen meer met het plassen,als het aan mijn blaas zou liggen dan zou ik nu toch nog klachten moeten hebben.
Straks na de operatie moet je maar is opletten,of je nog klachten hebt met plassen.
Ik had gelijk na de operatie,ik heb een dag een katheter gehad,dat moest eigenlijk 3 dagen,maar ik vond het geen fijn gevoel.De tweede dag na de operatie ik kon weer normaal plassen.Niks geen 20 keer of meer per dag naar de wc,was echt een opluchting.

Ga naar bovenkant Reageer