Forum Olijf
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
borderline tumor (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Reageer Favoriet: 0
TOPIC: borderline tumor
Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:borderline tumor 4 Jaar geleden  
hallo Sabine,
ben je al wakker?????

De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Re:borderline tumor 4 Jaar geleden  
Hoi Mariska,
heb JIJ mischien iets van Sabine gehoord,mogelijk via eigen e.mail?
maak me beetje zorgen,het is nu al vrijdag,had haar zelf al verwacht op het forum!

Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Vrouw Locatie: Rotterdam Geboortedatum: 1992-11-27
Re:borderline tumor 3 Jaar, 12 Maanden geleden  
Nee, heb een pb gestuurd! Hopelijk snel antwoord!

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
jijj had hetzelfde gevoel zeker?
voor JOU is het ook spannend natuurlijk endan wil je alleen maar goede berichten horen!
we houden moed!

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Eerlijk? Echt nerveus ben ik niet. Dinsdag heb ik gesprek met de gyn, samen met mijn moeder, en we zien t dan wel weer.
Ik ga in ieder geval echt proberen te onthouden om te vragen of zij mijn eierstokken kunnen gebruiken voor de wetenschap.

Maar voor nu wil ik antwoord van Sabine haha

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Ik hoop dat je een goed gesprek hebt morgen.Dit is ook de gyn.die Sabine geopereerd heeft? je kunt vast niet iets te weten komen denk ik.
Duurt nou wel gek lang vind je niet?

Jij moet je nu eerst op jezelf concentreren,je hebt je er lang op kunnen voorbereiden en nu moet je je eraan overgeven.
Hoop dat ze jouw eierstokken inderdaad kunnen gebruiken voor onderzoek,het zou mooi zijn er andere vrowen weer mee te helpen om nou es MEER te weten te komen over onze aandoening.
( wat zouden ze eigenlijk met de mijne hebben gedaan? ook wel onderzocht toch?)
Ik moet morgen alweer bellen voor nieuwe afspraak voor controle in maart,jeetje,wat gaat een 1/2 jaar toch snel,ik stel het steeds wat uit!
maar als JIJ dapper kunt zijn moet ik dat ook wel kunnen!

sterkte morgen! we horen het wel! nu wordt ook datum geprikt toch?
lieve groetjes,Margreet.

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Kheb niet echt de kracht om al jullie verhalrn terug terug te lezen....zal wel ff vertellen hoe het met me is

de operatie is morgen een week geleden en onwijs positief nieuws althans dat vind ik.....het was een hele zware operatie geweest had veel bloed verloren enz...enz..., maar het bleek endometriode te zijn. Iets wat ik altijd al in me achterhoofd had maar volgens de arts klopte mijn verhaal hier niet bij.

het was endo vaan jaaaaaaren volgens haar alles was verkleefd ze hebben zelfs een stuk darm weg moeten halen....verder me linkereierstok en eileider verwijderd en ook rechts zat mijn eileider helemaal vol....maar hrb nog wel me rechtereierstok en baarmoeder.
al komt dsaar ook nog een verhaal van want achter de baarmoeder zit nog een haard en die moet ooit operatie met me baaarmoeder verwijderd wordden. Kheb dus de ernstige vorm van endo.
ze heeft het nu laten zitten omdat ik nog zo jong ben en via ivf wel zwanger zou kunnen raken.

het goeie nieuws is dus geen kanker en daar ben ik dan wel erg blij mee ....natuurlijk is endo in deze vorm geen prettje en zeer pijnlijk.....maar tis een chronische ziekte en geen evt dodelijke ziekte.

ik lig nu nog in het ziekenhuis maar ruggeprik en chaterer is eruit.....heb me infuus nog wel in me arm zitten maar depomp is er vanaf. Als ik vandaag en morgenochtend koortsvriij ben mag ik lekker naar huis.
kreeg er namelijk een infectie en hoge koorts bij

maar de infectiewaardes waren vanmorgen goed.....dus nog ff duimen en dan kan ik lekker nzaar huis toe waar ik me heeeeeeel erg op verheugd

ben net hier nou wel zat hoor....je is je eigen huissie dan toch ondanks dat ze hier heeeeeeel goed voor me zorgen

nou jullie benne weer op de hoogte

groetjes

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Jeetje Sabine!
stervens ongerust waren we,dacht dat iets zeer mis was gegaan tijdens de operatie....
Hè,gelukkig ben je er weer!
Niet misselijk wat er allemaal gebeurd is,het was wel een kei-zware operatie hoor,z ekunnen inderdaad pas wat zien als ze je OPEN maken!
Had ook kanker kunnen zijn,maar wat fijn dat dat het NIET is!!!!
niet mis natuurlijk die endometriose,want daar blijf je pijn van houden,jij had zelf dus al gedacht dat dat het was?
je hebt dus je ene eierstok nog,dus niet in de overgang nog!En je baarmoeder heb je ook nog,ze raden je zeker aan ( als je eventueel toch een kind zou willen) om er niet te lang mee te wachten?
Ik hoop dat je gauw naar huis mag,want je ligt er nu al een week en dan wil je naar je eigen bedje en je vriendje!
hartstikke fijn dat je ons even op de hoogte hebt gebracht,we blijven je volgen!
lieve groetjes,Margreet.

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
He jij daar Sabine! Gefeliciteerd met geen kanker hebben. Mag je wel een felicitatie voor krijgen!
Mooi zo dat je je goed voelt ! Nouja redelijk dan! Op naar de voorbereidingen voor je trouwdag! (Wacht mijn uitnodiging tegemoet haha) oh en, ondanks dat je geen borderline heb blijf praten hier!

Ik ben dan vandaag geweest. Ik word volgende week woensdag geopereerd. Ik moet alleen even bedenken of ik echt 'wil' dat ze mijn eierstokken eruit halen. De kans bestaat namelijk ook (het is een kleine kans, maar heb veel 'kleine kansen' gehad) dat het dus van mijn buikvlies af komt, het nooit weggaat , en er een grote kans is dat ik aan borderline overlijd. Bah. Ik krijg bijna tranen in mijn ogen dat ik eraan denk. Aan de andere kant, de narigheid moet toch ooit ophouden?
Ooit.
Een andere mogelijkheid is ook dat ze een (groot) deel van mijn eierstokken verwijderen. Dat wat eruit is gehaald onderzoeken, en als er borderline in zit, weer onder t mes om ze te verwijderen. Als er geen borderline in zit mag het blijven. Maar zie de eerste optie ; buikvlies.

Het is een week dat ik er dan sowieso moet blijven. Een week waarbij ik veel dingen niet kan. Een week zonder mijn dieren. Een week zonder mijn eigen bed.
Ik zit er even doorheen, maar mag toch ook wel?

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Natuurlijk mag je er nu even doorheen zitten hoor! het komt nu zo griezelig dichtbij dat het je bang maakt.
Het is zo rottig dat ze pas echt wat kunnen zeggen ALS ze je aan het opereren zijn,net als bij Sabine.
Kunnen ze buikvlies dan niet operen?Als het dus daarin zit is dat het slechtste scenario?
Ze kunnen niet TIJDENS de operatie zien of er borderline in de eierstokken zit?
Dus jij moet toch een hele week blijven,jeetje wat lang zal je dat duren,ik vond mijn ene nacht al naar genoeg!
En dan ga je je dieren natuurlijk missen,maar jou kennende( een beetje) heb je vast hele mooie foto's van ze! Afdrukken en neerzetten op je nachtkastje,dan kun je er steeds naar kijken!

Ik ben vorige week do.dag naar Schiermonnikoog geweest! En toen ik bij de zee stond heb ik met mezelf afgesproken( ik kan het niet bij "iemand"anders neerleggen want ik geloof nergens in)dat ik daar volgend jaar 23 jan.WEER zal staan!!
Ik heb er een foto van,maar weet niet HOE ik die moet posten?
Maar ik heb ook aan jullie gedacht hoor op dat moment!

Nog vraagje voor Sabine:er is dus helemaal GEEN sprake van Borderline bij jou?
Kan nu even niet zo snel teruglezen waarom je ook maar weer op dit forum terecht kwam,ga ik nog even doen!
sterkte allebei!

SjorsM (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Ze kunnen het eventueel wel tijdens zien, maar dat is niet helemaal 100% betrouwbaar. En daarbij moeten zij mij 6 uur onder narcose houden. Dus het is eigenlijk geen optie.
Van vrijwilligerswerk zei iemand 'Mijn eerste gedachte zou zijn; het er gelijk uithalen, je hebt controle over je eierstokken, niet over je buikvlies'
En dat is ook weer zo. Maar het is zo verdomd moeilijk. Ik was denk ik iets te stoer met 'het mag er helemaal uit'
Niemand kan de beslissing voor mij maken, maar ik kan het wel samen maken met de gynaecoloog. Ik denk dat ik gewoon bang ben dat als t eruit word gehaald, t uiteindelijk alsnog uit mijn buikvlies komt, en ik er spijt van ga krijgen.

Maar aan de andere kant, waarom spijt krijgen van iets wat mijn leven misschien wel gaat redden? bedoel ik heb sowieso verhoogde kans op eierstokkanker vanwege t syndroom dat ik heb.

Mooi zo dat je heb afgesproken met jezelf om volgend jaar weer naar Schiermonnikoog te gaan! En ook mooi zo dat je überhaupt bent geweest natuurlijk! Via photobucket kan je het uploaden, en van daar de link. Ik ben wel echt benieuwd!

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
je LEVEN is het allerbelangrijkste! En gezien je verhoogde kans op eierstokkanker zou ik het ook niet gek vinden als je ervoor kiest beide eierstokken toch te laten verwijderen.
Want....als ze ( voorlopig) blijven zitten heb je volgens mij ook nooit RUST toch? gevoel dat je met een tikkende tijdbom in je buik loopt,en steeds maar weer die controles en misschien toch maar weer een operatie,ik weet het niet en kan niet voor je denken( gelukkig)
maar je moet het voor jezelf wel mee laten wegen dat je NOU eindelijk wel weer eens "gewoon"wilt leven na dat hectische jaar,even geen patient meer zijn,mogelijk je opleiding weer oppakken etc.
Ik wens je alle wijsheid toe,wat is de mening van je moeder?

bien (Gebruiker)
Junior Boarder
graphgraph
Hallo dames

allereerst mijn excuses dat ik een week niets van me heb laten horen na de operatie......maar ik was heel erg ziek die infectie die ik erbij kreeg zorgde voor hele hoge koortspieken en daarnaast was me maag moeilijk aan het doen vanwege de vele medicatie en heb ik nachten overgegeven.
had niks met narcose te maken trouwens daar heb ik totaal geen last van gehad.

Er is nog 1 uitslag waarop we wachten wat evt nog slecht zou zijn maar arts betwijfeld het.
ben nu trouwens thuis en erg suf van de medicatie dus probeer antwoorden te geven op al jullie vragen maar gaat soms lastig.

hoe ik op dit forum terrecht ben gekomen is een van de vragen terwijl ik endo blijkt tebhebben heeft te maken dat de arts dit nog nooooit heeft meegemaakt ze waren er allemaal overeens dat het slechte cellen waren (kan je nagaan erasmus is een heel goed team) en dus ik ervanuit moest gaan dat er een hele grote kans was dat het eierstokkanker was en/of bordeline.
mijn bobbel van 15cm ronddom leek totaal niet op een endometriosehaard......oook mijn symtomen wezen niet op endo maar op eierstokkanker.
tis zelfs zo'n apart verhaal dat mijn gyno (toch een andere dan mariska overigens) mij heeft uitgenodigd om een hele dag met haar mee te gaan naar een symposium waar ze andere gyno's opleid om daar mijn verhaal te doen en hun vragen te behandelen en dat hun dan hun diagnose stellen....

maaarre mariska misschien een schrale troost maar de afdeling waar je komt te liggen super mensen een heel leuk verpleegteam...ik hoop dat je de beslissing kan maken het is heel moeilijk waar je nu in zit! Ik zou willen dat ik je zou kunnen helpen op een of andere manier...laat het me weten

Ik ga wel de overgang in de komende 3 maanden want ik heb die erstige vorm ze willen mijn lichaam rust geven. Weet niet of ik al had getypt maar me baarmoeder moet er uiteindelijk ook uit de vorm is te extreem.

soory oor evt warrig verhaal maar zit aan de morfine ben niet helemaal helder...heb ook het idee een paar verhalen van jullie te missen....qua antwoord geven...

ik ga even slapen weer

groeten

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Hee,Sabien,wat fijn dat je thuis bent!!
Je eigen bed is onbetaalbaar en je eigen lieve mensen om je heen.Goed dat je de verzorging van het verpleegteam super vond,da's inderdaad ook fijn voor Mariska.
Ze krijgen daar in korte tijd wel 2 bijzondere gevallen te verplegen,wat een "leermomenten" worden er weer toegevoegd,zo apart als jullie beider ziektegeschiedenissen zijn!
En dan nog mee als bijzonder geval met de gyn!
We zien dus dat er nog veel onduidelijkheid is over wat er in onze buiken zich afspeelt!
Nou delen we het fijn hier op dit forum met andere vrouwen,maar wat zal er veel afgeleden worden in alle ziekenhuizen door vrouwen met gynaecologische klachten waar niet goed naar geluisterd wordt en verkeerde diagnoses worden gesteld.
Jammer dat je baarmoeder er toch uit moet,maar voorlopig zul je niet meer onder het mes hoeven? Je hebt nou wel een opdonder gehad,geestelijk en lichamelijk,dus nu maar eerst bijkomen,pijnvrij worden etc.
Met "ons"hoef je even niks hoor! doe maar even helemaal niks....laat je maar verwennen!
groetjes,Margreet.

Vis (Gebruiker)
Expert Boarder
graphgraph
Re:borderline tumor 3 Jaar, 11 Maanden geleden  
hallo Sabine!
Hoe is het nu met je? Heb je nog pijn of wandel je weer vrolijk rond?

Margreet.

Ga naar bovenkant Reageer